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4.7
CT Strategy
Carry out a naming strategy
Carry out naming strategies
Carrying out a naming strategy
EU 2020 strategy
EU CT Strategy
EU Counter-Terrorism Strategy
EU Strategy for jobs and growth
EU energy policy
EU energy strategy
EU growth strategy
EU strategy
Energy union
Europe 2020 Strategy for Jobs and Growth
Europe 2020 strategy
European Union Counter-Terrorism Strategy
European Union energy policy
European Union energy strategy
European growth initiative
Growth strategy of the EU
Growth strategy of the European Union
Head of higher education institutions
Higher business education
Higher business school
Higher commercial education
Higher commercial school
Make naming strategies
Political agenda of the EU
Political agenda of the European Union
Political priority of the EU
Political priority of the European Union
Rector for higher education institutions
Rector of higher education
Strategic agenda for the EU
Strategic agenda of the European Union
Strategy of the EU
Strategy of the European Union
Translate strategy in operations
Translate strategy into actions
Translate strategy into objectives
Translate strategy into operation
University chancellor

Traduction de «strategies for higher » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
higher business education | higher business school | higher commercial education | higher commercial school

enseignement économique et administratif supérieur


rector of higher education | university chancellor | head of higher education institutions | rector for higher education institutions

directeur d'établissement d'enseignement supérieur | directeur d'établissement d'enseignement supérieur/directrice d'établissement d'enseignement supérieur | directrice d'établissement d'enseignement supérieur


EU growth strategy [ Europe 2020 strategy | European growth initiative | EU Strategy for jobs and growth | EU strategy for jobs and smart, sustainable and inclusive growth | EU strategy for smart, sustainable and inclusive growth | growth strategy of the EU | growth strategy of the European Union ]

stratégie européenne pour la croissance [ initiative de croissance européenne | stratégie «Europe 2020» | stratégie de l’UE pour l’emploi et la croissance | stratégie de l’UE pour l’emploi et une croissance intelligente, durable et inclusive | stratégie de l’UE pour une croissance intelligente, durable et inclusive | stratégie Europe 2020 | stratégie pour la croissance de l’UE | stratégie pour la croissance de l’Union européenne ]


Quality Assurance in a Changing World - Higher Education at a Crossroads - First Biennial Conference and General Conference of The International Network of Quality Assurance Agencies in the Higher Education [ First Biennial Conference and General Conference of the International Network of Quality Assurance Agencies in the Higher Education ]

Garantir la qualité dans un monde en évolution - L'enseignement supérieur à la croisée des chemins - Première conférences biennale et conférence générale du Réseau international des organismes de promotion de la qualité en enseignement supérieur [ Première conférence biennale et conférence générale du Réseau international des organismes de promotion de la qualité en enseignement supérieur ]


EU 2020 strategy | EUROPE 2020 A strategy for smart, sustainable and inclusive growth | Europe 2020 strategy | Europe 2020 Strategy for Jobs and Growth | Europe 2020 strategy for jobs and smart, sustainable and inclusive growth

stratégie UE 2020 | stratégie de l'UE pour 2020 | stratégie Europe 2020 | Stratégie Europe 2020 pour l'emploi et la croissance | stratégie Europe 2020 pour l'emploi et une croissance intelligente, durable et inclusive | stratégie pour une croissance intelligente, durable et inclusive


translate strategy in operations | translate strategy into objectives | translate strategy into actions | translate strategy into operation

traduire la stratégie en actions et objectifs concrets | élaborer des actions et des objectifs à partir de la stratégie | transposer la stratégie en actions et objectifs


carry out a naming strategy | carrying out a naming strategy | carry out naming strategies | make naming strategies

effectuer des stratégies de nomination


CT Strategy | EU Counter-Terrorism Strategy | EU CT Strategy | European Union Counter-Terrorism Strategy

stratégie de l'UE visant à lutter contre le terrorisme | stratégie de l'Union européenne visant à lutter contre le terrorisme


EU strategy [ political agenda of the EU | political agenda of the European Union | political priority of the EU | political priority of the European Union | strategic agenda for the EU | strategic agenda of the European Union | strategy of the EU | strategy of the European Union ]

stratégie de l’UE [ agenda politique de l’UE | agenda politique de l’Union européenne | agenda stratégique de l’UE | agenda stratégique de l’Union européenne | priorité politique de l’UE | priorité politique de l’Union européenne | stratégie de l’Union européenne ]


EU energy policy [4.7] [ energy union | EU energy strategy | European Union energy policy | European Union energy strategy ]

politique énergétique de l'UE [4.7] [ politique énergétique de l'Union européenne | stratégie énergétique de l’UE | stratégie énergétique de l’Union européenne | union de l'énergie | union européenne de l'énergie ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
36. Recognises that gender equality strategies in higher education must also address the phenomena of gender-based violence; calls on the Commission and the Member States to devise strategies to address gender-based violence on university and college campuses, including awareness-raising, facilitating access to justice for women affected, and involving male students, academics and staff in the fight against violence;

36. reconnaît que les stratégies en faveur de l'égalité des sexes dans l'enseignement supérieur doivent également tenir compte du phénomène des violences sexistes; invite la Commission et les États membres à élaborer des stratégies de lutte contre la violence sexiste sur les campus universitaires, avec des campagnes de sensibilisation, un accès facilité à la justice pour les femmes victimes, et faisant intervenir des étudiants enseignants et membres du personnel masculins dans la lutte contre ces violences;


36. Recognises that gender equality strategies in higher education must also address the phenomena of gender-based violence; calls on the Commission and the Member States to devise strategies to address gender-based violence on university and college campuses, including awareness-raising, facilitating access to justice for women affected, and involving male students, academics and staff in the fight against violence;

36. reconnaît que les stratégies en faveur de l'égalité des sexes dans l'enseignement supérieur doivent également tenir compte du phénomène des violences sexistes; invite la Commission et les États membres à élaborer des stratégies de lutte contre la violence sexiste sur les campus universitaires, avec des campagnes de sensibilisation, un accès facilité à la justice pour les femmes victimes, et faisant intervenir des étudiants enseignants et membres du personnel masculins dans la lutte contre ces violences;


36. Recognises that gender equality strategies in higher education must also address the phenomena of gender-based violence; calls on the Commission and the Member States to devise strategies to address gender-based violence on university and college campuses, including awareness-raising, facilitating access to justice for women affected, and involving male students, academics and staff in the fight against violence;

36. reconnaît que les stratégies en faveur de l'égalité des sexes dans l'enseignement supérieur doivent également tenir compte du phénomène des violences sexistes; invite la Commission et les États membres à élaborer des stratégies de lutte contre la violence sexiste sur les campus universitaires, avec des campagnes de sensibilisation, un accès facilité à la justice pour les femmes victimes, et faisant intervenir des étudiants enseignants et membres du personnel masculins dans la lutte contre ces violences;


Building on the recent initiatives on Modernising Europe’s Higher Education Systems[2] and Rethinking Education[3], and in response to the Council conclusions of 11 May 2010 on the internationalisation of higher education[4], this Communication aims to contribute to the objectives of the Europe 2020 strategy, by helping Member States and higher education institutions[5] (HEIs) develop strategic partnerships that will allow Europe to tackle global challenges more effective ...[+++]

La présente communication, qui fait fond sur les initiatives récentes intitulées «Moderniser les systèmes d’enseignement supérieur en Europe»[2] et «Repenser l’éducation»[3], et fait écho aux conclusions du Conseil du 11 mai 2010 sur l’internationalisation de l’enseignement supérieur[4], vise à contribuer à la réalisation des objectifs de la stratégie Europe 2020, en aidant les États membres et les établissements d’enseignement supérieur (EES)[5] à mettre en place des partenariats stratégiques qui permettront à l’Europe de relever plu ...[+++]


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While several Member States and many HEIs already have higher education internationalisation strategies in place[9], these are often centred mainly on student mobility: international academic cooperation is often still fragmented, based on the initiative of individual academics or research teams, and not necessarily linked to an institutional or national strategy.

Si plusieurs États membres et un grand nombre d'EES ont déjà mis en place leur stratégie d'internationalisation de l'enseignement supérieur[9], il n’en reste pas moins que celles‑ci sont souvent principalement axées sur la mobilité étudiante: la coopération universitaire internationale est généralement très fragmentée, repose sur des initiatives d’universitaires ou d'équipes de recherche isolés, et pas nécessairement liée à la stratégie d’un établissement ou à une stratégie nationale.


I also regret the fact that the report does not take a more critical approach to the tendency to give military strategies a higher priority than civil reconstruction and does not pay sufficient attention to the human rights situation, in particular with regard to women.

Je déplore également que le rapport ne soit pas plus critique à l’égard de la tendance qui consiste à donner aux stratégies militaires une priorité plus élevée qu’à la reconstruction civile et qu’il n’accorde pas une attention suffisante à la situation des droits de l’homme, en particulier en ce qui concerne les femmes.


At their meeting in London on 17 and 18 May 2007, the 45 Ministers of Higher Education of the countries participating in the Bologna process adopted the strategy ‘The European Higher Education Area in a Global Setting’ and, in this context, identified as priorities for 2009 improved information about the European Higher Education Area and improved recognition of higher education qualifications with other parts of the world.

Lors de leur réunion à Londres, les 17 et 18 mai 2007, les 45 ministres chargés de l'enseignement supérieur des pays participant au processus de Bologne ont adopté la stratégie intitulée «L'Espace européen de l'enseignement supérieur dans un environnement mondialisé» («The European Higher Education Area in a Global Setting») et, à cette occasion, ils ont défini comme priorités pour 2009 l'amélioration de l'information sur l'espace européen de l'enseignement supérieur et un ...[+++]


It is clear from the above that the strategies for higher employment are not sufficing. Priority has been given to price stability via the nominal convergence criteria. It is therefore necessary to introduce a different strategy, in the form of a Pact for Development and Employment which would give priority to creating more quality jobs accompanied by workers' rights.

Cette réalité démontre l'insuffisance des stratégies définies en matière de croissance de l'emploi, parce que la priorité a été donnée à la stabilité des prix, conformément aux critères de convergence nominale, ce qui entraîne sa substitution par un Pacte de développement et d'emploi, qui donnerait la priorité à la croissance d'emplois de qualité et assortis de droits.


The Bologna Declaration of 19 June 1999 established an intergovernmental process aimed at creating a European Higher Education Area (EHEA) which is actively supported by the European Union, and the Ministers responsible for higher education in the participating countries, meeting in Bucharest in April 2012, adopted the ‘Mobility for Better Learning strategy 2020’ for the EHEA as an integral part of efforts to promote the internationalisation of higher education

La déclaration de Bologne du 19 juin 1999 a établi un processus intergouvernemental visant à créer un espace européen de l'enseignement supérieur (EEES), activement soutenu par l'Union européenne, et les ministres des pays participants chargés de l'enseignement supérieur, réunis à Bucarest en avril 2012, ont adopté la stratégie «Être mobile pour mieux apprendre à l'horizon 2020» pour l'EEES dans le cadre des efforts déployés pour promouvoir l'internationalisation de l'enseignement supérieur


The Council conclusions of 28-29 November 2011 on the modernisation of higher education welcomed the Commission's intention to develop an EU international higher education strategy aimed at increasing international outreach and visibility, and to engage with partners with a view to strengthening relationships and enhancing capacity-building in the higher education sector.

Dans ses conclusions des 28 et 29 novembre 2011 sur la modernisation de l'enseignement supérieur, le Conseil s'est félicité que la Commission entende élaborer une stratégie internationale de l'UE dans le domaine de l'enseignement supérieur afin d'accroître le rayonnement et la visibilité sur le plan international ainsi qu'à établir le dialogue avec les partenaires en vue de resserrer les liens et de renforcer les capacités dans le domaine de l'enseignement supérieur.


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