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Client support provider
Death while supported by medical assistance in dying
Fall while being carried or supported by other persons
Information holding client support provider
Make education management support available
Offer teacher support
Provide education management support
Provide for
Provide learning support
Provide teacher support
Provides education management support
Provides learning support
Provides teacher support
Providing all appropriate supporting documentation
Providing education management support
Providing learning support
Providing teacher support
Supply learning support
Support

Vertaling van "support provided while " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
offer teacher support | providing teacher support | provide teacher support | provides teacher support

aider des professeurs | assister des enseignants


make education management support available | provides education management support | provide education management support | providing education management support

aider à la gestion de l'enseignement


provides learning support | providing learning support | provide learning support | supply learning support

aider à l'apprentissage scolaire | faire du soutien scolaire


support [ provide for ]

subvenir aux besoins [ assurer la subsistance ]


information holding client support provider

fournisseur de services à la clientèle - Fonds de renseignements


client support provider

fournisseur de services à la clientèle


Fall while being carried or supported by other persons

Chute, en étant porté ou soutenu par des tiers


Death while supported by medical assistance in dying

décès par aide médicale à mourir


the supporting documents provided are substantively accurate and in order

exactitude et régularité matérielle des pièces justificatives


providing all appropriate supporting documentation

toutes pièces à l'appui
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(a) manage the funds to be drawn to the SST support programme and ensure the implementation of the SST support programme while providing transparency and clarity regarding the different sources of funding;

(a) gère les fonds dégagés en faveur du programme de soutien à la SST et garantit la mise en œuvre de celui-ci, tout en assurant la transparence et la clarté en ce qui concerne les différentes sources de financement;


According to this document, the action of the Union to counter proliferation could benefit from the support provided by a non-governmental non-proliferation network, bringing together foreign policy institutions and research centres specialising in the Union's strategic areas while building on useful networks which already exist.

Selon ce document, il pourrait être utile pour l'action que mène l'Union contre la prolifération de pouvoir s'appuyer sur un réseau non gouvernemental chargé de la non-prolifération, qui rassemblerait les institutions de politique étrangère et les centres de recherche spécialisés dans les domaines stratégiques de l'Union et s'ajouterait aux réseaux utiles existant déjà.


In the New Lines for Action, the Council underlines that action of the Union to prevent proliferation could benefit from the support provided by a non-governmental non-proliferation network, bringing together foreign policy institutions and research centres specialising in the Union's strategic areas while building on useful networks which already exist.

Dans les nouveaux axes d'action, le Conseil souligne qu'il pourrait être utile pour l'action que mène l'Union contre la prolifération de pouvoir s'appuyer sur un réseau non gouvernemental chargé de la non-prolifération, qui rassemblerait les institutions de politique étrangère et les centres de recherche spécialisés dans les domaines stratégiques de l'Union et s'ajouterait aux réseaux utiles existant déjà.


Is aware that the current system of EU funding in support of European standardisation often leads to frustration in terms of rule changes, the high cost of auditing and delays in the authorisation of payments; stresses that there is an urgent need to reduce these costs and the high administrative burden that at times outweigh the benefits of the financial support provided, while respecting EU financial rules; calls on the Commission and all stakeholders to ensure the financial sustainability of the system, inclu ...[+++]

est conscient du fait que le système de financement européen actuel à l'appui de la normalisation européenne est souvent source de frustrations du fait de changements intervenant dans les réglementations, du coût élevé que représentent les audits et des retards dans l'autorisation des paiements; souligne qu'il est urgent de réduire ces coûts et la lourde charge administrative qui l'emporte parfois sur les bénéfices du soutien financier accordé, tout en respectant les réglementations financières de l'Union européenne; demande à la Commission et à toutes les parties prenantes de garantir la viabilité financière du système, notamment par ...[+++]


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29. Is aware that the current system of EU funding in support of European standardisation often leads to frustration in terms of rule changes, the high cost of auditing and delays in the authorisation of payments; stresses that there is an urgent need to reduce these costs and the high administrative burden that at times outweigh the benefits of the financial support provided, while respecting EU financial rules; calls on the Commission and all stakeholders to ensure the financial sustainability of the system, i ...[+++]

29. est conscient du fait que le système de financement européen actuel à l'appui de la normalisation européenne est souvent source de frustrations du fait de changements intervenant dans les réglementations, du coût élevé que représentent les audits et des retards dans l'autorisation des paiements; souligne qu'il est urgent de réduire ces coûts et la lourde charge administrative qui l'emporte parfois sur les bénéfices du soutien financier accordé, tout en respectant les réglementations financières de l'Union européenne; demande à la Commission et à toutes les parties prenantes de garantir la viabilité financière du système, notamment ...[+++]


29. Is aware that the current system of EU funding in support of European standardisation often leads to frustration in terms of rule changes, the high cost of auditing and delays in the authorisation of payments; stresses that there is an urgent need to reduce these costs and the high administrative burden that at times outweigh the benefits of the financial support provided, while respecting EU financial rules; calls on the Commission and all stakeholders to ensure the financial sustainability of the system, i ...[+++]

29. est conscient du fait que le système de financement européen actuel à l'appui de la normalisation européenne est souvent source de frustrations du fait de changements intervenant dans les réglementations, du coût élevé que représentent les audits et des retards dans l'autorisation des paiements; souligne qu'il est urgent de réduire ces coûts et la lourde charge administrative qui l'emporte parfois sur les bénéfices du soutien financier accordé, tout en respectant les réglementations financières de l'Union européenne; demande à la Commission et à toutes les parties prenantes de garantir la viabilité financière du système, notamment ...[+++]


10. Recalls Article 24 of the UN CRPD on the Rights of Persons with Disabilities, in which the state parties undertake to ensure that persons with disabilities are not excluded from the general education system, or from secondary education, on the basis of disability, and that reasonable accommodation is provided for the individual’s requirements, together with the necessary support; therefore, while highlighting the need to provide inclusive education and lifelong learning for disabled pupils and students and a ...[+++]

10. rappelle l'article 24 de la Convention des Nations unies relative aux droits des personnes handicapées, par lequel les États parties à la Convention s'engagent à veiller à ce que les personnes handicapées ne soient pas exclues du système d'enseignement général ou de l'enseignement secondaire sur le fondement de leur handicap et à ce qu'elles bénéficient d'aménagements raisonnables et de l'accompagnement nécessaire en fonction des besoins de chacun; presse dès lors les États membres de s'y conformer, tout en mettant particulièrement l'accent sur la nécessité de prévoir un enseignement inclusif et un apprentissage tout au long de la v ...[+++]


7. Recognises the need to support those persons affected by 'DYS' disabilities and disorders from their childhood to their social and professional integration; considers that the current support provided by the Community and the Member States to persons taking care of DYS individuals is not sufficient, while the responsibility is taken more often by women than by men; calls for appropriate action in order to ensure that women and ...[+++]

7. reconnaît le besoin d'aider les personnes souffrant de handicaps et de troubles en "dys" depuis leur enfance jusqu'à leur intégration sociale et professionnelle; estime que l'aide actuelle apportée par la Communauté et par les États membres aux personnes s'occupant d'individus souffrant de troubles en "dys" n'est pas suffisante, la responsabilité à cet égard étant plus fréquemment assumée par les femmes que par les hommes; invite à prendre les mesures qui s'imposent afin de garantir que les femmes et les hommes qui s'occupent de personnes souffrant de troubles en "dys" bénéficient de l'égalité des chances, et appuie le projet pilote visant à met ...[+++]


In the New Lines for Action, the Council underlines that action of the Union to prevent proliferation could benefit from the support provided by a non-governmental non-proliferation network, bringing together foreign policy institutions and research centres specialising in the Union’s strategic areas while building on useful networks which already exist.

Dans les nouveaux axes d’action, le Conseil souligne qu’il pourrait être utile pour l’action que mène l’Union contre la prolifération de pouvoir s’appuyer sur un réseau non gouvernemental chargé de la non-prolifération, qui rassemblerait les institutions de politique étrangère et les centres de recherche spécialisés dans les domaines stratégiques de l’Union et s’ajouterait aux réseaux utiles existant déjà.


According to this document, the action of the Union to counter proliferation could benefit from the support provided by a non-governmental non-proliferation network, bringing together foreign policy institutions and research centres specialising in the Union’s strategic areas while building on useful networks which already exist.

Selon ce document, il pourrait être utile pour l’action que mène l’Union contre la prolifération de pouvoir s’appuyer sur un réseau non gouvernemental chargé de la non-prolifération, qui rassemblerait les institutions de politique étrangère et les centres de recherche spécialisés dans les domaines stratégiques de l’Union et s’ajouterait aux réseaux utiles existant déjà.


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