Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air Carrier Security Regulations
Air Carriers Using Large Aeroplanes Order
Air Carriers Using Small Aeroplanes Order
Air carrier company materials
Air carrier materials
Air sprayer
Air-carrier sprayer with airblast nozzles
Atomizer sprayer
Automatic air carrier sprayer
Blower sprayer
Co-Mat
Community list
EU air safety list
IACA
International Air Carrier Association
List of airlines banned within the EU
Mist blower
Mist sprayer
Preferred air carrier
Preferred airline
Preferred carrier
Supplemental air carrier
Third-level air carrier

Traduction de «ten air carriers » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Community list | Community list of air carriers which are subject to an operating ban within the Community | Community list of air carriers which are subject to an operating ban within the Union | EU air safety list | European list of airlines subject to an operating ban or operational restrictions within the European Union | list of air carriers that are subject to an operating ban in the Community | list of airlines banned within the EU

Liste des compagnies aériennes qui font l’objet d’une interdiction d’exploitation dans l’UE


air sprayer | air-carrier sprayer with airblast nozzles | atomizer sprayer | automatic air carrier sprayer | blower sprayer | mist blower | mist sprayer

pulvérisateur pneumatique


air carrier company materials | air carrier materials | Co-Mat [Abbr.]

matériel du transporteur aérien | Co-Mat [Abbr.]


Air Carriers Using Small Aeroplanes Order [ Order Respecting Standards and Procedures for Air Carriers Using Small Aeroplanes in Air Transport Operations ]

Ordonnance sur les transporteurs aériens utilisant des avions petits porteurs [ Ordonnance concernant les normes et procédures régissant l'utilisation, par les transporteurs aériens, d'avions petits porteurs ]


Air Carriers Using Large Aeroplanes Order [ Order respecting standards and procedures for air carriers using large aeroplanes ]

Ordonnance sur les transporteurs aériens utilisant de gros avions [ Ordonnance concernant les normes et procédures applicables aux transporteurs aériens utilisant de gros avions ]


Air Carrier Security Regulations [ Regulations respecting civil aviation security measures for air carriers ]

Règlement sur les mesures de sûreté des transporteurs aériens [ Règlement concernant les mesures de sûreté de l'aviation civile applicables aux transporteurs aériens ]


preferred airline | preferred air carrier | preferred carrier

transporteur aérien privilégié | compagnie aérienne privilégiée


third-level air carrier

transporteur aérien de troisième niveau




International Air Carrier Association [ IACA ]

Association internationale des charters aériens [ AICA ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(6) No penalty or interest is payable under subsection (4) or (5) if the large taxpayer or other licensed air carrier liable to pay the instalment remits all taxes collected or collectible by the taxpayer or carrier under this Part and, at the time of the remittance, the total penalty and interest payable in respect of the instalment is less than five dollars and in respect of all those taxes is less than ten dollars.

(6) Aucune pénalité ou aucun intérêt n’est exigible en application des paragraphes (4) ou (5) si le contribuable important ou autre transporteur aérien titulaire de licence responsable du paiement de l’acompte provisionnel remet toutes les taxes perçues ou percevables par lui en vertu de la présente partie et si, au moment de la remise, la somme des pénalités et intérêts exigibles à l’égard de l’acompte provisionnel est inférieure à cinq dollars et à l’égard de toutes les taxes, est inférieure à dix dollars.


(6) No penalty or interest is payable under subsection (5) if the licensed air carrier remits all taxes collected or collectible by the carrier under this Part and, at the time of the remittance, the total penalty and interest payable is less than ten dollars.

(6) Il n’est tenu aucun compte des pénalités ou intérêts exigibles en application du paragraphe (5) si le titulaire remet toutes les taxes perçues ou percevables par lui en application de la présente partie et si, au moment de la remise, la somme des pénalités et intérêts exigibles est inférieure à dix dollars.


Ms. Val Meredith: So if a Canadian air carrier has to comply with the new regulations or the new law that was passed last week, in the last ten days, why do they require this legislation if they're complying under American law, if the requirement is that they're under American law?

Mme Val Meredith: Si un transporteur canadien doit se conformer au nouveau règlement ou à la nouvelle loi qui a été adoptée la semaine dernière, ou il y a dix jours, pourquoi avons- nous besoin de la présente loi si ces transporteurs doivent se conformer à la loi américaine, si l'exigence est de se conformer à la loi américaine?


Additionally, the list includes ten air carriers which are allowed to operate into the EU under strict restrictions and subject to conditions: Air Astana from Kazakhstan, as mentioned before; Air Koryo from the Democratic People's Republic of Korea; Airlift International from Ghana; Air Service Comores, Afrijet, Gabon Airlines and SN2AG from Gabon; Iran Air; TAAG Angolan Airlines; and Air Madagascar certified in Madagascar.

La liste inclut par ailleurs dix transporteurs aériens autorisés à exercer leurs activités dans l'UE tout en étant soumis à des restrictions d'exploitation strictes et à des conditions: Air Astana du Kazakhstan, déjà mentionné; Air Koryo de la République populaire démocratique de Corée; Airlift International du Ghana; Air Service Comores, Afrijet, Gabon Airlines et SN2AG du Gabon; Iran Air; TAAG Angolan Airlines et Air Madagascar certifié à Madagascar.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Additionally, the list includes ten air carriers which are allowed to operate into the EU under strict restrictions and subject to conditions: Air Astana from Kazakhstan as mentioned before, Air Koryo from the Democratic People Republic of Korea, Airlift International from Ghana, Air Service Comores, Afrijet, Gabon Airlines and SN2AG from Gabon, Iran Air, TAAG Angolan Airlines and Ukrainian Mediterranean Airlines certified in Ukraine.

En outre, la liste inclue dix transporteurs aériens qui peuvent continuer leur exploitation dans l'UE en étant soumis à des restrictions d'exploitation strictes: Air Astana certifiée au Kazakhstan comme mentionné plus haut, Air Koryo certifiée en République Démocratiques de Corée, Airlift International certifiée au Ghana, Air Services Comores, Afrijet, Gabon Airlines et SN2AG du Gabon, Iran Air, TAAG Angolan Airlines et Ukrainian Mediteranean Airlines.


Objective: After assessing the ten previous parts of this checklist, the EU aviation security validator has to conclude if its on-site verification corresponds with the content of the part of the air carrier security programme describing the measures for the EU/EAA bound air cargo/ air mail and if the security controls sufficiently implements the objectives listed in this checklist.

Objectif: après évaluation des dix premiers volets de la présente liste de contrôle, le validateur UE de sûreté aérienne doit établir si sa vérification sur place correspond au contenu de la partie du programme de sûreté du transporteur aérien qui décrit les mesures applicables au fret/courrier aérien à destination de l’Union européenne/EEE et si les contrôles de sûreté mettent en œuvre, de manière suffisante, les objectifs énumérés sur la présente liste de contrôle.


The competent authorities of Kazakhstan also informed and provided evidence that the AOC of the following ten air carriers certified in Kazakhstan was revoked: Irbis, Aerotur, MAK Air, Excellent Glide, Tulpar Avia Service, Takhmid Air, Starline KZ, Olimp Air, EOL Air (revoked on 1 April 2009), and Sayat Air (revoked on 19 August 2009).

Les autorités compétentes kazakhes ont également indiqué et prouvé que le CTA des dix transporteurs aériens suivants, certifiés au Kazakhstan, a été annulé: Irbis, Aerotur, MAK Air, Excellent Glide, Tulpar Avia Service, Takhmid Air, Starline KZ, Olimp Air, EOL Air (annulé le 1er avril 2009) et Sayat Air (annulé le 19 août 2009).


The next item is the report (A5-0093/2001) by Mrs Marieke Sanders-ten Holte, on behalf of the Committee on Regional Policy, Transport and Tourism, on the proposal for a European Parliament and Council regulation [COM(2000) 340 – C5-0294/2000 – 2000/0145(COD)] amending Regulation No 2027/97 on air carrier liability in the event of accidents.

- L'ordre du jour appelle le rapport (A5-0093/2001) de Mme Sanders-ten Holte, au nom de la commission de la politique régionale, des transports et du tourisme, sur la proposition de règlement du Parlement européen et du Conseil (COM(2000) 340 - C5-0294/2000 - 2000/0145(COD)) modifiant le règlement (CE) 2027/97 relatif à la responsabilité des transporteurs aériens en cas d'accident.


Report (A5-0093/2001) by Mrs Sanders-ten Holte, on behalf of the Committee on Regional Policy, Transport and Tourism on the proposal for a European Parliament and Council regulation amending Regulation (EC) No. 2027/97 on air carrier liability in the event of accidents (COM(2000) 340 – C5­0294/2000– 2000/0145(COD))

Rapport (A5-0093/2001) de Mme Sanders-ten Holte, au nom de la commission de la politique régionale, des transports et du tourisme, sur la proposition de règlement du Parlement européen et du Conseil modifiant le règlement (CE) 2027/97 relatif à la responsabilité des transporteurs aériens en cas d'accident (COM(2000) 340 - C5-0294/2000 - 2000/0145(COD))


Air carriers must notify the Member States concerned and the Commission of the date, place and subject of these consultations at least ten days in advance so that observers from the Commission and the Member States can take part in them.

Les transporteurs aériens ont l'obligation de notifier aux États membres concernés et à la Commission la date, le lieu et l'objet de ces consultations, et cela au moins dix jours à l'avance pour que des observateurs de la Commission et des États membres y participent.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'ten air carriers' ->

Date index: 2022-11-21
w