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Cascade method of comparison
Formula integration method
Multi-step method of preparation
Multi-step preparative method
Sequential allocation method
Sequential method
Step allocation method
Step-by-step method of comparison
Step-down allocation method
Step-down method
Step-rate integration method
Step-rate method

Vertaling van "step-by-step method comparison " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
step allocation method | sequential allocation method | sequential method | step-down allocation method | step-down method

méthode de répartition séquentielle | méthode séquentielle


formula integration method [ step-rate integration method | step-rate method ]

méthode de coordination indirecte [ coordination indirecte | coordination par réduction indirecte ]


step-down allocation method | step allocation method | sequential allocation method

répartition par épuisement des centres fournisseurs


cascade method of comparison | step-by-step method of comparison

méthode de comparaison pas à pas | méthode de comparaison en cascade


multi-step preparative method [ multi-step method of preparation ]

méthode de préparation à étapes multiples [ méthode de préparation en plusieurs étapes ]


Estimating the Concentrations of Soil Gas Pollutants in Housing: a step-by-step method

Estimation des concentrations de gaz souterrains polluants dans les habitations: méthode détaillée étape par étape
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In drawing that comparison in his presentation, is the deputy leader now suggesting, or could he be persuaded, to go to the next step, the proper step, and fulfill the comparison to say yes, he would be arguing for an open public inquiry into the Prime Minister's Office scandal?

En effectuant cette comparaison dans sa présentation, le chef adjoint est-il en train de proposer, ou pourrait-on le persuader, d'aller une étape plus loin, de prendre les mesures qui s'imposent, et de compléter le parallèle en disant que oui, il réclamera la tenue d'une enquête publique relativement au scandale du cabinet du premier ministre?


(Return tabled) Question No. 864 Ms. Kirsty Duncan: With respect to mental health and suicide in the Canadian Forces (CF), including regular forces, reservists and veterans, as well as among Royal Canadian Mounted Police (RCMP) veterans: (a) what does history and research show from the First World War (WWI) and the Second World War (WWII), regarding the percentage of Canadian veterans who suffered some degree of Post Traumatic Stress Disorder (PTSD) and how it might have impacted their ability to (i) hold down jobs, (ii) maintain relationships, (iii) overcome substance abuse, (iv) maintain their will to live; (b) how are suicides tracked for CF regular forces, reservists and veterans, including RCMP veterans, (i) has the ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 864 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la santé mentale et le suicide dans les Forces canadiennes (FC), tant dans la Force régulière, la Réserve que chez les anciens combattants, y compris les anciens membres de la Gendarmerie royale du Canada (GRC): a) que nous apprennent l’histoire et la recherche faite après les Première et Deuxième Guerres mondiales d'une part sur le pourcentage de nos anciens combattants qui ont souffert à un degré ou à un autre du syndrome de stress post-traumatique (SSPT) et d'autre part sur l’influence que le syndrome a pu avoir sur leur aptitude (i) à garder un emploi, (ii) ...[+++]


(Return tabled) Question No. 152 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the development of unconventional gas resources, including shale, tight and coal bed methane, and its possible impacts on the environment: (a) what, if any, research has the government undertaken regarding the development of unconventional gas resources, (i) what was the scope of this research in the areas of, but not limited to, air quality, aquatic and terrestrial ecosystem impacts, economic impacts, occupational risks, public safety concerns, and seismic risks, (ii) what, if any, resources did the government provide for this research, (iii) what, if any, process was e ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 152 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le développement des ressources gazières non classiques, y compris le gaz de schiste, le gaz de formation imperméable et le méthane de houille, et l’impact possible sur l’environnement: a) le cas échéant, quelles recherches le gouvernement a-t-il entreprises au sujet du développement des ressources gazières non classiques, (i) quelle était la portée de ces recherches pour ce qui est, par exemple, de la qualité de l’air, de l’impact sur les écosystèmes aquatiques et terrestres, des impacts économiques, des risques professionnels, de la sécurité publique et des r ...[+++]


(Return tabled) Question No. 171 Mr. Rodger Cuzner: With respect to the military junta in Burma and the Government of Canada: (a) what measures is the Government of Canada taking to ensure Canadian corporations end all commercial ties with Burma; (b) what measures is the government taking to ensure that no additional commercial contracts form between Canadian companies and Burma; (c) what domestic steps is the Government of Canada pursuing to guarantee those Canadian corporations financially benefiting from economic activity in Burma are restricted from securing any contracts from the government; (d) what steps is the Government of Ca ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 171 M. Rodger Cuzner: Pour ce qui est de la junte militaire en Birmanie et du gouvernement du Canada: a) quelles mesures le gouvernement du Canada prend-il pour s’assurer que les sociétés canadiennes cessent toute relation commerciale avec la Birmanie; b) quelles mesures le gouvernement prend-il pour s’assurer qu’aucun autre contrat commercial ne sera conclu entre les entreprises canadiennes et la Birmanie; c) quelles mesures intérieures le gouvernement du Canada poursuit-il pour s’assurer que les sociétés canadiennes qui bénéficient financièrement de l’activité économique avec la Birmanie ne peuvent conclure des contrats avec le gouvernement; d) quelles mesures le gouvernement du Canada prend-il pour ...[+++]


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Hon. Ralph Goodale (Minister of Public Works and Government Services, Minister responsible for the Canadian Wheat Board and Federal Interlocutor for Métis and Non-Status Indians, Lib.): Mr. Speaker, I have described before in the House and elsewhere the methodical step by step approach that I am pursuing to get to the bottom of this matter to identify where the errors were made and to ensure that they are corrected and not repeated.

L'hon. Ralph Goodale (ministre des Travaux publics et des Services gouvernementaux, ministre responsable de la Commission canadienne du blé et interlocuteur fédéral auprès des Métis et des Indiens non inscrits, Lib.): Monsieur le Président, j'ai décrit auparavant à la Chambre et ailleurs le cheminement méthodique auquel j'ai recours pour connaître le fin fond de cette histoire, déterminer où les erreurs ont été commises et veiller à ce qu'elles soient corrigées et à ce qu'elles ne se répètent pas.




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'step-by-step method comparison' ->

Date index: 2023-05-26
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