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Agricultural input supplier
Agro-input supplier
Analyse supplier's information on a vehicle part
Analyse supplier's information on vehicle parts
Coordinate an order from various suppliers
Coordinate orders from various suppliers
Coordination of orders from various suppliers
Farm input supplier
Farm supply company
Forest Industry Suppliers & Logging Association
Forest Industry Suppliers Association of Alberta
Input supplier
Investigate supplier's information on vehicle parts
Linkages with suppliers
London Club.
London Suppliers Club
Maintain relationship with suppliers
Manage relationship with suppliers
NSG
Nuclear Suppliers Conference
Nuclear Suppliers Group
Preserve orders from various suppliers
Preserve relationship with suppliers
RISA
Resource Industry Suppliers Association
Search supplier's information on vehicle parts
Selection of suppliers
Supplier credit
Supplier linkages
Supplier's credit
Suppliers'choice
Suppliers'selection
Sustain relationship with suppliers

Vertaling van "supplier in question " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
manage relationship with suppliers | preserve relationship with suppliers | maintain relationship with suppliers | sustain relationship with suppliers

entretenir des relations avec des fournisseurs


investigate supplier's information on vehicle parts | search supplier's information on vehicle parts | analyse supplier's information on a vehicle part | analyse supplier's information on vehicle parts

analyser les informations de fournisseurs sur les pièces détachées de véhicules


coordination of orders from various suppliers | preserve orders from various suppliers | coordinate an order from various suppliers | coordinate orders from various suppliers

coordonner les commandes de différents fournisseurs


London Club. | London Suppliers Club | Nuclear Suppliers Conference | Nuclear Suppliers Group | NSG [Abbr.]

Club de Londres | groupe des fournisseurs de Londres | groupe des fournisseurs nucléaires


selection of suppliers | suppliers'choice | suppliers'selection

choix de fournisseurs


agricultural input supplier [ agro-input supplier | farm input supplier | farm supply company | input supplier ]

agrofournisseur [ fournisseur d'intrants agricoles | fournisseur d'intrants ]


Resource Industry Suppliers Association [ RISA | Forest Industry Suppliers & Logging Association | Forest Industry Suppliers Association of Alberta ]

Resource Industry Suppliers Association [ RISA | Forest Industry Suppliers & Logging Association | Forest Industry Suppliers Association of Alberta ]


supplier credit | supplier's credit

crédit de fournisseur | crédit fournisseur


1983 Canadian directory of energy conservation products and suppliers [ Canadian directory of energy conservation products and suppliers ]

Répertoire canadien 1983 des produits d'économie d'énergie et des fournisseurs [ Répertoire canadien des produits d'économie d'énergie et des fournisseurs ]


linkages with suppliers | supplier linkages

intégration vers l'amont | intégration amont | intégration avec les fournisseurs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In particular, the applicant was found not to be related to the supplier in question or to any other supplier in the PRC.

Plus précisément, rien n'a permis d'établir que le requérant était lié au fournisseur en question ni à aucun autre fournisseur en RPC.


4. Notes that Ford Genk has been the largest employer in the province of Limburg and that 512 redundancies in question and two more waves of expected redundancies due to closure of Ford Genk will have a serious impact on the local labour market which is characterised by a high level of unemployment, lower qualification levels and skills levels, and by a less developed supply of education services; notes that according to a study referred to by the Belgian authorities , for every 100 jobs expected to be lost at Ford Genk, there would be 65 jobs lost at its direct and indirect suppliers ...[+++]

4. relève que Ford Genk est l’employeur le plus important de la province du Limbourg et que les 512 licenciements en question ainsi que les deux nouvelles vagues de licenciements prévisibles en raison de la fermeture du site de Ford Genk auront une incidence grave sur l'emploi local, caractérisé par un niveau de chômage élevé, des niveaux de qualifications et de compétences inférieurs et une offre moins développée de services d’éducation; relève que, selon une étude mentionnée par les autorités belges , pour 100 emplois amenés à disparaître chez Ford Genk, 65 emplois disparaîtraient chez ses fournisseurs directs et indirects dans le Lim ...[+++]


If the reply to Question 1 is in the affirmative, must Articles 17(2)(a), 18(1)(a) and 22(3) of the Sixth Directive be interpreted as precluding provisions of national law under which, in circumstances such as those in the main proceedings, tax cannot be deducted by the taxable person since the invoice was issued by a person who was not the actual supplier of the goods and it is not possible to establish the identity of the actual ...[+++]

En cas de réponse affirmative à la première question, les articles 17, paragraphe 2, sous a), 18, paragraphe 1, sous a), et 22, paragraphe 3, de la sixième directive doivent-ils être interprétés en ce sens qu’ils s’opposent à une réglementation nationale qui, dans des circonstances telles que celles du litige au principal, interdit à l’assujetti de déduire la taxe aux motifs que la facture a été émise par un opérateur qui n’était pas le véritable fournisseur des biens et qu’il est impossible d’établir l’identité dudit fournisseur, de le contraindre à payer la taxe ou de déterminer la personne tenue d’émettre la facture en vertu de l’arti ...[+++]


Competitors may not be able to compete for an individual customer's entire demand because the supplier in question is an unavoidable trading partner at least for part of the demand on the market, for instance because its brand is a ‘must stock item’ preferred by many final consumers or because the capacity constraints on the other suppliers are such that a part of demand can only be provided for by the supplier in question (51) The market position of the supplier is thus of main importance to assess possible anti-competitive effects of single branding obligations.

Les concurrents peuvent ne pas être à même d'entrer en concurrence pour la demande totale d'un client donné parce que le fournisseur en question est un partenaire commercial inévitable au moins pour une partie de la demande sur le marché, par exemple du fait que sa marque est un «produit incontournable» préféré par un grand nombre de consommateurs finals ou que les contraintes de capacité pesant sur les autres fournisseurs sont telles qu'une partie de la demande ne peut être satisfaite que par le fournisseur en question (51). La position du fournisseur sur le marché est donc un facteur particulièrement important pour apprécier les éventu ...[+++]


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In connection with the separation of network operators from suppliers of electricity and gas (EU Directives 2003/54/EC and 2003/55/EC ), the question arises how Member States levy value added tax (VAT) on the operations of the separated network operators and suppliers.

Dans le contexte de la séparation entre les gestionnaires de réseau et les fournisseurs d'électricité et de gaz (directives 2003/54/CE et 2003/55/CE ), il faut se poser la question des modalités de perception, dans les États membres, de la taxe sur la valeur ajoutée (TVA) sur les activités des gestionnaires de réseau et fournisseurs concernés.


In connection with the separation of network operators from suppliers of electricity and gas (EU Directives 2003/54/EC and 2003/55/EC ), the question arises how Member States levy value added tax (VAT) for the operations of the separated network operators and suppliers.

Dans le contexte de la séparation entre les gestionnaires de réseau et les fournisseurs d'électricité et de gaz (directives 2003/54/CE et 2003/55/CE ), il faut se poser la question des modalités de perception, dans les États membres, de la taxe sur la valeur ajoutée (TVA) sur les activités des gestionnaires de réseau et fournisseurs concernés.


In connection with the separation of network operators from suppliers of electricity and gas (EU Directives 2003/54/EC and 2003/55/EC), the question arises how Member States levy value added tax (VAT) on the operations of the separated network operators and suppliers.

Dans le contexte de la séparation entre les gestionnaires de réseau et les fournisseurs d'électricité et de gaz (directives 2003/54/CE et 2003/55/CE), il faut se poser la question des modalités de perception, dans les États membres, de la taxe sur la valeur ajoutée (TVA) sur les activités des gestionnaires de réseau et fournisseurs concernés.


In connection with the separation of network operators from suppliers of electricity and gas (EU Directives 2003/54/EC and 2003/55/EC), the question arises how Member States levy value added tax (VAT) for the operations of the separated network operators and suppliers.

Dans le contexte de la séparation entre les gestionnaires de réseau et les fournisseurs d'électricité et de gaz (directives 2003/54/CE et 2003/55/CE), il faut se poser la question des modalités de perception, dans les États membres, de la taxe sur la valeur ajoutée (TVA) sur les activités des gestionnaires de réseau et fournisseurs concernés.


1. Member States shall ensure that any regulatory prohibition or restriction on the offer of space segment capacity to any authorised satellite earth station network operator are abolished, and shall authorise within their territory any space-segment supplier to verify that the satellite earth station network for use in connection with the space segment of the supplier in question is in conformity with the published conditions for access to such person's space segment capacity.

1. Les États membres assurent la suppression de toutes les interdictions ou restrictions réglementaires concernant le choix de la capacité de secteur spatial offert à tout exploitant autorisé de réseau de stations terrestres de satellites et autorisent sur leur territoire tout fournisseur de secteur spatial à vérifier si le réseau de stations terrestres de satellites à utiliser en relation avec le secteur spatial de ce fournisseur est conforme aux conditions publiées d'accès à la capacité de secteur spatial de celui-ci.


'Member States shall ensure that any regulatory prohibition or restrictions on the offer of space-segment capacity to any authorized satellite earth station network operator are abolished, and shall autorize within their territory any space-segment supplier to verify that the satellite earth station network for use in connection with the space segment of the supplier in question is in conformity with the published conditions for access to his space segment capacity'.

« Les États membres assurent la suppression de toutes les interdictions ou restrictions réglementaires concernant le choix de la capacité de secteur spatial offert à tout exploitant autorisé de réseau de stations terrestres de satellites et autorisent sur leur territoire tout fournisseur de secteur spatial à vérifier si le réseau de stations terrestres de satellites à utiliser en relation avec le secteur spatial de ce fournisseur est conforme aux conditions publiées d'accès à sa capacité de secteur spatial».


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