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Analog TV
Analog television
Analogue television
Analogue terrestrial television broadcasting
DTT
DTTB
DTTV
DVB-T2 ®
Digital television terrestrial broadcasting
Digital terrestrial TV
Digital terrestrial television
Digital terrestrial television broadcasting
Terrestrial DTV
Terrestrial TV
Terrestrial digital TV
Terrestrial digital television
Terrestrial television

Vertaling van "terrestrial analogue television " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
digital terrestrial television | DTT | DTTV | digital terrestrial TV | terrestrial digital television | terrestrial digital TV | terrestrial DTV

télévision numérique terrestre | TNT | TVNT | télé numérique terrestre | TV numérique terrestre | TNT | TVNT | télévision numérique de Terre | TNT | TVNT | télévision hertzienne terrestre | télévision numérique hertzienne


analog television [ analogue television | analog TV ]

télévision analogique


analogue terrestrial television broadcasting

radiodiffusion télévisuelle terrestre analogique


digital television terrestrial broadcasting [ DTTB | digital terrestrial television broadcasting ]

radiodiffusion télévisuelle numérique par voie hertzienne de Terre [ DTTB | radiodiffusion terrestre de télévision numérique ]


Digital Video Broadcasting – Second Generation Terrestrial | second generation digital terrestrial television broadcasting system | DVB-T2 ® [Abbr.]

DVB-T2 | TNT de deuxième génération


terrestrial television | terrestrial TV

télévision de Terre


digital terrestrial television [ DTTV,DTT | digital terrestrial TV ]

télévision numérique terrestre
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In this respect it should be taken to consideration, according to Spain, that at the time of extension, terrestrial analogue television reached 98,5 % of Spanish homes.

À cet égard, les autorités espagnoles considèrent qu'il convient de tenir compte du fait qu'au moment de l'extension, la télévision terrestre atteignait 98,5 % des foyers espagnols.


Furthermore, on 27 June 2006 AGCOM notified the Commission of the definition of relevant markets on the terrestrial analogue television market and its assessment of significant market power, concluding that RAI and Mediaset held a collective dominant position.

En outre, le 27 juin 2006, l'AGCOM a notifié à la Commission la définition des marchés importants dans le marché de la télévision analogique terrestre et l'évaluation du pouvoir significatif de marché, concluant que la RAI et Mediaset détenaient une position globale dominante sur ce marché.


61. Notes that in Italy the broadcasting system has been operating in extralegal circumstances for decades, as repeatedly recognised by the Constitutional Court, and in the face of which the efforts of the ordinary legislator and the competent institutions have proved ineffective in re-establishing a legal regime; RAI and Mediaset each continue to control three terrestrial analogue television broadcasters, despite the fact that the Constitutional Court in its judgment No 420 of 1994 has ruled it impermissible for one and the same entity to broadcast over 20% of the television programmes transmitted domestically on terrestrial frequencie ...[+++]

61. prend acte du fait que, depuis des décennies, le système radiotélévisuel fonctionne en Italie dans une situation d'illégalité, qui a été établie à de nombreuses reprises par la Cour constitutionnelle et face à laquelle le concours d'efforts du législateur ordinaire et des institutions compétentes n'a pas permis le retour à un régime légal; observe que la RAI et Mediaset continuent de contrôler chacune trois émetteurs télévisuels analogiques terrestres, en dépit du fait que, par son arrêt 420 de 1994, la Cour constitutionnelle avait dit pour droit qu'une même entité n'était pas autorisée à émettre plus de 20 % des programmes télévisu ...[+++]


61. Notes that in Italy the broadcasting system has been operating in extralegal circumstances for decades, as repeatedly recognised by the Constitutional Court, and in the face of which the efforts of the ordinary legislator and the competent institutions have proved ineffective in re-establishing a legal regime; RAI and Mediaset each continue to control three terrestrial analogue television broadcasters, despite the fact that the Constitutional Court in its judgment No 420 of 1994 has ruled it impermissible for one and the same entity to broadcast over 20% of the television programmes transmitted domestically on terrestrial frequencie ...[+++]

61. prend acte du fait que, depuis des décennies, le système radiotélévisuel fonctionne en Italie dans une situation d'illégalité, qui a été établie à de nombreuses reprises par la Cour constitutionnelle et face à laquelle le concours d'efforts du législateur ordinaire et des institutions compétentes n'a pas permis le retour à un régime légal; observe que la RAI et Mediaset continuent de contrôler chacune trois émetteurs télévisuels analogiques terrestres, en dépit du fait que, par son arrêt 420 de 1994, la Cour constitutionnelle avait dit pour droit qu'une même entité n'était pas autorisée à émettre plus de 20 % des programmes télévisu ...[+++]


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62. Notes that in Italy the broadcasting system has been operating in extralegal circumstances for decades, as repeatedly recognised by the Constitutional Court, and in the face of which the efforts of the ordinary legislator and the competent institutions have proved ineffective in re-establishing a legal regime; RAI and Mediaset each continue to control three terrestrial analogue television broadcasters, despite the fact that the Constitutional Court in its judgement No 420 of 1994 has ruled it impermissible for one and the same entity to broadcast over 20% of the television programmes transmitted domestically on terrestrial frequenci ...[+++]

62. prend acte du fait que, depuis des décennies, le système radiotélévisuel fonctionne en Italie dans une situation d'illégalité, qui a été établie à de nombreuses reprises par la Cour constitutionnelle et face à laquelle le concours du législateur ordinaire et des institutions compétentes n'a pas permis le retour à un régime légal; observe que la RAI et MEDIASET continuent de contrôler chacune trois émetteurs télévisuels analogiques terrestres, en dépit du fait que, par l'arrêt 420 de 1994, la Cour constitutionnelle avait dit pour droit qu'une même entité n'était pas autorisée à émettre plus de 20 % des programmes télévisuels sur des ...[+++]


(5b) Given that the arrival of terrestrial digital television will make parental monitoring possible, which is essential if children are to be prevented from gaining access to televised content against their parents' wishes, the European Union should guide the process of transition to terrestrial digital television under the aim of shortening the deadline for 'analogue blackout' as much as possible.

(5 ter) Dès lors que l’arrivée de la télévision numérique terrestre permettra le contrôle parental, lequel est un instrument indispensable pour éviter l'accès des enfants à des contenus télévisuels non désirés par les parents, il convient que l’Union européenne pilote le processus de transition vers la télévision numérique terrestre dans le but de raccourcir autant que possible le délai pour l’interruption du service analogique.


[7] Throughout this Communication and if not stated differently the term 'switch-off' means the switch-off of terrestrial transmission of analogue television.

[7] Dans la présente communication, et sauf indication contraire, on entend par le terme 'abandon', l’abandon de la télévision analogique par transmission hertzienne.


(14) Since the advent of digital terrestrial television will allow for parental control, which is essential if children are to be prevented from gaining access to televised content against their parents" wishes, the European Union should guide the process of transition to digital terrestrial television with the aim of achieving the earliest possible "analogue switchoff".

(14) Dès lors que l'arrivée de la télévision numérique terrestre permettra le contrôle parental, lequel est un instrument indispensable pour empêcher l'accès des enfants à des contenus télévisuels non désirés par les parents, il convient que l'Union européenne pilote le processus de transition vers la télévision numérique terrestre dans le but de raccourcir autant que possible le délai pour l'interruption du service analogique.


It appears that many people will never subscribe to pay-TV for a variety of reasons (including the additional cost of pay TV and satisfaction with the range of free-to-air services), at least in its current form, especially in cable countries; so digital TV needs new drivers beyond traditional pay-TV and improved differentiation from analogue television, achieved through some combination of : more free-to-air - including terrestrial digital TV programming; better picture quality; data and interactive services; mobile and portable ...[+++]

On observe que, pour diverses raisons (dont le surcoût de la télévision à péage et l'éventail suffisant de services proposés en clair), un nombre important de personnes ne s'abonneront jamais à la télévision à péage, du moins dans sa forme actuelle, surtout dans les pays câblés. Dans ces conditions, la télévision numérique a besoin de nouveaux leviers, autres que la télévision à péage, et doit se démarquer davantage de la télévision analogique en combinant, d'une manière ou d'une autre, les éléments suivants: davantage d'émissions en ...[+++]


In September 2003 the Commission published a Communication on the transition from analogue to digital broadcasting (from digital ‘switchover’ to analogue ‘switch-off’)[6], which set out the benefits of switching over to digital television, explored various policy orientations, and initiated the debate on EU policy orientations on the amount and future uses of spectrum potentially released at switch-off of analogue terrestrial television transmis ...[+++]

En septembre 2003, la Commission a publié une communication concernant la transition de la radiodiffusion analogique à la radiodiffusion numérique (du passage au numérique à l'abandon de l'analogique)[6] qui exposait les avantages du passage à la télévision numérique, explorait diverses options politiques et lançait le débat sur les orientations de la politique de l’UE quant au nombre et aux utilisations futures des fréquences potentiellement libérées par l’abandon de la télédiffusion analogique hertzienne[7].




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Date index: 2023-11-01
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