Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adolescence
Adolescence
Adolescent
Business creation by young people
Children's services worker
Daphne Programme
Disaffection of young people
Entrepreneurship among young people
Entrepreneurship by young people
Further the safeguarding of young people
Minor
Minors
PETRA
Promote safe-guarding of young people
Promote the safe-guarding of young people
Promote the safeguarding of young people
Residential home young people care worker
Residential support worker
Support worker
Teach young horses
Teaching young horses
Teenager
Young adults
Young horse socialising
Young horses socialising
Young people
Young people's movement
Young person
Youth
Youth business creation
Youth entrepreneurship
Youth movement
Youth organisation
Youth organizations

Traduction de «teach young people » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
further the safeguarding of young people | promote safe-guarding of young people | promote the safeguarding of young people | promote the safe-guarding of young people

promouvoir la protection des jeunes


children's services worker | residential support worker (young people) | residential home young people care worker | support worker (young people in care)

accueillant familial auprès d'enfants | employée familiale auprès d'enfants | accueillant familial thérapeutique auprès d'enfants | accueillant familial thérapeutique auprès d'enfants/accueillante familiale thérapeutique auprès d'enfants


young person [ adolescence | adolescent | minor | teenager | young people | youth | adolescence (human)(AGROVOC) | youth(GEMET) | Young adults(STW) | Youth(STW) | minors(UNBIS) ]

jeune [ adolescence | adolescent | jeunes gens | jeunesse | mineur d'âge ]


Daphne Programme | Programme of Community action (2004 to 2008) to prevent and combat violence against children, young people and women and to protect victims and groups at risk | Programme of Community action (the Daphne Programme) (2000-2003) on preventive measures to fight violence against children, young persons and women | Specific programme (2007-2013) to prevent and combat violence against children, young people and women and to protect victims and groups at risk (Daphne III programme) ...[+++]

programme d'action communautaire (2004-2008) visant à prévenir et à combattre la violence envers les enfants, les adolescents et les femmes et à protéger les victimes et les groupes à risque (programme Daphné II) | programme d'action communautaire (programme Daphné) (2000-2003) relatif à des mesures préventives pour lutter contre la violence envers les enfants, les adolescents et les femmes | programme Daphné | programme Daphné II


young horse socialising | young horses socialising | teach young horses | teaching young horses

dresser de jeunes chevaux | entraîner de jeunes chevaux


Action programme for the training and preparation of young people for adult and working life | Action Programme for the vocational training of young people and their preparation for adult and working life | PETRA [Abbr.]

Programme d'action communautaire sur la formation professionnelle des jeunes et leur préparation à la vie adulte et professionnelle | Programme d'action pour la formation et la préparation des jeunes à la vie d'adulte et professionnelle | programme d'action pour la formation professionnelle des jeunes et la préparation des jeunes à la vie active et professionnelle | Programme d'action pour la formation professionnelle et la préparation des jeunes à la vie adulte et professionnelle | PETRA [Abbr.]


Contributory Scheme for the Vocational Training of Young People | Government Grants Scheme for Vocational Training for Young People

Programme de contribution à la formation professionnelle des jeunes


youth movement [ young people's movement | youth organisation | Youth organizations(ECLAS) ]

mouvement de jeunes [ mouvement de jeunesse | organisation de jeunesse ]




youth entrepreneurship | entrepreneurship among young people | entrepreneurship by young people | youth business creation | business creation by young people

création d'entreprise par les jeunes | entrepreneuriat par les jeunes
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
K. whereas comprehensive, age-appropriate, evidence-based, scientifically accurate and non-judgemental sexuality education, quality family planning services and access to contraception help to prevent unintended and unwanted pregnancies, reduce the need for abortion and contribute to the prevention of HIV and STIs; whereas teaching young people to take responsibility for their own sexual and reproductive health has long-term positive effects, lasting throughout their lifetime and having positive impact on society;

K. considérant qu'une éducation sexuelle complète, adaptée à l'âge des enfants, fondée sur des données factuelles, scientifiquement exacte et sans jugement, des services de planification familiale de qualité et l'accès à la contraception contribuent à éviter les grossesses non planifiées et non désirées, diminuent le besoin d'avortements et contribuent à prévenir le VIH et les IST; considérant que le fait d'apprendre aux jeunes à se charger de leur propre santé sexuelle et génésique a des effets positifs à long terme, qui durent tout ...[+++]


K. whereas comprehensive, age-appropriate, evidence-based, scientifically accurate and non-judgemental sexuality education, quality family planning services and access to contraception helps to prevent unintended and unwanted pregnancies, reduces the need for abortion and contributes to the prevention of HIV and STIs; whereas teaching young people to take responsibility for their own sexual and reproductive health has long-term positive effects, lasting throughout their lifetime and having positive impact on society;

K. considérant qu'une éducation sexuelle complète, adaptée à l'âge des enfants, fondée sur des données factuelles, scientifiquement exacte et sans jugement, des services de planification familiale de qualité et l'accès à la contraception contribuent à éviter les grossesses non planifiées et non désirées, diminuent le besoin d'avortements et contribuent à prévenir le VIH et les IST; considérant que le fait d'apprendre aux jeunes à se charger de leur propre santé sexuelle et génésique a des effets positifs à long terme, qui durent tout ...[+++]


Those who have spoken before me have explained why this is very important. It is important not just from a social perspective but also in order to teach young people about nutritional culture.

Les orateurs qui se sont exprimés avant moi ont expliqué à quel point ce programme était important, non seulement d’un point de vue social, mais également afin d’enseigner aux jeunes notre culture alimentaire.


Stresses the role of sport in education, teaching young people the values of tolerance and mutual respect, honesty and respect for the rules of fair play, and health care prevention, in particular efforts to tackle obesity;

souligne le rôle que joue le sport dans l'éducation, en diffusant parmi les jeunes les valeurs de la tolérance et du respect mutuel, de l'honnêteté et du respect du principe du fair-play, et en assurant la protection, préventive, de la santé, en particulier dans la lutte contre l'obésité;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
28. Stresses the role of sport in education, teaching young people the values of tolerance and mutual respect, honesty and respect for the rules of fair play, and health care prevention, in particular efforts to tackle obesity;

28. souligne le rôle que joue le sport dans l'éducation, en diffusant parmi les jeunes les valeurs de la tolérance et du respect mutuel, de l'honnêteté et du respect du principe du fair-play, et en assurant la protection, préventive, de la santé, en particulier dans la lutte contre l'obésité;


32. Calls on the Member States to make the provision of basic and, in particular, continuing training in new technologies compulsory for teachers and future teachers (which is not currently the case in over half the countries of Europe), so as to ensure that all teachers have the skills they require to use new technologies for teaching purposes while taking a critical approach to them, in particular the Internet (teaching young people to distinguish between information and advertising, between fiction and reality, ...[+++]

32. invite les États membres à rendre obligatoire la formation initiale et surtout continue des enseignants et futurs enseignants aux nouvelles technologies (ce qui n'est pas le cas dans plus de la moitié des pays d'Europe), ceci de manière à s'assurer que tous les enseignants soient effectivement dotés des compétences nécessaires à l'utilisation des technologies dans un but pédagogique avec une approche critique de ces nouvelles technologies et notamment d'Internet (apprendre aux jeunes à faire la différence entre information et publicité, entre fiction et réalité, entre le virtuel et le réel...);


The NAPincl does not mention the role of the ESF, though some of the measures mentioned clearly involve assistance under Objective 3 of the ESF or EQUAL (policies for the inclusion of young people or women returning to work, tailored teaching, integration of people who do not speak Luxembourgish, people suffering discrimination or dependence problems such as drug users, the homeless, migrants, ex-prisoners, etc.).

Le PAN/incl ne mentionne pas le rôle du FSE, mais, de toute évidence, certaines mesures citées couvrent des interventions menées au titre de l'objectif 3 ou de Equal (les politiques d'inclusion des jeunes, des femmes rentrantes, de la pédagogie adaptée, de l'insertion des locuteurs non luxembourgeois, des personnes discriminées ou dépendantes (handicap, toxicomanie, SdF, migrants, ex-détenus,...).


As far as objectives are concerned actions A, B and C seek to improve the quality of language teaching in Europe, action D to develop language teaching tools and tools for assessing language skills, while action E is intended to encourage young people to learn and use other languages.

En termes d'objectifs : les actions A, B et C visent à améliorer la qualité de l'enseignement des langues en Europe. L'action D se propose de développer des outils d'enseignement des langues et d'évaluation des compétences linguistiques. L'action E est destinée à encourager les jeunes à apprendre et utiliser d'autres langues.


All Member States perceive a need to increase the quality of their education and training systems. This applies to the quality of the learning process both for young people and for adults; to the quality of the teaching process, with the implications for initial and in-service teacher training and of support to teachers and trainers dealing with disadvantaged groups or with adults; and to the quality of the instruments and teaching materials available to help people learn.

Tous les États membres jugent nécessaire de relever la qualité de leurs systèmes d'éducation et de formation, à savoir: la qualité du processus d'apprentissage tant pour les jeunes que pour les adultes; la qualité du processus d'enseignement (avec ce que cela implique au niveau de la formation initiale et continue des enseignants, ainsi que du soutien à apporter aux enseignants et aux formateurs s'occupant des groupes défavorisés ou des adultes); et la qualité des outils et du matériel pédagogiques disponibles.


10. Help define guidelines on the prevention of drug abuse and foster the selection and use of teaching methods and materials, in particular within the context of the European network of health-promoting schools, enabling in particular highly specialized social behaviour programmes to be defined in order to develop attitudes in young people which will enable them to avoid drugs and drug addiction; support integrated projects, programmes and other drug prevention initiatives in places frequented by children and young people ...[+++]

10. Contribuer à la définition de lignes directrices en matière de prévention de la toxicomanie et promouvoir la sélection et l'utilisation de méthodes et de matériel pédagogiques, notamment dans le contexte du réseau européen d'écoles promotrices de la santé, permettant notamment de définir des programmes de comportement social hautement spécialisés afin de développer chez les jeunes des attitudes leur permettant d'éviter les drogues et la toxicomanie; soutenir des projets intégrés, des programmes et d'autres initiatives de prévention de la toxicomanie dans les lieux fréquentés par les enfants et les jeunes, en dialogue étroit avec eux ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'teach young people' ->

Date index: 2021-03-16
w