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AED
All cellular ship
All-container ship
Arme à feu automatique modifiée
Automated external defibrillator
Automatic external defibrillator
Cellular container ship
Cellular container vessel
Cellular containership
Cellular ship
Converted fully automatic firearm
Converted fully-automatic firearm
Converted fully-automatic weapon
Full cont
Full container ship
Full containership
Full-container vessel
Fully automated defibrillator
Fully automated external defibrillator
Fully automatic defibrillator
Fully automatic external defibrillator
Fully cellular container ship
Fully cellular container vessel
Fully cellular containership
Fully compliant
Fully funded pension plan
Fully funded plan
Fully funded system
Fully open term deposit
Funded pension plan
Funded system
Long-term fully-allocated costs
Not fully covered share
Not fully paid-up share
Pre-encashable term deposit
Share not fully paid in
Y2K fully compliant
Year 2000 fully compliant

Vertaling van "terms in fully " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
fully open term deposit [ pre-encashable term deposit ]

dépôt à terme encaissable par anticipation


to provide aid in fully grant form or on terms no less concessional than those provided for in Article IV of the Food Aid Convention 1986

fournir une aide intégralement à titre de dons ou à des conditions non moins favorables que celles qui sont prévues à l'article IV de la Convention de 1986 relative à l'aide alimentaire


long-term fully-allocated costs

ensemble des coûts supportés à long terme


automatic external defibrillator | AED | automated external defibrillator | fully automatic external defibrillator | fully automated external defibrillator | fully automatic defibrillator | fully automated defibrillator

défibrillateur externe automatique | DEA | défibrillateur externe automatisé


not fully covered share | not fully paid-up share | share not fully paid in

action non entièrement libérée | action non intégralement libérée


fully cellular container ship [ fully cellular containership | fully cellular container vessel | full container ship | full containership | full-container vessel | all-container ship | cellular ship | cellular container vessel | cellular container ship | cellular containership | all cellular ship | full cont ]

porte-conteneurs pur [ porte-conteneurs cellulaire | porte-conteneurs intégral | navire porte-conteneurs cellulaire | porte-containers cellulaire ]


Y2K fully compliant | Year 2000 fully compliant | fully compliant

pleinement conforme à l'an 2000


fully funded pension plan | funded pension plan | fully funded system | funded system | fully funded plan

régime avec constitution de réserves | régime financé par capitalisation | régime de retraite par capitalisation


converted fully automatic firearm [ converted fully-automatic firearm | converted fully-automatic weapon | arme à feu automatique modifiée ]

arme à feu automatique désautomatisée [ arme à feu entièrement automatique modifiée ]


share not fully paid in | not fully paid-up share | not fully covered share

action non entièrement libéré | action non intégralement libérée
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
However, this work involves a much heavier than expected investment in terms of time and in financial terms in fully reprogramming some of the existing electronic systems.

Toutefois, ces travaux nécessitent un investissement en temps et en ressources financières nettement plus important que prévu pour reprogrammer entièrement certains des systèmes électroniques existants.


The heavy bureaucratic burdens and so-called technical guarantees that they are using to this end could lead to the railway sector missing the train in terms of fully integrating this form of transport in the intermodal European transport system. Removing these barriers will improve customer service, make the railway sector more attractive to new entrepreneurs, create jobs and make the sector a key component in European environmental policy.

Ils s'aident dans ce but de l'imposition de charges administratives excessivement lourdes et de prétendues garanties techniques, stratégie qui risque de faire rater au secteur ferroviaire le train du progrès, la condition de ce dernier étant l'intégration du secteur à l'offre multimodale du réseau européen de transport. Lever ces obstacles permettra d'améliorer le service fourni aux utilisateurs, de rendre le secteur ferroviaire attractif aux yeux des nouveaux entrepreneurs, de créer des emplois et d'étayer la politique de l'Union en matière d'environnement.


Germany has incorrectly transposed into national law several requirements concerning the independent transmission operator (ITO) unbundling model (for example, the rules on the independence of the staff and the management of the ITO do not fully respect these Directives and the definition of vertically integrated undertaking excludes activities outside the EU) and has not ensured full respect of some rules concerning the powers of the national regulatory authority (e.g., the regulator does not enjoy full discretion in the setting of network tariffs ...[+++]

L’Allemagne n’a pas correctement transposé en droit national plusieurs exigences concernant le modèle du gestionnaire de transport indépendant (par exemple, les règles relatives à l’indépendance du personnel et de l’administration de ce gestionnaire ne sont pas pleinement conformes aux directives et la définition de l’entreprise verticalement intégrée exclut les activités en dehors de l’UE) et n’a pas veillé au plein respect de certaines règles concernant les pouvoirs de l’autorité de régulation nationale (par exemple, le régulateur n’a pas toute latitude concernant la fixation des tarifs d’utilisation du réseau et d’autres modalités et ...[+++]


In particular, the contractual term referred to in Article 55(1) of Directive 2014/59/EU should be included in relevant agreements concerning a liability which, on creation, is not fully secured or is fully secured but the contractual terms governing the liability do not oblige the debtor to maintain collateral that would fully secure the liability on a continuous basis in compliance with regulatory requirements specified in Union law or the equivalent law in third countries.

Plus spécifiquement, la disposition contractuelle visée à l'article 55, paragraphe 1, de la directive 2014/59/UE devrait être incluse dans les accords pertinents concernant un engagement qui, au moment de sa création, n'est pas intégralement garanti, ou est intégralement garanti mais les dispositions contractuelles en matière de responsabilité n'obligent pas le débiteur à maintenir des garanties qui couvriraient pleinement l'engagement de manière constante conformément aux exigences réglementaires prévues dans le droit de l'Union ou dans le droit équivalent de pays tiers.


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fully secured but governed by contractual terms that do not oblige the debtor to maintain the liability fully collateralised on a continuous basis in compliance with regulatory requirements of Union law or of a third country law achieving effects that can be deemed equivalent to Union law.

il est intégralement garanti mais régi par des dispositions contractuelles qui n'obligent pas le débiteur à maintenir constante cette garantie conformément aux exigences réglementaires du droit de l'Union ou du droit d'un pays tiers dont les effets peuvent être considérés comme équivalents à ceux du droit de l'Union.


12. Recalls that the Union’s strategic partnerships with energy producer and transit countries, in particular countries covered by the European Neighbourhood Policy (ENP), require adequate tools, predictability, stability and long-term investment fully consistent with internal energy market legislation; recalls the importance of the swift completion of the energy interconnections with neighbouring countries as a way to strengthen relations with those countries; emphasises, to that end, that the Union’s climate objectives must be in accord with EU long-term infrastructure investment projects oriented at diversifying supply routes and en ...[+++]

12. rappelle que les partenariats stratégiques conclus par l'Union avec les pays producteurs et les pays de transit de l'énergie, notamment avec les pays compris dans la politique européenne de voisinage (PEV), exigent des outils adaptés, de la prévisibilité, de la stabilité et des investissements à long terme, qui respectent pleinement la législation relative au marché intérieur de l'énergie; rappelle, dès lors, l'importance d'achever rapidement les interconnexions énergétiques avec les pays voisins, de manière à renforcer les relations avec ces pays; à cet effet, souligne que les objectifs climatiques de l'Union doivent impérativemen ...[+++]


The strategic approach proposed in 2010 remains fully valid for achieving our longer term objectives and very good progress has been made in its implementation.[5] However, the harsh impact of the economic crisis on several Member States, the subsequent economic stagnation in the EU and the deteriorating outlook for the global economy have given a new urgency to this Mid-term Review of the Industrial Policy[6].

L’approche stratégique proposée en 2010 reste tout à fait valable pour la réalisation de nos objectifs à long terme et nous avons accompli des progrès spectaculaires dans sa mise en œuvre[5]. Pourtant, les lourdes répercussions de la crise économique dans plusieurs États membres, la stagnation économique que l’UE a connue par la suite et la détérioration des perspectives sur le plan de l’économie mondiale ont conféré un nouveau caractère d’urgence à cet examen à mi-parcours de la politique industrielle[6].


98. Reiterates that the EU's internal policies must not simply be consistent with, but must be exemplary in their compliance with, international human rights law; expresses concern in this respect that current migration management measures do not always, in practice, safeguard access to protection for refugees; calls on the Council and the Commission to ensure that migration management does not become a condition for development cooperation with third countries, and that the pilot Regional Protection Programmes remain protection-oriented, are well-resourced and long-term, are fully coordinated with EU humanitarian and development polic ...[+++]

98. réaffirme que les politiques internes de l'Union ne doivent pas simplement être cohérentes mais également être exemplaires dans le respect de la législation internationale relative aux droits de l'homme; exprime ses préoccupations à cet égard devant le fait que les mesures actuelles de gestion des migrations ne préservent pas toujours, dans la pratique, l'accès à une protection pour les réfugiés; demande au Conseil et à la Commission de veiller à ce que la gestion des migrations ne devienne pas une condition au développement de la coopération avec des pays tiers et que les programmes pilotes de protection régionaux restent orientés sur la protection, soient dotés de ressources suffisantes, soient prévus à long ...[+++]


It is important to provide an explicit definition of the term “accessible” in relation to the needs of disabled persons in order that the term is fully understood to mean the removal of access barriers also faced by disabled persons in society.

Il convient de fournir une définition explicite du terme "accessible" s'agissant des besoins des personnes handicapées, afin que ce terme signifie, sans ambiguïté, la suppression des entraves à l'accès auquel sont également confrontées les personnes handicapées en société.


117. Recommends that inland waterway transport should be included to a greater extent in the pan-European corridors; inland ports should be developed as intersections for all modes of transport. The Danube, in particular, as an important link between northern and western Europe and the Black Sea and other major waterways in cross-border transport should in the long term be fully integrated, hence also in the candidate countries, into the TEN networks.

117. recommande qu'il soit davantage tenu compte des transports fluviaux dans les corridors paneuropéens; estime qu'il convient de transformer les ports intérieurs en carrefours pour tous les modes de transport, et que, en particulier, le Danube, lien important entre l'Europe septentrionale et occidentale et la mer Noire, et d'autres voies navigables importantes dans le transport transfrontalier devront à long terme être intégrés dans leur totalité, et donc également dans les États candidats à l'adhésion, dans les réseaux transeuropé ...[+++]


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