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Advising crop growers
Alcoholic hallucinosis
BC Oyster Grower's Association
BC Shellfish Grower's Association
BCSGA
British Columbia Shellfish Grower's Association
CIBE
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Committee of Professional Wine Growers of the EEC
Communicating with crop growers
Conference of the American Coffee Growers' Federation
Crop grower liaising
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Jealousy
Liaise with crop growers
OPVG
Ontario Processing Vegetable Growers
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
The Ontario Vegetable Growers' Marketing Board
Tree and shrub crop growers

Traduction de «the grower » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
advising crop growers | crop grower liaising | communicating with crop growers | liaise with crop growers

entretenir des contacts avec des cultivateurs | se mettre en relation avec des cultivateurs


Ontario Processing Vegetable Growers [ OPVG | The Ontario Vegetable Growers' Marketing Board ]

Ontario Processing Vegetable Growers [ OPVG | The Ontario Vegetable Growers' Marketing Board ]


BC Shellfish Grower's Association [ BCSGA | British Columbia Shellfish Grower's Association | BC Oyster Grower's Association ]

BC Shellfish Grower's Association [ BCSGA | British Columbia Shellfish Grower's Association | BC Oyster Grower's Association ]


Committee of Professional Wine Growers in the European Economic Community

Comité des professionnels viticoles de la Communauté économique européenne


Conference of the American Coffee Growers' Federation

Conférence de la fédération des planteurs de café américains


Common Market Commission for the International Confederation of European Beet Growers | CIBE [Abbr.]

Commission du marché commun pour la Confédération internationale des betteraviers européens | CIBE [Abbr.]


Committee of Professional Wine Growers of the EEC

Comité des professionnels viticoles de la CEE


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


Tree and shrub crop growers

Arboriculteurs et ouvriers qualifiés de l’arboriculture


Gardeners, horticultural and nursery growers

Agriculteurs et ouvriers qualifiés de l’horticulture et des pépinières
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Growers who notify the competent national authorities at any time of incorrect aid applications should not be the subject of reductions or exclusions, irrespective of the reason for the incorrectness, provided the grower concerned has not been informed of the competent authority's intention to carry out an on-the-spot check and provided the authority has not already informed the grower of any irregularity in the application.

Les exploitants qui attirent l'attention des autorités nationales compétentes à tout moment sur les demandes d'aide inexactes ne doivent pas faire l'objet de réductions ou d'exclusions, quelle que soit la raison de l'inexactitude, pour autant que l'exploitant n'ait pas été informé de l'intention de l'autorité compétente de procéder à un contrôle sur place et que celle-ci n'ait pas informé l'exploitant des irrégularités constatées dans la demande.


Vine-growers in Bulgaria, the Czech Republic, Estonia, Cyprus, Latvia, Lithuania, Hungary, Malta, Poland, Romania, Slovenia and Slovakia should benefit from the introduction of the wine component in the Single Payment Scheme under the same conditions as vine-growers in the Community as constituted at 30 April 2004.

Il convient que les viticulteurs de Bulgarie, de la République tchèque, d'Estonie, de Chypre, de Lettonie, de Lituanie, de Hongrie, de Malte, de Pologne, de Roumanie, de Slovénie et de Slovaquie bénéficient de l'introduction de la composante «vin» du régime de paiement unique dans les mêmes conditions que les viticulteurs de la Communauté telle qu'elle était constituée au 30 avril 2004.


Growers should be allowed to withdraw their applications for aid for local production or parts thereof at any time, provided that the competent authority has not yet informed the grower of any errors contained in the aid application or announced an on-the-spot check which reveals errors in the part concerned by the withdrawal.

Les exploitants doivent être autorisés à retirer tout ou partie de leurs demandes d'aide en faveur des productions locales à tout moment, pour autant que l'autorité compétente n'ait pas encore informé l'exploitant d'erreurs contenues dans la demande d'aide ni ne lui ait notifié un contrôle sur place qui révèle des erreurs dans la partie concernée par le retrait.


Appearing before the Standing Committee on Agriculture and Agri-Food on April 21 were eight commodity groups: the Alberta Pulse Growers Commission, the Manitoba Pulse Growers Association, the Saskatchewan Canola Growers, the Saskatchewan Farmer Consultations for SCRIP, the Saskatchewan Pulse Growers, the Western Barley Growers, the Western Canadian Marketers and Processors Association and the Western Canadian Wheat Growers Association.

Ont comparu devant le Comité permanent de l'agriculture et de l'agroalimentaire le 21 avril huit groupements de producteurs agricoles, soit l'Alberta Pulse Growers Commission, la Manitoba Pulse Growers Association, les Saskatchewan Canola Growers, les Saskatchewan Farmer Consultations for SCRIP, les Saskatchewan Pulse Growers, les Western Barley Growers, la Western Canadian Marketers and Processors Association et la Western Canadian Wheat Growers Association.


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It goes on to say: “The coalition against C-4 has the following membership: the Canadian Canola Growers Association, Manitoba Canola Growers Association, Flax Growers of Western Canada, Oat Producers Association of Alberta, Alberta Winter Wheat Producers Commission, Western Barley Growers Association, Canadian Federation of Independent Business, Saskatchewan Canola Growers Association, Alberta Canola Producers Commission, Canadian Oilseed Processors Association, Winnipeg Commodity Exchange, Western Canadian Wheat Growers Associations”.

L'auteur de la lettre poursuit en disant: «La coalition contre le projet de loi C-4 inclut les groupes suivants: la Canadian Canola Growers Association, la Manitoba Canola Growers Association, la Flax Growers of Western Canada, la Oat Producers Association of Alberta, la Alberta Winter Wheat Producers Commission, la Western Barley Growers Association, la Fédération canadienne de l'entreprise indépendante, la Saskatchewan Canola Growers Association, la Alberta Canola Producers Commission, la Canadian Oilseed Processors Association, le Winnipeg Commodity Exchange et la Western Canadian Wheat Growers Association».


The group represents the Alberta Barley Commission, the Alberta Canola Producers Commission, Alberta Marketing Choices Implementation Group, the Alberta Rye and Triticale Association, the Alberta Winter Wheat Producers Commission, the Prairie Oat Growers Association, the Saskatchewan Canola Growers Association, the Western Barley Growers Association, the Western Canadian Wheat Growers Association and the Western Producer Car Group.

Ce groupe représente l'Alberta Barley Commission, l'Alberta Canola Producers Commission, l'Alberta Marketing Choices Implementation Group, l'Alberta Rye and Triticale Association, l'Alberta Winter Wheat Producers Commission, la Prairie Oat Growers Association, la Saskatchewan Canola Growers Association, la Western Barley Growers Association, la Western Canadian Wheat Growers Association et le Western Producer Car Group.


I would also note that it is supported by Pulse Canada, the Grain Growers of Canada, the Forest Products Association of Canada, the Western Barley Growers Association, the Chemistry Industry Association of Canada, the Western Grain Elevator Association, the Fertilizer Institute, the canola growers, the western Canadian grain growers.

Je signale également que Pulse Canada, les Producteurs de grains du Canada, l'Association des produits forestiers du Canada, la Western Barley Growers Association, l'Association canadienne de l'industrie de la chimie, la Western Grain Elevator Association, le Fertilizer Institute, les producteurs de canola et les producteurs de céréales de l'Ouest appuient tous le projet de loi.


I would like to take a few moments to place those suggestions on the record tonight. First, I unreservedly support the risk management program that was designed and proposed by the Ontario White Bean Producers' Marketing Board; the Ontario Canola Growers' Association; the Ontario Coloured Bean Growers' Association; the Ontario Corn Producers' Association; the Ontario Soybean Growers; the Ontario Wheat Producers' Marketing Board; and, finally, the Seed Corn Growers of Ontario.

Premièrement, j'appuie sans réserve le programme de gestion des risques conçu et proposé par l'office de commercialisation des haricots blancs de l'Ontario, l'association des producteurs de canola de l'Ontario, l'association des producteurs de haricots colorés de l'Ontario, l'association des producteurs de maïs de l'Ontario, les producteurs de soja de l'Ontario, l'office de commercialisation du blé de l'Ontario et les producteurs de maïs de semence de l'Ontario.


To support sugar beet, cane and chicory growers that have to give up production due to the closure of factories they had supplied previously, a part of the restructuring aid should be made available to these growers as well as to machinery contractors that have worked for these growers in order to compensate for losses resulting from these closures and in particular the loss of value of investments in specialised machinery.

Afin de soutenir les producteurs de betterave sucrière, de canne à sucre et de chicorée contraints d'abandonner leur production en raison de la fermeture des usines qu'ils approvisionnaient précédemment, il convient de mettre à la disposition de ces producteurs et des entreprises de machines sous-traitantes qui ont travaillé pour ces producteurs une partie de l'aide à la restructuration, de manière à compenser les pertes liées à ces fermetures et, en particulier, la perte de valeur des investissements dans des machines spécialisées.


The conditions for adjustment by the Member States of the quotas of the undertakings in question should be established while ensuring that changes to the quotas of sugar undertakings are not detrimental to the interests of the beet growers or cane growers concerned.

Il y a lieu d'établir les conditions d'ajustement par les États membres des quotas des entreprises en question en évitant que les modifications des quotas des entreprises sucrières se fassent au détriment des intérêts des producteurs de betteraves ou des producteurs de cannes concernés.


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