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Comply with traffic codes
Conduct emergency stopping practice
End stop setting
End stops adjusting
End stops setting
Execute emergency stopping practice
Follow traffic regulations
Highway code
Light signalling
Lighted road sign
Non-traffic stop
Non-traffic stopover
Obey traffic regulations
Obey traffic rules
Perform emergency stopping practice
Practice emergency stops
Road signs and signals
Set end stops
Stop for non-traffic purposes
Stop-and-go traffic
Technical landing
Technical stop
Town traffic
Traffic in cities
Traffic in towns
Traffic law
Traffic signs
Urban traffic

Traduction de «traffic will stop » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
non-traffic stop | stop for non-traffic purposes | technical landing | technical stop

escale non commerciale | escale technique


non-traffic stop | non-traffic stopover

escale non commerciale




conduct emergency stopping practice | execute emergency stopping practice | perform emergency stopping practice | practice emergency stops

pratiquer des arrêts d'urgence


end stops adjusting | end stops setting | end stop setting | set end stops

régler des butées finales


town traffic [ traffic in cities | traffic in towns | urban traffic ]

circulation urbaine [ circulation en ville ]


traffic signs [ lighted road sign | light signalling | road signs and signals ]

signalisation [ balise | panneau de signalisation | signalisation lumineuse | signalisation routière ]


comply with traffic codes | obey traffic regulations | follow traffic regulations | obey traffic rules

respecter les règles de circulation




stop for non-traffic purposes [ non-traffic stop ]

escale non commerciale
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
‘failing to stop at a red traffic light’ means driving through a red traffic light or any other relevant stop signal, as defined in the law of the Member State of the offence;

«franchissement d'un feu rouge», le fait de ne pas s'arrêter à un feu rouge, ou à tout autre signal d'arrêt équivalent, au sens du droit de l'État membre de l'infraction;


The directive sets up a procedure for the exchange of information between Member States in relation to eight road traffic offences (speeding, non-use of a seat-belt, failing to stop at a red traffic light, drink-driving, driving under the influence of drugs, failing to wear a crash helmet, use of a forbidden lane and illegally using a mobile telephone).

La directive établit, entre les États membres, une procédure d’échange d’informations relative à huit infractions routières (excès de vitesse, non-port de la ceinture de sécurité, franchissement d’un feu rouge, conduite en état d’ébriété, conduite sous l’influence de drogues, non-port du casque, circulation sur une voie interdite et usage illicite d’un téléphone portable pendant la conduite).


The vehicle prototype, named “BRAiVE” was successfully tested in real traffic conditions in Parma (Italy) last July and was able for instance to drive in a motorway setting, pull out onto roundabouts, reduce speed at pedestrian crossings and stop at traffic lights.

Le prototype de ce véhicule, appelé « BRAIVE », a été testé avec succès en juillet dernier dans des conditions réelles de circulation à Parme (Italie), et a montré sa capacité à conduire selon une configuration d'autoroute, à prendre les ronds-points, à ralentir aux passages piétons et à s'arrêter aux feux de circulation.


The traffic offences covered by the draft directive are: speeding, non-use of a seat belt, failing to stop at a red light, driving under the influence of alcohol or drugs, failing to wear a safety helmet, use of a forbidden lane (such as emergency or public transport lanes), and illegally using a mobile phone while driving.

Les infractions routières couvertes par le projet de directive sont: l'excès de vitesse, le non-port de la ceinture de sécurité, le franchissement d'un feu rouge, la conduite en état d'ébriété ou sous l'influence de drogues, le non-port du casque, la circulation sur une voie interdite (comme par exemple les bandes d'arrêt d'urgence ou les voies réservées aux transports publics) et l'usage illicite d'un téléphone portable en conduisant un véhicule.


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The transport services to be provided by DSB are defined in a traffic plan (number and spacing of trains), a stop plan (servicing of stops) and a line plan (requirements in terms of rail connections).

Les services de transport à prester par DSB sont définis dans un plan de trafic (nombre et espacement des trains), un plan des arrêts (desserte des arrêts) et un plan des lignes (exigences de connexions).


in 2002, DSB decided to stop operating the route under the ‘free traffic’ scheme and a negotiated contract was concluded between the Ministry of Transport and DSB, for the operation of the route as ‘public traffic’ from 2002 to 31 December 2004 inclusive.

en 2002, DSB a décidé d’arrêter d’exploiter la ligne en «trafic libre» et un contrat négocié a été conclu entre le ministère des transports et DSB pour l’exploitation de la ligne en transport public à partir de 2002 jusqu’au 31 décembre 2004 inclus.


Since 1990, the number of seats available on scheduled non-stop flights between the EU and China has increased from 250,000 to nearly 3 million in 2003 (+1150%).[2] The growth in available seats on scheduled non-stop flights to Japan, which is still the EU’s largest air traffic market in Asia, “only” grew by 378% over the same period.

Le nombre de sièges disponibles sur des vols réguliers directs entre l’UE et la Chine est passé de 250 000 en 1990 à 3 millions en 2003 (+1150%)[2]. En comparaison, le nombre de sièges disponibles sur les vols réguliers avec escale vers le Japon - qui reste le principal marché du trafic aérien pour l'UE en Asie – n’a augmenté «que» de 378 % durant la même période.


The largest share of the non-stop traffic between the EU and China is with Germany with 38% of the total traffic, while France has 23% and the UK 9%.

La plus grande part du trafic direct en provenance de la Chine a pour destinations l'Allemagne (38 % du total), la France (23 %) et le Royaume-Uni (9%).


Timetable of work Start : 1 January 1993 Completion : 31 December 1994. Findings of the economic analysis The analysis was based on the assumption that there has been no decline in current traffic flows (with reference to peak traffic times throughout the year) and that there will be none in the future (in view of the expected increase in the number of vehicles and hours of stop-go traffic).

Calendrier des travaux Date de début des travaux: 1.1.93 Date d'achèvement des travaux: 31.12.94 Résultats de l'analyse économique L'analyse a été effectuée à partir de l'hypothèse selon laquelle la circulation sur la route actuelle n'est nullement ralentie (si l'on se réfère aux heures de grand trafic sur l'ensemble de l'année) et ne le sera pas (si l'on se réfère à l'accroissement prévu du trafic et du nombre d'heures d'embouteillage).


Considering the fact that video cameras have failed before, and considering that they are not used in Los Angeles for air traffic control, will the minister now commit that if the experiment with the video cameras does not work and the situation is not safe, as it has been deemed in these three reports, that a new tower will be constructed and the minister will take action to tell Nav Canada to stop the delays and to stop fooling around?

Étant donné que les caméras vidéo ont été inefficaces dans le passé et qu'elles ne sont pas utilisées à Los Angeles pour le contrôle de la circulation aérienne, le ministre va-t-il maintenant s'engager à faire construire une nouvelle tour et va-t-il prendre des mesures pour dire à Nav Canada de cesser de faire traîner les choses en longueur, si l'expérience avec les caméras vidéo ne fonctionne pas et la situation n'est pas sûre, comme on l'a jugé dans ces trois rapports?


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