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A Quick Look at Canada's Firearms Law
Accompanying material
Back management of raw materials
Back-up document
Documentary materials
Documentation
Documents
Drying material support
Endorse management of raw materials
Promote management of raw materials
Support management of raw materials
Supporting document
Supporting documents
Supporting material
Supporting materials
Tables of supporting material

Vertaling van "support material rather " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
supporting document [ back-up document | accompanying material | supporting material ]

document à l'appui [ pièce justificative | document justificatif | pièce à l'appui ]




supporting materials

feuille d'accompagnement | livret d'accompagnement


tables of supporting material

tableau de données explicatives


A Quick Look at Canada's Firearms Law: Questions and Answers about the Fireams Act, Regulations and Support Material [ A Quick Look at Canada's Firearms Law ]

Un aperçu de la législation canadienne sur les armes à feu : questions et réponses concernant la Loi sur les armes à feu, ses règlements et les documents d'appui [ Un aperçu de la législation canadienne sur les armes à feu ]


An Introduction to Canada's Firearms Law for the Aboriginal Peoples of Canada: Questions and Answers about the Firearms Act, regulations and support material

Introduction à la législation canadienne sur les armes à feu à l'intention des peuples autochtones du Canada : questions et réponses sur la Loi sur les armes à feu, ses règlements et les documents d'appui


back management of raw materials | promote management of raw materials | endorse management of raw materials | support management of raw materials

soutenir la gestion de matières premières




documents | documentary materials | documentation | supporting documents

pièces comptables | pièces justificatives | documents justificatifs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Against this background and considering the short-lived nature of the project bond pilot phase, the Commission wishes to clarify that the expression ‘report every six months during the pilot phase’ used in recital 14, in Article 1(3)(b), Article 1(4), Article 2(3)(b) and Article 2(7), is that the Commission will inform Council and Parliament by appearing before either institution with suitable support material rather than completing an official Commission report, which would require disproportionate effort compared to the limited scope of the pilot phase.

Dans ce contexte et compte tenu de la durée limitée de la phase pilote de cette initiative, la Commission précise qu’il convient d’entendre par l’expression «faire rapport tous les six mois pendant la phase pilote» employée au considérant 14 et par l’expression «présente [.], tous les six mois pendant la phase pilote, un rapport» employée à l'article 1er, paragraphe 3, point b), à l'article 1er, paragraphe 4, à l’article 2, paragraphe 3, point b), et à l'article 2, paragraphe 7, qu’elle présentera directement au Conseil et au Parlement des documents d’appui pertinents, plutôt qu’un rapport officiel dont l’élaboration nécessiterait un eff ...[+++]


Rather, it reflects the fact that significant material support for the promotion of social, economic and cultural rights should generally be pursued through the Community's main development assistance programmes (e.g. health, education and food security).

Elle reflète plutôt le fait que la fourniture d'un soutien matériel important pour la promotion des droits sociaux, économiques et culturels doit en général s'effectuer par le biais des principaux programmes d'aide au développement de la Communauté (par exemple dans les domaines de la santé, de l'éducation et de la sécurité alimentaire).


Against this background and considering the short-lived nature of the project bond pilot phase, the Commission wishes to clarify that the expression ‘report every six months during the pilot phase’ used in recital 14, in Article 1(3)(b), Article 1(4), Article 2(3)(b) and Article 2(7), is that the Commission will inform Council and Parliament by appearing before either institution with suitable support material rather than completing an official Commission report, which would require disproportionate effort compared to the limited scope of the pilot phase.

Dans ce contexte et compte tenu de la durée limitée de la phase pilote de cette initiative, la Commission précise qu’il convient d’entendre par l’expression «faire rapport tous les six mois pendant la phase pilote» employée au considérant 14 et par l’expression «présente [.], tous les six mois pendant la phase pilote, un rapport» employée à l'article 1er, paragraphe 3, point b), à l'article 1er, paragraphe 4, à l’article 2, paragraphe 3, point b), et à l'article 2, paragraphe 7, qu’elle présentera directement au Conseil et au Parlement des documents d’appui pertinents, plutôt qu’un rapport officiel dont l’élaboration nécessiterait un eff ...[+++]


5. Believes that any bio-economy strategy should adopt the guiding principle of a biomass hierarchy and support a ‘cascade utilisation’ of biomass, first directed to ensure basic services not rewarded by the market and then to high value applications like materials (rather than bioenergy which has a lower value);

5. est d'avis que la stratégie bioéconomique devrait adopter le principe directeur d'une hiérarchie de la biomasse et soutenir une "utilisation en cascade" de cette dernière, l'objectif étant d'accorder la priorité aux services de bases non rémunérés par le marché, puis aux applications à haute valeur, telles que les matériaux (plutôt que la bioénergie qui a une valeur plus faible);


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10. Emphasises the need to establish full transparency regarding payments made to governments by European enterprises; calls on the Commission to support sustainable industrialisation strategies in developing countries aimed at trading in value-added products rather than just raw materials;

10. attire l'attention sur la nécessaire et totale transparence en ce qui concerne les paiements versés par des entreprises européennes à des gouvernements; et invite la Commission à soutenir des stratégies d'industrialisation durable dans les pays en développement visant à la commercialisation de produits à valeur ajoutée et pas seulement de matières premières;


10. Emphasises the need to establish full transparency regarding payments made to governments by European enterprises; calls on the Commission to support sustainable industrialisation strategies in developing countries aimed at trading in value-added products rather than just raw materials;

10. attire l'attention sur la nécessaire et totale transparence en ce qui concerne les paiements versés par des entreprises européennes à des gouvernements; et invite la Commission à soutenir des stratégies d'industrialisation durable dans les pays en développement visant à la commercialisation de produits à valeur ajoutée et pas seulement de matières premières;


Parliament has always supported this choice of legal basis, for reasons that are easy to understand, and I would also like to say why, namely that we are of the opinion that administrative cooperation does not affect material tax law, but rather seeks to ensure that the single market works well.

Pour des raisons aisées à comprendre, le choix de cette base juridique a toujours été soutenu par le Parlement, et je tiens à expliquer pourquoi.


This choice of legal basis has consistently been supported by the Parliament, which considers that administrative co-operation does not affect material tax law, but rather seeks to ensure that the single market works well, eg. by preventing tax evaders from hiding in another Member State.

Ce choix de la base juridique a été soutenu de manière systématique par le Parlement, qui considère que la coopération administrative n'affecte pas dans la pratique le droit fiscal, mais vise plutôt à assurer le bon fonctionnement du marché unique, en empêchant notamment les auteurs d'évasions fiscales de se cacher dans un autre État membre.


In this regard, the Court rejects inter alia the Commission's forecast of strong growth in the PET market, because analysis of the liquid dairy products (LDP) segment does not support it and because the Commission's analyses in regard to fruit juices were inadequate to support a finding that the glass containers currently used would be replaced by other packaging materials in PET rather than in carton or HDPE.

Il réfute, entre autres, ses projections de forte croissance du marché du PET, ne serait-ce que parce que le segment des produits laitiers liquides (PLL) les infirme, et parce que ses analyses sur les jus de fruits sont trop incomplètes pour étayer l'affirmation d'un remplacement des contenants actuels en verre par d'autres conditionnements en PET plutôt qu'en carton ou en PEHD.


Rather, it reflects the fact that significant material support for the promotion of social, economic and cultural rights should generally be pursued through the Community's main development assistance programmes (e.g. health, education and food security).

Elle reflète plutôt le fait que la fourniture d'un soutien matériel important pour la promotion des droits sociaux, économiques et culturels doit en général s'effectuer par le biais des principaux programmes d'aide au développement de la Communauté (par exemple dans les domaines de la santé, de l'éducation et de la sécurité alimentaire).




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Date index: 2025-08-10
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