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Air transportation facilities
Assist in patient transportation
Interfering with transportation facilities
The operation of transport facilities
Traffic facilities
Transfer patient to medical facility
Transport equipment
Transport facilities
Transport facility
Transport patient to medical facility
Transport patients to medical facilities
Transportation facilities
Vehicle

Vertaling van "suitable transport facilities " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
traffic facilities | transport facilities | transportation facilities

équipement de trafic | équipement de voirie | infrastructure de transport


vehicle [ transport equipment | transport facilities ]

véhicule [ matériel de transport | matériel roulant ]


the operation of transport facilities

l'exploitation des équipements de transport


transportation facilities

moyen de communication | moyen de transport








interfering with transportation facilities

atteinte à des voyageurs


air transportation facilities

installations de transport aérien


assist in patient transportation | transfer patient to medical facility | transport patient to medical facility | transport patients to medical facilities

transporter un patient vers un établissement médical
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The first is that they must have suitable levels of both physical infrastructure (efficient transport, telecommunications and energy networks, good environmental facilities and so on) and human capital (a labour force with appropriate levels of skills and training).

Le premier est qu'elles doivent avoir un niveau adéquat d'infrastructures matérielles (réseaux de transport, de télécommunications et d'énergie efficaces, bons agencements environnementaux, etc.) et de capital humain (une main-d'oeuvre dotée des qualifications et d'un niveau de formation appropriés).


The first is the existence of a suitable endowment of both basic infrastructure (in the form of efficient transport, telecommunications and energy networks, good water supplies and environmental facilities and so on) and a labour force with appropriate levels of skills and training.

Le premier est l'existence d'une dotation adéquate en ce qui concerne à la fois les infrastructures de base (sous la forme de réseaux efficaces de transport, de télécommunications et d'énergie, d'un bon réseau d'alimentation en eau et d'équipements liés à l'environnement, etc.) et une main-d'oeuvre possédant des qualifications et une formation suffisantes.


In this regard, operators of all combustion plants with a rated electrical output of 300 MW or more should ensure that: (i) suitable storage sites are available; (ii) transport facilities are technically and economically feasible; and (iii) it is technically and economically feasible to retrofit for carbon dioxide capture.

À cet égard, les exploitants de toutes les installations de combustion d’une puissance électrique nominale égale ou supérieure à 300 MW doivent s’assurer de: i) la disponibilité de sites de stockage appropriés; ii) la faisabilité technique et économique de réseaux de transport; et iii) la faisabilité technique et économique d’une adaptation ultérieure en vue du captage du dioxyde de carbone.


In this regard, operators of all combustion plants with a rated electrical output of 300 MW or more should ensure that: (i) suitable storage sites are available; (ii) transport facilities are technically and economically feasible; and (iii) it is technically and economically feasible to retrofit for carbon dioxide capture

À cet égard, les exploitants de toutes les installations de combustion d’une puissance électrique nominale égale ou supérieure à 300 MW doivent s’assurer de: i) la disponibilité de sites de stockage appropriés; ii) la faisabilité technique et économique de réseaux de transport; et iii) la faisabilité technique et économique d’une adaptation ultérieure en vue du captage du dioxyde de carbone


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Under Art. 33 of the CCS Directive, Member States have to ensure that operators of all combustion plants with a rated electrical output of 300 MW or more have assessed whether the conditions of 1) availability of suitable storage sites; 2) economic and technical feasibility of transport facilities and of 3) retrofit for CO2 capture are met[32].

En vertu de l’article 33 de la directive CSC, les États membres sont tenus de veiller à ce que tous les exploitants d’installations de combustion d’une puissance électrique nominale égale ou supérieure à 300 MW aient évalué si les conditions relatives 1) à la disponibilité de sites de stockage appropriés, 2) à la faisabilité technique et économique des réseaux de transport et 3) à la faisabilité technique et économique d’une adaptation en vue du captage du CO2 sont réunies[32].


(b) all oil or oily material that is not burned on a vessel or platform and all non-combustible material is transported in a suitable container to, and disposed of at, a suitable waste disposal facility on land; and

b) les huiles et matériaux huileux non incinérés à bord d’un navire ou d’une plate-forme et les substances incombustibles sont transportés dans un contenant approprié à une installation d’élimination sur terre appropriée pour y être détruits;


In accordance with the Commission statement to the European Council (8) regarding Article 10(3) of the ETS Directive on the use of revenues generated from the auctioning of allowances, EEA States may use those revenues, between 2013 and 2016, to support the construction of highly efficient power plants, including new power plants that are carbon capture and storage (CCS)-ready. As a minus to this definition, under Article 33 of Council Directive 2009/31/EC of 23 April 2009 on the geological storage of carbon dioxide (9), EEA States must ensure that operators of combustion plants with a rated electrical output exceeding 300 MW have assessed certain conditions, namely, whether suitable ...[+++]

Conformément à la déclaration de la Commission au Conseil européen (8) concernant l'article 10, paragraphe 3, de la directive relative au SEQE, sur l'utilisation du produit de la mise aux enchères des quotas, les États de l'EEE peuvent utiliser le produit de cette mise aux enchères, entre 2013 et 2016, afin de contribuer à la construction de centrales à haut rendement, y compris de nouvelles centrales électriques aptes au captage et au stockage géologique du CO2 (centrales aptes au CSC) L'article 33 de la directive 2009/31/CE du Conseil du 23 avril 2009 relative au stockage géologique du dioxyde de carbone (9) prévoit toutefois que les États de l'EEE veillent à ce que les exploitants de toutes les installations de combustion d’une puissance ...[+++]


‘CCS-ready’ means that an installation has demonstrated that suitable storage sites are available, that transport facilities are technically and economically feasible and that it is technically and economically feasible to retrofit for CO2 capture, as soon as sufficient market incentives in the form of a CO2 price threshold are reached.

— «apte au CSC»: le fait qu'une installation ait démontré la disponibilité de sites de stockage appropriés, la faisabilité technique et économique de réseaux de transport et la faisabilité technique et économique d’une adaptation en vue du captage du CO2, dès qu'il existe des incitations économiques suffisantes sous la forme d'un seuil de prix pour le CO2.


In addition to the provisions of Chapters II and III of Annex I to Regulation (EC) No 1/2005 applying to means of transport for loading and unloading animals, every control post must have suitable equipment and facilities available for the purpose of loading and unloading animals from the means of transport.

Outre les dispositions prévues à l'annexe I, chapitres II et III, du règlement (CE) no 1/2005 applicables aux moyens de transport pour le chargement et le déchargement des animaux, chaque poste de contrôle doit être doté d'équipements et d'installations adéquats pour charger et décharger les animaux des moyens de transport.


In this regard, operators of all combustion plants with a rated electrical output of 300 MW or more should ensure that: (i) suitable storage sites are available; (ii) transport facilities are technically and economically feasible; and (iii) it is technically and economically feasible to retrofit for carbon dioxide capture.

À cet égard, les exploitants de toutes les installations de combustion d’une puissance électrique nominale égale ou supérieure à 300 MW doivent s’assurer de: i) la disponibilité de sites de stockage appropriés; ii) la faisabilité technique et économique de réseaux de transport; et iii) la faisabilité technique et économique d’une adaptation ultérieure en vue du captage du dioxyde de carbone.


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