Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agreement
Branch in third country
Canada-United States Safe Third Country Agreement
Citizen of a third country
Concept of safe third country
Dublin Regulation
EC agreement
EC third country convention
EU-third country agreement
European Union agreement
International agreement
Mediterranean non-member countries
Mediterranean region
Mediterranean third countries
Opposability against third parties
Opposability to third parties
Safe Third Country Agreement
Safe third country concept
Safe third country principle
Third country
Third country branch
Third country market
Third market
Third-country national
Third-state national

Vertaling van "third countries opposes " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
concept of safe third country | safe third country concept | safe third country principle

concept de pays tiers sûr | notion de pays tiers sûr


opposability to third parties [ opposability against third parties ]

opposabilité au tiers


Mediterranean third countries [ Mediterranean non-member countries | Mediterranean region(STW) ]

pays tiers méditerranéens


third-country national | third-state national | citizen of a third country

ressortissant d'un État tiers




branch in third country | third country branch

succursale dans pays tiers


Dublin Regulation | Regulation (EC) No 343/2003 establishing the criteria and mechanisms for determining the Member State responsible for examining an asylum application lodged in one of the Member States by a third-country national | Regulation (EU) No 604/2013 establishing the criteria and mechanisms for determining the Member State responsible for examining an application for international protection lodged in one of the Member States by a third-country national or a stateless person

Règlement (CE) n° 343/2003 du Conseil du 18 février 2003 établissant les critères et mécanismes de détermination de l'État membre responsable de l'examen d'une demande d'asile présentée dans l'un des États membres par un ressortissant d'un pays tiers | Règlement (UE) n° 604/2013 du Parlement européen et du Conseil du 26 juin 2013 établissant les critères et mécanismes de détermination de l’État membre responsable de l’examen d’une demande de protection internationale introduite dans l’un des États membres par un ressortissant de pays tiers ou un apatride | règlement de Dublin


agreement (EU) [ EC agreement | EC third country convention | European Union agreement | EU-third country agreement | international agreement (EU) ]

accord (UE) [ accord (CE) | accord de l'Union européenne | accord international (UE) | convention CE-états tiers | convention UE-états tiers ]


Safe Third Country Agreement [ Canada-United States Safe Third Country Agreement ]

Entente sur les tiers pays sûrs [ Entente sur les tiers pays sûrs entre le Canada et les États-Unis ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The relative low overall ratio of permits issued for family reasons as opposed to the other permits is due to the fact that this statistic only covers the Family reunification scenario, and does not include those third-country national family members who join EU nationals.

La part globale relativement faible des titres délivrés pour des motifs familiaux par rapport aux autres titres s’explique par le fait que ces statistiques couvrent uniquement le scénario du regroupement familial et n’intègrent pas les membres de la famille ressortissants de pays tiers qui rejoignent des citoyens de l’Union européenne.


The Commission briefed ministers on the state of play regarding the contacts with third countries opposed to the inclusion of international aviation in the EU's ETS , which started in 1 January 2012.

La Commission a informé les ministres de l'état d'avancement des contacts avec les pays tiers opposés à l'intégration de l'aviation internationale dans le système d'échange de quotas d'émission de l'UE , qui a débuté le 1er janvier 2012.


If, among a short list of countries, there is a third country to where the person can be removed and would not be at risk of torture, then we will seek to remove the person to that country as opposed to the country where there is risk of torture.

Si, sur cette liste de pays, il y a un troisième pays où l'on peut renvoyer la personne sans qu'elle risque la torture, alors nous chercherons à l'y envoyer plutôt que de l'envoyer là où elle risquerait la torture.


Furthermore, if after two years from the notification of the non-reciprocity the third country is still requiring visas from citizens of one or more Member States, the Commission shall adopt a delegated act to re-impose the visa obligation on all citizens of the third country, for a period of 12 months; either the European Parliament or the Council could oppose the entry into force of this delegated act.

Par ailleurs, si dans les deux ans à compter de la notification de la non-réciprocité, le pays tiers n’a pas levé l’obligation de visa à l’égard des ressortissants du ou des États membres concernés, la Commission adoptera un acte délégué réinstaurant l’obligation de visa, pour une période de douze mois, à l’égard de tous les ressortissants dudit pays tiers. Le Parlement européen ou le Conseil peuvent s'opposer à l’entrée en vigueur de cet acte délégué.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The relative low overall ratio of permits issued for family reasons as opposed to the other permits is due to the fact that this statistic only covers the Family reunification scenario, and does not include those third-country national family members who join EU nationals.

La part globale relativement faible des titres délivrés pour des motifs familiaux par rapport aux autres titres s’explique par le fait que ces statistiques couvrent uniquement le scénario du regroupement familial et n’intègrent pas les membres de la famille ressortissants de pays tiers qui rejoignent des citoyens de l’Union européenne.


The majority of the Member States are not opposed to make the passing of information coming from third countries to other interested Member States obligatory.

La majorité des États membres n'ont pas d'objection à ce que la transmission des informations provenant des pays tiers aux autres États membres intéressés devienne obligatoire.


2. A Member State cannot oppose the reintroduction of a consignment of products of Community origin refused by a third country if the competent authority which issued the original certificate has agreed to take back the consignment and the conditions laid down in paragraph 2 have been met.

2. Un État membre ne peut s'opposer à la réintroduction d'un lot de produits d'origine communautaire refusé par un pays tiers si l'autorité compétente ayant délivré le certificat original a marqué son accord pour la reprise du lot et que les conditions prévues au paragraphe 1 sont remplies.


There are certainly constituencies in the United States that were deeply opposed to signing a safe third-country agreement with Canada, in part because the net flow of refugees is hugely in Canada's favour, with a trickle of people coming into Canada and transiting to the United States.

Aux États-Unis, certains groupes étaient très opposés à la signature avec le Canada d'une entente concernant le tiers pays sûr, partiellement parce que le flux net de réfugié est très largement en faveur du Canada, le nombre de personnes qui viennent au Canada en passant par les États-Unis étant très faible.


Instead of facilitating these large group deportations that we saw in year 2000, we should look at voluntary individual anonymous repatriation, and also migration to a third country as opposed to going back to the country they are fleeing from.

Plutôt que de procéder à des expulsions groupées de grande ampleur comme nous l'avons vu en l'an 2000, nous devrions envisager des rapatriements anonymes volontaires des individus et, par ailleurs, des migrations vers des pays tiers par opposition au renvoi vers le pays d'origine.


It is absolutely essential that the Community should give third countries a clear indication of what it considers to be a normal rate of corporation tax as opposed to a rate that is tantamount to tax dumping".

Il me semble notamment capital que la Communauté donne vis-à-vis des pays extérieurs un signal claire de ce qu'elle considère comme un taux normal d'impôts sur les sociétés par rapport à des taux de dumping fiscal".


w