Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Collaborate in marketing strategies development
Cybersecurity Strategy of the European Union
EC basic post
EC staff
EU Action Plan on non-proliferation
EU Strategy for jobs and growth
EU cybersecurity strategy
EU growth strategy
EU internal security strategy
EU official
EU strategy
Europe 2020 strategy
European growth initiative
European official
Federal Northern Science Technology Strategy
Federal S&T Strategy for the North
Federal Science and Technology Strategy for the North
Growth strategy of the EU
Growth strategy of the European Union
ISS
Internal security strategy
Internal security strategy for the EU
Internal security strategy for the European Union
Northern S&T Strategy
Northern Science and Technology Strategy
Official of the EU
Official of the European Union
Political agenda of the EU
Political agenda of the European Union
Political priority of the EU
Political priority of the European Union
Staff of the EC
Strategic agenda for the EU
Strategic agenda of the European Union
Strategy of the EU
Strategy of the European Union
The Basics of Supervisory Management
Thessaloniki Action Plan

Vertaling van "strategy the basic " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
International Drug Abuse Control Strategy and Basic Five-year Programme of Action

Stratégie internationale de lutte contre l'abus des drogues et programme quinquennal d'action de base


Action Plan for the Implementation of the Basic Principles for an EU Strategy against Proliferation of Weapons of Mass Destruction | EU Action Plan on non-proliferation | Thessaloniki Action Plan

plan d'action de l'UE en matière de non-prolifération | Plan d'action relatif à la mise en oeuvre des principes de base pour une stratégie de l'UE contre la prolifération des armes de destruction massive


EU growth strategy [ Europe 2020 strategy | European growth initiative | EU Strategy for jobs and growth | EU strategy for jobs and smart, sustainable and inclusive growth | EU strategy for smart, sustainable and inclusive growth | growth strategy of the EU | growth strategy of the European Union ]

stratégie européenne pour la croissance [ initiative de croissance européenne | stratégie «Europe 2020» | stratégie de l’UE pour l’emploi et la croissance | stratégie de l’UE pour l’emploi et une croissance intelligente, durable et inclusive | stratégie de l’UE pour une croissance intelligente, durable et inclusive | stratégie Europe 2020 | stratégie pour la croissance de l’UE | stratégie pour la croissance de l’Union européenne ]


EU strategy [ political agenda of the EU | political agenda of the European Union | political priority of the EU | political priority of the European Union | strategic agenda for the EU | strategic agenda of the European Union | strategy of the EU | strategy of the European Union ]

stratégie de l’UE [ agenda politique de l’UE | agenda politique de l’Union européenne | agenda stratégique de l’UE | agenda stratégique de l’Union européenne | priorité politique de l’UE | priorité politique de l’Union européenne | stratégie de l’Union européenne ]


collaborate in marketing strategies development | team up with in the development of marketing strategies | collaborate in the development of marketing strategies | work together in the development of marketing strategies

participer à l’élaboration de stratégies marketing


EU internal security strategy | internal security strategy | internal security strategy for the EU | internal security strategy for the European Union | ISS [Abbr.]

stratégie de sécurité intérieure | stratégie de sécurité intérieure de l'UE | stratégie de sécurité intérieure pour l'Union européenne | SSI [Abbr.]


Cybersecurity Strategy of the European Union | Cybersecurity Strategy of the European Union: An Open, Safe and Secure Cyberspace | EU cybersecurity strategy

stratégie de cybersécurité de l'Union européenne | stratégie de cybersécurité de l'Union européenne: un cyberespace ouvert, sûr et sécurisé


The Basics of Supervisory Management: mastering the art of effective supervision [ The Basics of Supervisory Management ]

The Basics of Supervisory Management: mastering the art of effective supervision [ The Basics of Supervisory Management ]


Northern Science and Technology Strategy [ Northern S&T Strategy | Federal Science and Technology Strategy for the North | Federal S&T Strategy for the North | Federal Northern Science Technology Strategy ]

Stratégie des sciences et de la technologie dans le Nord [ Stratégie fédérale des sciences et de la technologie dans le Nord | Stratégie fédérale en matière de sciences et de technologie nordiques ]


European official [ EC basic post | EC staff | EU official | official of the EU | official of the European Union | staff of the EC ]

fonctionnaire européen [ emploi type CE | fonctionnaire de l'UE | fonctionnaire de l'Union européenne | fonctionnaire UE | personnel CE ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The strategys basic message is that, ultimately, the economic, social and environmental dimensions of sustainability must go hand–in-hand and mutually reinforce one another: “Sustainable development offers the European Union a positive long-term vision of a society that is more prosperous and more just, and which promises a cleaner, safer, healthier environment - a society which delivers a better quality of life for us, for our children, and for our grandchildren” [5].

Son message fondamental est qu’au bout du compte les facettes économique, sociale et environnementale du développement durable doivent aller de concert et se renforcer mutuellement : « Le développement durable laisse entrevoir à l'Union européenne l'image concrète, à long terme, d'une société plus prospère et plus juste, garante d'un environnement plus propre, plus sûr, plus sain, et offrant une meilleure qualité de vie à nous-mêmes, à nos enfants et à nos petits-enfants » [5].


This document summarises the main aspects of that strategy (the basic idea, the challenges, the action planned, ethical aspects, etc).

Le présent document reprend, de manière synthétique, les principaux aspects de celle-ci (définition du concept, défis, actions envisagées, aspects éthiques, etc.).


This paper, which is supposed to set out the external aspects of the EU’s 2020 strategy, is basically a continuation of the 2006 ‘Global Europe’ strategy.

Cette communication, censée exposer la dimension extérieure de la stratégie Europe 2020, se révèle au premier chef un prolongement de la stratégie 2006 "Une Europe compétitive dans une économie mondialisée".


20. Notes with regret the fact that policy responses to the crisis, including recovery packages, have failed to acknowledge, analyse and rectify the gender impact of the crisis; regrets the fact that gender mainstreaming in the post-Lisbon strategy is basically non-existent; calls on the Council, the Commission and the Member States to integrate gender equality with specific targets into the employment and macro-economic guidelines and the EU 2020 Strategy, and to introduce gender budgeting in all policies;

20. constate, avec regret, que les réponses politiques à la crise, y compris les plans de relance, ont échoué à reconnaître, analyser et corriger l'impact de la crise sur l'égalité hommes-femmes; déplore que l'intégration de l'égalité entre les femmes et les hommes dans la stratégie post-Lisbonne soit pour ainsi dire inexistante; invite la Conseil, la Commission et les États membres à incorporer l'égalité hommes-femmes ainsi que des objectifs spécifiques, dans les lignes directrices pour l'emploi et les orientations macro-économiques et la stratégie «UE 2020», et à introduire l'analyse budgétaire en termes d'égalité hommes-femmes («gen ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
20. Notes with regret the fact that policy responses to the crisis, including recovery packages, have failed to acknowledge, analyse and rectify the gender impact of the crisis; regrets the fact that gender mainstreaming in the post-Lisbon strategy is basically non-existent; calls on the Council, the Commission and the Member States to integrate gender equality with specific targets into the employment and macro-economic guidelines and the EU 2020 Strategy, and to introduce gender budgeting in all policies;

20. constate, avec regret, que les réponses politiques à la crise, y compris les plans de relance, ont échoué à reconnaître, analyser et corriger l'impact de la crise sur l'égalité hommes-femmes; déplore que l'intégration de l'égalité entre les femmes et les hommes dans la stratégie post-Lisbonne soit pour ainsi dire inexistante; invite la Conseil, la Commission et les États membres à incorporer l'égalité hommes-femmes ainsi que des objectifs spécifiques, dans les lignes directrices pour l'emploi et les orientations macro-économiques et la stratégie «UE 2020», et à introduire l'analyse budgétaire en termes d'égalité hommes-femmes («gen ...[+++]


20. Notes with regret the fact that policy responses to the crisis, including recovery packages, have failed to acknowledge, analyse and rectify the gender impact of the crisis; regrets the fact that gender mainstreaming in the post-Lisbon strategy is basically non-existent; calls on the Council, the Commission and the Member States to integrate a chapter on gender equality with specific targets into the employment and macro-economic guidelines and the EU 2020 Strategy, and to introduce gender budgeting in all policies;

20. constate, avec regret, que les réponses politiques à la crise, y compris les plans de relance, ont échoué à reconnaître, analyser et corriger l'impact de la crise sur l'égalité hommes-femmes; déplore que l'intégration de l'égalité entre les femmes et les hommes dans la stratégie post-Lisbonne soit pour ainsi dire inexistante; invite la Conseil, la Commission et les États membres à incorporer un chapitre relatif à l'égalité hommes-femmes assorti d'objectifs spécifiques dans les lignes directrices pour l'emploi et les orientations macro-économiques et la stratégie "UE 2020", et à introduire l'analyse budgétaire en termes d'égalité ho ...[+++]


8. Is critical of the fact that gender mainstreaming in the current Lisbon Strategy is basically non-existent and calls on the Council and Commission to include a gender mainstreaming chapter in its post-Lisbon "EU 2020" Strategy;

8. déplore que l'intégration de la dimension hommes-femmes soit quasiment absente de l'actuelle stratégie de Lisbonne et invite le Conseil et la Commission à inclure un chapitre sur cette dimension dans sa future stratégie d'après Lisbonne, "UE 2020";


Most recently, at the June 2010 European Council meeting, Member States agreed on the objective of improving education levels in the context of the Europe 2020 Strategy for growth and jobs , in which the issue of basic skills forms an integral part of both the ‘smart growth’ and ‘inclusive growth’ agendas and contributes to flagship initiatives such as the Agenda for New Skills and Jobs and the Digital Agenda

Tout récemment, lors de la réunion du Conseil européen de juin 2010, les États membres ont approuvé l'objectif d'une amélioration des niveaux d'instruction dans le cadre de la stratégie «Europe 2020» pour la croissance et l'emploi , aux termes de laquelle la question des compétences de base fait partie intégrante à la fois de la «croissance intelligente» et de la «croissance inclusive» et apparaît dans des initiatives phares telles que la stratégie pour les nouvelles compétences et les nouveaux emplois et l'Agenda numérique


The strategys basic message is that, ultimately, the economic, social and environmental dimensions of sustainability must go hand–in-hand and mutually reinforce one another: “Sustainable development offers the European Union a positive long-term vision of a society that is more prosperous and more just, and which promises a cleaner, safer, healthier environment - a society which delivers a better quality of life for us, for our children, and for our grandchildren” [16].

Son message fondamental est qu’au bout du compte les facettes économique, sociale et environnementale du développement durable doivent aller de concert et se renforcer mutuellement : « Le développement durable laisse entrevoir à l'Union européenne l'image concrète, à long terme, d'une société plus prospère et plus juste, garante d'un environnement plus propre, plus sûr, plus sain, et offrant une meilleure qualité de vie à nous-mêmes, à nos enfants et à nos petits-enfants » [16].


As part of the pre-accession strategy, the basic programming instrument is the accession partnership which is drawn up for each country and sets out priorities and intermediate objectives and the financial resources needed to achieve them.

Dans le cadre de la stratégie de préadhésion, l'instrument de base de programmation est le partenariat pour l'adhésion, établi par chaque pays candidat et comprenant les priorités, les objectifs intermédiaires ainsi que les moyens financiers nécessaires pour les atteindre.


w