Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Develop instructional events for teachers
Disorder of personality and behaviour
Jealousy
Learning by discovery
Learning from observation and discovery
Learning without a teacher
Paranoia
Policy Development and Implementation in Complex Files
Prepare training events for teachers
Provide training events for teachers
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Supply training events for teachers
Teachers' Professional Development Initiative
Traumatic neurosis
Unsupervised learning

Vertaling van "teachers from developing " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Teachers' Professional Development Initiative

Programme de perfectionnement professionnel à l'intention des enseignants


develop instructional events for teachers | supply training events for teachers | prepare training events for teachers | provide training events for teachers

préparer des actions de formation pour des enseignants


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


management plans developing to reduce risks in aquaculture | management plans developing to reduce the risks from pests, predators and diseases | develop management plans to reduce risks in aquaculture | developing risk-reduction management plans in aquaculture

élaborer des plans de gestion pour réduire les risques en aquaculture


Definition: Arises as a delayed or protracted response to a stressful event or situation (of either brief or long duration) of an exceptionally threatening or catastrophic nature, which is likely to cause pervasive distress in almost anyone. Predisposing factors, such as personality traits (e.g. compulsive, asthenic) or previous history of neurotic illness, may lower the threshold for the development of the syndrome or aggravate its course, but they are neither necessary nor sufficient to explain its occurrence. Typical features inclu ...[+++]

Définition: Ce trouble constitue une réponse différée ou prolongée à une situation ou à un événement stressant (de courte ou de longue durée), exceptionnellement menaçant ou catastrophique et qui provoquerait des symptômes évidents de détresse chez la plupart des individus. Des facteurs prédisposants, tels que certains traits de personnalité (par exemple compulsive, asthénique) ou des antécédents de type névrotique, peuvent favoriser la survenue du syndrome ou aggraver son évolution; ces facteurs ne sont pas toutefois nécessaires ou suffisants pour expliquer la survenue du syndrome. Les symptômes typiques comprennent la reviviscence rép ...[+++]


Definition: An acute psychotic disorder in which hallucinations, delusions or perceptual disturbances are obvious but markedly variable, changing from day to day or even from hour to hour. Emotional turmoil with intense transient feelings of happiness or ecstasy, or anxiety and irritability, is also frequently present. The polymorphism and instability are characteristic for the overall clinical picture and the psychotic features do not justify a diagnosis of schizophrenia (F20.-). These disorders often have an abrupt onset, developing rapidly within a fe ...[+++]

Définition: Trouble psychotique aigu, comportant des hallucinations, des idées délirantes ou des perturbations des perceptions manifestes, mais très variables, changeant de jour en jour, voire d'heure en heure. Il existe souvent un bouleversement émotionnel s'accompagnant de sentiments intenses et transitoires de bonheur ou d'extase, d'anxiété ou d'irritabilité. Le polymorphisme et l'instabilité sont caractéristiques du tableau clinique. Les caractéristiques psychotiques ne répondent pas aux critères de la schizophrénie (F20.-). Ces troubles ont souvent un début brutal, se développent rapidement en l'espace de quelques jours et disparais ...[+++]


Policy Development and Implementation in Complex Files: Lessons from the National Homelessness Initiative, Lessons from Vibrant Communities [ Policy Development and Implementation in Complex Files ]

L'élaboration et la mise en œuvre des politiques dans les dossiers complexes : Leçons tirées de l'Initiative nationale pour les sans-abri, leçons tirées des «Collectivités dynamiques» [ L'élaboration et la mise en œuvre des politiques dans les dossiers complexes ]


Employment of Seafarers (Technical Developments) Recommendation (1970) | Recommendation concerning Employment Problems Arising from Technical Developments on Board Ship

Recommandation concernant les problèmes de l'emploi découlant de l'évolution technique à bord des navires


learning by discovery | learning from observation and discovery | learning without a teacher | unsupervised learning

apprentissage par découverte | apprentissage par observation


International Round Table - Sustainable City Development: From Urban Crisis to Healthy Cities - Urbanization in Developing Policy

Table ronde internationale sur le développement de villes viables: de la crise urbaine à la ville saine: l'urbanisation dans l'élaboration des politiques
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The focus is on teachers but the participants in this initiative are expected to come from a wider community of actors with an interest in the use and development of science skills among young people (teachers, educationalists, scientists and researchers, including industrial researchers).

Cette initiative est principalement axée sur les enseignants, mais les autres participants devraient venir d'une plus large communauté d'acteurs ayant un intérêt dans l'utilisation et le développement des compétences scientifiques chez les jeunes (enseignants, éducateurs, scientifiques et chercheurs, y compris les chercheurs en entreprise).


This platform, the world's biggest teachers' network, offers staff (teachers, head teachers, librarians, etc.) and pupils opportunities to communicate, collaborate and work on projects together. Develop a self-assessment tool on digital capacity (SELFIE) so that schools in the EU can, on a voluntary basis and using a set of common criteria, evaluate their digital capacity and develop and improve the way they use technologies for digital age learning. Further support Member States in providing high quality early childhood education and care and step up efforts to help them learn from ...[+++]

Cette plateforme, qui constitue le plus important réseau d'enseignants au monde, offre au personnel scolaire (enseignants, chefs d'établissement, bibliothécaires, etc.) et aux élèves des possibilités de communiquer, de collaborer et d'œuvrer ensemble à des projets; élaborer un outil d'autoévaluation sur la capacité numérique (SELFIE - self-assessment tool on digital capacity) afin que les écoles de l'UE puissent, sur une base volontaire et au moyen d'un ensemble de critères communs, évaluer leur capacité numérique et développer et améliorer la manière dont elles utilisent les technologies d'apprentissage à l'ère numérique; continuer d' ...[+++]


The curriculum does aim at a fairly high level, but the issue is to implement and maintain consistent instruction from level to level, with a strong commitment on the part of the teachers to develop their own language skills and be sure that they have the competency in the French language, as well as instructional approaches and strategies.

Le programme se fixe un niveau relativement élevé, mais le problème c'est de maintenir un niveau d'instruction constant d'une année sur l'autre, avec un fort engagement des enseignants à développer eux-mêmes leurs compétences linguistiques et à veiller qu'ils aient la compétence nécessaire dans la langue française, ainsi que les méthodes et les stratégies d'instruction nécessaires.


As part of its professional development program, Historica sponsors two national Teachers' Institutes for teachers of Canadian history. Educators from across Canada come together in the summer in a bilingual setting.

Historica offre un programme d'été de perfectionnement professionnel bilingue, conçu pour répondre aux besoins et aux intérêts des enseignantes et enseignants en histoire de partout au Canada.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
As part of its professional development program, Historica sponsors two national Teachers' Institutes for teachers of Canadian history. Educators from across Canada come together in the summer in a bilingual setting.

Historica offre un programme d'été de perfectionnement professionnel bilingue, conçu pour répondre aux besoins et aux intérêts des enseignantes et enseignants en histoire de partout au Canada.


Initial teacher education and continuous professional development for teachers and school leaders help them to deal with diversity in the classroom, to support pupils from socio-economically disadvantaged backgrounds and to solve difficult teaching situations.

La formation initiale des professeurs et la formation continue des professeurs et des responsables d'établissement les aide à faire face à la diversité dans les salles de classe, à soutenir les élèves issus de milieux défavorisés sur le plan socioéconomique et à résoudre les situations d'enseignement difficiles.


In order to enable teacher education systems to meet those challenges, better coordination is required between the various strands of teacher education — from initial education, through additional early career support (‘induction’ ) to in-service professional development.

Pour que les systèmes de formation des enseignants permettent de relever ces défis, une meilleure coordination des différentes branches de la formation des enseignants — de la formation initiale au perfectionnement professionnel en cours d'emploi, en passant par un accompagnement supplémentaire en début de carrière [l'«initiation» ] — est indispensable.


Encourage teacher and ECEC educators, teachers, ECEC professionals and school leaders — through both initial and continuous professional development — to themselves develop a sufficient level of digital competence, including the ability to use ICT for teaching purposes, as well as to develop effective methods for promoting media literacy from an early age.

Encourager les formateurs d’enseignants et les formateurs pour les services d’éducation et d’accueil des jeunes enfants, les enseignants, les professionnels de l’éducation et de l’accueil des jeunes enfants et les chefs d’établissement - dans le cadre du développement initial aussi bien que dans celui du développement professionnel continu - à acquérir eux-mêmes un niveau de compétence numérique suffisant, y compris la capacité d’utiliser les TIC à des fins d’enseignement, ainsi qu’à élaborer des méthodes efficaces visant à promouvoir l’éducation aux médias dès le plus jeune âge.


At the initiative of Mrs Edith CRESSON, Member of the European Commission in charge of Education, thirteen companies from the information technology and communication sectors have come together to offer concrete answers to specific needs in the educational sector, including the connection of schools, the technical maintenance of equipment, training teachers and developing multimedia content.

A l'initiative de Madame Edith Cresson, membre de la Commission en charge de l'éducation, treize entreprises du secteur des technologies de l'information et des communications se sont mobilisées pour tenter d'apporter des réponses concrètes aux besoins, pour connecter les écoles, assurer la maintenance technique des équipements, former les enseignants et développer les contenus multimédias.


In its interim report, the Senate committee clearly presented the issues that francophone universities serving minority French-language communities in Canada are facing, that is, the need to strengthen our often precarious institutions in order to give them the requisite critical mass of students, teachers and researchers to meet the needs of our communities; the need to develop high-quality programs that will train the francophone and bilingual professionals that Canada needs; the need to broaden access to these programs to include francophone communities from regions t ...[+++]

Dans son rapport intérimaire, le comité sénatorial a très bien reflété les enjeux auxquels font face les universités francophones au service des communautés francophones en situation minoritaire au Canada, à savoir solidifier nos établissements souvent précaires pour leur permettre de constituer une masse critique d'étudiants et d'étudiantes, de professeurs et de chercheurs aptes à répondre aux besoins de nos communautés; développer des programmes de qualité qui permettent la formation de professionnels francophones et bilingues dont ...[+++]


w