Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Are there high-tech industries or only high-tech firms?
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Cough
Delirium tremens
Diarrhoea
Disorder of personality and behaviour
Dyspepsia
Dysuria
Elite
Flatulence
Governing class
Growth class
Hiccough
Hyperventilation
Increased frequency of micturition
Irritable bowel syndrome
Jealousy
Locality class
Paranoia
Peasant class
Productivity class
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Pylorospasm
Quality class
Quality of the locality
Ruling class
Site class
Social class
Social milieu
Socio-economic group
Yield class

Vertaling van "there are class " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable tclass=yellow1>o the use of one or more psychoactclass=yellow1>ive substances, which may or may not have been medicaclass=yellow1>lly prescribed. The third characterclass=yellow1> of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes shou ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


Definition: Symptoms are presented by the patient as if they were due to a physical disorder of a system or organ that is largely or completely under autonomic innervation and control, i.e. the cardiovascular, gastrointestinal, respiratory and urogenital systems. The symptoms are usually of two types, neither of which indicates a physical disorder of the organ or system concerned. First, there are complaints based upon objective signs of autonomic arousal, such as palpitations, sweating, flushing, tremor, and expression of fear and di ...[+++]

Définition: Le patient attribue ses symptômes au trouble somatique d'un système ou d'un organe innervé et contrôlé, en grande partie ou entièrement, par le système neurovégétatif: système cardio-vasculaire, gastro-intestinal, respiratoire, et urogénital. Les symptômes sont habituellement de deux types, aucun des deux n'évoquant un trouble somatique de l'organe ou du système concerné. Le premier type concerne des plaintes en rapport avec des signes objectifs d'un hyperfonctionnement neurovégétatif, par exemple des palpitations, une transpiration, des bouffées de chaleur ou de froid, des tremblements, ainsi que des manifestations traduisan ...[+++]


Definition: A residual category for disorders in which there is some admixture of specific developmental disorders of speech and language, of scholastic skills, and of motor function, but in which none predominates sufficiently to constitute the prime diagnosis. This mixed category should be used only when there is a major overlap between each of these specific developmental disorders. The disorders are usually, but not always, associated with some degree of general impairment of cognitive functions. Thus, the category should be used ...[+++]

Définition: Catégorie résiduelle de troubles, dans lesquels il existe à la fois des signes d'un trouble spécifique du développement, de la parole et du langage, des acquisitions scolaires et des fonctions motrices, mais sans qu'aucun de ces éléments ne prédomine suffisamment pour constituer le diagnostic principal. Cette catégorie, mixte, doit être réservée à des cas où il existe un chevauchement important de chacun de ces troubles spécifiques du développement. Ces troubles s'accompagnent habituellement, mais pas toujours, d'un certain degré d'altération des fonctions cognitives. Cette catégorie doit ainsi être utilisée pour des perturba ...[+++]


There's a World Opportunity Out There: What Are You Going to Do About It?

Le monde est à votre portée: à vous d'en profiter!


social class [ social milieu | socio-economic group ]

classe sociale [ groupe social | milieu social ]


growth class | locality class | productivity class | quality class | quality of the locality | site class | yield class

classe de bonité | classe de fertilité | classe de productivité | classe de station


International Agreement on the Non-stationing of Nuclear Weapons on the Territories of States where there are no such Weapons at Present

Accord international sur la non-implantation d'armes nucléaires sur le territoire des États où il n'y en a pas actuellement


Are there high-tech industries or only high-tech firms?

Existe-t-il des secteurs d'activité de haute technologie ou seulement des entreprises de haute technologie?


ruling class [ elite | governing class ]

classe dirigeante


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
There are no second-class Europeans in our Single Market and so there is no room for second-class products or for second-class workers; meaning, the same pay for the same work in the same place, the same quality of food and the same safety of toys and other products.

Il n'y a pas d'Européens de seconde classe dans notre marché unique et, par conséquent, il n'y a pas de place pour des produits ou des travailleurs de seconde classe; en d'autres termes, un même travail effectué au même endroit donne droit à la même rémunération, les produits alimentaires sont de même qualité et les jouets et autres produits répondent aux mêmes exigences de sécurité.


<b class=yellow1>where there are sever<b class=yellow1>al classes of shares, the info<b class=yellow1>rmation referred to in points (b), (c) and (d) for each class and the rights attaching to the shares of each class.

lorsqu'il existe plusieurs catégories d'actions, les indications visées aux points b), c) et d) pour chacune d'entre elles et les droits afférents aux actions de chacune des catégories.


<b class=yellow1>where there are sever<b class=yellow1>al classes of shares, the info<b class=yellow1>rmation referred to in points (b), (c) and (d) for each class and the rights attaching to the shares of each class.

lorsqu'il existe plusieurs catégories d'actions, les indications visées aux points b), c) et d) pour chacune d'entre elles et les droits afférents aux actions de chacune des catégories.


Alternatively, a representative class may be selected, but only in cases where there is sufficient similarity between the classes such that information about the representative class is fair, clear and not misleading as regards the represented class.

À titre d’alternative, une catégorie représentative pourrait être sélectionnée, mais seulement dans les cas où il existe, entre les différentes catégories, une similitude suffisante pour que les informations fournies sur la catégorie représentative soient correctes, claires et non trompeuses en ce qui concerne la catégorie représentée.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
48. Is convinced that a more in-depth analysis is needed to better understand the impact of alternative investments such as hedge funds on the one hand and private equity on the other on financial stability, corporate governance, consumer choice and protection as well as employment; looks forward to examining these in the forthcoming parliamentary reports on hedge funds and private equity, based on the outcome of the studies commissioned in August 2007 (IP/A/ECON/IC/2007-23), suggests that these reports should include among others an examination of: -whether an industry-driven code of conduct is sufficient to enhance financial stability ...[+++]

48. est convaincu qu'une analyse plus poussée s'impose pour mieux comprendre l'impact des investissements alternatifs que sont, d'une part, les fonds alternatifs et, d'autre part, les fonds de capital-investissement privés sur la stabilité financière, sur la gouvernance des entreprises, sur le choix et la protection des consommateurs, ainsi que sur l'emploi; espère pouvoir examiner ces questions dans le cadre des prochains rapports parlementaires sur les fonds alternatifs et les fonds de capital-investissement, qui doivent être élaborés sur la base des conclusions des études commandées en août 2007 (IP/A/ECON/IC/2007-23); suggère que c ...[+++]


Aclass=yellow1>s there is a possclass=yellow1>ibility to cover the field of vision of Class IV and V mirrors with device and in order to ensure better visibility in terms of safety, separation of the field of vision of Class IV mirror from that of the Class V mirror is necessary.

Étant donné qu’il est possible de couvrir le champ de vision des rétroviseurs de classe IV et V au moyen d’un dispositif et afin d’assurer une meilleure visibilité en termes de sécurité, une séparation du champ de vision du rétroviseur de classe IV de celui du rétroviseur de classe VI est nécessaire.


21. Believes that nursery, primary and secondary school classes, taught by a single qualified teacher, should not be larger than 30 pupil equivalents; believes also that from 2008 there should be a progressive introduction of a maximum class size in nursery and primary classes of no more than 25 pupil equivalents; calls on the Board of Governors to endorse this principle;

21. est d'avis que les classes maternelles, primaires et secondaires confiées à un seul enseignant qualifié ne devraient pas dépasser l'équivalent de trente élèves; est également d'avis qu'il faudrait, à partir de 2008, atteindre progressivement dans les classes maternelles et primaires un nombre limite de 25 élèves; demande au conseil supérieur de faire sien ce principe;


21. Believes that nursery, primary and secondary school classes, taught by a single qualified teacher, should not be larger than 30 pupil equivalents; believes also that from 2008 there should be a progressive introduction of a maximum class size in nursery and primary classes of no more than 25 pupil equivalents; calls on the Board of Governors to endorse this principle;

21. est d'avis que les classes maternelles, primaires et secondaires confiées à un seul enseignant qualifié ne devraient pas dépasser l'équivalent de trente élèves; est également d'avis qu'il faudrait, à partir de 2008, atteindre progressivement dans les classes maternelles et primaires un nombre limite de 25 élèves; demande au conseil supérieur de faire sien ce principe;


21. Believes that nursery, primary and secondary school classes, taught by a single qualified teacher, should not be larger than 30 pupil equivalents; believes also that from 2008 there should be a progressive introduction of a maximum class size in nursery and primary classes of no more than 25 pupil equivalents; calls on the Board of Governors to endorse this principle;

21. est d'avis que les classes maternelles, primaires et secondaires confiées à un seul enseignant qualifié ne devraient pas dépasser l'équivalent de trente élèves; est également d'avis qu'il faudrait, à partir de 2008, atteindre progressivement dans les classes maternelles et primaires un nombre limite de 25 élèves; demande au conseil supérieur de faire sien ce principe;


<b class=yellow1>Since there is a risk<b class=yellow1> that Class 1 hazards are not completely nullified by the desensitisation process, there is a need to assess whether such "desensitised explosives" should be classified as Class 1 rather than Class 4.1.

Comme il n'est pas exclu que les risques liés à la classe 1 n'aient pas été totalement éliminés par le processus de flegmatisation, il est nécessaire d'évaluer si ces «explosifs flegmatisés» doivent ou non être répertoriés dans la classe 1 plutôt que dans la classe 4.1.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'there are class' ->

Date index: 2022-01-26
w