Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ARION
Analysis of economic activity
Apply the study of beer styles from around the world
Centre for the Study of Education in Changing Societies
Economic analysis
Economic evaluation
Economic research
Economic study
Education allowance
Education fees
Education grant
Education methods specialist
Education studies docent
Education studies lector
Education studies lecturer
Education studies research analyst
Education subsidy
Educational researcher
Minerval
Mixed Study Team on Education and Research
Pedagogue
Research grant
Scholarship
Scholarships
School expenses
School fees
Student grant
Study Team on Education and Research
Study fees
Study grant
Study loan
Training allowance
University education studies teacher

Traduction de «study on education » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
education studies lector | university education studies teacher | education studies docent | education studies lecturer

enseignant-chercheur en sciences de l’éducation | enseignant-chercheur en sciences de l’éducation/enseignante-chercheuse en sciences de l’éducation | enseignante-chercheuse en sciences de l’éducation


school fees [ minerval (Belgium) | school expenses | study fees | Education fees(ECLAS) ]

frais de scolarité [ droits de scolarité | frais d'étude | minerval ]


Centre for the Study of Education in Changing Societies

Centre d'étude de l'enseignement dans les sociétés en mutation


education grant [ education allowance | education subsidy | research grant | scholarship | student grant | study grant | study loan | training allowance | scholarships(UNBIS) ]

allocation d'étude [ allocation jeunesse | allocation scolaire | bourse d'étude | bourse de recherche | indemnité de formation | prêt d'étude | subvention d'étude ]


Programme of study visits for decision-makers in the educational field | Study Visits Scheme for education specialists and administrators | ARION [Abbr.]

Programme de visites d'étude pour les spécialistes de l'éducation | programme de visites d'études pour les spécialistes et les administrateurs en matière d'éducation | ARION [Abbr.]


Study Team on Education and Research [ Mixed Study Team on Education and Research ]

Groupe d'étude sur l'éducation et la recherche [ Groupe d'étude mixte sur l'éducation et la recherche ]


education methods specialist | pedagogue | education studies research analyst | educational researcher

chercheuse en sciences de l’éducation | chercheur en sciences de l’éducation | chercheur en sciences de l’éducation/chercheuse en sciences de l’éducation


Convention on the Recognition of Studies, Diplomas and Degrees concerning Higher Education in the States Belonging to the Europe Region

Convention sur la reconnaissance des études et des diplômes relatifs à l'enseignement supérieur dans les Etats de la région Europe


apply the study of beer styles from around the world | implement extensive study of beer styles from around the world | administer extensive study of beer styles from around the world | apply extensive study of beer styles from around the world

mener une étude approfondie des types de bières du monde entier


economic analysis [ analysis of economic activity | economic evaluation | economic study | Economic research(STW) ]

analyse économique [ analyse d'activité | étude économique | évaluation économique ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
52. Calls on the European Institute for Gender Equality (EIGE) to continue its work on putting together comparable gender-disaggregated data and scoreboards in all policy areas, including in the field of education, and reiterates the importance of conducting impact studies for educational policies to address gender inequalities, providing qualitative and quantitative instruments for the assessment of this impact, and following a budgetary strategy based on gender in order to promote both access and the right to educational resources;

52. invite l'Institut européen pour l'égalité entre les hommes et les femmes (EIGE) à poursuivre son travail de collecte de données comparables ventilées par genre et d'établissement de tableaux de bord dans tous les domaines d'action, notamment de l'éducation, et réaffirme l'importance de réaliser des études d'incidences des politiques éducatives pour résoudre les inégalités liées au genre, en fournissant des instruments qualitatifs et quantitatifs pour l'évaluation de ces incidences et en suivant une stratégie budgétaire fondée sur le sexe afin de promouvoir tant l'accès à l'éducation que le droit aux ressources éducatives;


52. Calls on the European Institute for Gender Equality (EIGE) to continue its work on putting together comparable gender-disaggregated data and scoreboards in all policy areas, including in the field of education, and reiterates the importance of conducting impact studies for educational policies to address gender inequalities, providing qualitative and quantitative instruments for the assessment of this impact, and following a budgetary strategy based on gender in order to promote both access and the right to educational resources;

52. invite l'Institut européen pour l'égalité entre les hommes et les femmes (EIGE) à poursuivre son travail de collecte de données comparables ventilées par genre et d'établissement de tableaux de bord dans tous les domaines d'action, notamment de l'éducation, et réaffirme l'importance de réaliser des études d'incidences des politiques éducatives pour résoudre les inégalités liées au genre, en fournissant des instruments qualitatifs et quantitatifs pour l'évaluation de ces incidences et en suivant une stratégie budgétaire fondée sur le sexe afin de promouvoir tant l'accès à l'éducation que le droit aux ressources éducatives;


52. Calls on the European Institute for Gender Equality (EIGE) to continue its work on putting together comparable gender-disaggregated data and scoreboards in all policy areas, including in the field of education, and reiterates the importance of conducting impact studies for educational policies to address gender inequalities, providing qualitative and quantitative instruments for the assessment of this impact, and following a budgetary strategy based on gender in order to promote both access and the right to educational resources;

52. invite l'Institut européen pour l'égalité entre les hommes et les femmes (EIGE) à poursuivre son travail de collecte de données comparables ventilées par genre et d'établissement de tableaux de bord dans tous les domaines d'action, notamment de l'éducation, et réaffirme l'importance de réaliser des études d'incidences des politiques éducatives pour résoudre les inégalités liées au genre, en fournissant des instruments qualitatifs et quantitatifs pour l'évaluation de ces incidences et en suivant une stratégie budgétaire fondée sur le sexe afin de promouvoir tant l'accès à l'éducation que le droit aux ressources éducatives;


The Commissioner will discuss the EU's education policies and the results of recent international studies on education and employability with the 'Teachers for Europe' network.

La commissaire discutera des politiques de l’UE en matière d’enseignement et des résultats des études internationales récentes sur l’enseignement et l'employabilité avec des représentants du réseau «Teachers for Europe».


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
23. Stresses the decisive importance of facilitating access for persons with disabilities to LLL, not only through the formulation and implementation of targeted programmes but also through disability mainstreaming in all programmes intended for the general public; particular attention must be paid, in this connection, to the relationship between disability and LLL so as to prevent social exclusion and genuinely strengthen the position of those with disabilities on the labour market, given that, according to all relevant studies, the educational le ...[+++]

23. souligne l'importance déterminante de renforcer l'accès des personnes handicapées à l'EFTLV non seulement par l'élaboration et la mise en œuvre de programmes ciblés, mais aussi par l'intégration de la dimension du handicap dans tous les programmes destinés à la population générale; considère, à cet égard, q'une attention particulière doit être accordée au lien entre le handicap et l'EFTLV pour combattre les phénomènes d'exclusion sociale et renforcer réellement la position des personnes handicapées sur le marché du travail, étant donné que, d'après toutes les études en la matière, le niveau d'éducation des personnes handicapées est ...[+++]


26. Notes that all children have equal dignity from the point of view of learning and have the right to a basic education; stresses therefore that pupils’ personal situations, e.g. gender, family circumstances, minority or migrant background, a disability and their own learning difficulties (e.g. dyslexia, dysgraphia and dyscalculia) must be taken into account and that these pupils must be given targeted encouragement and educational assistance adapted to their specific needs from the outset, in order to avoid the reproduction of social exclusion and the risk of poverty by enhancing their chances for entering the labour market; stresse ...[+++]

26. rappelle que tous les enfants sont égaux dans l'apprentissage et ont le droit à un enseignement de base; souligne que la situation personnelle des élèves, à savoir leur sexe, leur situation familiale, leur appartenance à une minorité ou le fait qu'ils sont issus de l'immigration, un handicap ou leurs propres difficultés d'apprentissage (dyslexie, dysgraphie ou dyscalculie, par exemple), doit être prise en compte et que ces élèves doivent bénéficier d'une aide ciblée et d'une assistance pédagogique adaptée à leurs besoins spécifiques dès le départ, afin d'éviter de reproduire l'exclusion sociale et le risque de pauvreté en renforçant ...[+++]


The study was led by PREST, at the University of Manchester. Other project partners were CSI, Ecole des Mines, France; Swedish Institute for Studies in Education and Research, CSIC, Unidad de Políticas Comparadas; SPRITTE, Spain; ICCTI, ISRDS, Ecotec Consulting, Atlantis Consulting, Technopolis France and Technopolis Holland.

L'étude a été réalisée par PREST, de l'Université de Manchester, avec d'autres partenaires tels que le CSI, l'Ecole des Mines en France, le Swedish Institute for Studies in Education and Research, le CSIC, l'Unidad de Políticas Comparadas, SPRITTE en Espagne, ICCTI, ISRDS, Ecotec Consulting, Atlantis Consulting, Technopolis France et Technopolis Holland.


These grants should promote broader cooperation between universities in the southern and northern countries of the Community. 2. Grants to university associations and certain publications These grants are awarded to projects submitted by associations - or consortia - of universities working at European level, with the aim of increasing awareness of important initiatives being undertaken in the field of higher education, and to publications whose aim is to promote the distribution of information regarding study and education opportuni ...[+++]

Ces bourses devraient favoriser le développement d'une coopération plus ample entre universités des pays du sud et du nord de la Communauté. 2. - Aides à des associations universitaires et à certaines publications.- Ces aides sont accordées à des projets présentés par des associations, ou groupements, d'universités travaillant à l'échelon européen dans le but de mieux faire connaître des initiatives importantes dans le domaine de l'enseignement supérieur, et à des publications dont le but est de favoriser la diffusion d'informations c ...[+++]


The four pilot centres - the Fryske Akademy, CIEMEM in Barcelona, the University College of Wales, Aberystwyth, and the French committee of the European Bureau of Lesser-Used Languages - have been asked to deal with the media, legislative and institutional aspects, general studies and education. The Fryske Akademy has a coordinating role/.

Ces centres sont actuellement chargés de traiter les thèmes suivants: les médias, les aspects législatifs et institutionnels, les études générales et l'enseignement. La Fryske Akademy, un des quatre centre-pilotes (les autres sont le CIEMEN de Barcelone, le University College of Wales, Aberystwyth, et le Comité français du Bureau Européen pour les langues moins répandues) assure la coordination de l'ensemble de MERCATOR/.


children under 6 years; school pupils, students, postgraduate students and accompanying teachers who undertake trips for the purpose of study or educational training; and researchers from third countries travelling within the Community for the purpose of carrying out scientific research as defined in Recommendation 2005/761/EC of the European Parliament and of the Council of 28 September 2005.

enfants âgés de moins de six ans; élèves et étudiants, étudiants du cycle postuniversitaire et enseignants accompagnateurs qui effectuent des voyages à des fins d'études ou de formation scolaire; et chercheurs de pays tiers se déplaçant dans la Communauté aux fins de recherche scientifique, tels que définis dans la recommandation 2005/761/CE du Parlement européen et du Conseil du 28 septembre 2005.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'study on education' ->

Date index: 2021-01-19
w