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Buoyancy of a tax system
Buoyancy of tax revenue
DIT
Dual income tax
Dual income tax system
Greening of the tax system
Greening taxes
Harmonisation of tax systems
Invoice system
Nordic dual income tax system
Nordic tax system
Personal income tax system
Personal income tax system its reform
System of taxation
Tax arrangements
Tax buoyancy
Tax from tax system
Tax harmonisation
Tax harmonization
Tax structure
Tax system
Taxation
Taxation system
The Corporate Income Tax System
The Corporate Income Tax System A Direction for Change

Vertaling van "tax system either " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
tax system [ taxation | taxation(GEMET) ]

fiscalité [ charge fiscale | imposition | régime fiscal | système fiscal | taxation ]


invoice system | tax from tax system

méthode des déductions taxe sur taxe


dual income tax | DIT | dual income tax system | Nordic dual income tax system | Nordic tax system

système d'imposition à deux volets | système d'imposition à double régime


tax harmonisation [ harmonisation of tax systems | tax harmonization ]

harmonisation fiscale [ harmonisation des fiscalités | lutte contre la concurrence fiscale ]


greening of the tax system | greening taxes

verdissage | verdissement




tax system | tax structure | taxation system | system of taxation

système fiscal | appareil fiscal | réglementation fiscale | régime fiscal


Personal income tax system: its reform [ Personal income tax system ]

La réforme de l'impôt sur le revenu des particuliers


The Corporate Income Tax System: A Direction for Change [ The Corporate Income Tax System ]

Le régime fiscal des sociétés : un axe de changement [ Le régime fiscal des sociétés ]


tax buoyancy | buoyancy of a tax system | buoyancy of tax revenue

élasticité globale d'un système fiscal | réponse de la fiscalité à une augmentation de la base
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
I do not believe that this tax on financial transactions could regulate the world financial system either; it is not about that.

Je ne crois pas, moi non plus, que cette taxe sur les transactions financières pourrait réguler le système financier mondial, il ne s’agit pas de cela.


He quite reasonably says that there are two strategies: one, which he calls ambitious, comprises a major reform of value-added tax, involving either a reverse-charge system or a tax withholding system with a clearing house, while the other is what the Commissioner calls ‘conventional measures’.

Il dit à fort juste titre qu’il y a deux stratégies: l’une, qu’il qualifie d’ambitieuse, comprend une réforme importante de la TVA, impliquant soit un système d’autoliquidation soit un système de retenue à la source avec une chambre de compensation, tandis que l’autre consiste dans ce que le commissaire appelle des «mesures conventionnelles».


The national legislation on the IRAP establishes that all regions have the power to increase or reduce the basic tax rate of 4.25 % by up to one percentage point in either direction; this reflects a symmetrically applied tax system in which all regions are equally entitled, both legally and in practice, to increase or reduce the tax and which does not in itself entail State aid.

La loi nationale sur l'IRAP établit que toutes les régions ont la faculté d'augmenter ou de réduire le taux de base de 4,25 % de l'impôt jusqu'à un maximum de un pour cent en plus ou en moins; cela traduit donc un régime fiscal appliqué de manière symétrique, en vertu duquel toutes les régions sont habilitées, en droit et en fait, à majorer ou à réduire l'impôt, et qui, en soi, ne comporte pas d'aide d'État.


I will not disguise my reservations, either, regarding the general idea, outlined by the rapporteur in his explanatory statement, to fundamentally restructure the tax systems by increasing indirect tax at the expense of direct tax.

En ce qui concerne l’idée générale du rapporteur développée dans son exposé des motifs d’une réorientation fondamentale des systèmes fiscaux avec une hausse de la fiscalité indirecte aux dépens de la fiscalité directe, je ne cacherai pas non plus mes réserves.


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Tax systems can entail costs either in the form of reduced economic efficiency — due to tax distortions — or through compliance and administrative burdens on tax payers and tax administrations.

Les systèmes fiscaux peuvent entraîner des coûts prenant la forme d’une diminution de l’efficacité économique — due aux distorsions fiscales — ou de charges administratives et liées au respect des règles à la fois pour les contribuables et pour les administrations fiscales.


Finally, tax systems are sometimes ill prepared to develop an efficient tax collection, while taxation on labour is relatively high; and (iii) informal economy and migration: while immigrants, either legal or illegal, increase the capital stock and, thus, the growth potential of these economies, they raise the problem of making work attractive for low-paid workers (legal immigration) and of transforming undeclared work into regular employment (illegal immigration).

Enfin, les systèmes fiscaux ne sont parfois pas bien préparés à mettre en place une perception efficace des impôts, alors que l'imposition du travail est relativement élevée; et iii) économie informelle et migration: bien que les immigrants, légaux ou illégaux, augmentent le stock de capital et donc le potentiel de croissance de ces économies, ils imposent de rendre le travail attrayant pour les bas salaires (immigration légale) et de transformer le travail non déclaré en emploi régulier (immigration illégale).


A gender analysis of the distributive effects of the labour market, the tax system, social security, education, housing etc. on poverty is needed, but first and foremost ‘the sex-gender system’ itself (as either sustained or challenged by the state) must be looked at as the most decisive factor causing poverty among women.

Il faut procéder à une analyse en fonction du sexe des effets de répartition du marché du travail, du système fiscal, de la sécurité sociale, de l'éducation, du logement, etc. sur la pauvreté, mais il faut en tout premier lieu considérer le "système fondé sur le sexe" (soit soutenu, soit contesté par l'État) comme le facteur le plus déterminant de la pauvreté parmi les femmes.


We know that there is the EET system and so on, that is, tax is paid either on the contributions or on the interest on the invested capital, on what is received for the occupational pension, or tax is paid on the pensions themselves.

Nous savons que le système EET existe parmi d'autres, c'est-à-dire que sont imposées soit les cotisations, soit les intérêts sur le capital engagé, sur ce qui a été reçu pour la retraite professionnelle, soit les retraites.


(1) Article 12(3)(a) of Council Directive 77/388/EEC of 17 May 1977 on the harmonisation of the laws of the Member States relating to turnover taxes - common system of value added tax: uniform basis of assessment(4) provides that the Member States may apply either one or two reduced rates only to supplies of goods and services of the categories specified in Annex H to Directive 77/388/EEC;

(1) l'article 12, paragraphe 3, point a), de la directive 77/388/CEE du Conseil du 17 mai 1977 en matière d'harmonisation des législations des États membres relatives aux taxes sur le chiffre d'affaires - Système commun de taxe sur la valeur ajoutée: assiette uniforme(4) prévoit que les États membres peuvent appliquer soit un, soit deux taux réduits uniquement aux livraisons de biens et aux prestations de services des catégories visées à l'annexe H de ladite directive;


Council Directive 77/388/EEC of 17 May 1977 on the harmonisation of the laws of the Member States relating to turnover taxes - common system of value added tax: uniform basis of assessment provides that Member States may apply either one or two reduced rates, of at least 5%, on supplies of goods and services of a social and cultural nature.

La directive 77/388/CEE du Conseil du 17 mai 1977 en matière d'harmonisation des législations des États membres relatives aux taxes sur le chiffre d'affaires - Système commun de taxe sur la valeur ajoutée: assiette uniforme, prévoit que les États membres peuvent appliquer soit un, soit deux taux réduits, d'un niveau minimal de 5 %, pour des livraisons de biens et des prestations de service à vocation sociale et culturelle.




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'tax system either' ->

Date index: 2022-10-28
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