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Agreement
Branch in third country
Canada-United States Safe Third Country Agreement
Citizen of a third country
Concept of safe third country
Dublin Regulation
EC agreement
EC third country convention
EU-third country agreement
European Union agreement
ITAAO
International agreement
Mediterranean non-member countries
Mediterranean region
Mediterranean third countries
Safe Third Country Agreement
Safe third country concept
Safe third country principle
Third country
Third country branch
Third state
Third-country national
Third-state national

Vertaling van "third-country aircraft " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
concept of safe third country | safe third country concept | safe third country principle

concept de pays tiers sûr | notion de pays tiers sûr


Mediterranean third countries [ Mediterranean non-member countries | Mediterranean region(STW) ]

pays tiers méditerranéens


third-country national | third-state national | citizen of a third country

ressortissant d'un État tiers




agreement (EU) [ EC agreement | EC third country convention | European Union agreement | EU-third country agreement | international agreement (EU) ]

accord (UE) [ accord (CE) | accord de l'Union européenne | accord international (UE) | convention CE-états tiers | convention UE-états tiers ]


branch in third country | third country branch

succursale dans pays tiers


Dublin Regulation | Regulation (EC) No 343/2003 establishing the criteria and mechanisms for determining the Member State responsible for examining an asylum application lodged in one of the Member States by a third-country national | Regulation (EU) No 604/2013 establishing the criteria and mechanisms for determining the Member State responsible for examining an application for international protection lodged in one of the Member States by a third-country national or a stateless person

Règlement (CE) n° 343/2003 du Conseil du 18 février 2003 établissant les critères et mécanismes de détermination de l'État membre responsable de l'examen d'une demande d'asile présentée dans l'un des États membres par un ressortissant d'un pays tiers | Règlement (UE) n° 604/2013 du Parlement européen et du Conseil du 26 juin 2013 établissant les critères et mécanismes de détermination de l’État membre responsable de l’examen d’une demande de protection internationale introduite dans l’un des États membres par un ressortissant de pays tiers ou un apatride | règlement de Dublin


Safe Third Country Agreement [ Canada-United States Safe Third Country Agreement ]

Entente sur les tiers pays sûrs [ Entente sur les tiers pays sûrs entre le Canada et les États-Unis ]




Ordinance of 18 April 2007 on the Import and Transit by Air of Animals from Third Countries [ ITAAO ]

Ordonnance du 18 avril 2007 concernant l'importation et le transit d'animaux par voie aérienne en provenance de pays tiers [ OITA ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The most effective way of solving the problem of the safety of third-country aircraft would be to give the EASA a driving role in monitoring compliance with international and Community air safety standards by issuing safety certificates for third-country airlines.

En effet, les solutions les plus performantes pour régler le problème de la sécurité des aéronefs des pays tiers consisteraient à confier à l'AESA un rôle moteur dans le contrôle du respect des normes de sécurité aériennes internationales et communautaires à travers la délivrance d'un certificat de sécurité pour les compagnies des pays tiers.


(d) "third-country aircraft" means an aircraft which is not used or operated under the control of a competent authority of a Member State.

d) "aéronef de pays tiers", un aéronef utilisé ou exploité sous le contrôle d'un organisme autre que l'autorité compétente d'un État membre.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32004L0036 - EN - Directive 2004/36/CE of the European Parliament and of the Council of 21 April 2004 on the safety of third-country aircraft using Community airports

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32004L0036 - EN - Directive 2004/36/CE du Parlement européen et du Conseil du 21 avril 2004 concernant la sécurité des aéronefs des pays tiers empruntant les aéroports communautaires


on the safety of third-country aircraft using Community airports

concernant la sécurité des aéronefs des pays tiers empruntant les aéroports communautaires


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To that end, it is necessary to harmonise the rules and procedures for ramp inspections of third-country aircraft landing at airports located in the Member States.

À cette fin, il est nécessaire d'harmoniser les règles et procédures d'inspection au sol des aéronefs des pays tiers atterrissant sur les aéroports situés dans les États membres.


Directive 2004/36/CE of the European Parliament and of the Council of 21 April 2004 on the safety of third-country aircraft using Community airports

Directive 2004/36/CE du Parlement européen et du Conseil du 21 avril 2004 concernant la sécurité des aéronefs des pays tiers empruntant les aéroports communautaires


'third-country aircraft" means an aircraft which is not used or operated under the control of a competent authority of a Member State.

'aéronef de pays tiers", un aéronef utilisé ou exploité sous le contrôle d'un organisme autre que l'autorité compétente d'un État membre.


third-country aircraft, their operation and crew are inspected, in particular whenever there is suspicion that international safety standards are not being met and such aircraft are grounded if this is necessary to ensure immediate safety;

les aéronefs des pays tiers, leur exploitation et leur équipage sont inspectés surtout lorsque l'on a des raisons de suspecter la non-conformité avec les normes de sécurité internationales, ces aéronefs étant alors immobilisés au sol si cette mesure est nécessaire pour assurer la sécurité immédiate,


(6) The rules and procedures for ramp inspections, including aircraft grounding, should be harmonised to ensure, by uniform methods, consistent effectiveness in all airports throughout the Community, which in turn would also reduce the selective use of certain airports of destination by third-country aircraft trying to avoid proper control.

(6) Les règles et les procédures d'inspection au sol, y compris les immobilisations au sol, doivent être harmonisées pour garantir, grâce à des méthodes uniformes, la même efficacité dans tous les aéroports de la Communauté et ainsi limiter l'utilisation de certains aéroports de destination plutôt que d'autres dans le but d'éviter les contrôles menés en bonne et due forme.


- the aim of safety assessment of third country aircraft using Community airports must be to achieve a system of safety checks similar to port State control in the maritime transport sector, so that ICAO safety standards are also applied in respect of third-country aircraft;

- que l'objectif de l'évaluation de la sécurité des aéronefs des pays tiers doit être de mettre en place un système de contrôle de sécurité dans les aéroports similaire à celui du "port State control" en vigueur dans les transports maritimes, afin que les appareils des pays tiers, eux aussi, respectent les normes de sécurité valables au sein de l'OACI;


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