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Vertaling van "than proposals leaving " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
A rare idiopathic skin disease with characteristics of widespread, congenital, superficial erosions and vesicles (often involving more than 75% of the body) which heal leaving scars with a supple, symmetrical, reticulated pattern, frequently resultin

dermatose érosive et vésiculaire congénitale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(1) The Speaker shall ask the Government and Opposition Whips if there is an agreement on the length of time the bells shall ring (2) The time proposed by the Whips shall not be more than 60 minutes (3) With leave of the Senate, this agreement of the Whips shall constitute an order to sound the bells for that length of time (4) In the absence of an agreement or leave of the Senate, the bells shall be sounded for 60 minutes.

(1) Le Président demande aux whips du gouvernement et de l’opposition s’ils se sont mis d’accord sur la durée de la sonnerie (2) La durée proposée par les whips ne doit pas excéder 60 minutes (3) Avec le consentement du Sénat, l’accord des whips vaut ordre de faire entendre la sonnerie pendant la durée convenue (4) À défaut d’accord ou du consentement du Sénat, la sonnerie doit durer 60 minutes.


There is also a proposal for the European Parliament to call on Member States to introduce new types of leave that make it possible to take paid leave for caring duties other than parental leave.

Il y a également une proposition du Parlement européen qui demande aux États membres d’inventer de nouveaux modèles de congé permettant de bénéficier d’un congé payé pour dispenser des soins dans un autre cadre que le congé parental.


The convention's brief would not be to adopt a final text but, at this stage – I think that answers Mr Barón Crespo's question as to whether these are proposals or whether these are options – simply to decide whether we are in favour of options rather than proposals, leaving it, of course, to the bodies concerned to choose from among these options, since options are never more than variations on proposals.

La convention n'aurait pas pour mandat d'adopter un texte définitif mais, à ce stade - je pense que c'est M. Barón Crespo qui a posé cette question : est-ce que ce sont des propositions, est-ce que ce sont des options ? - à ce stade, dis-je, on est favorable à des options plutôt qu'à des propositions, quitte évidemment, pour les instances, à faire un choix parmi les options, puisque les options ne sont jamais que des variantes de propositions.


The convention's brief would not be to adopt a final text but, at this stage – I think that answers Mr Barón Crespo's question as to whether these are proposals or whether these are options – simply to decide whether we are in favour of options rather than proposals, leaving it, of course, to the bodies concerned to choose from among these options, since options are never more than variations on proposals.

La convention n'aurait pas pour mandat d'adopter un texte définitif mais, à ce stade - je pense que c'est M. Barón Crespo qui a posé cette question : est-ce que ce sont des propositions, est-ce que ce sont des options ? - à ce stade, dis-je, on est favorable à des options plutôt qu'à des propositions, quitte évidemment, pour les instances, à faire un choix parmi les options, puisque les options ne sont jamais que des variantes de propositions.


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The mover is Ovid and the seconder is James (Motion agreed to See Minutes of Proceedings) Mr. Stan Keyes: Mr. Chairman, may I propose leaving the door open, though, to the proposition that if the committee is in need of more than one researcher, depending on the project at hand, we still leave ourselves open to the possibility of obtaining an additional researcher to our committee?

Le motionnaire est Ovid, appuyé par James (La motion est adoptée Voir le Procès-verbal) M. Stan Keyes: Monsieur le président, puis-je proposer que nous nous donnions la possibilité, cependant, de retenir les services d'un attaché de recherche de plus si nous en avions besoin, en fonction des projets à l'étude au comité?


Moreover, the Commission proposal provides for considerable flexibility, calculating Community co-funding by priority area rather than by measure as over the current programming period, leaving open the possibility of a project being funded entirely by private backers, thereby, in the rapporteur’s opinion, underpinning private-public partnership arrangements and achieving increased transparency. The draft regulation also provides a ...[+++]

En outre, la proposition de la Commission offre beaucoup de souplesse: calculer le cofinancement communautaire par axe de priorité et non par mesure, comme c'est le cas pendant la période de programmation en cours. Ce faisant, on laisse ouverte l'éventualité que certains travaux soient financés intégralement par des crédits privés. Le rapporteur estime que le partenariat public-privé se trouve ainsi renforcé tout en donnant plus de transparence au système. Par ailleurs, le projet de règlement offre, sur un assez grand nombre de points, des incitants à la mobilisation des capitaux privés.


The Commission's new proposal does not take up Parliament's view, as expressed in the Vayssade Report, that the period of notice for termination of employment should not commence during pregnancy, maternity leave or sick leave of less than three months.

La nouvelle proposition de la Commission ne reprend pas l'avis du Parlement, tel qu'exprimé dans le rapport Vayssade, selon lequel le délai de préavis de fin d'engagement ne doit pas commencer à courir pendant la grossesse, la durée d'un congé de maternité ou d'un congé de maladie de moins de trois mois.


In addition, the proposed leaving terms as set out above are significantly more liberal than those which the Commission accepted in the Campina case under Art. 85 of the EC Treaty.

En outre, les conditions de retrait proposées, telles qu'elles ont été présentées ci-dessus, sont beaucoup plus souples que celles que la Commission a acceptées dans l'affaire Campina en vertu de l'article 85 du traité CEE.


This applies, among other things, to: - the duration of maternity leave (14 weeks or more) and the amount of remuneration or social security benefit paid during such leave (100% or at least 80%), in that some Member States grant - less than 14 weeks and/or - less than 100% (or 80%); - 4 - - conditions of eligibility for leave, in that some Member States require the women involved to have carried on an occupation for a certain period prior to the beginning of pregnancy; - the obligatory two-week rest period before the presumed date o ...[+++]

Cela vaut notamment : - pour la durée du "congé de maternité" (14 semaines ou plus et le montant de la rémunération/allocation (100 % ou au moins 80%) pendant celui-ci, certains Etats membres accordant - moins de 14 semaines ou/et - moins de 100% (respectivement moins de 80%); - 4 - - pour les conditions d'éligibilité à ce congé, certains Etats membres liant celle-ci à l'exercice d'une activité professionnelle pendant une certaine durée préalablement au début de la grossesse; - pour le repos obligatoire rémunéré de 2 semaines avant la date présumée de l'accouchement, qui en tant que tel n'existe pratiquement pas dans les Etats membres; ...[+++]


PROPOSALS FOR 1986 a. Industrial products other than textiles In accordance with its guidelines adopted in May, the Commission proposes : - an up-dating of the value or volume of existing quotas and ceilings on the basis of real patterns of trade, which will make it possible to offer substantial increases for a number of these products, with the exception of steel; (1) COM(85) 425 (2) P - 30 of April 1985. - 2 - - a general improvement in the preferences for the neediest developing countries and in particular : the withdrawal of 19 p ...[+++]

--------- (1) COM(85) 425 (2) P - 51 de juillet 1984 ./. - 2 - PROPOSITIONS POUR 1986 : a. Pour les produits industriels autres que textiles : Conformement a ses orientations du mois de mai dernier, la Commission propose : - une actualisation de la valeur ou du volume des contingents et plafonds existant en fonction des courants commerciaux reels, ce qui lui permet d'envisager des augmentations substantielles pour nombre d'entre eux a l'exception des produits siderurgiques; - une amelioration generale des preferences pour les pays en voiede developpement qui en ont le plus besoin, en particulier par : - l'allegement de la liste des prod ...[+++]




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Date index: 2021-05-10
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