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AALR
Alcoholic hallucinosis
American Association for Leisure and Recreation
Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Develop recreation programmes
Disorder of personality and behaviour
Ferry-boat Liner
Game fishing
Holiday center
Holiday centre
Hovercraft
Jealousy
Lead recreation activities
Lead recreation programmes
Leisure center
Leisure centre
Operate recreation activities
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
RA
RA Centre
Recreation center
Recreation centre
Recreational center
Recreational centre
Recreational fisheries
Recreational fishery
Recreational fishing
Surf-board Windsurfer
The Ottawa Civil Service Recreational Association
Yacht

Vertaling van "the recreational " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
watercraft accidents in the course of recreational activities | Modifiers The following fourth-character subdivisions are for use with categories V90-V94: Code Title .0 Merchant ship .1 Passenger ship Ferry-boat Liner .2 Fishing boat .3 Other powered watercraft Hovercraft (on open water) Jet skis .4 Sailboat Yacht .5 Canoe or kayak .6 Inflatable craft (nonpowered) .7 Water-skis .8 Other unpowered watercraft Surf-board Windsurfer .9 Unspecified watercraft Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS | Ferry-boat Liner | Hovercraft (on open water) Jet skis | Yacht | Surf-board Windsurfer | Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS

accidents de bateau au cours d'activités de loisirs | Modificateurs Les subdivisions suivantes à quatre caractères s'appliquent aux catégories V90-V94: Code Titre .0 Navire marchand .1 Navire à passagers Ferry-boat Paquebot .2 Bateau de pêche .3 Autres embarcations à moteur Aéroglisseur Scooter des mers .4 Bateau à voiles Yacht .5 Canoë ou kayak .6 Canot pneumatique (sans moteur) .7 Ski nautique .8 Autres embarcations sans moteur Planche de surf Planche à voile .9 Embarcation non précisée Bateau SAI Embarcation SAI Navire SAI | Ferry-boat Paquebot | Aéroglisseur Scooter des mers | Yacht | Planche de surf Planche à voile | Bateau SAI Emba ...[+++]


The Recreation Association of the Public Service of Canada [ RA | RA Centre | The Ottawa Civil Service Recreational Association ]

Association récréative de la fonction publique du Canada [ RA | Centre RA | Association récréative de la Fonction publique du Canada | Association récréative du service civil d'Ottawa ]


holiday center | holiday centre | leisure center | leisure centre | recreation center | recreation centre | recreational center | recreational centre

centre de détente | centre de loisirs | centre de récréation | centre récréatif


lead recreation activities | operate recreation activities | develop recreation programmes | lead recreation programmes

élaborer des programmes récréatifs


ManagementCommittee for the Kindergarten and the Supervised Study and Recreation Centre

Comité de gestion de la garderie d'enfants et du centre d'études et de loisirs surveillés ( Luxembourg )


Associated Exhibitors of the American Alliance for Health, Physical Education, Recreation and Dance [ Associated Exhibitors of the American Alliance for Health, Physical Education and Recreation ]

Associated Exhibitors of the American Alliance for Health, Physical Education, Recreation and Dance [ Associated Exhibitors of the American Alliance for Health, Physical Education and Recreation ]


American Association for Leisure and Recreation [ AALR | Recreation Division of the American Alliance for Health, Physical Education and Recreation ]

American Association for Leisure and Recreation [ AALR | Recreation Division of the American Alliance for Health, Physical Education and Recreation ]


game fishing | recreational fisheries | recreational fishery | recreational fishing

pêche de loisir | pêche récréative


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


Definition: This category differs from others in that it includes disorders identifiable on the basis of not only symptoms and course but also the existence of one or other of two causative influences: an exceptionally stressful life event producing an acute stress reaction, or a significant life change leading to continued unpleasant circumstances that result in an adjustment disorder. Although less severe psychosocial stress ( life events ) may precipitate the onset or contribute to the presentation of a very wide range of disorders classified elsewhere in this chapter, its etiological importance is not always clear and in each case wi ...[+++]

Définition: Cette catégorie est différente des autres dans la mesure où sa Définition: ne repose pas exclusivement sur les symptomes et l'évolution, mais également sur l'un ou l'autre des deux facteurs étiologiques suivants: un événement particulièrement stressant entraînant une réaction aiguë à un facteur de stress, ou un changement particulièrement marquant dans la vie du sujet, comportant des conséquences désagréables et durables et aboutissant à un trouble de l'adaptation. Des facteurs de stress psychosociaux relativement peu sévères parmi les événements de la vie ( life events ) peuvent précipiter la survenue ou influencer le tablea ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Directive 94/25/EC of the European Parliament and of the Council of 16 June 1994 on the approximation of the laws, regulations and administrative provisions of the Member States relating to recreational craft (3) was adopted in the context of establishing the internal market in order to harmonise safety characteristics of recreational craft in all Member States and to remove obstacles to trade in recreational craft between Member States.

La directive 94/25/CE du Parlement européen et du Conseil du 16 juin 1994 concernant le rapprochement des dispositions législatives, réglementaires et administratives des États membres relatives aux bateaux de plaisance (3) a été adoptée dans le contexte de la mise en place du marché intérieur, dans le but d’harmoniser les caractéristiques liées à la sécurité des bateaux de plaisance dans tous les États membres et de supprimer les entraves au commerce de ces bateaux entre les États membres.


All recreational craft of design categories A and B, and recreational craft of design categories C and D longer than 6 metres shall be provided with one or more stowage points for a life raft (life rafts) large enough to hold the number of persons the recreational craft was designed to carry as recommended by the manufacturer.

Tous les bateaux de plaisance des catégories de conception A et B ainsi que les bateaux de plaisance des catégories de conception C et D d’une longueur de plus de 6 mètres disposent d’un ou plusieurs emplacement(s) pour un (des) radeau(x) de sauvetage de dimensions suffisantes pour contenir le nombre de personnes recommandé par le fabricant pour le transport desquelles le bateau de plaisance a été conçu.


Every sailing recreational craft and single-propulsion engine non-sailing recreational craft with remote-controlled rudder steering systems shall be provided with emergency means of steering the recreational craft at reduced speed.

Tout bateau de plaisance à voiles et tout bateau de plaisance dépourvu de voiles et équipé d’un seul moteur de propulsion qui est doté d’un système de commande du gouvernail à distance est pourvu d’un dispositif de secours permettant de diriger le bateau de plaisance à vitesse réduite.


Options for further reducing the exhaust emission limits of recreational marine engines have been assessed in the report on the possibilities of further improving the environmental characteristics of recreational craft engines, submitted pursuant to Article 2 of Directive 2003/44/EC.

Des options visant à permettre un abaissement supplémentaire des limites applicables aux émissions gazeuses des moteurs des bateaux de plaisance ont été examinées dans le rapport sur les possibilités d’amélioration des caractéristiques environnementales des moteurs des bateaux de plaisance, soumis conformément à l’article 2 de la directive 2003/44/CE.


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1. With regard to noise emissions for recreational craft with stern drive propulsion engines without integral exhausts or inboard propulsion engine installations and for recreational craft with stern drive propulsion engines without integral exhausts or with inboard propulsion engine installations which are subject to major craft conversion and subsequently placed on the market within five years following conversion, the manufacturer shall apply the following procedures set out in Annex II to Decision No 768/2008/EC:

1. En ce qui concerne les émissions sonores des bateaux de plaisance équipés d’un moteur de propulsion à embase arrière sans échappement intégré ou d’un moteur in-bord de propulsion et des bateaux de plaisance équipés d’un moteur de propulsion à embase arrière sans échappement intégré ou d’un moteur in-bord de propulsion qui font l’objet d’une transformation importante et sont par la suite mis sur le marché dans les cinq ans qui suivent cette transformation, le fabricant applique les procédures ci-après, énoncées à l’annexe II de la décision no 768/2008/CE:


Extend the mandate of the Expert Group on Anti-Doping established under the EU Work Plan for Sport 2011-2014 by adding, while stressing that priority should be given to the actions described in the Work Plan relating to the EU contribution to the World Anti-Doping Code review process, the following action: to collect, including through cooperation with relevant stakeholders, best practices in the fight against doping in recreational sport in EU Member States, inter alia, in relation to prevention, education, control and related measures as well as recovery from substance abuse, and on this basis, by end-2013, to present a set of recommen ...[+++]

D’élargir le mandat du groupe d’experts sur la lutte contre le dopage créé au titre du plan de travail de l’Union européenne en faveur du sport pour 2011-2014, en y ajoutant — tout en soulignant que la priorité devrait être accordée aux actions décrites dans le plan de travail relatif à la contribution de l’Union européenne au processus de révision du code mondial antidopage — la mission suivante: rassembler, y compris par une coopération avec les acteurs concernés, les bonnes pratiques dans la lutte contre le dopage dans le sport de loisir dans les États membres de l’Union européenne, notamment en ce qui concerne la prévention, l’éducation, les contrôles et les mesures analogues ainsi que le sevrage, et, sur cette base, présenter, d’ici à ...[+++]


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52012XG0615(03) - EN - Conclusions of the Council and of the Representatives of the Governments of the Member States, meeting within the Council, of 10 May 2012 on combating doping in recreational sport // Conclusions of the Council and of the Representatives of the Governments of the Member States, meeting within the Council, of 10 May 2012 on combating doping in recreational sport

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52012XG0615(03) - EN - Conclusions du Conseil et des représentants des gouvernements des États membres, réunis au sein du Conseil le 10 mai 2012 , sur la lutte contre le dopage dans le sport de loisir // Conclusions du Conseil et des représentants des gouvernements des États membres, réunis au sein du Conseil le 10 mai 2012, sur la lutte contre le dopage dans le sport de loisir


Promote and support the sharing of best practices in the EU regarding the fight against doping in recreational sport, inter alia, through support to trans-national public awareness campaigns and dissemination of the results of the projects regarding the fight against doping supported through the Preparatory Actions in the field of sport as well as the results of any projects regarding doping in recreational sport to be supported in the future.

À promouvoir et à soutenir l’échange de bonnes pratiques dans l’Union européenne en ce qui concerne la lutte contre le dopage dans le sport de loisir, notamment en soutenant des campagnes de sensibilisation transnationales et la diffusion des résultats des projets menés en matière de lutte contre le dopage financés via les actions préparatoires dans le domaine du sport, ainsi que des résultats des projets sur le dopage dans le sport de loisir qui seront financés à l’avenir.


On the basis of previous work in this field initiate a study with the aim of developing the evidence base for policies designed to combat doping in recreational sport, including through information gathering on the use of doping substances in recreational sport in EU Member States,

À lancer, en partant des travaux déjà effectués dans ce domaine, une étude visant à recenser l’ensemble des données disponibles pour prendre des mesures visant à lutter contre le dopage dans le sport de loisir, y compris en rassemblant des informations sur le recours aux substances dopantes dans le sport de loisir dans les États membres de l’Union européenne.


While the main motive for using doping in elite sport is performance enhancement, studies indicate that users of doping in recreational sports also have a range of other motives, including aesthetics, self confidence building and experiencing euphoria from using doping substances, and that the problem of doping in recreational sport should be understood and dealt with accordingly,

Alors que la motivation principale de ceux qui se dopent dans le sport de haut niveau est d’améliorer leurs performances, des études montrent que le dopage dans le sport de loisir tient aussi à toute une série d’autres raisons, y compris des considérations esthétiques, le souci d’acquérir de la confiance en soi et la recherche des effets euphorisants des substances dopantes, et que cette problématique devrait être appréhendée et traitée en conséquence.


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