Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administer territory planning
Apply territory planning
Assess performance of organisational collaborators
Australian Capital Territory
Autonomous territorial organisation
Autonomous territorial unit
Autonomous territories of Palestine
Autonomous territory of Gaza
Autonomous territory of Jericho
Build organisational structure
Develop an organisational structure
Develop structure of organisation
East Jerusalem
Employ territory planning
Evaluate organisational collaborators performance
Evaluate performance of organisational collaborators
French Overseas Territories
French overseas collectivity
Gaza strip
Generate organisational structure
National territory
Occupied Palestinian Territory
Overseas territories of the French Republic
Palestine
Principle of territoriality
Rate performance of organisational collaborators
Territorial behaviour
Territorial collectivities of the French Republic
Territorial integrity
Territorial law
Territorial principle
Territorial sovereignty
Territorialism
Territoriality
Territoriality principle
Territories occupied by israel
Utilise territory planning
West Bank

Traduction de «territorial organisation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
autonomous territorial organisation | autonomous territorial unit

unité territoriale autonome


territorial law [ national territory | territorial integrity | territoriality | territorial sovereignty ]

droit territorial [ intégrité territoriale | souveraineté territoriale | territoire national | territorialité ]


Palestine [ autonomous territories of Palestine | autonomous territory of Gaza | autonomous territory of Jericho | East Jerusalem | Gaza strip | Occupied Palestinian Territory | West Bank | territories occupied by israel(UNBIS) ]

Palestine [ Bande de Gaza | Cisjordanie | Jérusalem-Est | territoire autonome de Gaza | territoire autonome de Jéricho | Territoire palestinien occupé | territoires autonomes de Palestine | territoires autonomes palestiniens ]


French overseas collectivity [ French Overseas Territories | overseas territories of the French Republic | territorial collectivities of the French Republic ]

collectivité d’outre-mer (France) [ collectivités de la République française | collectivités françaises d'outre-mer | COM françaises | pays et territoires français d'outre-mer | PTOM (France) | PTOM français | territoires d'outre-mer de la République française ]


administer territory planning | employ territory planning | apply territory planning | utilise territory planning

appliquer l'aménagement du territoire


principle of territoriality | territorial principle | territoriality | territoriality principle

principe de territorialité


territorial behaviour | territorialism | territoriality

comportement territorial | territorialisme | territorialité


Australian Capital Territory

Territoire de la capitale australienne


build organisational structure | develop structure of organisation | develop an organisational structure | generate organisational structure

élaborer une structure organisationnelle


evaluate organisational collaborators performance | rate performance of organisational collaborators | assess performance of organisational collaborators | evaluate performance of organisational collaborators

évaluer les performances de collaborateurs de l’organisation
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
4. Recognises that although there is no explicit EU competence on urban development, a broad range of EU initiatives impact directly/indirectly on towns, cities and functional urban areas; is therefore of the opinion that well-developed and established national and regional urban policies are a prerequisite for a European Urban Agenda; considers that the latter should constitute a strategy addressing towns, cities and functional urban areas in the EU that, in the long term, would develop into an urban policy at EU level; underlines in this context that urban territorial development should be based on balanced territorial organisation with a polycentric ...[+++]

4. reconnaît que, même si l'Union ne possède aucune compétence portant expressément sur le développement urbain, de nombreuses initiatives européennes ont une incidence directe ou indirecte sur les villes et les zones urbaines fonctionnelles; est donc d'avis que des politiques urbaines nationales et régionales bien développées et mises en place sont indispensables à la réussite du programme urbain européen; estime que ce dernier devrait constituer une stratégie pour les villes et les zones urbaines fonctionnelles dans l'Union européenne, et que cette stratégie devrait évoluer à long terme vers une politique urbaine au niveau de l'Union; souligne dans ce contexte que le développement territorial ...[+++]


4. Recognises that although there is no explicit EU competence on urban development, a broad range of EU initiatives impact directly/indirectly on towns, cities and functional urban areas; is therefore of the opinion that well-developed and established national and regional urban policies are a prerequisite for a European Urban Agenda; considers that the latter should constitute a strategy addressing towns, cities and functional urban areas in the EU that, in the long term, would develop into an urban policy at EU level; underlines in this context that urban territorial development should be based on balanced territorial organisation with a polycentric ...[+++]

4. reconnaît que, même si l'Union ne possède aucune compétence portant expressément sur le développement urbain, de nombreuses initiatives européennes ont une incidence directe ou indirecte sur les villes et les zones urbaines fonctionnelles; est donc d'avis que des politiques urbaines nationales et régionales bien développées et mises en place sont indispensables à la réussite du programme urbain européen; estime que ce dernier devrait constituer une stratégie pour les villes et les zones urbaines fonctionnelles dans l'Union européenne, et que cette stratégie devrait évoluer à long terme vers une politique urbaine au niveau de l'Union; souligne dans ce contexte que le développement territorial ...[+++]


Every person designated by a Member State as its principal permanent representative to the Organisation in the territory of another Member State, and such members of his official staff resident in that territory as may be agreed between the State which has designated them and the Organisation and between the Organisation and the State in which they will be resident, shall enjoy the immunities and privileges accorded to diplomatic representatives and their official staff of comparable rank.

Toute personne désignée par un État membre comme son représentant principal permanent auprès de l’Organisation sur le territoire d’un autre État membre, ainsi que les personnes qui font partie de son personnel officiel résidant sur ce territoire et ayant fait l’objet d’un accord entre l’État dont elles relèvent et l’Organisation et entre l’Organisation et l’État où elles résideront, bénéficient des immunités et privilèges accordés aux représentants diplomatiques et à leur personnel officiel de rang comparable.


Visit of EESC delegation to Israel and the Palestinian Territories to boost cooperation between civil society organisations

Une délégation du CESE visite Israël et les territoires palestiniens pour stimuler la coopération entre organisations de la société civile


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
10. Stresses that innovatory processes require adequate territorial organisation, with the creation of new models for relations between enterprises, research centres, universities (such as clusters, districts and platforms) and points to the positive effect innovation can have on organisational processes; invites the Member States to use the Structural Funds for building new and strengthening existing technical infrastructure for innovation development in the form of innovation centres, technical incubators and research-development centres in the regions endowed with sufficient innovative and knowledge potential; takes the view that a ...[+++]

10. souligne que les processus innovants requièrent une organisation territoriale adéquate et la création de nouveaux modèles dans les rapports entre entreprises, centres de recherche et universités (tels que des clusters , districts et plateformes), et fait observer que l'innovation peut avoir des effets positifs sur les processus organisationnels; invite les États membres à utiliser les Fonds structurels pour créer des infrastructures technologiques nouvelles et renforcer celles qui existent, afin de développer l'innovation, et ce, ...[+++]


10. Stresses that innovatory processes require adequate territorial organisation, with the creation of new models for relations between enterprises, research centres, universities (such as clusters, districts and platforms) and points to the positive effect innovation can have on organisational processes; invites the Member States to use the Structural Funds for building new and strengthening existing technical infrastructure for innovation development in the form of innovation centres, technical incubators and research-development centres in the regions endowed with sufficient innovative and knowledge potential; takes the view that a ...[+++]

10. souligne que les processus innovants requièrent une organisation territoriale adéquate et la création de nouveaux modèles dans les rapports entre entreprises, centres de recherche et universités (tels que des clusters , districts et plateformes), et fait observer que l'innovation peut avoir des effets positifs sur les processus organisationnels; invite les États membres à utiliser les Fonds structurels pour créer des infrastructures technologiques nouvelles et renforcer celles qui existent, afin de développer l'innovation, et ce, ...[+++]


10. Stresses that innovatory processes require adequate territorial organisation, with the creation of new models for relations between enterprises, research centres, universities (such as clusters, districts and platforms) and points to the positive effect innovation can have on organisational processes; invites the Member States to use the Structural Funds for building new and strengthening existing technical infrastructure for innovation development in the form of innovation centres, technical incubators and research-development centres in the regions endowed with sufficient innovative and knowledge potential; takes the view that a ...[+++]

10. souligne que les processus innovants requièrent une organisation territoriale adéquate, créant de nouveaux modèles dans les rapports entre entreprises, centres de recherche, universités (tels que "clusters", districts et plateformes) et produisant les effets positifs que l'innovation peut avoir sur les processus organisationnels; invite les États membres à utiliser les Fonds structurels pour créer des infrastructures technologiques nouvelles et renforcer celles qui existent, afin de développer l'innovation, et ce, sous forme de c ...[+++]


These are, in particular, employers’ associations, or trade union organisations, or territorial organisations appointed by them and having not less than 50 000 members, or certain employers responsible for the collection of tax having not less than 50 000 employees, or workers’ associations which have established mutual protection institutions (‘istituti di patronato’) and have not less than 50 000 members.

Il s’agit, notamment, soit des associations patronales, soit des organisations syndicales ou des organisations territoriales déléguées par celles-ci et comptant au minimum 50 000 adhérents, soit de certains employeurs chargés du recouvrement de l’impôt employant au minimum 50 000 salariés, ou encore des associations de travailleurs ayant fondé des institutions de patronage («istituti di patronato») et comptant un minimum de 50 000 adhérents.


The Council welcomed the agreement reached on 15 July 2004 by the government of the Former Yugoslav Republic of Macedonia regarding the Laws on Territorial Organisation and on the City of Skopje.

Le Conseil s'est félicité de l'accord conclu le 15 juillet 2004 par le gouvernement de l'ancienne République yougoslave de Macédoine en ce qui concerne les lois sur l'organisation territoriale ainsi que sur la ville de Skopje.


These issues concern in particular the principle of organising sports on a national territorial basis, the creation of new sporting organisations, club relocation, the ban on organising competitions outside a given territory, the regulatory rôle of sporting event organisers, the transfer systems applying to team game players, nationality clauses, selection criteria for athletes, the agreements governing ticket sales for the 1998 football world cup, broadcasting rights, sponsorship and the prohibition for clubs belonging to one and the ...[+++]

Ces questions concernent notamment le principe d'organisation du sport sur une base territoriale nationale, la création de nouvelles organisations sportives, la délocalisation des clubs, l'interdiction d'organiser des compétitions en dehors du territoire autorisé, le rôle régulateur des organisateurs d'événements sportifs, les systèmes de transferts de joueurs dans les sports d'équipe, les clauses de nationalité, les critères de sélection des athlètes, les accords relatifs à la billetterie dans le cadre de la Coupe du monde de football 1998, les droits de radiodiffusion, le p ...[+++]


w