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Acronym
COMS
Committee on Maritime Safety
Communicate using the GMDSS
Communicating alerts using the GMDSS
Coverage of GMDSS
EMSA
European Maritime Safety Agency
Experts Group on Maritime Safety and Road Safety
Global Maritime Distress and Safety System
Manage safety standards for maritime water transport
Maritime safety
Regulations and guidelines concerning maritime safety
Safety at sea
Sea transport safety
Sending alerts using the GMDSS
Ship safety
Shipping safety

Vertaling van "such maritime safety " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
maritime safety [ safety at sea | sea transport safety | ship safety ]

sécurité maritime [ sécurité des navires | sécurité des transports maritimes ]


manage standards of safety for maritime water transport | supervise safety standards for maritime water transport | ensure compliance with maritime safety regulations and standards | manage safety standards for maritime water transport

gérer les normes de sécurité relatives au transport maritime




European Maritime Safety Agency [ EMSA [acronym] ]

Agence européenne pour la sécurité maritime [ EMSA [acronym] ]


Experts Group on Maritime Safety and Road Safety

Groupe d'experts en sécurité routière et maritime


Interregional Advisers in Maritime Training, Technical Port Operations, Maritime Safety Administration, Maritime Legislation, and Maritime Pollution

Conseillers interrégionaux en matière de formation maritime, d'opérations portuaires techniques, d'administration de la sécurité maritime, de législation maritime et de pollution maritime


Committee on Maritime Safety | COMS [Abbr.]

Commission sur la sûreté maritime | COMS [Abbr.]


regulations and guidelines concerning maritime safety

règles et directives relatives à la sécurité maritime


coverage of GMDSS | features of Global Maritime Distress and Safety System | coverage of Global Maritime Distress and Safety System | Global Maritime Distress and Safety System

Système mondial de détresse et de sécurité en mer


communicate using the GMDSS | sending alerts using the GMDSS | communicate using the global maritime distress and safety system | communicating alerts using the GMDSS

communiquer au moyen du Système mondial de détresse et de sécurité en mer
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
3. Such an amendment shall enter into force on a date to be determined by the Maritime Safety Committee at the time of its adoption unless, by a prior date determined by the Maritime Safety Committee at the same time, one-fifth or five of the Contracting Parties, whichever number is less, notify the Secretary-General of their objection to the amendment.

3. Cet amendement entrera en vigueur à une date qui sera fixée par le Comité de la sécurité maritime au moment de son adoption, à moins qu’à une date antérieure, que le Comité de la sécurité maritime fixera en même temps, un cinquième des Parties Contractantes, ou cinq Parties Contractantes si ce chiffre est inférieur, aient notifié au Secrétaire général qu’elles élèvent des objections contre ledit amendement.


2. If adopted by a two-thirds majority of those present and voting in the Maritime Safety Committee of the Organization to which all Contracting Parties shall have been invited to participate and to vote, and if such majority includes a two-thirds majority of the Contracting Parties present and voting, such amendment shall be communicated by the Secretary-General to all Contracting Parties for their acceptance.

2. S’il est adopté par une majorité des deux tiers des présents et votants au Comité de la sécurité maritime de l’Organisation, aux débats duquel toutes les Parties Contractantes auront été invitées à participer avec le droit de vote, et si cette majorité comprend une majorité des deux tiers des Parties Contractantes présentes et votantes, l’amendement sera communiqué par le Secrétaire général à toutes les Parties Contractantes pour acceptation.


In the EESC's view, greater consideration needs to be given to the added value of the existing agencies, such as the EDA (defence), Frontex (external borders), Europol (public safety), ENISA (information security), the EASA (aviation safety), the EMSA (maritime safety) and the EFSA (food safety), and the alert systems such as RAPEX (European rapid alert system for product safety) and the ECHA in Helsinki (system on chemical product ...[+++]

De l'avis du CESE, il importe de prendre davantage en compte la valeur ajoutée apportée par les agences déjà créées telles que l'AED (Défense), FRONTEX (frontières extérieures), EUROPOL (sécurité publique), l'ENISA (réseaux et information), l'AESA (sécurité aérienne), l'EMSA (sécurité maritime), l'EFSA (sécurité des aliments), ainsi que des systèmes d'alerte, tels que RAPEX (Système communautaire d'échange rapide d'informations sur les dangers découlant de l'utilisation de certains produits) et l'agence ECHA à Helsinki (système d'enregistrement, d'évaluation et d'autorisation des substances chimiques REACH).


The European Maritime Safety Agency was created back in 2004 in response to disasters such as the ones involving the ferry Estonia or the tankers Erika or Prestige and I am very pleased to see it today as a well respected player, providing high value professional services to maritime transport and beyond.

Aussi l'Agence européenne pour la sécurité maritime a-t-elle été créée en 2004 pour tenter d'éviter des catastrophes comme celles du ferry Estonia ou des pétroliers Erika ou Prestige et je suis très satisfait de constater qu'elle est devenue aujourd'hui un interlocuteur respecté qui fournit des services professionnels de haute qualité au transport maritime et au-delà.


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The Commission has taken into account recent policy developments such as the adoption of the third maritime safety package and has based its proposal on (1) the first external evaluation of the Agency, (2) the recommendations adopted by EMSA's Administrative Board and (3) EMSA's Multi-annual strategy adopted in March 2010.

La Commission a pris en compte les récentes évolutions politiques comme l'adoption du troisième paquet sur la sécurité maritime et a fondé sa proposition sur (1) la première évaluation externe dont l'AESM a fait l'objet, (2) les recommandations adoptées par le conseil d'administration de l'AESM et (3) la stratégie pluriannuelle de l'AESM adoptée en mars 2010.


Such tasks shall include the collection, recording and evaluation of technical data in the fields of maritime safety, maritime security and maritime traffic, as well as in the field of marine pollution, both accidental and deliberate, the systematic exploitation of existing databases, including their cross-fertilisation, and, where appropriate, the development of additional databases.

Ces tâches incluent la collecte, l'enregistrement et l'évaluation de données techniques dans les domaines de la sécurité maritime, de la sûreté maritime et du trafic maritime, ainsi que dans le domaine de la pollution marine, tant accidentelle qu'intentionnelle, l'exploitation systématique des bases de données existantes, qui comprend leur enrichissement mutuel, et, le cas échéant, le développement de bases de données supplémentaires.


The Agency should assist the Commission in the continuous process of updating and developing Community legislation in the field of maritime safety and prevention of pollution by ships and should provide the necessary support to ensure the convergent and effective implementation of such legislation throughout the Community by assisting the Commission in performing the tasks assigned to the latter by existing and future Community legislation on maritime safety and ship pollution prevention.

Il importe que l'Agence assiste la Commission dans le processus continu de mise à jour et de développement de la législation communautaire dans le domaine de la sécurité maritime et de la prévention de la pollution causée par les navires et lui fournisse le soutien nécessaire pour garantir une mise en oeuvre convergente et efficace de cette législation dans toute la Communauté, en secondant la Commission dans la réalisation des tâches qui lui sont attribuées par la législation communautaire, actuelle et à venir, relative à la sécurité maritime et à la prévention de la pollution causée par les navires.


Such tasks shall include the collection, recording and evaluation of technical data in the fields of maritime safety and maritime traffic, as well as in the field of marine pollution, both accidental and deliberate, the systematic exploitation of existing databases, including their cross-fertilisation, and, where appropriate, the development of additional databases.

De telles tâches incluent la collecte, l'enregistrement et l'évaluation de données techniques dans les domaines de la sécurité maritime et du trafic maritime, ainsi que dans le domaine de la pollution marine, tant accidentelle qu'intentionnelle, l'exploitation systématique des bases de données existantes, qui comprend leur enrichissement mutuel, et, le cas échéant, le développement de bases de données supplémentaires.


In the interests of preventing the recurrence of maritime disasters such as the sinking of the oil tanker Erika, the European Economic and Social Committee (ESC) adopted an opinion at its plenary session in October on three legislative proposals addressing a number of major aspects of maritime safety relating to the transport of petroleum products and the prevention of accidental pollution which may occur as a result. The rapporteurs for the opinion were Mr Daniel Retureau (rapporteur, Workers' Group, France) and Ms Anna Bredima-Savop ...[+++]

Soucieux que ne se reproduisent plus les catastrophes maritimes tel le naufrage du pétrolier Erika, le Comité économique et social européen (CES) a adopté, lors de sa session plénière du mois d'octobre, un avis de M. Daniel Retureau, rapporteur, (Groupe des Travailleurs, France) et de Mme Anna Bredima-Savopoulou, corapporteuse, (Groupe des Employeurs, Grèce) sur trois projets législatifs au sujet de certains aspects majeurs de la sécurité maritime du transport de produits pétroliers et de la prévention des pollutions accidentelles qui ...[+++]


2. It has become clear that the normal framework for international action on maritime safety under the auspices of the International Maritime Organisation (IMO) falls short of what is needed to tackle the causes of such disasters effectively.

2. Il convient en effet de constater que le cadre classique de l'action internationale en matière de sécurité maritime à travers l'Organisation maritime internationale (OMI) reste insuffisant pour s'attaquer efficacement aux causes de telles catastrophes.




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Date index: 2024-08-03
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