Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Apply support for spinal adjustment
Apply supports for spinal adjustment
Apply supports for spinal adjustments
Bundesland
Community strategy to reduce alcohol-related harm
Competence of the Member States
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
EU Alcohol Strategy
Explicit State support
Federalism
Federation State
Land
Organisation of vehicle breakdown support
Organise vehicle breakdown support
Provide psychological support to healthcare users
Provide psychological support to patients
Provide psychological support to service users
Set up vehicle breakdown support
State
State of a Federation
Support patients' pyschological wellbeing
Supporting competence
Use supports for spinal adjustments
Vehicle breakdown support organisation

Traduction de «support non-state » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Community strategy to reduce alcohol-related harm | EU Alcohol Strategy | EU strategy to support Member States in reducing alcohol related harm

stratégie communautaire visant à réduire les dommages liés à l'alcool | stratégie de l'Union européenne pour aider les États membres à réduire les dommages liés à l'alcool


competence of the Member States [ supporting competence ]

compétence des États membres [ compétence d'appui ]




guarantee for the account of or with the support of the State

garantir pour le compte ou avec le soutien de l'Etat




Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherished personal goal, retirement). Individual predisposition or vulnerability plays an important role in the ...[+++]

Définition: Etat de détresse et de perturbation émotionnelle, entravant habituellement le fonctionnement et les performances sociales, survenant au cours d'une période d'adaptation à un changement existentiel important ou un événement stressant. Le facteur de stress peut entraver l'intégrité de l'environnement social du sujet (deuil, expériences de séparation) ou son système global de support social et de valeurs sociales (immigration, statut de réfugié); ailleurs, le facteur de stress est en rapport avec une période de transition ou de crise au cours du développement (scolarisation, naissance d'un enfant, échec dans la poursuite d'un b ...[+++]


organisation of vehicle breakdown support | set up vehicle breakdown support | organise vehicle breakdown support | vehicle breakdown support organisation

organiser l'assistance dépannage d'un véhicule


apply support for spinal adjustment | apply supports for spinal adjustments | apply supports for spinal adjustment | use supports for spinal adjustments

mettre en place des soutiens pour l’ajustement vertébral


provide psychological support to service users | support patients' pyschological wellbeing | provide psychological support to healthcare users | provide psychological support to patients

apporter un soutien psychologique aux patients


Federation State [ Bundesland | Land (Germany) | State of a Federation | Federalism(STW) ]

État fédéré [ Bundesland | Land ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The revised State Aid guidelines support Member States to redirect State Aid towards RI, for example in the new General Block Exemption Regulation and by increasing the thresholds for notification and by broadening the categories of aid, e.g. to support the construction and upgrading of research infrastructures and to enable closer to market support.

Les orientations révisées concernant les aides d'État sont favorables à la réorientation de ces aides par les États membres au profit de la RI, par exemple dans le cadre du nouveau règlement général d’exemption par catégorie et en relevant les seuils de notification et en élargissant les catégories d'aide, notamment en vue de soutenir la construction et la modernisation des infrastructures de recherche et de permettre un soutien à un stade plus proche de l'exploitation commerciale.


Where a common market organisation, including direct support schemes, financed by the European Agricultural Guarantee Fund (EAGF) places restrictions on production or limitations on Community support at the level of individual farmers, holdings or processing plants, no investment shall be supported by State aids which would increase production beyond those restrictions or limitations.

Lorsqu'une organisation commune de marché comportant des régimes de soutien direct financés par le Fonds européen agricole de garantie (FEAGA) impose des restrictions de la production ou des limitations du soutien communautaire au niveau des agriculteurs, des exploitations ou des entreprises de transformation, aucun investissement susceptible d'accroître la production au-delà desdites restrictions ou limitations ne peut bénéficier d'un soutien au titre des aides d'État.


2.2 Rare diseases: support Member States, patient organisations and stakeholders by coordinated action at Union level in order to effectively help patients affected by rare diseases. This includes creation of reference networks (in compliance with point 2.1), information and registries for rare diseases based on the common criteria of accreditation.

2.2 Maladies rares: appuyer l’action des États membres, des associations de patients et des parties concernées par une coordination à l’échelle de l’Union en vue d’aider efficacement les patients atteints d’une maladie rare, notamment par la création de réseaux de référence (conformément au point 2.1), la diffusion d’informations et la mise en place de registres pour les maladies rares sur la base des critères communs d’accréditation.


Consequently the EU has begun putting in place numerous measures and tools to better support Member States in developing efficient and effective national policies to tackle it. They include the Commission Communication on Tackling Early School Leaving, a new proposal for a Council Recommendation on policies to reduce early school leaving, and the Commission’s flagship initiative ‘Youth on the Move’.

C'est pourquoi l'Union européenne a commencé à mettre en place un grand nombre de mesures et d'instruments en vue de mieux aider les États membres dans l'élaboration de politiques nationales efficientes et efficaces propres à lutter contre ce phénomène, notamment la communication de la Commission sur la lutte contre l'abandon scolaire, une nouvelle proposition de recommandation du Conseil concernant les politiques de réduction de l'abandon scolaire et l'initiative phare de la Commission "Jeunesse en mouvement".


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Support Office's mandate should be focused on three major duties, namely contributing to the implementation of the CEAS, supporting practical cooperation among Member States on asylum and supporting Member States that are subject to particular pressure.

Le mandat du Bureau d'appui devrait être axé sur trois tâches principales, à savoir contribuer à la mise en œuvre du RAEC, appuyer la coopération pratique entre les États membres en matière d'asile et soutenir les États membres soumis à des pressions particulières.


At the request of the Member States concerned, the Support Office shall coordinate actions to support Member States subject to particular pressure on their asylum and reception systems, including coordinating:

À la demande des États membres concernés, le Bureau d'appui coordonne les actions d'appui aux États membres dont les régimes d'asile et d'accueil sont soumis à des pressions particulières et il coordonne notamment:


Maintain the EU’s coordinative role in the development of the EU policy on rare diseases and to support Member States in their activities on the national level. Continue to support the development of high quality National Rare Diseases Plans/Strategies in the European Union. Provide continued support for the International Rare Disease Research Consortium and initiatives developed under its umbrella. Continue to ensure proper codification of rare diseases. Work further to decrease inequalities between patients with rare diseases and patients suffering from more common disorders and to support initiatives promoting equal access to diagnosi ...[+++]

maintenir le rôle coordonnateur de l’Union dans l’évolution de la politique européenne sur les maladies rares et soutenir les États membres dans leurs activités à l’échelon national; continuer de soutenir la mise sur pied de plans ou stratégies d’ordre national de qualité dans le domaine des maladies rares dans l’Union européenne; fournir une aide continue au Consortium international dédié à la recherche sur les maladies rares et aux initiatives qui en émanent; continuer de garantir une bonne codification des maladies rares; travailler davantage pour réduire les inégalités entre les patients atteints de maladies rares et les patients ...[+++]


In order to support Member States in this task, the Council is currently discussing a range of further measures referred to in The Hague Programme and the Global approach to migration. These comprise, in particular, the proposed External Borders Fund and the inclusion of biometric identifiers in travel documents.

Afin de les épauler dans cette tâche, le Conseil examine en ce moment une série de mesures complémentaires évoquées dans le programme de La Haye et l’Approche globale sur la question des migrations, parmi lesquelles figurent notamment la proposition de Fonds des frontières extérieures et l’intégration d’identificateurs biométriques dans les documents de voyage.


It shall also assess the possible need to extend the scope of the Centre’s mission and to identify where the Centre can further support Member States in monitoring mental and physical health issues. The future financing needs of the Centre for the period after N+2 will be decided in the light of this evaluation.

Elle porte également sur la nécessité éventuelle d'élargir la mission du Centre et de déterminer si, dans d'autres domaines, celui‑ci peut aider les États membres à exercer une surveillance pour les questions relatives à la santé mentale et physique. Les besoins financiers futurs du Centre pour la période postérieure à l'année n+2 seront arrêtés sur la base de cette évaluation.


Turning to the position of women in the labour market, let me recall that the Community’s employment strategy with its priorities of employability, entrepreneurship, adaptability and equal opportunities is about supporting Member States’ efforts to introduce structural reforms into their employment, social protection and taxation systems. This is a matter of equality.

Pour ce qui est de la position des femmes sur le marché de l'emploi, permettez-moi de rappeler que la stratégie communautaire pour l'emploi, avec les priorités qu'elle accorde à l'employabilité, à l'esprit d'entreprise, à l'adaptabilité et à l'égalité des chances, vise à soutenir les efforts déployés par les États membres en vue d'introduire des réformes structurelles dans les systèmes qui sont les leurs en matière d'emploi, de protection sociale et de fiscalité. C'est une question d'égalité.


w