Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Apply foreign languages in hospitality
Applying foreign languages in hospitality
CEFR
Common European Framework of Reference for Languages
Expert language proficiency qualification
Expert language skill
Exploit foreign language skills in tourism
Foreign language competence
Improve language skills
Language ability
Language aptitude
Language competence
Language proficiency
Language qualifications
Language skill
Language skills
Linguistic ability
Linguistic competence
Maintain language skills
Renew language skills
Specialized language proficiency qualification
Specialized language skill
Update language skills
Use foreign languages in hospitality sector

Traduction de «sufficient language skills » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: A residual category for disorders in which there is some admixture of specific developmental disorders of speech and language, of scholastic skills, and of motor function, but in which none predominates sufficiently to constitute the prime diagnosis. This mixed category should be used only when there is a major overlap between each of these specific developmental disorders. The disorders are usually, but not always, associated with some degree of general impairment of cognitive functions. Thus, the category should be used ...[+++]

Définition: Catégorie résiduelle de troubles, dans lesquels il existe à la fois des signes d'un trouble spécifique du développement, de la parole et du langage, des acquisitions scolaires et des fonctions motrices, mais sans qu'aucun de ces éléments ne prédomine suffisamment pour constituer le diagnostic principal. Cette catégorie, mixte, doit être réservée à des cas où il existe un chevauchement important de chacun de ces troubles spécifiques du développement. Ces troubles s'accompagnent habituellement, mais pas toujours, d'un certai ...[+++]


Definition: A disorder in which the child, having previously made normal progress in language development, loses both receptive and expressive language skills but retains general intelligence; the onset of the disorder is accompanied by paroxysmal abnormalities on the EEG, and in the majority of cases also by epileptic seizures. Usually the onset is between the ages of three and seven years, with skills being lost over days or weeks. The temporal association between the onset of seizures and loss of language is variable, with one pre ...[+++]

Définition: Trouble dans lequel l'enfant, dont le langage s'est auparavant développé normalement, perd ses acquisitions de langage, à la fois sur le versant expressif et réceptif, tout en gardant une intelligence normale. La survenue du trouble s'accompagne d'anomalies paroxystiques à l'EEG et, dans la plupart des cas, de crises d'épilepsie. Le trouble apparaît habituellement entre trois et sept ans, avec perte du langage en quelques jours ou quelques semaines. La succession dans le temps, entre le début des crises épileptiques et la perte du langage, est assez variable, l'une des deux manifestations précédant l'autre (ou inversement) de ...[+++]


maintain language skills | renew language skills | improve language skills | update language skills

tenir à jour ses compétences linguistiques


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un trouble spécifique de la lecture ont souvent des antécédents de troubles de la parole ou du ...[+++]


applying foreign languages in hospitality | exploit foreign language skills in tourism | apply foreign languages in hospitality | use foreign languages in hospitality sector

pratiquer des langues étrangères dans le secteur de l’hébergement de loisirs


language skills [ CEFR | Common European Framework of Reference for Languages | foreign language competence | language competence | language proficiency | language qualifications ]

compétence linguistique [ cadre européen commun de référence pour les langues | CECR | compétences en langues étrangères | compétences linguistiques | connaissances linguistiques ]


specialized language skill [ expert language skill | specialized language proficiency qualification | expert language proficiency qualification ]

compétence linguistique spécialisée


language ability [ language aptitude | linguistic competence | linguistic ability | language skill ]

aptitude linguistique [ compétence linguistique | habileté linguistique ]


language skills [ language qualifications ]

capacités langagières [ aptitudes langagières | connaissances linguistiques | compétence linguistique | capacité linguistique | habileté d'expression verbale | habileté du langage ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
According to the Canadian Bar Association, applicants may not have the specific knowledge in English or French to pass a written or oral test, but still possess sufficient language skills needed to be a long-term contributing member of Canadian society.

Selon l'Association du Barreau canadien, les demandeurs n'ont pas nécessairement les connaissances précises pour réussir un test écrit ou oral en anglais ou en français, mais ils peuvent quand même avoir les connaissances linguistiques nécessaires pour apporter une leur contribution à la société canadienne sur une longue période.


29. Recalls the importance of the mobility of workers, geographically and across sectors, as a choice for a competitive labour market, and stresses the need to reduce the administrative and linguistic barriers that are liable to restrict it, and to further develop tools to facilitate mobility such as swift recognition of formal, non-formal or informal qualifications between Member States, the European Qualifications Framework, the European CV and the European Skills Passport, as well as providing sector-specific language courses and trainin ...[+++]

29. rappelle l'importance de la mobilité géographique et intersectorielle des travailleurs dans une optique de compétitivité du marché du travail; insiste sur la nécessité de réduire les obstacles administratifs et linguistiques susceptibles d'entraver la mobilité et de développer davantage les dispositifs qui la favorisent, comme la reconnaissance rapide des qualifications formelles, non formelles et informelles entre les États membres, le cadre européen des certifications, le CV européen et le passeport européen des compétences, ainsi que la formation aux langues de spécialité et à la communication interculturelle; encourage à faire ...[+++]


25. Calls on the Member States also to provide more efficient education with a focus on transversal skills, language skills and entrepreneurial skills, in order to achieve a greater level of EU-wide employability; calls on the Member States to educate their citizens about EU citizenship rights, civic duties and commitments and how they can benefit from their right to free movement in the EU; stresses that, with a view to developing active citizenship and social integration, sufficient attention ...[+++]

25. appelle les États membres à dispenser également des formations plus efficaces axées sur les compétences transversales, les compétences linguistiques et les compétences de gestion et de direction d'entreprise, de façon à renforcer l'employabilité à travers l'ensemble de l'Europe; demande aux États membres de sensibiliser les citoyens aux droits, aux devoirs et aux obligations civiques que leur confère la citoyenneté européenne et de les informer des avantages qu'ils peuvent retirer de leur droit à la libre circulation dans l'Union européenne; souligne qu'en vue de favoriser une citoyenneté active et l'intégration sociale, une attention suffisante doit être ...[+++]


25. Calls on the Member States also to provide more efficient education with a focus on transversal skills, language skills and entrepreneurial skills, in order to achieve a greater level of EU-wide employability; calls on the Member States to educate their citizens about EU citizenship rights, civic duties and commitments and how they can benefit from their right to free movement in the EU; stresses that, with a view to developing active citizenship and social integration, sufficient attention ...[+++]

25. appelle les États membres à dispenser également des formations plus efficaces axées sur les compétences transversales, les compétences linguistiques et les compétences de gestion et de direction d'entreprise, de façon à renforcer l'employabilité à travers l'ensemble de l'Europe; demande aux États membres de sensibiliser les citoyens aux droits, aux devoirs et aux obligations civiques que leur confère la citoyenneté européenne et de les informer des avantages qu'ils peuvent retirer de leur droit à la libre circulation dans l'Union européenne; souligne qu'en vue de favoriser une citoyenneté active et l'intégration sociale, une attention suffisante doit être ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Our second objection is that the bill, to be meaningful, should also specify the type of language skills required, which it did not do with sufficient clarity in its original form.

Notre deuxième objection est que le projet de loi, pour être utile, devrait également préciser le type de compétences linguistiques requises, ce qu'il ne faisait pas assez clairement dans sa forme initiale.


Our second objection is that the bill, to be meaningful, should also specify the type of language skills required, which it does not do now with sufficient clarity.

Notre deuxième objection est que le projet de loi, pour être utile, devrait également préciser le type de compétences linguistiques requises, ce qu'il ne fait pas assez clairement pour le moment.


41. Believes that in the context of life-long learning, sufficient support should be provided to help citizens of all age groups to develop and improve their language skills on an ongoing basis by giving them access to suitable language learning or other facilities for easier communication, including language learning at an early age, with a view to improving their social inclusion, employment prospects and welfare;

41. considère que, dans le contexte de l'apprentissage tout au long de la vie, il y a lieu de prévoir un soutien suffisant pour aider les citoyens, quel que soit leur âge, à développer et à améliorer leurs compétences linguistiques sur une base continue, en leur donnant accès à une formation linguistique appropriée ou à d'autres moyens destinés à faciliter la communication, y compris l'apprentissage précoce des langues, en vue de favoriser leur inclusion sociale et d'améliorer leurs perspectives d'emploi et leur accès à la protection ...[+++]


42. Believes that in the context of life-long learning, sufficient support should be provided to help citizens of all age groups to develop and improve their language skills on an ongoing basis by giving them access to suitable language learning or other facilities for easier communication, including language learning at an early age, with a view to improving their social inclusion, employment prospects and welfare;

42. considère que dans le contexte de l'apprentissage tout au long de la vie, il y a lieu de prévoir un soutien suffisant pour aider les citoyens, quel que soit leur âge, à développer et améliorer leurs compétences linguistiques sur une base continue, en leur donnant accès à une formation linguistique appropriée ou à d'autres moyens destinés à faciliter la communication, y compris l'apprentissage précoce des langues, en vue de favoriser leur inclusion sociale et d'améliorer leurs perspectives d'emploi et leur accès à la protection soc ...[+++]


The immigrant, at present, is caught in a situation where some formal language test results indicate high language skill, but that skill doesn’t seem to be sufficient to allow success in an educational setting or allow him or her to function effectively in a workplace.

L'immigrant, à l'heure actuelle, se trouve dans une situation où certains résultats de tests linguistiques officiels sont très bons alors que ses compétences linguistiques ne semblent pas suffisantes pour lui permettre de suivre des études ou de fonctionner efficacement en milieu de travail.


the development of the Indicator should fully respect the responsibility of Member States for the organisation of their education systems and should not impose undue administrative or financial burdens on the organisation and institutions concerned; the method for data-gathering should take account of previous work in the field at international, Union and Member State level, and be devised and implemented in a cost-effective manner; the European Indicator of Language Competence shall be put in place as soon as possible, in accordance with the following terms of reference: data should be gathered on competences in f ...[+++]

qu'il convient, lors de la mise au point de l'indicateur, de respecter pleinement la responsabilité des États membres quant à l'organisation de leurs systèmes éducatifs et de ne pas imposer à l'organisation et aux institutions concernées une charge administrative ou financière excessive; que la méthode de collecte des données devrait tenir compte des travaux antérieurs réalisés dans ce domaine aux niveaux international, communautaire ou des États membres, et être conçue et appliquée d'une manière efficace en termes de coûts; que l'indicateur européen des compétences linguistiques doit être mis en place le plus rapidement possible, selon les modalités suivantes: il convient de recueillir des données concernant les compétences dans les première et ...[+++]


w