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COHEP
Education studies docent
Education studies lector
Education studies lecturer
Educator in primary education
High school special education teacher
High school special needs teacher
Initial teacher education
Initial teacher training
Learning assistance teacher
Music teacher primary school
PTT
Pre-service teacher education
Pre-service teacher training
Primary education teacher
Primary school teacher
Resource teacher
SCTE
Special education teacher
Special educational needs teacher in high school
Special educational needs teacher secondary school
Teacher education
Teacher training
Teacher training college
Teacher's college
Teachers training
The Teacher Education Act
UTE
University education studies teacher
University of teacher education

Traduction de «teacher education dissemination » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
music teacher primary school | primary education teacher | educator in primary education | primary school teacher

instituteur d’école primaire | maîtresse d’école primaire | instituteur d’école primaire/institutrice d’école primaire | professeur des écoles


pre-service teacher training [ PTT | pre-service teacher education | initial teacher training | initial teacher education ]

formation initiale à l’enseignement [ formation initiale de l'enseignant | formation initiale des enseignants | formation initiale des maîtres ]


teacher education | teacher training | teachers training

formation des enseignants | formation des maîtres


university of teacher education | teacher training college | teacher's college [ UTE ]

haute école pédagogique [ HEP ]


teacher education [ teacher training ]

formation des enseignants [ formation des instituteurs | formation des maîtres | formation des professeurs ]


Swiss Conference of Rectors of Universities of Teacher Education | Swiss Conference of Rectors of Schools for Teacher Education [ COHEP | SCTE ]

Conférence suisse des rectrices et recteurs des hautes écoles pédagogiques | Conférence suisse des recteurs des hautes écoles pédagogiques [ COHEP | CSHEP ]


The Teacher Education Act [ An Act respecting the Education and Certification of Teachers ]

The Teacher Education Act [ An Act respecting the Education and Certification of Teachers ]


education studies lector | university education studies teacher | education studies docent | education studies lecturer

enseignant-chercheur en sciences de l’éducation | enseignant-chercheur en sciences de l’éducation/enseignante-chercheuse en sciences de l’éducation | enseignante-chercheuse en sciences de l’éducation


high school special education teacher | special educational needs teacher in high school | high school special needs teacher | special educational needs teacher secondary school

enseignant spécialisé du second degré | enseignante spécialisée du second degré | professeur spécialisé de l’enseignement général | professeur spécialisé de l’enseignement général/professeure spécialisée de l’enseignement général


resource teacher | learning assistance teacher | special education teacher

orthopédagogue
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Eliminate segregation in education and housing in line with Commission guidancethrough legislation, inclusive policy reform, teacher education, dissemination of inclusive methods and explicit desegregation measures combined with targeted support to tackle all barriers to access, using opportunities under ESI Funds to the full.

éliminer la ségrégation en matière d’éducation et de logement, conformément aux orientations de la Commission, par la législation, une réforme inclusive des politiques, la formation des enseignants, la diffusion de méthodes inclusives et des mesures de déségrégation explicites combinées à un soutien ciblé destiné à s’attaquer à tous les obstacles à l’accès, en utilisant pleinement les possibilités offertes par les Fonds ESI.


Article 149 TEC lists the different fields in which the European Community can develop cooperation: teaching and dissemination of the languages of the Member States; mobility of students and teachers; cooperation between educational establishments; exchanges of information and experience on issues common to the education systems of the Member States; youth exchanges and exchanges of socio-educational instructors; distance education.

L'article 149 du TCE énumère les différents domaines dans lesquels la Communauté européenne peut développer la coopération: «[...] l'apprentissage et la diffusion des langues des États membres; [...] mobilité des étudiants et des enseignants, [...]; [...] coopération entre les établissements d'enseignement; [...] échanges d'informations et d'expériences sur les questions communes aux systèmes d'éducation des États membres; [...] échanges de jeunes et d'animateurs socio-éducatifs; [...] éducation à distance».


The importance of local management of resources was emphasised by Member States themselves in their response to the Commission's Memorandum on lifelong learning. Efficient decentralisation however calls for new investment in a) the training of local authorities and school administrators and teachers in the management and efficient use of resources; b) the establishment of a quality assurance system permeating all levels, i.e. the dissemination of a culture of quality awareness throughout the educational ...[+++]

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Welcomes the new generation of ET 2020 Working Groups, and calls on the Commission to improve the representation of different stakeholders in those groups, notably by including more education experts, youth workers, representatives of civil society, teachers and faculty members whose experience on the ground is essential to achieving the ET 2020 goals; stresses the need for better dissemination of the groups’ deliverables at local ...[+++]

accueille favorablement la nouvelle génération de groupes de travail d'ET 2020 et invite la Commission à améliorer la représentation des diverses parties prenantes dans ces groupes, notamment en incluant un plus grand nombre d'experts en matière pédagogique, de jeunes travailleurs, de représentants de la société civile, d'enseignants et de membres du corps professoral, lesquels ont une expérience de la réalité du terrain essentielle à la réalisation des objectifs fixés par ET 2020; insiste sur la nécessité de mieux diffuser les résultats des groupes, aux niveaux local, régional, national et de l'Union.


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34. Calls for the development of equal access, use of, and education on Information and Communication Technologies for girls and boys from pre-school education upwards, paying special attention to children and young people from rural areas, marginalised communities, and those with special needs, in order to improve digital literacy, disseminate effective educational policy instruments and improve teacher training so as to increase ...[+++]

34. réclame le développement de l'égalité d'accès et d'utilisation des technologies de l'information et de la communication et de l'éducation à ces technologies pour les filles et les garçons dès l'éducation préscolaire, en accordant une attention particulière aux enfants et aux jeunes des zones rurales, aux communautés marginalisées et aux communautés ayant des besoins spéciaux, afin d'améliorer les capacités numériques, de diffuser les outils efficaces et d'améliorer la formation des enseignants, et renforcer la présence des étudiantes et des diplômées dans les domaines des mathématiques, des sciences, de l'ingénierie et des technologi ...[+++]


34. Calls for the development of equal access, use of, and education on Information and Communication Technologies for girls and boys from pre-school education upwards, paying special attention to children and young people from rural areas, marginalised communities, and those with special needs, in order to improve digital literacy, disseminate effective educational policy instruments and improve teacher training so as to increase ...[+++]

34. réclame le développement de l'égalité d'accès et d'utilisation des technologies de l'information et de la communication et de l'éducation à ces technologies pour les filles et les garçons dès l'éducation préscolaire, en accordant une attention particulière aux enfants et aux jeunes des zones rurales, aux communautés marginalisées et aux communautés ayant des besoins spéciaux, afin d'améliorer les capacités numériques, de diffuser les outils efficaces et d'améliorer la formation des enseignants, et renforcer la présence des étudiantes et des diplômées dans les domaines des mathématiques, des sciences, de l'ingénierie et des technologi ...[+++]


3. Is aware of the role the Bologna Process has in the creation of a Europe of Knowledge; highlights that the dissemination of knowledge, education and research is a key element of the Europe 2020 strategy and contributes to fostering European citizenship; also highlights, however, the need for consultation within the higher education community (teachers, students and non‑teaching staff) in order to understand the opposition to reforms linked with the Bologna Process, as well as the need to guarantee public education that is free an ...[+++]

3. a conscience du rôle que joue le processus de Bologne dans la création d'une Europe de la connaissance; insiste sur le fait que la diffusion des connaissances, l'enseignement et la recherche constituent des éléments essentiels de la stratégie "Europe 2020" et contribuent à favoriser la citoyenneté européenne; souligne toutefois qu'il est nécessaire de consulter le milieu de l'enseignement supérieur (professeurs, étudiants et personnel non enseignant) afin de mieux comprendre l'opposition rencontrée par les réformes liées au processus de Bologne, et souligne également la nécessité de garantir un enseignement public gratuit, accessibl ...[+++]


actions in this area will support and further develop networking in schools, to make it possible for all schools in Europe to build pedagogical partnerships with schools elsewhere in Europe, to promote innovative cooperation methods and transfer quality educational approaches and reinforce language learning and intercultural dialogue; actions in this area will also address the updating of teachers' and trainers' professional skills in the pedagogical and collaborative use of ICT through an exchange and ...[+++]

les actions menées dans ce domaine soutiendront et développeront plus avant les réseaux entre écoles afin de permettre à toutes les écoles d'Europe de développer des partenariats pédagogiques avec d'autres établissements scolaires situés ailleurs en Europe de manière à encourager des méthodes de coopération innovantes, à diffuser des approches éducatives de qualité et à renforcer l'apprentissage des langues et le dialogue interculturel; les actions menées dans ce domaine porteront aussi sur l'actualisation des compétences professionnelles des enseignants et formateurs dans l'utilisation pédagogique et collective des TIC par l'échange et ...[+++]


e-twinning of schools in Europe and promotion of teachers' training: Actions in this area will support and further develop networking in schools, to make it possible for all schools in Europe to build pedagogical partnerships with schools elsewhere in Europe, to promote innovative cooperation methods and transfer quality educational approaches and reinforce language learning and intercultural dialogue; Actions in this area will also address the updating of teachers' and trainers' professional skills in the pedagogical and collaborati ...[+++]

les jumelages électroniques d'établissements scolaires en Europe et la promotion des formations destinées aux enseignants: les actions menées dans ce domaine soutiendront et développeront plus avant les réseaux entre écoles afin de permettre à toutes les écoles d'Europe de développer des partenariats pédagogiques avec d'autres établissements scolaires situés ailleurs en Europe de manière à encourager des méthodes de coopération innovantes, à diffuser des approches éducatives de qualité et à renforcer l'apprentissage des langues et le dialogue interculturel; les actions menées dans ce domaine porteront aussi sur l'actualisation des compé ...[+++]


there should be two levels of twinning: (1) the basic and further training of teachers, involving exchanges of good practice between teachers in various Member States or setting up 'virtual training rooms' for updating professional skills; (2) exchanges of experience between schools as regards specific learning targets, with a view to disseminating good practice, creating a database of educational material, etc.

le jumelage devrait s'effectuer sur deux niveaux: (1) la formation de base et le perfectionnement des enseignants, comprenant l'échange de bonnes pratiques entre les enseignants de plusieurs États membres ou la création de "salles de formation virtuelles" pour mettre à jour les compétences professionnelles; (2) l'échange d'expériences entre les établissements en ce qui concerne les objectifs spécifiques d'enseignement, en vue de diffuser les bonnes pratiques, de créer une base de données de matériel pédagogique, etc.;


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