Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Definition Severe loss of weight
Equal pay for equal work principle
Equal pay principle
Principle of equal pay
Principle of equal pay for equal work
Pruritus
Psychogenic dysmenorrhoea
Run a rock through the house
Run a stone through the house
Sail a rock through the house
Sail a stone through the house
Starvation oedema
Teeth-grinding
Through to the viewer licence
Through to the viewer license
Through-to-the-viewer licence
Through-to-the-viewer license
Torticollis
Wasting

Vertaling van "through the equalization " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
equal pay for equal work principle | equal pay principle | principle of equal pay | principle of equal pay for equal work | principle of equal pay for equal work or work of equal value | principle of equal pay for male and female workers for equal work | principle of equal pay for male and female workers for equal work or work of equal value | the principle that men and women should receive equal pay for equal work

concept à travail égal, salaire égal | principe à travail égal, salaire égal | principe de l'égalité des rémunérations entre travailleurs masculins et travailleurs féminins pour un même travail | principe de l'égalité des rémunérations entre travailleurs masculins et travailleurs féminins pour un même travail ou un travail de même valeur | principe de l'égalité salariale


Definition: Severe loss of weight [wasting] in children or adults, or lack of weight gain in children leading to an observed weight that is at least 3 standard deviations below the mean value for the reference population (or a similar loss expressed through other statistical approaches). When only one measurement is available, there is a high probability of severe wasting when the observed weight is 3 or more standard deviations below the mean of the reference population. | Starvation oedema

Œdème de famine


Supplementary Protocol (Second, Third) to the Agreement of 26 July 1957 between the Austrian Federal Government, of the one part, and the Governments of the Member States of the European Coal and Steel Community and the High Authority of the European Coal and Steel Community, of the other part, on the introduction of through international railway tariffs for the carriage of coal and steel through the territory of the Republic of Austria

Protocole complémentaire (Deuxième, Troisième) à l'accord du 26 juillet 1957 entre le gouvernement fédéral autrichien, d'une part, et les gouvernements des Etats membres de la Communauté européenne du charbon et de l'acier et la Haute Autorité de la CECA/, d'autre part, relatif à l'établissement de tarifs directs internationaux ferroviaires pour les transports de charbon et d'acier en transit par le territoire de la République autrichienne


Agreement between the Austrian Federal Government, of the one part, and the Governments of the Member States of the European Coal and Steel Community and the High Authority of the European Coal and Steel Community, of the other part, on the introduction of through international railway tariffs for the carriage of coal and steel through the territory of the Republic of Austria

Accord entre le Gouvernement fédéral autrichien, d'une part, et les Gouvernements des Etats membres de la Communauté européenne du Charbon et de l'Acier et la Haute Autorité de la Communauté européenne du Charbon et de l'Acier, d'autre part, relatif à l'établissement de tarifs directs internationaux ferroviaires pour les transports de charbon et d'acier en transit par le territoire de la République autrichienne


through-to-the-viewer license [ through to the viewer license | through-to-the-viewer licence | through to the viewer licence ]

licence intégrale d'un utilisateur [ licence intégrale d'un téléspectateur ]


run a rock through the house [ run a stone through the house | sail a rock through the house | sail a stone through the house ]

lancer une pierre à travers la maison [ lancer une pierre au-delà de la maison ]


through-to-the-viewer licence [ through to the viewer licence | through-to-the-viewer license | through to the viewer license ]

licence libre de tous droits [ licence de visionnement intégrale | licence intégrale de visionnement ]


A minor trait of the lip transmitted in an autosomal dominant fashion. It has been described through several generations from three families in Japan. In all cases the nodule was asymptomatic and strictly isolated.

nodule de la lèvre supérieure


Definition: Any other disorders of sensation, function and behaviour, not due to physical disorders, which are not mediated through the autonomic nervous system, which are limited to specific systems or parts of the body, and which are closely associated in time with stressful events or problems. | Psychogenic:dysmenorrhoea | dysphagia, including globus hystericus | pruritus | torticollis | Teeth-grinding

Définition: Tous les autres troubles des sensations, des fonctions et du comportement, non dus à un trouble physique, qui ne sont pas sous l'influence du système neurovégétatif, qui se rapportent à des systèmes ou à des parties du corps spécifiques, et qui sont étroitement liés d'un point de vue chronologique avec des événements ou des problèmes stressants. | Dysménorrhée | Dysphagie, y compris la boule hystérique | Prurit | Torticolis | Grincement des dents (bruxisme) | psychogène


A rare developmental defect during embryogenesis with characteristics of ventral, unilateral or bilateral protrusion of extraperitoneal fat, peritoneum and/or intra-abdominal organs through a defect in the spigelian fascia (spigelian hernia), associa

syndrome de cryptorchidie-hernie de Spiegel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
* The Commission will propose that research and experimentation into how we learn in the contexts of formal, non-formal and informal learning, and how ICT can be integrated into these learning processes, be supported under the 6th Research Framework programme, through the Leonardo da Vinci, Socrates and Youth programmes and the eLearning pilot actions, the Information Society Technologies Programme [59] and through the EQUAL Community Initiative.

* La Commission proposera d'appuyer la recherche et l'expérimentation en matière d'apprentissage dans des contextes formels, non formels et informels et concernant l'intégration des TIC dans les processus d'apprentissage au titre du 6e programme-cadre de recherche, par l'intermédiaire des programmes Leonardo da Vinci, Socrates et Jeunesse, par les actions pilotes d'e.Learning, par le programme IST (Information Society Technologies) [59]et par l'initiative communautaire EQUAL.


* The Commission will propose that research and experimentation into how we learn in the contexts of formal, non-formal and informal learning, and how ICT can be integrated into these learning processes, be supported under the 6th Research Framework programme, through the Leonardo da Vinci, Socrates and Youth programmes and the eLearning pilot actions, the Information Society Technologies Programme [81] and through the EQUAL Initiative.

* La Commission proposera que les recherches et expérimentations menées sur les modes d'acquisition des connaissances dans le contexte de l'apprentissage formel, non formel et informel ainsi que sur la façon dont les TIC peuvent être intégrées à ces processus, soient financées par le 6ème programme-cadre de recherche, les programmes Leonardo da Vinci, Socrates et Jeunesse ainsi que des actions pilotes de e.Learning, du programme "technologies de la société de l'information [81]" (TSI) et de l'initiative EQUAL.


The Commission informs all Member States of the withdrawal of a notification by e-mail or through other equally effective means and, if necessary, also the public by publishing a corrigendum on the RAPEX website.

La Commission informe l’ensemble des États membres du retrait d’une notification par courrier électronique ou par d’autres moyens aussi efficaces et, s'il y a lieu, elle informe également le grand public en publiant un rectificatif sur le site Web RAPEX.


The Commission informs all Member States of the withdrawal of a reaction by e-mail or through other equally effective means.

La Commission informe tous les États membres du retrait d’une réaction par courrier électronique ou par d’autres moyens aussi efficaces.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The dialogue on non-discrimination and equal opportunities among relevant stakeholders, which was launched with the European Year of Equal Opportunities for All (2007), will be continued on an annual basis through the equality summits.

Le dialogue sur la non-discrimination et l’égalité des chances initié dans le cadre de l’Année européenne de l’égalité des chances pour tous (2007) se poursuivra chaque année dans le cadre des sommets de l’égalité.


In this context, the experience gained through the EQUAL Community initiative should be capitalised through the mainstreaming of the principles upon which it was built — innovation; transnationality; partnership; gender mainstreaming.

Dans ce contexte, l'expérience acquise par le biais de l'initiative communautaire EQUAL devrait servir à intégrer à tous les niveaux les principes sur lesquels elle se fonde: l'innovation, la transnationalité, le partenariat et l'intégration des questions d'égalité entre les hommes et les femmes.


In this context, the experience gained through the EQUAL Community initiative should be capitalised through the mainstreaming of the principles upon which it was built — innovation; transnationality; partnership; gender mainstreaming.

Dans ce contexte, l'expérience acquise par le biais de l'initiative communautaire EQUAL devrait servir à intégrer à tous les niveaux les principes sur lesquels elle se fonde: l'innovation, la transnationalité, le partenariat et l'intégration des questions d'égalité entre les hommes et les femmes.


2. social dialogue is a force for promoting innovation and change through ensuring a balance between flexibility and security, through its response to challenges such as developing lifelong learning, improving mobility, active ageing and through promoting equal opportunity and diversity - as recognised by the High-Level Group on Industrial Relations and endorsed in the Laeken Declaration by the Social Partners and by the Commission's Communications on "The European Social Dialogue" and "Corporate Social Responsibility".

2. le dialogue social est une force d'innovation et de changement en ce sens qu'il est susceptible de concilier flexibilité et sécurité, d'apporter des réponses aux défis tels que le développement de l'éducation et de la formation tout au long de la vie, l'amélioration de la mobilité et la prolongation de la vie active, et de promouvoir l'égalité des chances et la diversité - comme l'a constaté le groupe de haut niveau sur les relations industrielles et ainsi que l'ont confirmé la déclaration de Laeken des partenaires sociaux et les communications de la Commission concernant le dialogue social européen et la responsabilité sociale des en ...[+++]


* The Commission will propose that research and experimentation into how we learn in the contexts of formal, non-formal and informal learning, and how ICT can be integrated into these learning processes, be supported under the 6th Research Framework programme, through the Leonardo da Vinci, Socrates and Youth programmes and the eLearning pilot actions, the Information Society Technologies Programme [81] and through the EQUAL Initiative.

* La Commission proposera que les recherches et expérimentations menées sur les modes d'acquisition des connaissances dans le contexte de l'apprentissage formel, non formel et informel ainsi que sur la façon dont les TIC peuvent être intégrées à ces processus, soient financées par le 6ème programme-cadre de recherche, les programmes Leonardo da Vinci, Socrates et Jeunesse ainsi que des actions pilotes de e.Learning, du programme "technologies de la société de l'information [81]" (TSI) et de l'initiative EQUAL.


* The Commission will propose that research and experimentation into how we learn in the contexts of formal, non-formal and informal learning, and how ICT can be integrated into these learning processes, be supported under the 6th Research Framework programme, through the Leonardo da Vinci, Socrates and Youth programmes and the eLearning pilot actions, the Information Society Technologies Programme [59] and through the EQUAL Community Initiative.

* La Commission proposera d'appuyer la recherche et l'expérimentation en matière d'apprentissage dans des contextes formels, non formels et informels et concernant l'intégration des TIC dans les processus d'apprentissage au titre du 6e programme-cadre de recherche, par l'intermédiaire des programmes Leonardo da Vinci, Socrates et Jeunesse, par les actions pilotes d'e.Learning, par le programme IST (Information Society Technologies) [59]et par l'initiative communautaire EQUAL.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'through the equalization' ->

Date index: 2022-11-02
w