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Cabin supervisory control system failure indicator
Cost of external failure
Cost of external failures
Covert failure
Declaration of an EC failure to fulfil an obligation
Declaration of an EC failure to take action
Dormant failure
EC infringement procedure
EC infringement proceedings
ESFS
EU Supervisory Framework
European Supervisory Framework
European System of Financial Supervision
Executive program
Executive routine
External anomalies cost
External failure cost
External failures cost
Financial market supervision
Financial supervision
Financial surveillance
Hidden failure
Infringement procedure
Latent failure
MODS
MOF
MOFS
Multi-organ failure
Multiple organ dysfunction syndrome
Multiple organ failure
Multiple organ failure syndrome
Multiple systems organ failure
Multisystem organ failure
OLAF Supervisory Committee
Prudential control
Prudential supervision
Regulatory agencies
SSM Supervisory Board
Single Supervisory Mechanism Supervisory Board
Supervision of financial institutions
Supervisor
Supervisory Board
Supervisory Board of the ECB
Supervisory Board of the European Central Bank
Supervisory Committee
Supervisory Committee of OLAF
Supervisory authority
Supervisory power
Supervisory program
Supervisory programme
Supervisory routine
Surveillance Committee
Undetected hardware failure
Unrevealed failure

Vertaling van "supervisory failures " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
cabin supervisory control system failure indicator

indicateur de panne du système de télécommande de la cabine


Single Supervisory Mechanism Supervisory Board | SSM Supervisory Board | Supervisory Board | Supervisory Board of the ECB | Supervisory Board of the European Central Bank

conseil de surveillance de la Banque centrale européenne | conseil de surveillance prudentielle


OLAF Supervisory Committee | Supervisory Committee | Supervisory Committee of OLAF | Supervisory Committee of the European Anti-Fraud Office | Surveillance Committee

Comité de surveillance | Comité de surveillance de l'Office européen de lutte antifraude | Comité de surveillance de l'OLAF


executive program | executive routine | supervisor | supervisory program | supervisory programme | supervisory routine

programme de calculateur qui commande l'exécution d'autres programmes de calculateur et l'enchaînement des travaux dans un système de traitement de l'information | programme directeur | programme superviseur | routine d'exécution | superviseur


supervisory power [ supervisory authority | regulatory agencies(UNBIS) ]

pouvoir de contrôle [ autorité de contrôle ]


undetected hardware failure [ covert failure | unrevealed failure | latent failure | hidden failure | dormant failure ]

défaillance non détectée du matériel


multiple organ dysfunction syndrome | MODS | multiple organ failure | MOF | multiple organ failure syndrome | MOFS | multiple systems organ failure | multisystem organ failure | multi-organ failure

syndrome de défaillance multiviscérale | SDMV | défaillance multiviscérale | défaillance polyviscérale


external failure cost | external anomalies cost | external failures cost | cost of external failure | cost of external failures

coût des défaillances externes | coût des anomalies externes | coût de non-qualité chez le client | coût des défauts après livraison


infringement procedure (EU) [ declaration of an EC failure to fulfil an obligation | declaration of an EC failure to take action | EC infringement procedure | EC infringement proceedings ]

procédure d'infraction (UE) [ constatation du manquement | procédure CE d'infraction | procédure pré-contentieuse (UE) ]


financial supervision [ ESFS | European Supervisory Framework | European System of Financial Supervision | EU Supervisory Framework | financial market supervision | financial surveillance | prudential control | prudential supervision | supervision of financial institutions ]

surveillance financière [ cadre de surveillance de l'UE | cadre européen de surveillance | contrôle prudentiel | SESF | supervision financière | surveillance des établissements financiers | surveillance prudentielle | système européen de surveillance financière ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The ECB Recommendation covers amendments to the definition of periodic penalty payments (Article 1), the general principles and scope (Article 1a), sanctions in case of a failure to perform a duty (Article 2), procedural rules with regard to the initiation of an infringement procedure and the relationship with national competence (Article 3), specific rules regarding the upper limits of sanctions imposed by the ECB in the exercise of its supervisory tasks (new Article 4a), specific procedural rules for the imposition of such sanctions ...[+++]

La recommandation de la BCE comporte des amendements à la définition des astreintes (article premier), aux principes généraux et au champ d'application (article 1 bis), aux sanctions en cas de non-exécution d'une obligation (article 2), aux règles de procédure relative à l'engagement d'une procédure d'infraction et à la relation avec la compétence nationale (article 3), aux règles particulières concernant les montants maximaux des sanctions infligées par la BCE dans l'exercice de ses missions de surveillance prudentielle (nouvel article 4 bis), aux règles particulières de procédure pour ces sanctions, y compris la procédure de réexamen ( ...[+++]


3. Where the supervisory body requires the qualified trust service provider to remedy any failure to fulfil requirements under this Regulation and where that provider does not act accordingly, and if applicable within a time limit set by the supervisory body, the supervisory body, taking into account, in particular, the extent, duration and consequences of that failure, may withdraw the qualified status of that provider or of the affected service it provides and inform the body referred to in Article 22(3) for the purposes of updating ...[+++]

3. Lorsque l’organe de contrôle exige du prestataire de services de confiance qualifié qu’il corrige un manquement aux exigences prévues par le présent règlement et que le prestataire n’agit pas en conséquence, et le cas échéant dans un délai fixé par l’organe de contrôle, l’organe de contrôle, tenant compte, en particulier, de l’ampleur, de la durée et des conséquences de ce manquement, peut retirer à ce prestataire ou au service affecté le statut qualifié et informe l’organisme visé à l’article 22, paragraphe 3, aux fins de la mise à jour des listes de confiance visées à l’article 22, paragraphe 1.


3. Where the supervisory body requires the qualified trust service provider to remedy failure to fulfil requirements under this Regulation and that provider does not act accordingly, if applicable within a time limit set by the supervisory body, the supervisory body, taking into account in particular the extent, duration and consquences of that failure, may withdraw the qualified status of that provider or of the affected service it provides and inform the body referred to in Article 22(3) for the purposes of updating the trusted list ...[+++]

3. Lorsque l' organe de contrôle exige du prestataire de services de confiance qualifié qu'il corrige un manquement aux obligations prévues par le présent règlement et que le prestataire n' agit pas en conséquence, le cas échéant dans un délai fixé par l'organe de contrôle, l'organe de contrôle, tenant compte en particulier de l'ampleur, de la durée et des conséquences de ce manquement, peut retirer à ce prestataire ou au service affecté le statut qualifié et informe l'organisme visé à l'article 22, paragraphe 3, aux fins de la mise à jour des listes de confiance visées à l'article 22.


12. Agrees with the ECB that the increasing complexity of financial instruments, alongside a certain lack of transparency of financial institutions, supervisory failure by regulators and gaps in financial market regulation, has contributed to heightened systemic risk; adds that this has contributed to an increasing lack of public confidence in financial institutions;

12. partage le point de vue de la BCE selon lequel la complexité croissante des instruments financiers, associée à un certain manque de transparence des établissements financiers, à l'absence de surveillance de la part de régulateurs et à des lacunes dans la réglementation relative aux marchés financiers, contribue à créer un risque systémique accru; ajoute que le manque de confiance du public dans les établissements financiers s'en trouve renforcé;


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12. Agrees with the ECB that the increasing complexity of financial instruments, alongside a certain lack of transparency of financial institutions, supervisory failure by regulators and gaps in financial market regulation, has contributed to heightened systemic risk; adds that this has contributed to an increasing lack of public confidence in financial institutions;

12. partage le point de vue de la BCE selon lequel la complexité croissante des instruments financiers, associée à un certain manque de transparence des établissements financiers, à l'absence de surveillance de la part de régulateurs et à des lacunes dans la réglementation relative aux marchés financiers, contribue à créer un risque systémique accru; ajoute que le manque de confiance du public dans les établissements financiers s'en trouve renforcé;


12. Agrees with the ECB that the increasing complexity of financial instruments, alongside a certain lack of transparency of financial institutions, supervisory failure by regulators and gaps in financial market regulation, has contributed to heightened systemic risk; adds that this has contributed to an increasing lack of public confidence in financial institutions;

12. partage le point de vue de la BCE selon lequel la complexité croissante des instruments financiers, associée à un certain manque de transparence des établissements financiers, à l'absence de surveillance de la part de régulateurs et à des lacunes dans la réglementation relative aux marchés financiers, contribue à créer un risque systémique accru; ajoute que le manque de confiance du public dans les établissements financiers s'en trouve renforcé;


The action undertaken by the Authority in this respect should be without prejudice to the Commission’s powers pursuant to Article 258 TFEU to initiate infringement proceedings against the Member State of that supervisory authority for its failure to take such action, and without prejudice to the Commission’s right in such circumstances to seek interim measures in accordance with the rules of procedure of the Court of Justice of the European Union.

L’action entreprise par l’Autorité à cet égard ne devrait pas préjuger le pouvoir qu’a la Commission, en vertu de l’article 258 du traité sur le fonctionnement de l’Union européenne, d’engager une procédure d’infraction contre l’État membre de cette autorité de surveillance pour n’avoir pas pris lesdites mesures, ni du droit qu’a la Commission dans ces circonstances de demander l’application de mesures provisoires conformément au règlement de procédure de la Cour de justice de l’Union européenne.


8. Any subsequent failure, or substantial likelihood of failure, on the part of the entities referred to in paragraph 1 to meet the conditions referred to in paragraph 3, shall immediately be communicated by Eurojust to the Joint Supervisory Body and the Member States concerned.

8. Si, par la suite, les entités visées au paragraphe 1 n’assurent pas le respect des conditions visées au paragraphe 3 ou s’il y a de fortes raisons de penser qu’ils ne l’assurent pas, Eurojust en informe immédiatement l’organe de contrôle commun et les États membres concernés.


5. Any subsequent failure, or substantial likelihood of failure, on the part of the third States or entities referred to in paragraph 1(b) and (c) to meet the conditions referred to in paragraph 4 shall immediately be communicated by Eurojust to the Joint Supervisory Body and the Member States concerned.

5. Si, par la suite, l'État tiers ou les entités visées au paragraphe 1, points b) et c), n'assurent pas le respect des conditions visées au paragraphe 4 ou qu'il y a de fortes raisons de penser qu'ils ne l'assurent pas, l'organe de contrôle commun et les États membres concernés sont immédiatement informés par Eurojust.


8. Any subsequent failure, or substantial likelihood of failure, on the part of the entities referred to in paragraph 1 to meet the conditions referred to in paragraph 3, shall immediately be communicated by Eurojust to the Joint Supervisory Body and the Member States concerned.

8. Si, par la suite, les entités visées au paragraphe 1 n’assurent pas le respect des conditions visées au paragraphe 3 ou s’il y a de fortes raisons de penser qu’ils ne l’assurent pas, Eurojust en informe immédiatement l’organe de contrôle commun et les États membres concernés.




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Date index: 2023-05-07
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