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Behind-the-head deltoid press
Behind-the-neck press
Bury
Bury a rock
Bury a stone
Draw a rock behind cover
Draw a stone behind cover
Draw behind
Draw behind a rock
Draw behind a stone
Draw behind cover
Drive a rock behind cover
Drive a stone behind cover
In default
Lagging behind
Leadership from behind
Leading from behind
Military press from behind
Overall development plan in the regions lagging behind
Overhead press behind-the-neck
Protect a rock up
Protect a stone up
Pull behind
REGEN
Rock laying behind a guard
Rock sitting behind a guard
Stay behind
Stay-behind organisation
Stone laying behind a guard
Stone sitting behind a guard
To be behind schedule with something
To make default

Traduction de «structures behind » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
bury a rock [ bury a stone | bury | draw behind | pull behind | draw a rock behind cover | draw a stone behind cover | draw behind a rock | draw behind a stone | draw behind cover | drive a rock behind cover | drive a stone behind cover | protect a rock up | protect a stone up ]

cacher une pierre [ placer une pierre à couvert | mettre une pierre à couvert | se mettre à couvert | aller se cacher ]


rock laying behind a guard [ rock sitting behind a guard | stone laying behind a guard | stone sitting behind a guard ]

pierre immobilisée derrière une garde [ pierre derrière une garde ]


behind-the-neck press [ behind-the-head deltoid press | overhead press behind-the-neck | military press from behind ]

développé derrière la nuque [ développé nuque | poussée avec barre derrière la tête ]


structural adjustment of regions whose development is lagging behind

ajustement structurel des régions en retard de développement


stay behind | stay-behind organisation (?)

organisation de résistance | organisation << stay-behind >>


leadership from behind | leading from behind

conduite en sous-main


overall development plan in the regions lagging behind

programme global de développement régional dans les régions à retard structurel


Community initiative aimed at improvement of energy infrastructures in the peripheral regions | Community initiative in favour of regions whose development is lagging behind (Objective 1 regions) and which are inadequately equipped with energy infrastructures | REGEN [Abbr.]

initiative en faveur des régions en retard de développement (régions de l'objectif 1) insuffisamment équipées en infrastructures énergétiques | Programme d'initiative communautaire concernant des interconnexions énergétiques | REGEN [Abbr.]




to be behind schedule with something (1) | in default (2) | to make default (3)

être en demeure | retardataire | être en état de contumace | être en defaut
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Support for the reform of the public employment services, where, despite the efforts made, the Objective 1 regions are lagging behind, particularly in investments in human and structural resources, should also be noted.

Il faut aussi rappeler le soutien à la réforme des services publics pour l'emploi où, malgré les efforts, les régions de l'objectif 1 sont en retard, surtout en ce qui concerne les investissements en ressources humaines et structurelles.


8. Calls on Europol to play a more active role in tackling these forms of fraud by collecting information regarding cross-border forms of misleading marketing practices and by analysing the structures behind the perpetrating companies, and also to provide mechanisms for quick exchanges of up-to-date information on these practices and structures among national enforcement authorities;

8. demande à Europol de jouer un rôle plus actif dans la lutte contre ces formes de fraude en collectant des données sur les formes transfrontières de pratiques commerciales trompeuses et en analysant les structures sur lesquelles s'appuient les entreprises qui recourent à ces pratiques, et de mettre en place des mécanismes qui permettent l'échange rapide d'informations actualisées concernant ces pratiques et ces structures entre les autorités nationales chargées de l'application des règles;


8. Calls on Europol to play a more active role in tackling these forms of fraud by collecting information regarding cross-border forms of misleading marketing practices and by analysing the structures behind the perpetrating companies, and also to provide mechanisms for quick exchanges of up-to-date information on these practices and structures among national enforcement authorities;

8. demande à Europol de jouer un rôle plus actif dans la lutte contre ces formes de fraude en collectant des données sur les formes transfrontières de pratiques commerciales trompeuses et en analysant les structures sur lesquelles s'appuient les entreprises qui recourent à ces pratiques, et de mettre en place des mécanismes qui permettent l'échange rapide d'informations actualisées concernant ces pratiques et ces structures entre les autorités nationales chargées de l'application des règles;


10. Supports the line as taken by the Commission in its Annual Growth Survey; considers that structural reforms will be key to restoring the competitiveness in those Member States that are presently lagging behind; welcomes the dedication to achieve balanced budgets and to reduce the overall indebtedness to less than 60% of GDP; supports the efforts to provide those Member States with an impaired access to the capital markets to be provided with liquidity whilst they are undergoing structural reforms; urges structural imbalances t ...[+++]

10. approuve l'orientation définie par la Commission dans son Examen annuel de la croissance; estime que les réformes structurelles contribueront puissamment à restaurer la compétitivité des États membres accusant un retard; approuve l'engagement de parvenir à l'équilibre budgétaire et de ramener l'endettement global à moins de 60 % du PIB; soutient les efforts visant à assurer un accès aisé de ces États membres aux marchés des capitaux de sorte qu'ils disposent de liquidités durant la mise en œuvre des réformes structurelles; demande instamment que soient corrigés les déséquilibres structurels;


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28. Supports the line as taken by the Commission in its Annual Growth Survey, considers that structural reforms will be key to restoring the competitiveness in those Member states that are presently lagging behind, welcomes the dedication to achieve balanced budgets and to reduce the overall indebtedness to less than 60% of GDP, supports the efforts to provide those Member states with an impaired access to the capital markets to be provided with liquidity whilst they are undergoing structural reforms, urges structural imbalances to be ...[+++]

28. approuve l'orientation définie par la Commission dans son examen annuel de la croissance; estime que les réformes structurelles contribueront puissamment à restaurer la compétitivité des États membres accusant un retard; approuve l'engagement de parvenir à l'équilibre budgétaire et de ramener l'endettement global à moins de 60 % du PIB; soutient les efforts visant à assurer un accès aisé de ces États membres aux marchés des capitaux de sorte qu'ils disposent de liquidités durant la mise en œuvre des réformes structurelles; demande instamment que soient corrigés les déséquilibres structurels; souligne la nécessité d'instaurer un ...[+++]


Somehow or other, then, we have to get some structure behind what we are doing, and so I will now put it to you that if the motion from the Liberal Group was called for debate despite being received outside the specified timeframe, then there is no less justification for my colleague Mr Swoboda’s motion that, it having been decided that a resolution is to be drafted, we ask that the vote on it be deferred until the next mini-plenary in Brussels, which is the first possible opportunity to do so.

Nous devons dès lors, d’une manière ou d’une autre, structurer un minimum ce que nous faisons. Je vous dirai donc que si un débat a été demandé sur la proposition du groupe des libéraux, et ce en dépit de son dépôt après expiration du délai spécifié, il est alors tout aussi justifiable que mon collègue M. Swoboda présente une proposition par laquelle, puisqu’il a été décidé qu’une résolution devait être rédigée, nous demandons que le vote sur cette résolution soit postposé jusqu’à la prochaine session de Bruxelles, premier moment possible pour ce faire.


(1) Article 1(3) of Council Regulation (EC) No 1257/1999 of 17 May 1999 on support for rural development from the European Agricultural Guidance and Guarantee Fund (EAGGF) and amending and repealing certain Regulations(2) specifies that rural development measures which are integrated into the measures promoting the development and structural adjustment of regions whose development is lagging behind (Objective 1) or which accompany the measures supporting the economic and social conversion of areas facing structural difficulties (Objec ...[+++]

(1) L'article 1er, paragraphe 3, du règlement (CE) n° 1257/1999 du Conseil du 17 mai 1999 concernant le soutien au développement rural par le Fonds européen d'orientation et de garantie agricole (FEOGA) et modifiant et abrogeant certains règlements(2) précise que les mesures de développement rural qui sont intégrées aux mesures visant à promouvoir le développement et l'ajustement structurels des régions en retard de développement (objectif n° 1) ou qui accompagnent les mesures de soutien en faveur de la reconversion économique et sociale des zones confrontées à des difficultés d'ordre structurel (objectif n° 2) dans les régions concernée ...[+++]


the European Agricultural Guidance and Guarantee Fund (EAGGF) Guidance Section helps in both the development and the structural adjustment of rural areas whose development is lagging behind by improving the efficiency of their structures for producing, processing and marketing agricultural and forest products.

le Fonds Européen d'Orientation et de Garantie Agricole (FEOGA) section "orientation" contribue au développement et à l'ajustement structurel des zones rurales en retard de développement en améliorant l'efficacité des structures de production, de transformation et de commercialisation des produits agricoles et sylvicoles.


Objective 1 promotes the development and structural adjustment of regions whose development is lagging behind, i.e. whose average per capita GDP is less than 75 % of the European Union average.

L' Objectif 1 vise à promouvoir le développement et l'ajustement structurel des régions en retard de développement dont le PIB moyen par habitant est inférieur à 75 % de la moyenne de l'Union européenne.


The European Regional Development Fund (ERDF) contributes mainly to assisting the regions whose development is lagging behind and those undergoing economic conversion or experiencing structural difficulties.

le Fonds Européen de Développement Régional (FEDER) contribue essentiellement à aider les régions en retard de développement, celles en reconversion économique et en difficultés structurelles.


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