Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
3G
3G cellular telephony
3G mobile telephony
3G system
3G technology
3G wireless
3G wireless system
3G wireless technology
3G wireless telephony
Actor programming
Actor-based programming
Allocate actors to roles
Concept of safe third country
Directing the actor
Directing the actors
Give props to actors
Hand prop to actor
Hand props to actor
Hand props to actors
Match actor to role
Match actors to roles
Matching actors to roles
NSA
Non-State actor
Non-governmental actor
Receive actors' resumes
Receive actor’s resume
Receiving actors' resumes
Safe third country concept
Safe third country principle
Take delivery of actors' resumes
Third freedom
Third freedom of the air
Third freedom right
Third freedom traffic right
Third generation
Third generation cellular system
Third generation cellular telephony
Third generation mobile system
Third generation mobile telephony
Third generation system
Third generation technology
Third generation wireless
Third generation wireless system
Third generation wireless technology
Third generation wireless telephony

Vertaling van "third actors " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
allocate actors to roles | matching actors to roles | match actor to role | match actors to roles

attribuer des rôles à des acteurs


give props to actors | hand prop to actor | hand props to actor | hand props to actors

passer des accessoires à des acteurs


receive actor’s resume | take delivery of actors' resumes | receive actors' resumes | receiving actors' resumes

recevoir le curriculum vitæ de comédiens | recevoir le CV d'acteurs


third generation | 3G | third generation wireless technology | 3G wireless technology | third generation technology | 3G technology | third generation wireless system | 3G wireless system | third generation wireless | 3G wireless | third generation system | 3G system

troisième génération | 3G | technologie de troisième génération | technologie 3G | système mobile de troisième génération | système de troisième génération


non-governmental actor | non-State actor | NSA [Abbr.]

acteur non étatique | acteur non gouvernemental | ANE [Abbr.]


third generation mobile telephony | 3G mobile telephony | third generation wireless telephony | 3G wireless telephony | third generation cellular telephony | 3G cellular telephony | third generation cellular system | third generation mobile system

téléphonie mobile de troisième génération | téléphonie mobile 3G | téléphonie cellulaire de troisième génération | téléphonie cellulaire 3G | téléphonie 3G | troisième génération de téléphonie cellulaire | troisième génération de téléphonie mobile


directing the actor | directing the actors

direction d'acteur | direction d'acteurs


actor-based programming [ actor programming ]

programmation par acteurs [ programmation à l'aide d'acteurs ]


third freedom | third freedom of the air | third freedom right | third freedom traffic right

droit de trafic de troisième liberté | troisième liberté


concept of safe third country | safe third country concept | safe third country principle

concept de pays tiers sûr | notion de pays tiers sûr
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
40. Highlights the recent success achieved by EUNAVFOR Atalanta – which must continue – in curbing the occurrence of pirate attacks in the western Indian Ocean and in enhancing the credibility of the CSDP; notes that Operation Atalanta is the first ever CSDP naval mission and that it should constitute a model for the further development and implementation of the maritime dimension of the CDSP, taking stock of its successes, its shortcomings and lessons learned; welcomes the positive role taken by the EU with EUNAVFOR Atalanta in the SHADE (Shared Awareness and De-confliction) mechanism in promoting coordination between the multinational, national and regional naval forces operating in the area, and notably with NATO’s operation Ocean Shie ...[+++]

40. souligne la réussite récente, qui doit s'inscrire dans la durée, obtenue par l'EUNAVFOR Atalanta en termes de réduction du nombre d'attaques de pirates dans l'océan Indien occidental et de renforcement de la crédibilité de la PSDC; note que l'opération Atalanta est la toute première mission navale de la PSDC et qu'elle devrait servir de modèle au développement et à la mise en œuvre futurs de la dimension maritime de la PSDC, en se fondant sur ses réussites, ses manquements et les enseignements qui peuvent en être tirés; salue le rôle positif joué par l'Union avec l'EUNAVFOR Atalanta, dans le cadre du mécanisme SHADE (Shared Awareness and Deconfliction), pour promouvoir la coordination entre les forces navales multinationales, national ...[+++]


40. Highlights the recent success achieved by EUNAVFOR Atalanta – which must continue – in curbing the occurrence of pirate attacks in the western Indian Ocean and in enhancing the credibility of the CSDP; notes that Operation Atalanta is the first ever CSDP naval mission and that it should constitute a model for the further development and implementation of the maritime dimension of the CDSP, taking stock of its successes, its shortcomings and lessons learned; welcomes the positive role taken by the EU with EUNAVFOR Atalanta in the SHADE (Shared Awareness and De-confliction) mechanism in promoting coordination between the multinational, national and regional naval forces operating in the area, and notably with NATO’s operation Ocean Shie ...[+++]

40. souligne la réussite récente, qui doit s'inscrire dans la durée, obtenue par l'EUNAVFOR Atalanta en termes de réduction du nombre d'attaques de pirates dans l'océan Indien occidental et de renforcement de la crédibilité de la PSDC; note que l'opération Atalanta est la toute première mission navale de la PSDC et qu'elle devrait servir de modèle au développement et à la mise en œuvre futurs de la dimension maritime de la PSDC, en se fondant sur ses réussites, ses manquements et les enseignements qui peuvent en être tirés; salue le rôle positif joué par l'Union avec l'EUNAVFOR Atalanta, dans le cadre du mécanisme SHADE (Shared Awareness and Deconfliction), pour promouvoir la coordination entre les forces navales multinationales, national ...[+++]


8. Draws attention to the fact that displacement due to conflicts, natural disasters or environmental degradation leaves certain populations particularly vulnerable; stresses that refugees, internally displaced persons, victims of trafficking and other migrants caught in crises that endanger their lives must be afforded suitable protection of their human rights; expresses its deep concern regarding the unprecedentedly high number of refugees, externally displaced persons and migrants in the world today, and calls on the global community to use the World Humanitarian Summit to mobilise the necessary financial and operational resources to meet this challenge by specifically focusing on its root causes; highlights the importance of interrel ...[+++]

8. signale que les déplacements de population dus aux conflits, aux catastrophes naturelles ou à la dégradation de l'environnement accroissent la vulnérabilité de certains groupes; souligne que les droits fondamentaux des réfugiés, des personnes déplacées dans leur pays, des victimes de la traite des êtres humains et des autres migrants pris dans des crises mettant en péril leur vie doivent être protégés de manière adéquate; exprime sa vive préoccupation face au nombre sans précédent de réfugiés, de personnes déplacées hors de leur pays et de migrants dans le monde et invite la communauté internationale à profiter du sommet humanitaire mondial pour mobiliser les ressources financières et opérationnelles nécessaires afin d'être à la hauteu ...[+++]


If we push it too far too fast, we risk turning a lot of third-sector organizations into either shells that are really service delivery arms for government or essentially private-sector actors masquerading as third-sector actors.

Si nous les poussons trop loin trop rapidement, nous risquons de transformer bon nombre d'organismes du tiers secteur soit en organismes de façade qui sont en réalité des branches du gouvernement chargées d'assurer la prestation des services, soit en entreprises privées qui essaient de se faire passer pour des organismes du tiers secteur.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
And the third actor, the federal government, has chosen not only to withdraw from job creation with the end of the stimulus effort, but to throw likely tens of thousands of public sector workers into unemployment lines through austerity measures.

Et le troisième acteur, le gouvernement fédéral, a décidé non seulement de se retirer de la création d'emplois en mettant fin à son programme de stimulation économique, mais aussi d'augmenter le nombre des sans-emploi avec ses mesures d'austérité.


(4) The Union's humanitarian aid is delivered in situations where other instruments related to development cooperation, crisis management and civil protection operate. The EU Aid Volunteers should work in a coherent and complementarity manner with relevant policies and instruments in order to make the most effective use of these instruments and avoid overlaps, while systematically promoting humanitarian principles and long-term development goals .Synergies of the actions of the EU Aid Volunteers should be sought in particular with the Union Civil Protection Mechanism, the Emergency Response Centre established by Decision XX/XXXX, with the EEAS, the EU Delegations, regional and local actors ...[+++]

(4) L'aide humanitaire de l'Union est fournie dans des situations où d'autres instruments liés à la coopération au développement, à la gestion de crises et à la protection civile entrent en jeu. Les volontaires de l'aide de l'UE devraient travailler de manière cohérente et complémentaire avec les politiques et les instruments pertinents afin d'utiliser le plus efficacement possible ces instruments et d'éviter les doublons tout en défendant systématiquement les principes humanitaires et les objectifs de développement à long terme. Il convient de rechercher des synergies entre les actions des volontaires de l'aide de l'UE et celles, en par ...[+++]


The EU cannot of course substitute for the liability of third actors, who - in accordance with the polluter pays principle - are to be held responsible for the damage they have caused.

L'UE ne peut pas évidemment suppléer les parties civilement responsables, qui - conformément au principe du pollueur-payeur - doivent assumer la responsabilité des dommages qu'elles ont causés.


Against this background, the EU's policy on Sudan is focused as follows. First of all, support to the African Union mission in Darfur. Second, support for the mission of the Special Representative of the Secretary-General of the United Nations, Mr Pronk. Third, pressure on the government and the SPLM to conclude the Naivasha peace process. Fourth, pressure on the Government and the SLM and the JEM to conclude the Abuja peace process. Fifth, coordinating policies and actions with the other international actors.

Dans ce contexte, la politique de l’UE au Soudan comporte les objectifs suivants: premièrement, soutenir la mission de l’Union africaine au Soudan; deuxièmement, soutenir la mission du représentant spécial du secrétaire général des Nations unies, M. Pronk; troisièmement, faire pression sur le gouvernement et le SPLM afin de conclure le processus de paix de Naivasha; quatrièmement, faire pression sur le gouvernement, le SLM et le JEM afin de conclure le processus de paix d’Abuja; cinquièmement, coordonner les politiques et les actions avec les autres acteurs internationaux; sixièmement, fournir une aide humanitaire; et enfin, envisa ...[+++]


16. With regard to the third priority (i.e. adopting a strategic approach to strengthening the capacities of the different actors of partnership), we recall that the Cotonou Agreement recognises the "complementary role of and potential for contributions by non-State actors" (Article 4), alongside local, national and regional State actors, as well as the need to provide support for an "active and organised civil society" in dealing with conflict situations (Article 11).

16. Pour ce qui est de la troisième priorité (l'adoption d'une approche stratégique pour renforcer les capacités des différents acteurs du partenariat), nous rappelons que l'accord de Cotonou reconnaît le "rôle complémentaire et la contribution potentielle des acteurs non étatiques" (article 4), aux côtés des acteurs étatiques locaux, nationaux et régionaux, ainsi que la nécessité d'aider une "société civile active et organisée" à traiter les situations de conflit (article 11).


In a word, the right road to secession presupposes that a legitimate, democratic, constitutional referendum process has taken place as follows: first, that the right of the national assembly to formulate the referendum question is respected; second, that the referendum question respects the principles of clarity enunciated by the Supreme Court of Canada; third, that the Quebec national assembly respects the constitutional role as authorized by the supreme court of other political actors just as other political actors must respect th ...[+++]

En un mot, le droit et le moyen de faire sécession présupposent la tenue d'un référendum constitutionnel démocratique et légitime dans le respect des critères suivants: premièrement, le droit de l'Assemblée nationale de formuler la question référendaire est respecté; deuxièmement, la question référendaire respecte le principe de clarté formulé par la Cour suprême du Canada; troisièmement, l'Assemblée nationale du Québec respecte le rôle constitutionnel d'autres intervenants politiques reconnus par la Cour suprême et les autres intervenants politiques respectent les droits de l'Assemblée nationale du Québec; quatrièmement, les droits c ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'third actors' ->

Date index: 2022-09-13
w