Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administration and Finance Information System
Community financing system
EU TFTS
European terrorist finance tracking system
Floor financing
Floor plan financing
Floor plan system
Floor planning
International finance
International financial system
Inventory financing
Islamic bank
Islamic banking
Islamic finance
Islamic financial system
New student finance scheme
New student finance system
New system of financiel aid to students
System of Community financing
TFTS
Terrorist finance tracking system
The Communfity's financing system
Wharehouse financing
Wholesale financing

Traduction de «systems nor financed » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
European terrorist finance tracking system | terrorist finance tracking system | EU TFTS [Abbr.] | TFTS [Abbr.]

SSFT européen | système de surveillance du financement du terrorisme | système européen de surveillance du financement du terrorisme | SSFT [Abbr.]


Community financing system | system of Community financing | the Communfity's financing system

système de financement communautaire | système de financement de la Communauté


United Nations Financing System for Science and Technology for Development [ UN Financing System for Science and Technology for Development ]

Système de financement des Nations Unies pour la science et la technique au service du développement


new student finance scheme | new student finance system | new system of financiel aid to students

Nouveau règlement de financement des études


inventory financing [ floor planning | wholesale financing | floor financing | floor plan financing | wharehouse financing | floor plan system ]

financement de stocks [ financement sur stocks | nantissement des stocks | régime de l'assortiment ]


Administration and Finance Information System

Système d'information sur l'administration et les finances


Islamic finance [ Islamic bank | Islamic banking | Islamic financial system | [http ...]

finance islamique [ banque islamique | système bancaire islamique | système financier islamique ]


international finance [ International financial system(STW) ]

finances internationales
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The difficulties for infrastructure projects in gaining access to long-term private finance or public funding should not lead to a deterioration in performance on the part of transport, telecommunication and energy systems nor the slowing down of broadband penetration.

Les difficultés d’accès au financement privé ou public à long terme pour les projets d’infrastructures ne devraient pas entraîner de dégradation des performances dans les systèmes de transport, de télécommunication ou d’énergie ni de ralentissement de la pénétration du haut débit.


The difficulties for infrastructure projects in gaining access to long-term private finance or public funding should not lead to a deterioration in performance on the part of transport, telecommunication and energy systems nor the slowing down of broadband penetration.

Les difficultés d’accès au financement privé ou public à long terme pour les projets d’infrastructures ne devraient pas entraîner de dégradation des performances dans les systèmes de transport, de télécommunication ou d’énergie ni de ralentissement de la pénétration du haut débit.


2. Emphasises that an increase in the rates and the scope of existing taxation tools and further cuts in public expenditure can be neither a sufficient nor a sustainable solution to address the main challenges ahead at European and global level; stresses that, when addressing these challenges and discussing new systems of financing, one of the main priorities should be creating means to strengthen the European competitiveness and economic growth;

2. souligne que la solution consistant à augmenter les taux, à élargir le champ des instruments fiscaux et à réduire davantage les dépenses publiques n'est ni suffisante ni viable pour faire face aux principaux défis à venir aux niveaux européen et mondial; souligne que, pour relever ces défis et discuter de nouveaux systèmes de financements, l'une des principales priorités doit être de créer des moyens de renforcer la compétitivité et la croissance économique européennes;


2. Emphasises that an increase in the rates and the scope of existing taxation tools and further cuts in public expenditure can be neither a sufficient nor a sustainable solution to address the main challenges ahead at European and global level; stresses that, when addressing these challenges and discussing new systems of financing, one of the main priorities should be creating means to strengthen the European competitiveness and economic growth;

2. souligne que la solution consistant à augmenter les taux, à élargir le champ des instruments fiscaux et à réduire davantage les dépenses publiques n'est ni suffisante ni viable pour faire face aux principaux défis à venir aux niveaux européen et mondial; souligne que, pour relever ces défis et discuter de nouveaux systèmes de financements, l'une des principales priorités doit être de créer des moyens de renforcer la compétitivité et la croissance économique européennes;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. Emphasises that an increase in the rates and the scope of existing taxation tools and further cuts in public expenditure can be neither a sufficient nor a sustainable solution to address the main challenges ahead at European and global level; stresses that, when addressing these challenges and discussing new systems of financing, one of the main priorities should be creating means to strengthen the European competitiveness and economic growth;

2. souligne que la solution consistant à augmenter les taux, à élargir le champ des instruments fiscaux et à réduire davantage les dépenses publiques n'est ni suffisante ni viable pour faire face aux principaux défis à venir aux niveaux européen et mondial; souligne que, pour relever ces défis et discuter de nouveaux systèmes de financements, l'une des principales priorités doit être de créer des moyens de renforcer la compétitivité et la croissance économique européennes;


23. Reiterates that the gender pay gap is still a huge concern and notes that it is a fact that women have fewer resources during their working lives and find it more difficult to access finance in retirement, and that in the field of higher education women researchers and professors are paid less than their male counterparts at the same level; notes that women are consequently more affected than men by all forms of poverty, including in-work poverty; calls, therefore, for a system of equal remunerati ...[+++]

23. rappelle que l’écart salarial entre les hommes et les femmes reste un important sujet d’inquiétude, qu’il est établi que les femmes disposent de moins de ressources au cours de leur vie professionnelle et qu’à la retraite, elles sont confrontées à davantage de difficultés pour accéder à des financements, et que, dans le domaine de l’enseignement supérieur, les chercheuses et les femmes professeurs sont moins payées que leurs collègues masculins au même niveau; par conséquent, les femmes sont plus concernées que les hommes par toutes les formes de pauvreté, y compris la pauvreté des travailleurs; constate également que l’écart salar ...[+++]


However, as tax cuts are neither accompanied by significant reform of benefits systems nor financed by expenditure restraints, they could be perceived as being temporary and add to a pro-cyclical stance of budgetary policy at a time of already relatively robust demand growth.

Néanmoins, puisque ces réductions d'impôt ne sont pas accompagnées de réformes significatives des systèmes de prestations ni de mesures de maîtrise des dépenses, elles pourraient être perçues comme étant temporaires et comme accentuant une orientation procyclique de la politique budgétaire à un moment où la croissance de la demande est déjà relativement robuste.


When we state that the reduction of the tax burden on the cost of labour must not involve the reorganisation of public finances nor the balance of security systems, we are proposing a squaring of the circle that only strong economic growth can resolve.

Lorsque nous affirmons que la réduction de la pression fiscale sur le coût du travail ne doit mettre en cause ni l'assainissement des finances publiques ni l'équilibre financier des systèmes de sécurité, nous disons que seule une forte croissance économique peut résoudre ce problème.


Honourable senators, I know these proposals will cost some money, but most of them are financed through the tax credit system, forgiving taxes that we would not have collected in any event because the ships are not being built here, nor are they paying taxes, nor do they intend to unless we take positive steps to lure them back under the Canadian flag and back into the Canadian yards.

Honorables sénateurs, je sais que ces propositions comportent des coûts, mais la majorité d'entre elles sont financées par le biais du système de crédits d'impôt. Il s'agit d'un congé d'impôts, que nous ne prélèverons pas de toute façon parce que les navires ne sont pas construits ici, qu'ils ne paient pas d'impôts et qu'ils n'ont pas l'intention de le faire à moins que nous n'adoptions des mesures positives pour les convaincre de revenir sous le pavillon canadien et de réintégrer les chantiers canadiens.


In 1995 the tripartite report concluded that a high-speed rail system at 300 kilometres per hour or more provides financial results superior to slower-speed alternatives, sufficient potential ridership exists in the corridor to sustain a profitable high-speed rail operation, a wholly owned private sector option is neither viable nor financeable, 70% to 75% of the costs would likely have to be paid by the public sector, and the initiative for the next stage lies with the private sector.

En 1995, le rapport de l'étude tripartite concluait qu'un système de train rapide à 300 kilomètres-heure ou plus produit des résultats financiers supérieurs à ceux d'un système à vitesse moindre; que le potentiel de clientèle dans le corridor est suffisant pour maintenir un service de train rapide rentable; qu'un projet entièrement pris en charge par le secteur privé ne serait pas viable et ne pourrait être financé; que le secteur pu ...[+++]


w