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AAA Program of Essential Airports Management Training
Carry out strategic research
Carrying out strategic research
Characteristic of essential oil
Characteristics of essential oils
Complete strategic research
Construct strategic charts
Construct strategic maps
Create strategic maps
Design strategic maps
EFA
EU OSH Strategic Framework 2014-2020
Essential fatty acid
Essential service designation
Essential service designation process
Essential unsaturated fatty acid
Form of essential oil
Oversee strategic research
Program of Essential Airports Management Training
SALT I Interim Agreement
SALT I agreement
SALT II
Strategic Arms Limitation Treaty
The Essential Materials
Treaty on the Limitation of Strategic Offensive Arms
Types of essential oils
Vitamin F

Vertaling van "strategic and essential " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
characteristics of essential oils | form of essential oil | characteristic of essential oil | types of essential oils

types d’huiles essentielles


carrying out strategic research | oversee strategic research | carry out strategic research | complete strategic research

effectuer des recherches stratégiques


construct strategic maps | design strategic maps | construct strategic charts | create strategic maps

créer des cartes stratégiques


Strategic Arms Limitation Treaty | Treaty between the United States of America and the Union of Soviet Socialist Republics on the Limitation of Strategic Offensive Arms | Treaty on the Limitation of Strategic Offensive Arms | SALT II [Abbr.]

Accord Salt II | Traité entre les Etats-Unis d'Amérique et l'Union des Républiques socialistes soviétiques concernant la limitation des armes stratégiques offensives | Traité entre les USA et l'URSS sur la limitation des armements stratégiques offensifs | Traité SALT II | SALT II [Abbr.]


Interim Agreement Between The United States of America and The Union of Soviet Socialist Republics on Certain Measures With Respect to the Limitation of Strategic Offensive Arms | Interim Agreement between the USA and the USSR on Certain Measures with Respect to the Limitation of Strategic Offensive Arms | Strategic Arms Limitation Treaty | SALT I agreement [Abbr.] | SALT I Interim Agreement [Abbr.]

Accord intérimaire entre les Etats-Unis d'Amérique et l'Union des Républiques socialistes soviétiques relatif à certaines mesures concernant la limitation des armes offensives stratégiques | Accord intérimaire entre les USA et l'URSS sur certaines mesures relatives à la limitation des armements stratégiques offensifs | Accord intérimaire SALT I | Accord SALT I


EU Occupational Safety and Health Strategic Framework 2014-2020 | EU OSH Strategic Framework 2014-2020 | EU Strategic Framework on Health and Safety at Work 2014-2020

cadre stratégique de l'Union européenne en matière de santé et de sécurité au travail pour la période 2014-2020


The Essential Materials (Defence) Act [ An Act respecting Materials and Services Essential for the Purposes of Defence and National Security ]

Loi sur les matières essentielles à la défense [ Loi concernant les matières et services essentiels aux fins de défense et de sécurité nationale ]


AAA Program of Essential Airports Management Training [ Program of Essential Airports Management Training ]

Programme de formation essentielle en gestion des aéroports de l'AAA [ Programme de formation essentielle en gestion des aéroports ]


essential service designation process [ essential service designation ]

processus de désignation des services essentiels [ désignation des services essentiels ]


essential fatty acid | EFA | essential unsaturated fatty acid | vitamin F

acide gras essentiel | AGE | acide gras indispensable | vitamine F
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Therefore further development and implementation of a comprehensive EU anti-corruption policy including criminal law measures, promotion of ethics and integrity in public administration and improved monitoring of national anti-corruption policies in the context of EU and international obligations and other standards is essential and also timely in order to effectively implement the UN Convention Against Corruption.[10] Fostering public sector transparency is one of the Commission’s strategic objectives 2005-2009 and a White Paper on a ...[+++]

L’approfondissement et la mise en œuvre d’une politique globale européenne de lutte contre la corruption, comprenant des mesures de droit pénal, la promotion des aspects éthiques et de l’intégrité dans l’administration publique ainsi que l’amélioration du suivi des politiques nationales de lutte contre la corruption dans le cadre des obligations internationales et européennes et d'autres normes sont par conséquent non seulement fondamentales, mais aussi opportunes pour appliquer efficacement la convention des Nations unies contre la corruption[10]. La promotion de la transparence du secteur public constitue l’un des objectifs ...[+++]


Ø The Commission will propose a European energy RI approach, comprising an upgraded Strategic Energy Technology Plan and a strategic transport RI agenda, with a limited number of essential priorities and clear objectives, in 2015-2016.

Ø La Commission proposera, en 2015-2016, une approche européenne de RI sur l'énergie, comprenant un plan stratégique actualisé pour les technologies énergétiques et un programme stratégique de RI sur les transports, comportant un nombre limité de priorités clés et d'objectifs clairs.


Ø The Commission will propose a European energy RI approach, comprising an upgraded Strategic Energy Technology Plan and a strategic transport RI agenda, with a limited number of essential priorities and clear objectives, in 2015-2016.

Ø La Commission proposera, en 2015-2016, une approche européenne de RI sur l'énergie, comprenant un plan stratégique actualisé pour les technologies énergétiques et un programme stratégique de RI sur les transports, comportant un nombre limité de priorités clés et d'objectifs clairs.


In the future, EIT should give clearer guidance upstream from the selection process to ensure that essential strategic features are shared by all KICs, while allowing for differentiated approaches in KICs organisation, delivery and funding approaches.

À l'avenir, l'EIT devrait fournir des orientations plus claires en amont du processus de sélection, pour faire en sorte que toutes les CCI partagent certaines caractéristiques stratégiques essentielles tout en leur permettant d'adopter des approches différentes quant à leur mode d'organisation, leur mise en œuvre et leur financement.


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In the future, EIT should give clearer guidance upstream from the selection process to ensure that essential strategic features are shared by all KICs, while allowing for differentiated approaches in KICs organisation, delivery and funding approaches.

À l'avenir, l'EIT devrait fournir des orientations plus claires en amont du processus de sélection, pour faire en sorte que toutes les CCI partagent certaines caractéristiques stratégiques essentielles tout en leur permettant d'adopter des approches différentes quant à leur mode d'organisation, leur mise en œuvre et leur financement.


Since the measure of this Decision relating to the adoption of strategic guidelines is of general scope and is designed to amend non-essential elements of this Decision, inter alia by deleting some of those elements or by supplementing this Decision by the addition of new non-essential elements, it should be adopted in accordance with the regulatory procedure with scrutiny provided for in Article 5a of Decision 1999/468/EC.

La mesure de la présente décision relative à l'adoption d'orientations stratégiques ayant une portée générale et ayant pour objet de modifier des éléments non essentiels de la présente décision, notamment en supprimant certains desdits éléments ou en complétant la présente décision par l'ajout de nouveaux éléments non essentiels, elle doit être arrêtée selon la procédure de réglementation avec contrôle prévue à l'article 5 bis de la décision 1999/468/CE.


Since the measure of this Decision relating to the adoption of strategic guidelines is of general scope and is designed to amend non-essential elements of this Decision, inter alia by deleting some of those elements or by supplementing this Decision by the addition of new non-essential elements, it should be adopted in accordance with the regulatory procedure with scrutiny provided for in Article 5a of Decision 1999/468/EC.

La mesure de la présente décision relative à l'adoption d'orientations stratégiques ayant une portée générale et ayant pour objet de modifier des éléments non essentiels de la présente décision, notamment en supprimant certains desdits éléments ou en la complétant par l'ajout de nouveaux éléments non essentiels, elle devrait être arrêtée selon la procédure de réglementation avec contrôle prévue à l'article 5 bis de la décision 1999/468/CE.


Since the measure of this Decision relating to the adoption of strategic guidelines is of general scope and are designed to amend non-essential elements of this Decision, inter alia by deleting some of those elements or by supplementing this Decision by the addition of new non-essential elements, it should be adopted in accordance with the regulatory procedure with scrutiny provided for in Article 5a of Decision 1999/468/EC.

Les mesures de la présente décision ayant une portée générale et ayant pour objet de modifier des éléments non essentiels de la présente décision, notamment en supprimant certains desdits éléments ou en complétant la présente décision par l'ajout de nouveaux éléments non essentiels, elles doivent être arrêtées selon la procédure de réglementation avec contrôle prévue à l'article 5 bis de la décision 1999/468/CE.


Such a candid scrutiny of our development assistance is not only an obligation of transparency to our constituencies and the public opinion, but also an essential basis upon which to form our strategic thinking.

Cet examen soigneux de notre aide au développement découle non seulement d'une obligation de transparence envers nos électeurs et l'opinion publique, mais il s'agit également d'un fondement déterminant de notre pensée stratégique.


In order to promote under the national and regional development programmes, 2007-2013, a sustainable development path and strengthen competitiveness in the knowledge-based economy, it is essential to concentrate resources on basic infrastructures, human capital, and research and innovation, including access to and strategic use of information and communication technologies (ICTs).

Afin de promouvoir dans le cadre des programmes 2007-2013 de développement national et régional un cheminement de développement durable et renforcer la compétitivité dans le contexte d’une économie de la connaissance, il est essentiel de concentrer les ressources sur des infrastructures de base, sur le capital humain et la recherche et l’innovation, y compris l’accès aux technologies de l’information et de la communication (TIC) et leur utilisation stratégique.


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