a majority of respondents (57%)
do not believe that their national media are free from political or co
mmercial pressure; just over half of respondents (53%) believe their national media is providing trustworthy information; 75% of respondents who are engaging in socia
l media discussions have seen or experienced online abuse, hate speech or threats; and almost half of them (48%) say that they are discouraged
...[+++]from engaging in debates as a result; only 37% of respondents think that the body that oversees audiovisual media in their country is free and independent pressures; levels of trust in the media are lowest among the least well off and least educated.la majorité des répondants (57 %) ne pensent pas que leurs médias nationaux sont à l'abri des pressions politiques ou commerciales; un peu plus de la moitié (53 %) estiment que leurs médias nationaux fournissent des informations fiables; 75 % des répondant
s participant à des discussions sur les médias sociaux ont été témoins d'a
bus, de discours de haine ou de menaces en ligne, et près de la moitié d'entre eux (48%) se disent dissuadés de ce fait de participer à des débats; seuls
37 % des répondants ...[+++]jugent que l'instance de surveillance des médias audiovisuels dans leur pays agit en toute indépendance et en toute liberté sans subir de pressions; c'est parmi les plus pauvres et les moins éduqués que les niveaux de confiance dans les médias sont les plus bas.