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Apply nursing care in long term care
Apply nursing care in long-term care
Commercial terms
Concessional terms
Concessionary terms
Contract terms
Conventional market terms
Conventional terms
ELTIF
European long-term investment fund
Execute short term objectives
Exploit short term objectives
General terms of use
Hard terms
Implement short term objectives
Long-term
Long-term financing
Long-term forecast
Long-term investment
Long-term investment fund
Long-term outlook
Market terms
Preferential terms
Promote nursing care in long-term care
Robust path
Robust trajectory
Soft terms
Special terms
Standardized terms of contract
TOS
TOU
Terms and conditions
Terms and conditions of use
Terms of contract
Terms of service
Terms of service agreement
Terms of use
Utilise short term objectives

Vertaling van "terms robust " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


long-term financing [ ELTIF | European long-term investment fund | long-term investment | long-term investment fund ]

financement à long terme [ ELTIF | fonds d'investissement à long terme | fonds européen d'investissement à long terme | investissement à long terme ]


apply nursing care in long term care | integrate principles of nursing care in long-term-care | apply nursing care in long-term care | promote nursing care in long-term care

réaliser des soins infirmiers dans le cadre de soins de longue durée


execute short term objectives | exploit short term objectives | implement short term objectives | utilise short term objectives

mettre en œuvre des objectifs à court terme


develop a long-term treatment course for disorders in the glandular system | establish a long-term treatment plan for disorders of the glandular system | develop long-term treatment course for disorders in the glandular system | lay out long-term treatment course for disorders in the glandular system

établir le déroulement d’un traitement de longue durée pour des troubles du système glandulaire


contract terms [ terms of contract | standardized terms of contract(UNBIS) ]

clause contractuelle [ disposition contractuelle ]


terms of use | TOU | terms of service | TOS | general terms of use | terms and conditions | terms and conditions of use | terms of service agreement

conditions générales d'utilisation | CGU | conditions d'utilisation | modalités d'utilisation


market terms | commercial terms | hard terms | conventional terms | conventional market terms

conditions du marché | conditions classiques | conditions ordinaires | conditions bancaires


concessional terms [ concessionary terms | soft terms | preferential terms | special terms ]

conditions privilégiées [ conditions favorables | conditions de faveur | conditions libérales | conditions préférentielles | conditions spéciales | conditions avantageuses ]


long-term forecast [ long-term outlook | Long-term(ECLAS) ]

prévision à long terme [ perspective à long terme ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
20. Stresses that the long-term costed plans needed to build resilient and comprehensive health systems must further include an adequate number of trained health workers, access to sufficient medical supplies and robust health information systems;

20. souligne que les plans chiffrés à long terme nécessaires pour développer des systèmes de santé complets et robustes doivent en outre prévoir un nombre adapté de professionnels de la santé qualifiés, l'accès à des quantités suffisantes de fournitures médicales et des systèmes d'information médicale solides;


I was saying that Gomery had only 18 recommendations, so it was much more economical, if I can use that term, in terms of what should be done to correct the system, whereas Bill C-2 and the other approach is a bit more robust.

J'ai simplement dit que Gomery avait seulement 18 recommandations, c'est donc beaucoup plus économique, si je peux utiliser ce mot, concernant ce qui devrait être fait pour corriger le système alors que le projet de loi C-2 et l'autre approche sont un peu plus solides.


(Return tabled) Question No. 447 Ms. Kirsty Duncan: — With regard to diagnosis, treatment, awareness and prevention, and research of eating disorders: (a) do the Canadian Institutes of Health Research (CIHR) and Health Canada (HC) have any statistics about how many Canadians suffer from each of the following conditions, (i) anorexia nervosa, (ii) bulimia nervosa, (iii) binge eating disorder; (b) do the CIHR and HC have any statistics about the average costs of each of (i) anorexia nervosa, (ii) bulimia nervosa, (iii) binge eating disorder to the health system; (c) do the CIHR and HC have any statistics about how many Canadians (i) recover, (ii) relapse, (iii) die each year as a result ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 447 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le diagnostic, le traitement, la sensibilisation, la prévention et la recherche en matière de troubles de l’alimentation: a) les Instituts de recherche en santé du Canada (IRSC) et Santé Canada (SC) possèdent-ils des statistiques sur le nombre de Canadiens souffrant de chacun des troubles suivants, (i) anorexie mentale, (ii) boulimie mentale, (iii) frénésie alimentaire; b) les IRSC et SC possèdent-ils des statistiques sur les coûts moyens des troubles suivants pour le système de soins santé (i) anorexie mentale, (ii) boulimie mentale, (iii) frénésie alimentaire; c) les IRSC et SC possèdent-ils des statistiques sur le nombre de Canadiens qui (i) se rétablissent, ...[+++]


c. To put forward long term robust financing principles for investor compensation schemes.

c. Présenter des principes financiers solides à long terme pour les systèmes d'indemnisation des investisseurs


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15. Welcomes the commitment of the Ukrainian Government to an ambitious reform agenda comprising political, economic and social change; welcomes, therefore, the Commission’s decision to provide Ukraine with a short- and medium-term financial aid and support package worth EUR 11 billion in order to help stabilise the country’s economic and financial situation; expects the Council and the Commission to come forward as swiftly as possible, together with the IMF, the World Bank, the European Bank for Reconstruction and Development, the European Investment Bank and other countries, with a long-term package of robust financial support to hel ...[+++]

15. salue l'engagement du gouvernement ukrainien en faveur d'un ambitieux programme de réformes, notamment sur les plans politique, économique et social; se félicite, dès lors, de la décision de la Commission de fournir à l'Ukraine un plan d'aide à court et moyen terme d'un montant de 11 milliards d'euros afin de contribuer à la stabilisation de la situation économique et financière du pays; attend du Conseil et de la Commission qu'ils présentent le plus rapidement possible, en coopération avec le FMI, la Banque mondiale, la Banque européenne pour la reconstruction et le développement, la Banqu ...[+++]


82. Acknowledges the fact of bank lending constraints and their negative impact, particularly on SMEs; deplores the fact that such constraints also affect the financing instruments made available by the EU and believes that the Commission should ask the financial intermediaries responsible for the administration of those instruments to submit annual reports; welcomes the Commission Green Paper on long-term financing; highlights the need to strengthen the robustness and credibility of the EU banking sector via Basel III, a banking union and the ESM; stresses the importance of our international partners also implementing the Basel III ...[+++]

82. reconnaît l'existence de contraintes relatives aux prêts bancaires et leurs effets négatifs, notamment sur les PME; déplore que ces contraintes touchent aussi les instruments de financement mis à disposition par l'Union et estime que la Commission devrait demander aux intermédiaires financiers en charge de l'administration de ces instruments de soumettre des rapports annuels; salue le livre vert de la Commission sur le financement à long terme; souligne le besoin d'accroître la robustesse et la crédibilité du secteur bancaire d ...[+++]


They want a separate, non-industry, comprehensive, long-term, robust monitoring program for fish and water in the lower Athabasca River and the Peace-Athabasca Delta established to replace existing industry-funded bodies like RAMP.

Ils veulent un programme de surveillance distinct, non assuré par l'industrie, détaillé et complet, à long terme et robuste pour le poisson et l'eau dans le bas de la rivière Athabasca et le delta Peace-Athabasca pour remplacer les organismes financés par l'industrie comme RAMP.


The existing water legislation provides a robust framework for a sustainable and efficient water management: in particular, the Water Framework Directive (WFD), adopted in 2000, can be considered a milestone of European water policy. Taking an integrated approach that focuses on water management at river basin level, the Directive extends the scope of water protection to all surface water and groundwater and sets a target for sustainability in terms of the ecological, chemical and quantitative ‘good status’ to be reached by European w ...[+++]

La législation existante dans le domaine de l’eau fournit un cadre solide pour une gestion durable et efficace de cette ressource: En adoptant une approche intégrée centrée sur la gestion de l’eau au niveau des bassins hydrographiques, la directive étend la portée de la protection de l’eau à toutes les eaux de surface et souterraines et fixe un objectif de durabilité en définissant un «bon état» écologique, chimique et quantitatif que les masses d’eau d’Europe devront atteindre à l’horizon 2015.


Secondly, really following up and I'm not coordinating my question with Mr. Goldring, but he raised questions about stretching the troops' resources to the limits and our military capabilities I'd like to know whether we have sufficiently today within Foreign Affairs and within CIDA the robustness we need in the diplomatic forces, in the diplomatic strength, expertise, and confidence, both in terms of numbers and in terms of expertise that is desperately needed to be able to bring this to a peaceful resolution, which may or may not be ...[+++]

Deuxièmement, cela va dans le même sens je n'ai pas coordonné ma question avec M. Goldring, mais il s'est interrogé sur le fait que les ressources des troupes et nos capacités militaires sont poussées à la limite j'aimerais savoir si les Affaires étrangères et l'ACDI sont suffisamment solides diplomatiquement, s'ils ont la force diplomatique, l'expertise et l'assurance, en termes des nombres et du degré d'expertise nécessaires pour trouver une solution pacifique, qui peut ou ne pas être possible sans une sécurité plus renforcée.


It delivers long term, stable and predictable funding as part of the commitment to a new deal for cities and communities. Under the new deal, federal, provincial, territorial, and municipal governments will work together with other stakeholders to develop long term strategies for improving our communities so that Canadians have better lives (1640) Let us not forget that people depend on an innovative, robust economy.

Il assure un financement stable et prévisible à long terme dans le cadre d'un nouveau pacte pour les villes et les collectivités, qui permettra aux gouvernements fédéral, provinciaux, territoriaux et municipaux de collaborer avec d'autres intervenants à des stratégies à long terme visant l'amélioration de nos collectivités pour assurer une meilleure qualité de vie aux Canadiens (1640) N'oublions pas que les gens comptent sur une économie novatrice et dynamique.


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