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Cancelling of a route by a second similar operation
In the case of a repeat offence
In the case of a second or subsequent offence
In the event of a repeat offence
In the event of a second or subsequent offence
Operate a vessel while towing a person after dark
Second a proposal
Second a proposition
Second degree A-V block
Second degree atrioventricular block
Second freedom
Second freedom of the air
Second freedom right
Second freedom traffic right
Second-degree atrioventricular block
Support a proposal
Support a proposition
Tow a glider
Tow bar
Tow-bar
Towbar
Towing bar
Towing engine
Towing machine
Towing winch

Traduction de «towing a second » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
in the case of a repeat offence [ in the case of a second or subsequent offence | in the event of a repeat offence | in the event of a second or subsequent offence ]

en cas de récidive


operate a vessel while towing a person after dark

conduire un bateau remorquant une personne pendant la nuit




cancelling of a route by a second similar operation

destruction d'une commande par réitération


tow bar | towbar | tow-bar | towing bar

flèche de chariot | flèche de remorquage


towing engine | towing machine | towing winch

treuil de remorque




second freedom | second freedom of the air | second freedom right | second freedom traffic right

deuxième liberté


second a proposal | support a proposal | second a proposition | support a proposition

appuyer une proposition | seconder une proposition


second degree atrioventricular block | second-degree atrioventricular block | second degree A-V block

bloc auriculoventriculaire du second degré | bloc auriculoventriculaire du 2e degré | bloc auriculo-ventriculaire du 2e degré | bloc auriculo-ventriculaire du deuxième degré | BAV du second degré | BAV du deuxième degré | BAV du 2e degré | bloc AV du deuxième degré
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Celanese and Blackstone's Acetow are, respectively, the second and third largest manufacturers of acetate tow at global level excluding China.

Celanese et la société Acetow de Blackstone sont respectivement les deuxième et troisième fabricants de mèches d'acétate au niveau mondial, à l'exclusion de la Chine.


For R- and S-category vehicles fitted with a rear mechanical coupling, indicate the maximum permissible load(s) on the rear coupling point for towing a second R- or S-category vehicle for each chassis/braking configuration of the mentioned second vehicle.

Pour les véhicules des catégories R et S équipés d'une liaison mécanique arrière, indiquer la ou les charges maximales admissibles au point d'attelage arrière pour le remorquage d'un second véhicule de catégorie R ou S, pour chaque configuration châssis/freinage du second véhicule mentionné.


4.5.1. For towed vehicles with a pneumatic control line the time elapsing between the moment when the pressure produced in the control line by the simulator reaches 65 kPa and the moment when the pressure in the brake actuator of the towed vehicle reaches 75 per cent of its asymptotic value shall not exceed 0,4 seconds.

4.5.1. Sur les véhicules tractés équipés d'une conduite de commande pneumatique, le temps s'écoulant entre le moment où la pression produite dans la conduite de commande par le simulateur atteint 65 kPa et le moment où la pression dans l'actionneur de frein du véhicule tracté atteint 75 % de sa valeur asymptotique ne doit pas dépasser 0,4 seconde.


when the electric control signal has exceeded the equivalent of 100 kPa for more than 1 second, the towed vehicle shall verify that a pneumatic signal is present; should no pneumatic signal be present, the driver shall be warned from the towed vehicle by the separate yellow warning signal specified in point 2.1.4.1.2 of Annex I.

lorsque le signal de commande électrique dépasse l'équivalent de 100 kPa pendant plus d'une seconde, le véhicule tracté doit contrôler qu'un signal pneumatique est présent; si tel n'est pas le cas, le conducteur doit en être averti depuis le véhicule tracté par le signal d'avertissement jaune distinct défini au point 2.1.4.1.2 de l'annexe I.


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When the tractor simulator is connected to the control line of the towed vehicle simulator (as specified in point 3.6.2) the tractor simulator shall be calibrated in such a way that the time elapsing from the activation of the tractor simulator and the moment when the pressure in the energy storage device with piston (or equivalent device) of the control line of the towed vehicle simulator reaches 11 500 kPa shall be 0,6+ 0,1 seconds.

Lorsque le simulateur de tracteur est raccordé à la conduite de commande du simulateur de véhicule tracté (comme spécifié au point 3.6.2), le simulateur de tracteur doit être étalonné de telle manière que le temps écoulé entre l'actionnement du simulateur de tracteur et le moment où la pression dans le dispositif de stockage d'énergie avec piston (ou dispositif équivalent) de la conduite de commande du simulateur de véhicule tracté atteint 11 500 kPa soit de 0,6+ 0,1 seconde.


4.5.2. For towed vehicles with an electric control line the time elapsing between the moment when the signal produced by the simulator exceeds the equivalent of 65 kPa and the moment when the pressure in the brake actuator of the towed vehicle reaches 75 % of its asymptotic value shall not exceed 0,4 seconds.

4.5.2. Sur les véhicules tractés équipés d'une ligne de commande électrique, le temps s'écoulant entre le moment où le signal produit par le simulateur dépasse l'équivalent de 65 kPa et le moment où la pression dans l'actionneur de frein du véhicule tracté atteint 75 % de sa valeur asymptotique ne doit pas dépasser 0,4 seconde.


2. For the investments provided for in the second subparagraph of Article 33(2) and Article 25 of the basic Regulation, vessels of less than 12 metres, not using towed gear and operating in inland fishing, may be supported with the same aid intensity as provided for small-scale coastal vessels referred to in Article 26 of that Regulation.

2. Pour les investissements prévus à l'article 33, paragraphe 2, deuxième alinéa, et à l'article 25 du règlement de base, les navires de moins de 12 mètres n'utilisant pas d'engin remorqué et pêchant dans les eaux intérieures peuvent bénéficier d'une aide ayant la même intensité que celle prévue pour les navires de petite pêche côtière visés à l'article 26 dudit règlement.


With respect to aid for young fishermen operating in small-scale fisheries and wishing to purchase a second-hand fishing vessel, proposals considered by the Council restrict such aid to the purchase of vessels below twelve metres not using towed gears.

En ce qui concerne l’aide aux jeunes pêcheurs travaillant dans le secteur de la petite pêche et désireux d’acheter un bateau de pêche d’occasion, les propositions examinées par le Conseil limitent cette aide à l’achat de navires inférieurs à douze mètres et n’utilisant pas d’engins remorqués.


Recommendation for second reading (A5-0067/2003 ) by Giuseppe Gargani, on behalf of the Committee on Legal Affairs and the Internal Market, on the common position adopted by the Council with a view to the adoption of a directive of the European Parliament and of the Council on type-approval of agricultural or forestry tractors, their trailers and interchangeable towed machinery, together with their systems, components and separate technical units and repealing Directive 74/150/EEC (10506/1/2002 – C5-0004/2003 – 2002/0017(COD))

Recommandation pour la deuxième lecture (A5-0067/2003 ) de M. Gargani, au nom de la commission juridique et du marché intérieur, relative à la position commune du Conseil en vue de l'adoption de la directive du Parlement européen et du Conseil concernant la réception par type des tracteurs agricoles ou forestiers, de leurs remorques et de leurs engins interchangeables tractés, ainsi que des systèmes, composants et entités techniques de ces véhicules, et abrogeant la directive 74/150/CEE (10506/1/2002 - C5-0004/2003 - 2002/0017(COD))


Recommendation for second reading (A5-0067/2003) by Giuseppe Gargani, on behalf of the Committee on Legal Affairs and the Internal Market, on the common position adopted by the Council with a view to the adoption of a directive of the European Parliament and of the Council on type-approval of agricultural or forestry tractors, their trailers and interchangeable towed machinery, together with their systems, components and separate technical units and repealing Directive 74/150/EEC (10506/1/2002 – C5-0004/2003 – 2002/0017(COD))

Recommandation pour la deuxième lecture (A5-0067/2003) de M. Gargani, au nom de la commission juridique et du marché intérieur, relative à la position commune du Conseil en vue de l'adoption de la directive du Parlement européen et du Conseil concernant la réception par type des tracteurs agricoles ou forestiers, de leurs remorques et de leurs engins interchangeables tractés, ainsi que des systèmes, composants et entités techniques de ces véhicules, et abrogeant la directive 74/150/CEE (10506/1/2002 - C5-0004/2003 - 2002/0017(COD))




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'towing a second' ->

Date index: 2025-01-15
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