Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
British Columbia Indian Cut-off Lands Settlement Act
Cross-strait relations
Linear or cross-the-board cuts in tariffs
Relations across the Taiwan Strait

Vertaling van "the related cross-cutting skills " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Agreement on the Relations between the International Commission for the International Tracing Service and the International Committee of the Red Cross

Accord sur les relations entre la Commission internationale pour le Service international de recherches et le Comité international de la Croix-Rouge


cross-strait relations | relations across the Taiwan Strait

relations entre les deux rives du détroit de Taiwan


Protocol on external relations of the Member States with regard to the crossing of external borders

Protocole sur les relations extérieures des États membres en ce qui concerne le franchissement des frontières extérieures


British Columbia Indian Cut-off Lands Settlement Act [ An Act to provide for the settlement of claims by Indian bands in British Columbia relating to certain lands cut off from their reserves ]

Loi sur le règlement des revendications relatives aux terres retranchées des réserves des Indiens de la Colombie-Britannique [ Loi prévoyant le règlement des revendications des bandes d'Indiens de la Colombie-Britannique relatives à certaines terres retranchées de leurs réserves ]


linear or cross-the-board cuts in tariffs

réduction linéaire uniforme ou générale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Basic hard skills are necessary, but so too are soft and cross-cutting skills, competences and knowledge.

Si des compétences techniques de base sont nécessaires, il en va de même des aptitudes, compétences et connaissances non techniques et transversales.


Specific attention must be given to improving participatory aspects of teaching as this has proven to be a very good pedagogical practice enabling learners to acquire knowledge and develop certain cross-cutting skills such as communication skills.

Il y a lieu d’accorder une attention particulière à l’amélioration des aspects participatifs de l’enseignement, car ils se sont révélés être une très bonne pratique pédagogique permettant aux apprenants d’acquérir des connaissances et de développer certaines compétences transversales, telles que celles relatives à la communication.


Significant involvement of businesses, including SMEs and other socio-economic actors, will be needed to equip researchers with the cross-cutting innovation and entrepreneurial skills demanded by the jobs of tomorrow and encourage them to consider their careers in industry or in the most innovative companies.

Une implication notable des entreprises, dont les PME et d'autres acteurs socioéconomiques, sera indispensable pour doter les chercheurs des compétences transversales en matière d'innovation et d'entrepreneuriat qu'exigeront les emplois de demain et pour les encourager à envisager une carrière dans l'industrie ou dans les entreprises les plus innovantes.


13. Expresses its concern at the continuing high level of digital illiteracy in Europe, which is greatly restricting the benefits offered by digital technology, and urges the Member States to integrate digital literacy and the related cross-cutting skills into their education systems and to invest in providing people with digital training, irrespective of their age;

13. se dit préoccupé par le manque criant de culture numérique en Europe, qui limite considérablement les avantages découlant des technologies numériques, et demande aux États membres d'intégrer la culture numérique et les compétences transversales qui s'y rapportent dans leurs systèmes d'enseignement, ainsi que d'investir dans la formation de leurs citoyens à la culture numérique, indépendamment de leur âge;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
6. Considers that the measures proposed in the Commission communication will require strong policy coordination; therefore urges Member States, and particularly their relevant ministries, to become more closely involved in the process of early identification of skills needs, suggesting at least a 10-year time horizon; strongly believes that, when education and training programmes are being designed, effective communication and cooperation between employers, social partners, educational institutions and training bodies are necessary, using specific mechanisms to identify labour market needs; reiterates the need to ensure that the publi ...[+++]

6. estime que les mesures proposées dans la communication de la Commission nécessiteront une coordination politique forte; par conséquent, invite instamment les États membres, et en particulier leurs ministères compétents, à s'impliquer plus étroitement dans le processus d'identification précoce des besoins en compétences, en suggérant un horizon de 10 ans au moins; a la ferme conviction que, lors de l'élaboration des programmes d'éducation et de formation, il est nécessaire d'instaurer une communication et une coopération efficaces entre les employeurs, les partenaires sociaux, les établissements d'enseignement et les organismes de formation en recourant à des mécanismes spécifiques pour identifier les besoins du marché; réitère la néce ...[+++]


Significant involvement of businesses, including SMEs and other socio-economic actors, will be needed to equip researchers with the cross-cutting innovation and entrepreneurial skills demanded by the jobs of tomorrow and encourage them to consider their careers in industry or in the most innovative companies.

Une implication notable des entreprises, dont les PME et d'autres acteurs socioéconomiques, sera indispensable pour doter les chercheurs des compétences transversales en matière d'innovation et d'entrepreneuriat qu'exigeront les emplois de demain et pour les encourager à envisager une carrière dans l'industrie ou dans les entreprises les plus innovantes.


25. Stresses that the budgetary resources made available in the future for instruments such as the Lifelong Learning programme and cross-cutting skills, such as e-skills, international skills, entrepreneurial skills and multilingualism, should reflect the high European added value brought by those instruments and hence should be given priority in the 2011 budget;

25. souligne que les moyens budgétaires qui seront consacrés à l'avenir aux instruments tels que le programme Éducation et formation tout au long de la vie ou aux compétences transversales comme les compétences numériques, les compétences internationales, l'esprit d'entreprise ou le multilinguisme doivent refléter la valeur ajoutée européenne élevée apportée par ces instruments et devraient dès lors être prioritaires dans le budget 2011;


25. Stresses that the budgetary resources made available in the future for instruments such as the Lifelong Learning programme and cross-cutting skills, such as e-skills, international skills, entrepreneurial skills and multilingualism, should reflect the high European added value brought by those instruments and hence should be given priority in the 2011 budget;

25. souligne que les moyens budgétaires qui seront consacrés à l'avenir aux instruments tels que le programme Éducation et formation tout au long de la vie ou aux compétences transversales comme les compétences numériques, les compétences internationales, l'esprit d'entreprise ou le multilinguisme doivent refléter la valeur ajoutée européenne élevée apportée par ces instruments et devraient dès lors être prioritaires dans le budget 2011;


25. Stresses that the budgetary resources made available in the future for instruments such as the Lifelong Learning programme and cross-cutting skills, such as e-skills, international skills, entrepreneurial skills and multilingualism, should reflect the high European added value brought by those instruments and hence should be given priority in the 2011 budget;

25. souligne que les moyens budgétaires qui seront consacrés à l'avenir aux instruments tels que le programme Éducation et formation tout au long de la vie ou aux compétences transversales comme les compétences numériques, les compétences internationales, l'esprit d'entreprise ou le multilinguisme doivent refléter la valeur ajoutée européenne élevée apportée par ces instruments et devraient dès lors être prioritaires dans le budget 2011;


The Recommendation of the European Parliament and of the Council of 18 December 2006 on key competences for lifelong learning set out the minimum knowledge, skills and attitudes which all pupils should have acquired by the end of initial education and training in order to take part in the knowledge society and which, given their cross-cutting nature, imply an approach to teaching that goes beyond traditional subject boundaries.

La recommandation du Parlement européen et du Conseil du 18 décembre 2006 sur les compétences clés pour l'éducation et la formation tout au long de la vie a fixé les connaissances, aptitudes et attitudes minimales que tous les élèves devraient avoir acquises au terme des cursus d'éducation et de formation initiales afin de pouvoir participer à la société de la connaissance et qui, compte tenu de leur nature transversale, supposent une approche en matière d'enseignement qui dépasse les frontières des disciplines traditionnelles.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'the related cross-cutting skills' ->

Date index: 2025-06-17
w