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Antiknock gasoline
Antiknock petrol
Antipinking gasoline
Federal Excise Tax on Gasoline
Gas tax
Gasoline
Gasoline Excise Tax Regulations
Gasoline Tax Act
Gasoline and Aviation Gasoline Excise Tax Regulations
Gasoline and Diesel Oil Tax Act
Gasoline tax
Heavy gasoline
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High octane gasoline
High octane petrol
Lead-free gasoline
Leadless gasoline
Low-gravity gasoline
Low-test gasoline
Motive Fuel Use Tax Act
Motor Fuel Tax Act
Net gasoline
Relief from taxes
Tax abatement
Tax advantage
Tax allowance
Tax concession
Tax credit
Tax credits
Tax deduction
Tax deductions
Tax incentive
Tax reduction
Tax relief
Unleaded gasoline
White gasoline

Traduction de «tax on gasoline » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Motor Fuel Tax Act [ Gasoline (Coloured) Tax Act | Gasoline Tax Act | Motive Fuel Use Tax Act ]

Motor Fuel Tax Act [ Gasoline (Coloured) Tax Act | Gasoline Tax Act | Motive Fuel Use Tax Act ]


Gasoline Excise Tax Regulations [ Gasoline and Aviation Gasoline Excise Tax Regulations ]

Règlement visant la taxe d'accise sur l'essence [ Règlement de la taxe d'accise sur l'essence et l'essence d'aviation ]


Gasoline Tax Act [ Gasoline and Diesel Oil Tax Act ]

Gasoline Tax Act [ Gasoline and Diesel Oil Tax Act ]


Federal Excise Tax on Gasoline

taxe d'accise fédérale sur l'essence


lead-free gasoline | leadless gasoline | net gasoline | unleaded gasoline | white gasoline

essence sans plomb






antiknock gasoline | antiknock petrol | antipinking gasoline | high octane gasoline | high octane petrol

essence à haut indice d'octane | essence antidétonante


heavy gasoline | heavy-grade gasoline | low-gravity gasoline | low-test gasoline

essence lourde


tax relief [ relief from taxes | tax abatement | tax advantage | tax allowance | tax concession | tax credit | tax deduction | tax reduction | Tax incentive(STW) | tax credits(UNBIS) | tax deductions(UNBIS) ]

déduction fiscale [ abattement fiscal | allégement d'impôts | allégement fiscal | avantage fiscal | avoir fiscal | crédit d'impôt | dégrèvement fiscal | réduction d'impôt | réduction fiscale ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The wide differentials between excise taxes for gasoline and diesel designed to discriminate in favour of commercial road transport, which characterised some countries in the past, have been narrowing considerably in recent years.

Les importants écarts entre les droits d'accises sur l'essence et sur le diesel, destinés à introduire une discrimination favorable aux transports routiers commerciaux, qui caractérisaient certains pays par le passé, se sont considérablement réduits ces dernières années.


It was assumed that the methanol was derived from natural gas at an efficiency of 70% and that it was taxed at the same rate as gasoline in order to maintain fiscal neutrality.

On a pris comme hypothèse un méthanol obtenu à partir de gaz naturel avec un rendement de 70 %, taxé au même taux que l'essence, afin de préserver la neutralité fiscale.


Taxes on gasoline and cigarettes also had to be adjusted. If that new tax had been added to the existing excise tax on cigarettes and gasoline, the rate would have been so high for gasoline that it would have been too big a shock for the Quebec economy.

Si on ajoutait cette nouvelle taxe à la taxe d'accise qui existait déjà sur les cigarettes et l'essence, on se retrouvait avec un taux tellement élevé, que pour l'essence, cela aurait été un choc trop grand à faire absorber à l'économie québécoise.


On the subject of oil – dependence on OPEC is always a disadvantage in the light of the heated debate about Russia – I would say: if Europe manages to make economical, efficient cars on a pilot model and implement an aviation fuel tax for aviation gasoline, then we would gain more than with heated debates with OPEC on markets and export opportunities.

Concernant le pétrole: à la lumière du débat animé sur la Russie, être tributaire de l’OPEC est toujours un inconvénient. Ici, je dirais: si l’Europe parvient à construire des véhicules économiques et efficaces sur la base d’un modèle pilote et à appliquer une taxe sur les carburants aéronautiques, nous obtiendrions des avantages bien plus grands qu’en nous lançant dans un débat houleux avec l’OPEC sur les marchés et les possibilités d’exportation.


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On the subject of oil – dependence on OPEC is always a disadvantage in the light of the heated debate about Russia – I would say: if Europe manages to make economical, efficient cars on a pilot model and implement an aviation fuel tax for aviation gasoline, then we would gain more than with heated debates with OPEC on markets and export opportunities.

Concernant le pétrole: à la lumière du débat animé sur la Russie, être tributaire de l’OPEC est toujours un inconvénient. Ici, je dirais: si l’Europe parvient à construire des véhicules économiques et efficaces sur la base d’un modèle pilote et à appliquer une taxe sur les carburants aéronautiques, nous obtiendrions des avantages bien plus grands qu’en nous lançant dans un débat houleux avec l’OPEC sur les marchés et les possibilités d’exportation.


The wide differentials between excise taxes for gasoline and diesel designed to discriminate in favour of commercial road transport, which characterised some countries in the past, have been narrowing considerably in recent years.

Les importants écarts entre les droits d'accises sur l'essence et sur le diesel, destinés à introduire une discrimination favorable aux transports routiers commerciaux, qui caractérisaient certains pays par le passé, se sont considérablement réduits ces dernières années.


It was assumed that the methanol was derived from natural gas at an efficiency of 70% and that it was taxed at the same rate as gasoline in order to maintain fiscal neutrality.

On a pris comme hypothèse un méthanol obtenu à partir de gaz naturel avec un rendement de 70 %, taxé au même taux que l'essence, afin de préserver la neutralité fiscale.


They are opposed to an increase in the federal excise tax on gasoline, for the following reasons: ``In view of the fact that the availability of sources of affordable fuel is a natural advantage to Canadians in reducing the high cost of shipping between source and market; In view of the fact that Canadians are paying approximately 52 per cent of the cost of a litre of gasoline in the form of government taxes; In view of the fact that there was a tax increase of 1.5 litres in the last budget; In view of the fact that a parliamentary committee has recommended an additional excise tax increase in the next federal budget; and In view of ...[+++]

Ces citoyens s'opposent à la hausse de la taxe fédérale d'accise sur l'essence et s'appuient sur les considérations suivantes: «Que la disponibilité de sources de carburant à bon marché est un avantage naturel que les Canadiens possèdent pour réduire le coût élevé des transports entraîné par les vastes distances devant être parcourues pour atteindre les marchés; Que les Canadiens paient environ 52 p. 100 du coût d'un litre d'essence à la pompe sous forme de taxes; Que la taxe d'accise a augmenté de 1,5c. le litre lors du dernier budget; Qu'un comité du Parlement a recommandé une augmentation additionnelle de la taxe d'accise sur l'ess ...[+++]


In view of the fact that Canadians are paying approximately 52 per cent of the cost of a litre of gasoline in the form of government taxes, that the tax increase by 1.5 cents per litre in the last budget and that over the past 10 years the excise tax on gasoline has risen by 556 per cent, the petitioners request that Parliament not increase the federal excise tax on gasoline in the next federal budget.

Étant donné que les Canadiens paient environ 52 p. 100 du coût du litre d'essence en taxes, que cette taxe a augmenté de 1,5c. le litre à la suite du dernier budget et que, au cours des dix dernières années, la taxe d'accise sur l'essence a augmenté de 556 p. 100, les pétitionnaires demandent au Parlement ne de pas augmenter la taxe d'accise fédérale sur l'essence dans le prochain budget fédéral.


Mrs. Pierrette Venne (Saint-Hubert, BQ): Mr. Speaker, I am today presenting a petition on behalf of the people of my riding, who are requesting that Parliament not increase the federal excise tax on gasoline in the next federal budget, because we are paying approximately 52 per cent of the cost of a litre of gasoline in the form of government taxes, because the excise tax was raised 1.5 per cent in the last budget and because, over the past ten years, the excise tax on gasoline has risen by 566 per cent. [English]

Mme Pierrette Venne (Saint-Hubert, BQ): Monsieur le Président, je dépose aujourd'hui une pétition au nom des citoyens de mon comté qui demandent au Parlement de ne pas hausser la taxe fédérale d'accise sur l'essence dans le prochain budget fédéral, parce que nous payons environ 52 p. 100 du coût d'un litre d'essence à la pompe sous forme de taxes, parce que la taxe d'accise a augmenté de 1,5 p. 100 le litre lors du dernier budget et parce qu'au cours des dix dernières années, la taxe d'accise sur l'essence a augmenté de 566 p. 100. [Traduction]




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Date index: 2021-04-25
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