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Ascertain necessary human resources
Chief of Staff
DGHRSD
Department of Human Resources Development
Department of Human Resources Development and Housing
Department of Human Resources and Labour
Department of Income Assistance
Determine necessary human resources
Direct human resources
Director General Human Resources Strategic Directions
General right to a guarantee of sufficient resources
HRD-NB
HRDC
HRDH-NB
HRIS
HRM
Human Resources Development Canada
Human Resources Development-NB
Human Resources and Labour
Human resource management
Human resource management software
Human resource software
Human resources assistant
Human resources associate
Human resources executive assistant
Human resources information system
Human resources management
Human resources management software
Human resources plan
Human resources planning
Human resources secretary
Human resources software
Identify necessary human resources
Identifying necessary human resources
Manage hr
Manage human resources
Manpower planning
Oversee human resources
Personnel management
Planning of human resources

Vertaling van "sufficient human resources " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
human resource management software | human resource software | human resources management software | human resources software | human resources information system | HRIS

logiciel de gestion des ressources humaines | logiciel de gestion du personnel


human resources associate | human resources secretary | human resources assistant | human resources executive assistant

assistante ressources humaines | assistant ressources humaines | assistant ressources humaines/assistante ressources humaines


ascertain necessary human resources | identifying necessary human resources | determine necessary human resources | identify necessary human resources

déterminer les ressources humaines nécessaires


Human Resources Development Canada [ HRDC | Department of Human Resources Development | Department of Human Resources and Labour | Human Resources and Labour ]

Développement des ressources humaines Canada [ DRHC | ministère du Développement des ressources humaines | ministère des Ressources humaines et du Travail | Ressources humaines et Travail ]


manage hr | oversee human resources | direct human resources | manage human resources

gérer les ressources humaines


human resources plan | human resources planning | manpower planning | planning of human resources

planification des ressources humaines | planification de la main-d'œuvre | planification des effectifs


Department of Human Resources Development and Housing [ HRDH-NB | Department of Human Resources Development | Human Resources Development-NB | HRD-NB | Department of Income Assistance ]

ministère du Développement des Ressources humaines et de l'Habitation [ DRHH-NB | ministère du Développement des ressources humaines | Développement des ressources humaines-NB | ministère de l'Aide au revenu ]


Director General Human Resources Strategic Directions [ DGHRSD | Chief of Staff (Human Resources - Civilian) | Chief of Staff Assistant Deputy Minister (Human Resources - Civilian) ]

Directeur général - Orientations stratégiques en ressources humaines [ DGOSRH | Chef d'état-major (Ressources humaines - Civils) | Chef d'état-major Sous-ministre adjoint (Ressources humaines - Civils) ]


general right to a guarantee of sufficient resources

droit général à des ressources garanties


human resources management | HRM | human resource management | personnel management

gestion des ressources humaines | GRH | gestion du personnel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The issue of human resources in RD was also raised in the context of the 3% objective [6], particularly in the Communication "More Research for Europe - towards 3% of GDP" [7] which underlined the fact that Member States and the research community need to be aware of the risk that a lack of sufficient human resources in RD constitutes a bottleneck to the attainment of the 3% objective.

La question des ressources humaines dans la RD a été soulevée également dans le cadre de l'objectif de 3 % [6], notamment dans la communication intitulée « Plus de recherche pour l'Europe - Objectif: 3 % du PIB » [7], qui insiste sur le fait que les États membres et la communauté des chercheurs doivent être conscients du risque qu'un manque de ressources humaines constitue un obstacle à la réalisation de l'objectif de 3 %.


In order to function efficiently, ADR entities should have sufficient human, material and financial resources at their disposal.

Afin qu'elles puissent fonctionner efficacement, les entités de REL devraient disposer de ressources humaines, matérielles et financières suffisantes.


1. The ECB shall provide sufficient human and financial resources for the fulfilment of its task of ensuring the Secretariat.

1. La BCE prévoit des ressources humaines et financières suffisantes pour l’exécution de sa mission consistant à assurer le secrétariat.


The Secretariat of the ESRB (the Secretariat) should be ensured by the ECB and, to this effect, the ECB should provide sufficient human and financial resources.

Le secrétariat du CERS (ci-après dénommé «le secrétariat») devrait être assuré par la BCE qui devrait, à cette fin, prévoir des ressources humaines et financières suffisantes.


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4. Recalls that the Treaty of Lisbon, as outlined in its Articles 3 and 21, puts the promotion and protection of human rights at the centre of the Union's external action; underlines that priority must be given to ensuring that the promotion of human rights as both a basic value and an objective of the Union's foreign policy is duly mirrored in the creation and structure of the European External Action Service, including through the designation of sufficient human resources; calls therefore for the creation of a central focal point with a specific responsibility for human rights defenders within the EEAS;

4. rappelle que le traité de Lisbonne, en particulier ses articles 3 et 21, fait de la promotion et de la protection des droits de l'homme un des aspects centraux de l'action extérieure de l'Union; souligne qu'il faut, en priorité, veiller à ce que la promotion des droits de l'homme en tant que valeur fondamentale et objectif de la politique étrangère de l'Union se reflète dûment dans la création et la structure du service européen d'action extérieure, notamment en affectant à ce service des ressources humaines suffisantes; réclame dès lors l'établissement d'un guichet spécialement chargé des d ...[+++]


4. Recalls that the Treaty of Lisbon, as outlined in its Articles 3 and 21, puts the promotion and protection of human rights at the centre of the Union's external action; underlines that priority must be given to ensuring that the promotion of human rights as both a basic value and an objective of the Union's foreign policy is duly mirrored in the creation and structure of the European External Action Service, including through the designation of sufficient human resources; calls therefore for the creation of a central focal point with a specific responsibility for human rights defenders within the EEAS;

4. rappelle que le traité de Lisbonne, en particulier ses articles 3 et 21, fait de la promotion et de la protection des droits de l'homme un des aspects centraux de l'action extérieure de l'Union; souligne qu'il faut, en priorité, veiller à ce que la promotion des droits de l'homme en tant que valeur fondamentale et objectif de la politique étrangère de l'Union se reflète dûment dans la création et la structure du service européen d'action extérieure, notamment en affectant à ce service des ressources humaines suffisantes; réclame dès lors l'établissement d'un guichet spécialement chargé des d ...[+++]


4) Recalls that the Treaty of Lisbon, as outlined in its Articles 3 and 21, puts the promotion and protection of human rights at the centre of the Union’s external action; underlines that priority must be given to ensuring that the promotion of human rights as both a basic value and an objective of the Union’s foreign policy is duly mirrored in the creation and structure of the European External Action Service, including through the designation of sufficient human resources; calls therefore for the creation of a central focal point with a specific responsibility for human rights defenders within the EEAS;

4. rappelle que le traité de Lisbonne, en particulier ses articles 3 et 21, fait de la promotion et de la protection des droits de l'homme un des aspects centraux de l'action extérieure de l'Union; souligne qu’il faut, en priorité, veiller à ce que la promotion des droits de l’homme en tant que valeur fondamentale et objectif de la politique étrangère de l’Union se reflète dûment dans la création et la structure du service européen d’action extérieure, notamment en affectant à ce service des ressources humaines suffisantes; réclame dès lors l'établissement d'un guichet spécialement chargé des d ...[+++]


Bearing in mind the report of the UN Special Rapporteur on extrajudicial executions and the March 2010 report by the UN High Commissioner for Human Rights on the situation in Colombia, which demonstrated that alleged executions in Colombia were not isolated acts and that it is necessary to allocate sufficient human, technical and financial resources to ensure that such cases do not go unpunished, will the Council ask the Colombian Government to take the necessary steps to ...[+++]

Vu le rapport du rapporteur spécial des Nations unies sur les exécutions extrajudiciaires et le rapport du haut-commissariat aux droits de l'homme des Nations unies de mars 2010 sur la situation en Colombie, qui a révélé que les exécutions alléguées ne constituaient pas des actes isolés et qu'il était nécessaire de mobiliser des ressources humaines, techniques et financières suffisantes pour faire en sorte que ces crimes ne restent pas impunis, le Conseil va-t-il demander au gouvernement colombien d'adopter les mesures nécessaires pour mettre totalement e ...[+++]


R. whereas the members of the African Union have neither sufficient human, material and financial resources nor the necessary mandate to deal with this situation over such a vast area,

R. considérant que les membres de l'Union africaine ne disposent ni des ressources humaines, matérielles et financières suffisantes, ni du mandat nécessaire pour faire face à une telle situation, et sur un terrain aussi vaste,


(23) Exchange of know-how, best practice and project results, coordination within the programme and with other Community policies, continuity with existing programmes, stability of rules of participation, sufficient human resources as well as a rapid implementation will be crucial for the success of the "Intelligent Energy - Europe" programme.

(23) L'échange de savoir-faire, des meilleures pratiques et des résultats des projets, la coordination au sein du programme et avec d'autres politiques communautaires, la continuité avec les programmes existants, la stabilité des règles de participation, la disponibilité de ressources humaines suffisantes ainsi qu'une mise en oeuvre rapide seront des éléments cruciaux pour le succès du programme "Énergie intelligente - Europe".


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