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EUISS
European Union Institute for Security Studies
European integration in university studies
ICCEES
ICSEES
IEEI
IEERCAS
ISS
Institute for European and International Studies
Institute of Soviet and East European Studies
Jean Monnet programme
Jean Monnet project
LIEIS
TEMPUS
Trans-European Cooperation Scheme for Higher Education
Trans-European Mobility Scheme for University Studies
WEU Institute for Security Studies

Traduction de «study ‘european profile » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
International Council for Central & East European Studies [ ICCEES | International Council for Soviet & East European Studies | International Committee for Soviet & East European Studies | ICSEES ]

Conseil international d'études sur l'Europe centrale et orientale [ ICCEES | Conseil international d'études soviétiques et est-européennes | Comité international d'études soviétiques et est-européennes ]


Institute for Security Studies, Paris [ Western European Union Institute for European Security Studies | WEU Institute for Security Studies ]

Institut d'études de sécurité, Paris [ Institut européen de défense ]


Institute of East European, Russian and Central Asian Studies [ IEERCAS | Institute of Soviet and East European Studies ]

Institute of East European, Russian and Central Asian Studies [ IEERCAS | Institute of Soviet and East European Studies ]


European integration in university studies | Jean Monnet programme | Jean Monnet programme for understanding European integration | Jean Monnet project | Jean Monnet project 'European Integration in University Studies' | Jean Monnet project on European integration in university studies

programme Jean Monnet | projet Jean Monnet | projet Jean Monnet Enseignement universitaire sur l'intégration européenne


Institute for European and International Studies | Luxembourg Institute for European and International Studies | IEEI [Abbr.] | LIEIS [Abbr.]

Institut d'études européennes et internationales | Institut d'études européennes et internationales de Luxembourg | IEEI [Abbr.] | IEEIL [Abbr.]


European Union Institute for Security Studies [ EUISS | ISS ]

Institut d'études de sécurité de l'Union européenne [ IESUE ]


Institute for European Defence and Strategic Studies London

Institut international d'études stratégiques de Londres


Trans-European Cooperation Scheme for Higher Education | Trans-European Mobility Scheme for University Studies | TEMPUS [Abbr.]

Programme de mobilité transeuropéenne pour l'enseignement supérieur | Programme transeuropéen de coopération pour l'enseignement supérieur (TEMPUS II, 1994-1998) | TEMPUS [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Member States are invited to: establish national plans to give structure, coherence and direction to actions to promote multilingualism, including increasing the use and presence of a variety of languages in daily life; [24] review their current arrangements for foreign language teacher training in the light of the findings of the study ‘European Profile for Language Teacher Education’; [25] review their current arrangements for early language learning in the light of best practice from across Europe; and implement the Conclusions of the Luxembourg Presidency concerning Content and Language Integrated Learning, including raising awarene ...[+++]

Les États membres sont invités à : mettre en place des plans nationaux qui donnent une structure, une cohérence et une orientation aux actions en faveur du multilinguisme, y compris l’utilisation et la présence accrue de plusieurs langues dans la vie quotidienne[24] ; réexaminer leurs systèmes actuels de formation des enseignants de langues étrangères compte tenu des conclusions de l’étude sur le « Profil européen pour la formation des enseignants de langues étrangères »[25] ; réexaminer leurs systèmes actuels d’apprentissage des langues dès le plus jeune âge, compte tenu des meilleures pratiques recensées en Europe et appliquer les co ...[+++]


[31] Which on this point takes account of a comprehensive study by the European Rectors Association -- project entitled "Emerging European policy profiles of higher education institutions", 1998, supported by the Commission.

[31] Qui prend en compte, sur ce point, une étude approfondie de la CRE (association européenne des recteurs) - projet "Emerging European poliy profiles of higher education institutions", 1998, soutenu par la Commission.


Member States are invited to: establish national plans to give structure, coherence and direction to actions to promote multilingualism, including increasing the use and presence of a variety of languages in daily life; [24] review their current arrangements for foreign language teacher training in the light of the findings of the study ‘European Profile for Language Teacher Education’; [25] review their current arrangements for early language learning in the light of best practice from across Europe; and implement the Conclusions of the Luxembourg Presidency concerning Content and Language Integrated Learning, including raising awarene ...[+++]

Les États membres sont invités à : mettre en place des plans nationaux qui donnent une structure, une cohérence et une orientation aux actions en faveur du multilinguisme, y compris l’utilisation et la présence accrue de plusieurs langues dans la vie quotidienne[24] ; réexaminer leurs systèmes actuels de formation des enseignants de langues étrangères compte tenu des conclusions de l’étude sur le « Profil européen pour la formation des enseignants de langues étrangères »[25] ; réexaminer leurs systèmes actuels d’apprentissage des langues dès le plus jeune âge, compte tenu des meilleures pratiques recensées en Europe et appliquer les co ...[+++]


- By second quarter 2009: the Commission will update the country profiles of the IDABC (Interoperable Delivery of European e-Government Services to public Administrations, Business and Citizens)[16] study[17] on mutual recognition of e-signatures for e-government applications.

- Pour le deuxième trimestre 2009: la Commission mettra à jour les profils de pays établis par l'étude réalisée dans le cadre du programme IDABC[16] (fourniture interopérable de services paneuropéens d'administration en ligne aux administrations publiques, aux entreprises et aux particuliers) sur la reconnaissance mutuelle des signatures électroniques utilisées pour les applications d'administration en ligne[17].


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- By second quarter 2009: the Commission will update the country profiles of the IDABC (Interoperable Delivery of European e-Government Services to public Administrations, Business and Citizens)[16] study[17] on mutual recognition of e-signatures for e-government applications.

- Pour le deuxième trimestre 2009: la Commission mettra à jour les profils de pays établis par l'étude réalisée dans le cadre du programme IDABC[16] (fourniture interopérable de services paneuropéens d'administration en ligne aux administrations publiques, aux entreprises et aux particuliers) sur la reconnaissance mutuelle des signatures électroniques utilisées pour les applications d'administration en ligne[17].


- By end of 2009: The Commission will update the country profiles of the IDABC study on “e-ID Interoperability for Pan European e-Government Services”.

- Pour la fin 2009: la Commission mettra à jour les profils de pays établis par l'étude réalisée dans le cadre du programme IDABC sur l'interopérabilité de l'identification électronique pour les services paneuropéens d'administration en ligne.


Aware of the need both to avoid creating new aid conditions and to harmonise donors’ approaches as far as possible in the obvious interests of effectiveness, the European Commission has based the profile on existing indicators and studies[14], complementing them with certain components specific to EU policy, and in particular components derived from the political dialogue with partner countries on human rights, democracy and topics such as security and migration.

Consciente de la nécessité d’une part de ne pas créer de nouvelles conditionnalités de l’aide, d’autre part d’harmoniser dans la mesure du possible les approches entre bailleurs de fonds dans un but évident d’efficacité, la Commission européenne a articulé ce profil avec les indicateurs et analyses existantes[14], complétés par certains éléments propres à la politique de l’Union, émanant notamment du dialogue politique mené avec les pays partenaires dans les domaines des droits de l’homme, de la démocratie ou encore de thématiques telles que la sécurité ou les migrations.


7. The profile of the typical cross-border shopper is that of a young, well-educated professional with an Internet connection, by far the most popular distance marketing channel, as shown by the Commission's focus groups study.[12] In fact, 31% of European citizens are not interested in cross-border shopping because they do not have Internet access.[13] Therefore countries with high Internet penetration rates, such as the Nordic countries, are likely to have higher levels of distance marketing ...[+++]

7. Le profil de l’acheteur transfrontalier type est celui du jeune cadre bénéficiant d’un bon niveau d’éducation et équipé d’une connexion internet, qui représente de loin le mode de commercialisation à distance le plus couramment utilisé, comme le montre l’étude des groupes témoins de la Commission[12]. À vrai dire, 31 % des citoyens européens ne s’intéressent pas aux achats transfrontaliers parce qu’ils n’ont pas d’accès à l’internet[13]. Partant, les pays présentant des taux élevés de pénétration de l’internet, comme les pays nordiques, sont susceptibles d’avoir des niveaux de commercialisation à distance plus élevés.


[31] Which on this point takes account of a comprehensive study by the European Rectors Association -- project entitled "Emerging European policy profiles of higher education institutions", 1998, supported by the Commission.

[31] Qui prend en compte, sur ce point, une étude approfondie de la CRE (association européenne des recteurs) - projet "Emerging European poliy profiles of higher education institutions", 1998, soutenu par la Commission.


Erasmus Mundus supports activities and measures to make higher education in Europe more attractive as a venue for study, for example by enhancing the profile and visibility of, and accessibility to, European education.

Erasmus Mundus soutient les activités et mesures visant à rendre l’enseignement supérieur européen plus attrayant comme destination d’études, par exemple en améliorant l’image de marque, la visibilité et l’accessibilité de l’enseignement européen.




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Date index: 2025-09-05
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