Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com

Vertaling van "than 30 favouring " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
treatment no less favourable than the most favourable treatment

traitement non moins favorable que le traitement le plus favorable


Identification for Indeterminate Employees Hired for More Than 30 Days

Identification pour employés indéterminés de plus de 30 jours


Manitoba French Second Language Programs (other than French Immersion) Sept. 30.92

Manitoba - programmes de français, langue seconde (autre que l'immersion française), 30 sept. 92


Disease with characteristics of early-onset tremor, dyskinesia and slowly progressive cerebellar ataxia. Fewer than 30 cases have been reported to date. This disease is caused by a mutation in the fibroblast growth factor 14 FGF14 gene (13q34). Progn

ataxie spinocérébelleuse type 27


The association of X-linked Alport syndrome with leiomyomatosis of the oesophagus, tracheobronchial tree or female genitals has been reported in more than 30 families. The disease is due to a deletion involving the 5' terminal region of both COL4A5 a

syndrome d'Alport lié à l'X-léiomyomatose diffuse


Syndrome with characteristics of nasopalpebral lipomas, bilateral eyelid coloboma, and telecanthus. It has been described in less than 30 patients. Other manifestations may include maxillary hypoplasia, hypertelorism, and dysmorphic features. It is t

syndrome de lipomes naso-palpébraux-colobome
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Almost 60% of Europeans think that environmentally friendly procurement procedures are the most effective way of tackling environmental problems, with less than 30% favouring solutions that are merely cost-effective.

Près de 60 % des Européens estiment que le recours à des procédures de passation de marchés respectueuses de l'environnement constitue le moyen le plus efficace de traiter les problèmes liés à l'environnement et moins de 30 % des personnes interrogées optent pour des solutions présentant simplement un bon rapport coût-efficacité.


32. Believes that the Commission must make it mandatory for time-based systems to offer road users custom-made vignettes based on various pro-rata charging structures, such as daily, weekly, monthly and yearly options, with the possibility of purchasing a vignette up to 30 days in advance of the road use, and to state clearly the amount being charged in administrative fees, and that it should favour the more widespread introduction of distance- rather than time-based systems;

32. considère que la Commission doit introduire l'obligation pour les systèmes basés sur le temps de proposer aux usagers de la route des vignettes sur mesure en fonction de différentes structures de tarification routière au prorata, telles que des options de tarification journalière, hebdomadaire, mensuelle et annuelle, avec la possibilité d'acheter une vignette jusqu'à 30 jours avant l'utilisation de la route, et d'indiquer clairement le montant perçu comme redevance administrative, et estime qu'elle devrait favoriser une généralisation des systèmes de tarification basés sur la distance plutôt que sur le temps;


In the recent Bové report, the European Parliament declared in favour of farmers and deemed that the maximum settlement period for transactions of this kind should be no longer than 30 days.

Dans le récent rapport Bové, le Parlement européen s’est déclaré en faveur des agriculteurs et a estimé que le délai de règlement maximal pour les transactions de ce type ne devrait pas excéder 30 jours.


When we see that in the 2011 budget, the Competitiveness and Innovation Framework Programme is to be cut by 60%, that there are cuts in areas of research in which we can become more efficient than our global competition within a short space of time in favour of projects that will only provide an economic payback in perhaps 30-50 years’ time, then we need to reconsider where rationalisation should take place and consider where management can be improved – and, above all, where we can react more quickly and efficiently.

Quand nous voyons qu’en 2011, le budget du programme-cadre pour la compétitivité et l’innovation sera réduit de 60 %, qu’il y a des réductions dans les domaines de la recherche, dans lesquels nous pouvons devenir plus efficaces que nos concurrents mondiaux en peu de temps, au bénéfice de projets qui n’assureront un retour économique que dans 30 ou 50 ans peut-être, alors nous devons reconsidérer à quel endroit la rationalisation devrait avoir lieu et nous devons considérer où nous pouvons améliorer la gestion - et surtout où nous pouvons réagir plus rapidement et plus efficacement.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Thirdly, the Civil Service Tribunal observes that even though the outcome of reconciling the obligation to state reasons and observance of the principle of the secrecy of the selection board’s proceedings, in particular as to whether the communication of a single eliminatory individual mark to the candidate eliminated in the oral phase satisfies that obligation, is more often than not in favour of the principle of the secrecy of the selection board’s proceedings, the position may be otherwise when special circumstances exist, all the more so as the recent case-law concerning Regulation (EC) No 1049/2001 of the European Parliament and of ...[+++]

En troisième lieu, le Tribunal de la fonction publique a observé que, quand bien même l’issue de la conciliation entre l’obligation de motivation et le respect du principe du secret des travaux du jury, en particulier sur le point de savoir si la communication d’une seule note individuelle éliminatoire au candidat éliminé lors de la phase orale satisfait à ladite obligation, penche le plus souvent en faveur du principe du secret des travaux du jury, il peut en être autrement en présence de circonstances particulières, et ce d’autant plus que la jurisprudence récente concernant le règlement (CE) n° 1049/2001 du Parlement européen et du Co ...[+++]


In comparison with this, and in spite of the advised favourable growth environment, the draft European Union budget allows for an increase of just 5.4% compared to 2003, which means that the year on year growth in funds paid out should be 30% lower than in 2004.

À titre de comparaison, et malgré l’environnement de croissance favorable recommandé, le projet de budget de l’Union européenne n’entrevoit qu’une croissance d’à peine 5,4% comparé à 2003, ce qui signifie que la croissance des fonds versés année après année devrait être 30% moindre qu’en 2004.


Less-favoured areas - Article 3(4) a) Infertile land -------------- - northern wet region: level of yield less than 30 (as measured by the fertility index of L. TURC) - arid and semi-arid regions: less than 50% arable land in farmed area. b) Poor economic conditions ------------------------ - northern wet region: standard gross margin per farm worker not more than 80% of the average for the region and less than half the national average for both utilized agricultural area (UAA) per farm and hectares per field; - arid and semi-arid regions: irrigated area less than 20% of the arable area and fallow area greater than 20% of the grassland ...[+++]

Zones defavorisees - article 3 paragraphe 4 a) Terres infertiles - region humide du nord : moins de 3O (indice de fertilite de L. TURC) regions arides et semi-arides : moins de 50 % de terres arables dans la superficie cultivee. b) Conditions economiques deficientes - region humide du nord : marge brute standard par personne travaillant dans l'exploitation non superieure a 80 % de la moyenne de la region et moins de la moyenne nationale a la fois pour la superficie agricole utilisee (SAU) par exploitation et pour la superficie en hectare des parcelles; - regions arides et semi-arides : zone irriguee inferieure a 20 % de la superficie ar ...[+++]


--------- 2. Less-favoured areas (Article 3(4)) a) More than 50% of the concelho's (2) agricultural areas has soil with accentuated limitations, b) Livestock density of less than 0.2 livestock units per hectare of forage area in the concelhos or in the regions, c) Population density of less than 56 persons per square kilometer or an annual population regression of at least 0.5%; at least 30% of the working population engaged in agriculture/.------------------------ (1) COM(86) 280 (2) Smallest administrative unit for which data are available.

Zones defavorisees (article 3 paragraphe 4) a) Plus de 50 % de la superficie agricole du concelho(2) comportent des terres presentant d'importants facteurs limitant, b) chargement en betail inferieur a 0,2 UGB par ha de surface fourragere dans les "concelhos" ou dans la region consideree, c) densite de population inferieure a 56 habitants par km2 ou une diminution annuelle de la population de 0,5 % au moins; 30 % au moins de la population active travaillant dans le secteur agricole (1) COM (86) 280 (2) Le plus bas niveau administratif ou des donnees statistiques sont disponibles ./.


Less-favoured areas - Article 3(4) a) Infertile land -------------- - northern wet region: level of yield less than 30 (as measured by the fertility index of L. TURC) - arid and semi-arid regions: less than 50% arable land in farmed area. b) Poor economic conditions ------------------------ - northern wet region: standard gross margin per farm worker not more than 80% of the average for the region and less than half the national average for both utilized agricultural area (UAA) per farm and hectares per field; - arid and semi-arid regions: irrigated area less than 20% of the arable area and fallow area greater than 20% of the grassland ...[+++]

Zones defavorisees - article 3 paragraphe 4 a) Terres infertiles - region humide du nord : moins de 3O (indice de fertilite de L. TURC) regions arides et semi-arides : moins de 50 % de terres arables dans la superficie cultivee. b) Conditions economiques deficientes - region humide du nord : marge brute standard par personne travaillant dans l'exploitation non superieure a 80 % de la moyenne de la region et moins de la moyenne nationale a la fois pour la superficie agricole utilisee (SAU) par exploitation et pour la superficie en hectare des parcelles; - regions arides et semi-arides : zone irriguee inferieure a 20 % de la superficie ar ...[+++]


--------- 2. Less-favoured areas (Article 3(4)) a) More than 50% of the concelho's (2) agricultural areas has soil with accentuated limitations, b) Livestock density of less than 0.2 livestock units per hectare of forage area in the concelhos or in the regions, c) Population density of less than 56 persons per square kilometer or an annual population regression of at least 0.5%; at least 30% of the working population engaged in agriculture/.------------------------ (1) COM(86) 280 (2) Smallest administrative unit for which data are available.

Zones defavorisees (article 3 paragraphe 4) a) Plus de 50 % de la superficie agricole du concelho(2) comportent des terres presentant d'importants facteurs limitant, b) chargement en betail inferieur a 0,2 UGB par ha de surface fourragere dans les "concelhos" ou dans la region consideree, c) densite de population inferieure a 56 habitants par km2 ou une diminution annuelle de la population de 0,5 % au moins; 30 % au moins de la population active travaillant dans le secteur agricole (1) COM (86) 280 (2) Le plus bas niveau administratif ou des donnees statistiques sont disponibles ./.




Anderen hebben gezocht naar : than 30 favouring     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'than 30 favouring' ->

Date index: 2025-07-22
w