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Canada-Yukon Oil and Gas Accord Implementation Act
Competence in relation to the subject matter
Jurisdiction in relation to the subject matter
Jurisdiction ratione materiae
Jurisdiction related to subject matter
Material competence
Subject-matter competence
Subject-matter jurisdiction

Vertaling van "through its jurisdiction-related " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
competence in relation to the subject matter | jurisdiction in relation to the subject matter | jurisdiction ratione materiae | jurisdiction related to subject matter | material competence | subject-matter competence | subject-matter jurisdiction

compétence d'attribution | compétence matérielle | compétence ratione materiae


International Convention for the Unification of Certain Rules relating to Penal Jurisdiction in Matters of Collision or Other Incidents of Navigation

Convention internationale pour l'unification de certaines règles relatives à la compétence pénale en matière d'abordage et autres événements de navigation


transitional provision relating to the application of the Convention on Jurisdiction and Enforcement

dispositions transitoires concernant l'application de la convention d'exécution


Agreement Relating to Canadian Investment in Antigua Insured by the Government of Canada Through its Agent, the Export Development Corporation

Accord relatif aux investissements à l'Antigue assurés par le Canada par l'intermédiaire de son mandataire, la Société pour l'expansion des exportations


ensure security of goods to be shipped through selection of suitable packaging | relate goods to appropriate packaging according to security requirements | ensure goods are packaged appropriately in accordance with security procedures | match goods with appropriate packaging according to security procedures

associer les marchandises à un emballage approprié conformément aux procédures de sécurité


Convention on Jurisdiction, Applicable Law and Recognition of Decrees Relating to Adoptions

Convention concernant la compétence des autorités, la loi applicable et la reconnaissance des décisions en matière d'adoption


Canada-Yukon Oil and Gas Accord Implementation Act [ An Act respecting an accord between the Governments of Canada and the Yukon Territory relating to the administration and control of and legislative jurisdiction in respect of oil and gas ]

Loi de mise en œuvre de l'Accord Canada-Yukon sur le pétrole et le gaz [ Loi concernant l'Accord entre le gouvernement du Canada et le gouvernement du Yukon sur la gestion et la maîtrise des ressources pétrolières et gazières et sur la compétence législative à cet égard ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Despite federal protection of its airspace, in what could only be described as ideology trumping common sense, the provincial government, through its jurisdiction-related land use planning, has granted approval for the placement of a wind turbine in the approach path of aircraft seeking to land at Peterborough airport.

Dans une décision qu'on ne saurait qualifier autrement que guidée par l'idéologie au détriment de la logique, le gouvernement provincial, dans sa planification de l'aménagement du territoire relevant de sa compétence, a autorisé le positionnement d'une éolienne dans la voie d'approche des aéronefs atterrissant à l'aéroport de Peterborough, et ce, malgré la protection fédérale de l'espace aérien.


Our regular consultations include members of the U.S. Marshals Service, with whom the OPP has had a great relationship through border security, related initiatives and other complex multi-jurisdictional investigations.

Nous consultons régulièrement des membres du Marshals Service des États-Unis, avec lequel la PPO entretient d'excellentes relations en assurant la sécurité à la frontière, en participant à des initiatives connexes et en prenant part à d'autres enquêtes multipartites.


In addition, many of the key jurisdictions relating to land and resource management that normally fall under provincial authority in the South are, in Yukon, Northwest Territories and Nunavut, addressed in the treaties and implemented through federal legislation to enshrine the elements of the cooperative relationship between Aboriginal and public government.

De plus, bon nombre des principaux pouvoirs liés à la gestion des terres et des ressources qui relèvent habituellement des provinces, dans le Sud, sont régis au Yukon, dans les Territoires du Nord-Ouest et au Nunavut par des traités et exercés par application de lois fédérales qui intègrent les éléments de la relation collaborative qui existe entre les Autochtones et le gouvernement public.


(Return tabled) Question No. 130 Mr. Francis Scarpaleggia: With regard to rail safety in Canada: (a) for the period of 2006-2012, which railways were permitted to operate with a single operator; (b) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on main lines with or without an idling locomotive(s); (c) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on side lines with or without an idling locomotive(s); (d) with regard to the railways in (b) and (c), under what specific conditions could the trains be le ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 130 M. Francis Scarpaleggia: En ce qui concerne la sécurité ferroviaire au Canada: a) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer ont été autorisés à fonctionner avec un seul exploitant; b) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes principales, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; c) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes secondaires, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; d) en ce qui concerne les chemins de fer en b) et en c), dans quelles conditions les t ...[+++]


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E. whereas the EIB pursues its efforts against a background of weakly regulated, non-transparent or uncooperative jurisdictions, including by i): screening the AML-CFT (anti-money laundering and combating the financing of terrorism) capability of financial intermediaries used for its intermediated lending, so that they duly identify the final beneficiaries of EIB funds in accordance with applicable EU AML-CFT directives or FATF (Financial Action Task Force) standards, as applicable; and ii): monitoring EIB disbursements ...[+++]

E. considérant que la BEI poursuit ses efforts en dépit d'un contexte de juridictions faiblement réglementées, non transparentes et non coopératives, notamment: i) à travers la capacité des intermédiaires financiers de la LBC/FT (lutte contre le blanchiment des capitaux et le financement du terrorisme) utilisés pour ses prêts intermédiaires, de façon à ce qu'ils identifient les bénéficiaires finals des fonds de la BEI, conformément aux directives de l'Union applicables en matière de LBC/FT ou aux normes applicables du GAFI (Groupe d'action financière internationale); et ii) en supervisant les décaissements de la BEI dans ces juridiction ...[+++]


E. whereas the EIB pursues its efforts against a background of weakly regulated, non-transparent or uncooperative jurisdictions, including by (i) screening the AML-CFT (anti-money laundering and combating the financing of terrorism) capability of financial intermediaries used for its intermediated lending, so that they duly identify the final beneficiaries of EIB funds in accordance with applicable EU AML-CFT directives or FATF (Financial Action Task Force) standards, as applicable; and (ii) monitoring EIB disbursements ...[+++]

E. considérant que la BEI poursuit ses efforts en dépit d'un contexte de juridictions faiblement réglementées, non transparentes et non coopératives, notamment: i) à travers la capacité des intermédiaires financiers de la LBC/FT (lutte contre le blanchiment des capitaux et le financement du terrorisme) utilisés pour ses prêts intermédiaires, de façon à ce qu'ils identifient les bénéficiaires finals des fonds de la BEI, conformément aux directives de l'Union applicables en matière de LBC/FT ou aux normes applicables du GAFI (Groupe d'action financière internationale); et ii) en supervisant les décaissements de la BEI dans ces juridictio ...[+++]


As a result of that discussion, the Spanish Presidency called on ‘the Council to recognise and use the creative potential of Europe through culture and its related industries in the 2020 strategy’ and on ‘Member States and the Commission to work in their respective fields to achieve the objectives .through representative initiatives related to innovation, competitiveness, the digital agenda and social inclusion’.

À la suite de cette discussion, la Présidence espagnole a appelé «le Conseil à reconnaître et à utiliser le potentiel créatif de l’Europe, au travers de sa culture et des secteurs qui y ont trait, dans la stratégie 2020» et «les États membres et la Commission à travailler dans leurs domaines respectifs afin d’atteindre ces objectifs [...] au moyen d’initiatives représentatives en rapport avec l’innovation, la compétitivité, l’agenda numérique et l’inclusion sociale».


If the European Union has to implement its principle of ‘Strength through Unity,’ it must do so against the States located in its outermost regions, and closely related to this, must implement this principle, according to Mr Brok, through ever closer relations with the United States in the context of what he calls the ‘Euro-Atlantic Area’.

Si l’Union européenne doit appliquer son principe "L’Union fait la force", elle doit le faire contre les États qui sont à sa périphérie, à l’Est et surtout au Sud, et, corrélativement, elle doit le faire, selon M. Brok, par une liaison sans cesse plus étroite avec les États-Unis dans le cadre de ce qu’il appelle l’espace euro-atlantique.


May I make one further point, while I am on my feet: We are at the moment bringing through legislation in relation to this issue which is in response to the opinion of the WTO some years ago where a particular infirmity was found with our position by the WTO.

Permettez-moi d'aborder un point supplémentaire, tant que j'ai la parole : nous sommes en train d'élaborer une législation ayant trait à ce thème qui répond à l'avis de l'OMC émis il y a quelques années et selon lequel notre position auprès de l'OMC comportait une faille particulière.


Everything there is in the bill presented by the Minister of Human Resources Development is to be found in clause 6 which reads as follows: The powers, duties and functions of the Minister extend to and include all matters over which Parliament has jurisdiction relating to the development of the human resources of Canada not by law assigned to any other Minister, department, board or agency of the Government of Canada- This bill does not mention provincial responsibilities, contrary to Bill C-95 which at least, in the health area, contained clauses ensuring that the federal government would not encroach upon provincial jurisdiction.

Tout ce qu'on retrouve dans le projet de loi actuel du ministre du Développement des ressources humaines se caractérise par l'article 6 que je vais vous relire: Les attributions du ministre s'étendent d'une façon générale à tous les domaines de compétence du Parlement liés au développement des ressources humaines au Canada ne ressortissant pas de droit à d'autres ministres, ministères ou organismes fédéraux [ .] On ne fait aucune référence au mandat des provinces là-dedans, contrairement à la loi C-95 où, au moins, dans le domaine de la santé, on s'assurait que le fédéral n'interviendrait pas dans les champs de juridiction provinciale. Dans l ...[+++]




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'through its jurisdiction-related' ->

Date index: 2025-01-19
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