Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Community action in the field of learning technology
DELTA
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
ELTA
Education technology
Educational technology
European Learning Technology Association
Instructional technology
Jealousy
Learning Tech
Learning Technologies
Learning technology
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Technology Learning Resources for Schools

Traduction de «technological learning which » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
educational technology [ education technology | learning technology | instructional technology ]

technologie éducative [ technologie pédagogique ]


Learning Technologies [ Learning Tech ]

Techniques d’apprentissage [ Tech Apprent ]


Technology Learning Resources for Schools

Ressources d'enseignement technologique pour les écoles


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomis ...[+++]


A disorder of the white matter of the brain causing neurological problems, which can occur, anytime from childhood to adulthood. Characteristics of the disease include learning disabilities, retinopathy, atrophy of the optic nerves, spasticity, infer

leucoencéphalopathie avec ataxie cérébelleuse modérée et oedème de la substance blanche


Definition: Disorders in which the normal patterns of skill acquisition are disturbed from the early stages of development. This is not simply a consequence of a lack of opportunity to learn, it is not solely a result of mental retardation, and it is not due to any form of acquired brain trauma or disease.

Définition: Troubles dans lesquels les modalités habituelles d'apprentissage sont altérées dès les premières étapes du développement. L'altération n'est pas seulement la conséquence d'un manque d'occasions d'apprentissage ou d'un retard mental et elle n'est pas due à un traumatisme cérébral ou à une atteinte cérébrale acquise.


Developing European Learning through Technological Advance | Development of European Learning through Technological Advance | DELTA [Abbr.]

Développement de l'apprentissage en Europe par l'emploi des technologies avancées | DELTA [Abbr.]


Community action in the field of learning technology | Developing European Learning through Technological Advance | DELTA [Abbr.]

Développement de l'apprentissage en Europe par l'emploi des technologies avancées | DELTA [Abbr.]


Developing European Learning through Technological Advance [ DELTA ]

[ DELTA ]


European Learning Technology Association | ELTA [Abbr.]

ELTA [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
48. The fundamental role of key competencies in our societies has been spelt out in the detailed work programme [23] which describes key competencies as consisting of the following principal areas: Numeracy and literacy (foundation skills), Basic competencies in mathematics; science and technology; Foreign languages; ICT skills and use of technology; Learning to learn skills; Social skills; Entrepreneurship; and General cult ...[+++]

48. Le rôle fondamental des compétences clés dans nos sociétés est bien expliqué dans le programme de travail détaillé [23] qui décrit les compétences clés comme correspondant aux domaines principaux suivants: savoir compter, lire et écrire (compétences fondamentales); compétences de base en mathématiques, en sciences et en technologie; langues étrangères; compétences dans les TIC et utilisation des technologies; capacité d'apprendre à apprendre; compétences facilitant la vie en société; esprit d'entreprise; et culture générale.


Competition among schemes should lead to a greater variety of solutions and also to benefits: for example, a green certificate system gains from the existence of a feed-in tariff scheme, as the costs of less efficient technologies fall due to the technological learning process, which in turn leads to lower transfer costs for consumers.

Cette concurrence doit aboutir à une plus grande variété de solutions et procurer aussi des avantages: par exemple, un système de certificat vert bénéficie de l'existence d'un système de tarif de rachat puisque les coûts des technologies moins efficaces baissent en raison du processus d'acquisition, ce qui entraîne une baisse des coûts de transfert pour le consommateur.


- adopt a European framework to define the new basic skills which lifelong learning must make it possible to acquire: information technologies, foreign languages, technical knowledge, particularly the introduction of a European diploma for basic information technology skills, issued by means of decentralised procedures,

- adopter un cadre européen définissant les nouvelles compétences de base dont l'éducation et la formation tout au long de la vie doivent permettre l'acquisition : technologies de l'information, langues étrangères, culture technique, notamment la mise en place d'un diplôme européen pour les compétences de base en technologies de l'information, avec des procédures de délivrance décentralisées,


CARS has also developed interactive distance learning, which uses satellite technology and brings a virtual classroom into the workplace to increase access to training.

CARS a également développé l'apprentissage interactif à distance, qui fait appel à la technologie par satellite et permet d'offrir des classes virtuelles en milieu de travail de manière à accroître l'accès à la formation.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
To the extent that we have intruded into property rights, and provincial jurisdiction, we have a problem. This has been described in a learned article published by professors Crowne-Mohammed and Rozenszajn, both from the University of Windsor, in the Journal of Information, Law and Technology in which the authors describe the problem this way:

Dans la mesure où nous avons empiété sur le droit de propriété, et sur les champs de compétences provinciales cela cause un problème qui a été expliqué dans un article érudit publié par les professeurs Crowne-Mohammed et Rozenszajn, tous deux de l'Université de Windsor, dans le Journal of Information, Law and Technology. Voici ce qu'il en est, selon les auteurs:


There have been taskforces, meetings, working groups, and Industry Canada commissioned a study on technology-enhanced learning, which looked at the educational use of the Internet, and supported the position taken by the educational organizations, which is that those who put works up on the Internet, and who make the material publicly available, have no expectation of remuneration when those works are used in an educational setting.

Il y a eu des groupes d’étude, des réunions, des groupes de travail, et Industrie Canada a commandé une étude sur l’apprentissage assisté par la technologie, dont les auteurs se sont penchés sur l’utilisation de l’Internet à des fins pédagogiques et ont appuyé la position prise par les organisations à caractère éducatif, à savoir que ceux qui affichent des œuvres sur l’Internet et qui rendent du matériel accessible au public n’ont aucune attente de rémunération quand ces œuvres sont utilisées à des fins pédagogiques [.]


We start with Internet service providers, then we have private copying, which is still a question mark and you explained that we have the two sub-issues on commissioned photographs where there's a question mark, we have the two issues on the Internet, and then there are educational and technology learning and inter-library loans. In other words, we are at exactly the same point we were at last week.

Nous commençons par les fournisseurs de services Internet, puis il y a la copie pour usage privé, qui constitue toujours un point d'interrogation—vous nous l'avez expliqué—, puis il y a les deux sous-questions relatives aux photographies commandées qui ne sont pas réglées, il y a aussi les deux enjeux sur Internet et il y a enfin l'utilisation à des fins éducatives, l'apprentissage amélioré par la technologie et les prêts inter-bibliothèques.


lifelong learning and increased investment in human resources by enterprises, especially SMEs, and workers, through the development and implementation of systems and strategies, including apprenticeships, which ensure improved access to training by, in particular, low-skilled and older workers, the development of qualifications and competences, the dissemination of information and communication technologies, e-learning, eco-friendly technologies and ma ...[+++]

l'éducation et la formation tout au long de la vie et l'augmentation de l'investissement dans les ressources humaines par les entreprises, en particulier les PME, et les travailleurs, par l'élaboration et la mise en œuvre de systèmes et de stratégies, y compris l'apprentissage, qui assurent un accès amélioré à la formation notamment des travailleurs faiblement qualifiés et des travailleurs âgés, par le développement des qualifications et des compétences, par la diffusion des technologies de l'information et de la communication, de l'apprentissage en ligne, des technologies respectueuses de l'environnement et des aptitudes en matière de g ...[+++]


(8) The Commission's communication entitled "e-Learning action plan - designing tomorrow's education" of 28 March 2001 which defines common activity areas and specific measures with regard to using new multimedia technologies and the internet to improve the quality of learning and which covers infrastructure, training, high-quality multimedia services and content and dialogue and cooperation at all levels,

(8) la communication de la Commission intitulée "Plan d'action e-Learning - Penser l'éducation de demain", du 28 mars 2001, qui définit des domaines d'action communs et des actions spécifiques en ce qui concerne l'utilisation des nouvelles technologies multimédias et d'Internet pour améliorer la qualité de l'apprentissage et qui porte sur les infrastructures, la formation, les services et contenus multimédias de qualité, et le dialogue et la coopération à tous les niveaux.


That the Standing Senate Committee on Social Affairs, Science and Technology be authorized to examine the state of early learning and child care in Canada in view of the OECD report Starting Strong II, released on September 21-22, 2006 and rating Canada last among 14 countries on spending on early learning and child care programs, which stated " . national and provincial policy for the early education and care of young children in ...[+++]

Que le Comité sénatorial permanent des affaires sociales, des sciences et de la technologie soit autorisé à examiner la situation de l'éducation et de la garde des jeunes enfants au Canada à la lumière du rapport Starting Strong II publié par l'OCDE les 21 et 22 septembre 2006 qui classe le Canada au dernier rang de 14 pays pour ce qui est des fonds consacrés aux programmes d'éducation et de garde des jeunes enfants et qui dit notamment que « les politiques nationales et provinciales d'éducation et de garde des jeunes enfants au Canad ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'technological learning which' ->

Date index: 2021-05-20
w