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Borders of the European Union
Committee for External Trade Statistics
Committee on External Trade Statistics
Department of Foreign Affairs and International Trade
EC external competence
External Affairs and International Trade Canada
External CD burner
External CD recorder
External CD writer
External CD-ROM burner
External CD-ROM recorder
External CD-ROM writer
External Trade Division
External Trade Section
External border of the EU
External borders of the European Union
External burner
External competence
External competence of the Community
External recorder
External trade
External trade balance
External trade gap
External writer
Foreign Affairs and International Trade Canada
Foreign trade
Foreign trade balance
Foreign trade deficit
Management of the EU's external borders
Management of the European Union's external borders
Merchandise trade balance
Trade and External Relations Committee
Trade balance
Trade balance deficit
Trade balance gap
Trade deficit
Trade gap
Trade imbalance
Visible balance
Visible trade balance

Traduction de «trade and external » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Trade and External Relations Committee

Comité du commerce et des relations économiques extérieures


External Trade Division [ External Trade Section ]

Division du commerce extérieur [ Section du commerce extérieur ]


Committee for External Trade Statistics | Committee on External Trade Statistics

Comité de la statistique du commerce extérieur


external trade gap | foreign trade deficit | trade balance deficit | trade balance gap | trade deficit | trade gap | trade imbalance

déficit commercial | déficit de la balance commerciale | déficit du commerce extérieur | déséquilibre des paiements extérieurs


external trade balance | foreign trade balance | merchandise trade balance | trade balance | visible balance | visible trade balance

balance commerciale | balance des marchandises | balance du commerce extérieur


foreign trade [ external trade ]

commerce extérieur [ organisation du commerce extérieur ]


Foreign Affairs and International Trade Canada [ Department of Foreign Affairs and International Trade | External Affairs and International Trade Canada ]

Affaires étrangères et Commerce international Canada [ ministère des Affaires étrangères et du Commerce international | Affaires extérieures et Commerce extérieur Canada ]


external CD recorder | external CD writer | external CD burner | external CD-ROM recorder | external CD-ROM writer | external CD-ROM burner | external recorder | external writer | external burner

graveur de CD externe | graveur de CD-ROM externe | graveur externe


external border of the EU [ external borders of the European Union | management of the EU's external borders | management of the European Union's external borders | management of the external borders of the European Union | Borders of the European Union(ECLAS) ]

frontière extérieure de l'UE [ frontière extérieure de l’Union européenne | gestion des frontières extérieures de l'UE | gestion des frontières extérieures de l’Union européenne ]


external competence (EU) [ EC external competence | external competence of the Community ]

compétence externe (UE) [ compétence externe CE | compétence externe de la Communauté ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It will do this within the new institutional framework of the Lisbon Treaty, which should be seen as a major opportunity in that it lends greater transparency and legitimacy to EU trade policy, gives a new voice to the European Parliament in trade matters, and which also sets the stage for a mutual reinforcement of our trade and external action both here in Brussels and in the EU's delegations in 136 countries around the world.

Cette politique s’inscrira dans le nouveau cadre institutionnel du traité de Lisbonne, qui doit être considéré comme une grande opportunité, dans la mesure où il confère une plus grande transparence et une plus grande légitimité à la politique commerciale de l’UE et où il donne une nouvelle voix au Parlement européen en matière commerciale, et qui ouvre la voie à un renforcement mutuel de notre action commerciale et extérieure à la fois à Bruxelles et au sein des délégations de l’UE présentes dans 136 pays de par le monde.


Directory code: External relations / Multilateral relations / Relations in the context of the General Agreement on Tariffs and Trade (GATT) External relations / Multilateral relations / Relations in the context of the General Agreement on Tariffs and Trade (GATT)

Code répertoire: Relations extérieures / Relations multilatérales / Relations dans le cadre de l'accord général sur les tarifs douaniers et le commerce (GATT) Relations extérieures / Relations multilatérales / Relations dans le cadre de l'accord général sur les tarifs douaniers et le commerce (GATT)


Directory code: External relations / Multilateral relations / Relations in the context of the General Agreement on Tariffs and Trade (GATT) External relations / Multilateral relations / Relations in the context of the General Agreement on Tariffs and Trade (GATT) External relations / Multilateral relations / Relations in the context of the General Agreement on Tariffs and Trade (GATT)

Code répertoire: Relations extérieures / Relations multilatérales / Relations dans le cadre de l'accord général sur les tarifs douaniers et le commerce (GATT) Relations extérieures / Relations multilatérales / Relations dans le cadre de l'accord général sur les tarifs douaniers et le commerce (GATT) Relations extérieures / Relations multilatérales / Relations dans le cadre de l'accord général sur les tarifs douaniers et le commerce ...[+++]


5. Stresses that a sufficient, secure, stable, affordable energy supply can only be achieved when energy, trade and external policy go hand in hand in a coherent and consistent manner, which means that the EU must also frame its energy policy within the scope of its foreign policy objectives and strategic interests, particularly when it comes to relations with third countries, and make it consistent with development, security and trade policies across the external policy spectrum; believes that the EU can reduce its dependency on particular external suppliers and fuels, thus contributing to long-term energy security by maximising its us ...[+++]

5. souligne que l'approvisionnement énergétique ne peut être suffisant, sûr, stable et abordable que si la politique énergétique, la politique commerciale et la politique extérieure sont coordonnées de manière cohérente et systématique, ce qui veut dire que l'Union doit également définir sa politique de l'énergie dans le cadre de ses objectifs de politique étrangère et de ses intérêts stratégiques, notamment pour ce qui touche aux relations avec les pays tiers, et en assurer la cohérence avec ses politiques en matière de développement, de sécurité et de commerce pour tous les aspects relevant de la politique extérieure; estime que l'Uni ...[+++]


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The agreement falls within the EU’s trade and external policy and, in line with the ‘Europe 2020’ strategy guidelines and the European Commission’s Communication in 2010 on ‘Trade, Growth and World Affairs’, it seeks to strengthen relations with our partners through trade, sustainable development and economic ties whilst remaining consistent with other Union policies.

L'Accord s'inscrit dans le cadre de la politique commerciale extérieure de l'UE et dans la lignée des orientations de la stratégie "Europe 2020" et de la communication de la Commission européenne, de 2010, intitulée "Commerce, croissance et affaires mondiales". Il s'emploie également à renforcer nos relations avec nos partenaires à travers les échanges commerciaux, le développement durable et les liens économiques, dans le respect de la cohérence avec les autres politiques de l'Union.


The report talks, for example, of the strategic external policy aspects of an agreement and of giving Parliament more power in relation to issues of both trade and external policy.

Le rapport évoque, par exemple, les aspects stratégiques de politique extérieure d’un accord et la nécessité de conférer au Parlement davantage de pouvoir dans les domaines du commerce et de la politique extérieure.


The activities to be supported are listed below and are expected to contribute significantly to improving the formulation, implementation, impacts and assessments of policy and the definition of regulatory measures in a wide range of areas such as the economic, social, cultural, education and training, gender equality, enterprise, international trade, consumer, external relations, and scientific and technological spheres, official statistics policies and the creation of the area of freedom, security and justice.

Les actions qui seront soutenues sont énumérées ci-dessous et devraient permettre d'améliorer sensiblement l'élaboration, la mise en œuvre, les retombées et l'évaluation des politiques, ainsi que la définition de mesures réglementaires, dans toute une série de domaines, parmi lesquels la politique économique, sociale et culturelle, l'enseignement et la formation, l'égalité entre les hommes et les femmes, les entreprises, le commerce international, les consommateurs, les relations extérieures, et les sphères scientifique et technologique, les statistiques officielles et la création d'un espace de liberté, de sécurité et de justice.


The report talks, for example, of the strategic external policy factors involved in an agreement, of aid and of giving Parliament more power in both trade and external policy matters.

Le rapport évoque, par exemple, les éléments stratégiques de politique extérieure découlant d’un accord, l’aide et le renforcement des prérogatives du Parlement en matière de commerce et de politique extérieure.


To serve these specific objectives, reliable, harmonised and accurate statistical information is needed for the implementation and evaluation of the main policies, especially in the field of the economic and trade issues (external trade, foreign direct investment) (see Annex III,p. 48).

Pour atteindre ces objectifs spécifiques, il convient de disposer d'informations fiables, harmonisées et exactes qui permettront de mettre en oeuvre et d'évaluer les principales politiques, notamment dans les domaines économiques et commerciaux (commerce extérieur, investissements directs étrangers) (voir annexe III, pp. 54-55).


The EU should therefore take a clearly visible and pro-active approach, using political dialogue, trade and external assistance to achieve these goals and turn globalization into a truly inclusive process.

L'UE devrait dès lors adopter une approche particulièrement visible et volontariste, en recourant au dialogue politique, au commerce et à l'aide extérieure pour réaliser ces objectifs et transformer la mondialisation en un processus qui soit véritablement ouvert à tous.


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