Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Armasuisse Science and Technology
CASTME
DSTI
Federal Northern Science Technology Strategy
Federal S&T Strategy for the North
Federal Science and Technology Strategy for the North
IAASTD
Institutionalization of science and technology
Northern S&T Strategy
Northern Science and Technology Strategy
S+T
STEM
Science World British Columbia
Science and Technology
Technological science

Traduction de «stem science technology » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
science, technology, engineering and maths | STEM [Abbr.]

sciences, technologies, ingénierie et mathématiques


Northern Science and Technology Strategy [ Northern S&T Strategy | Federal Science and Technology Strategy for the North | Federal S&T Strategy for the North | Federal Northern Science Technology Strategy ]

Stratégie des sciences et de la technologie dans le Nord [ Stratégie fédérale des sciences et de la technologie dans le Nord | Stratégie fédérale en matière de sciences et de technologie nordiques ]


Commonwealth Association of Science, Technology and Mathematics Educators [ CASTME | Commonwealth Association of Science and Mathematics Educators ]

Commonwealth Association of Science, Technology and Mathematics Educators [ CASTME | Commonwealth Association of Science and Mathematics Educators ]


Science World British Columbia [ Arts, Sciences & Technology Centre ]

Science World British Columbia [ Arts, Sciences & Technology Centre ]


Ministry of Science, Technology and Innovation

Ministère de la Science, de la Technologie et de l’Innovation


Directorate of Science, Technology and Industry | DSTI [Abbr.]

Direction de la science, de la technologie et de l'industrie | DSTI [Abbr.]


International Assessment of Agricultural Science and Technology for Development (1) | International Assessment of Agricultural Knowledge, Science and Technology for Development (2) [ IAASTD ]

Évaluation internationale des sciences et technologies agricoles au service du développement (1) | Évaluation internationale des sciences et des technologies agricoles pour le développement (2) | Évaluation internationale des connaissances agricoles, de la science et de la technologie pour le développement (3) | Évaluation internationale des sciences agronomiques et des technologies en faveur du développement (4) | Évaluation internationale des sciences agronomiques et technologies en faveur du développement (5) | Évaluation internati ...[+++]


armasuisse Science and Technology | Science and Technology [ S+T ]

armasuisse Sciences et technologies | Sciences et technologies [ S+T ]




institutionalization of science and technology

institutionnalisation de la science et de la technique
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Studies show that interest in STEM (science, technology, engineering and maths) studies and careers by female students often wanes by the age of 15.

Les études montrent que l'intérêt des élèves de sexe féminin pour les études et les carrières dans les domaines des sciences, des technologies, de l'ingénierie et des mathématiques décline à partir de l'âge de 15 ans.


whereas education and training are key to empowering women in the digital age, and thus to a society with future viability; whereas 60 % of school students in the EU never use digital equipment in their classrooms; whereas the already low share of female ICT graduates has dropped; whereas women are very underrepresented in STEM (science, technology, engineering, and mathematics) subjects, and around half of female graduates do not go on to work in STEM roles; whereas in initiatives such as the EU Code Week, ICT for Better Education, the Startup Europe Leaders Club and the Grand Coalition for Digital Jobs, which are aimed at further f ...[+++]

considérant que l'éducation et la formation sont essentielles pour l'émancipation des femmes à l'ère du numérique et, par conséquent, pour la viabilité de la société dans l'avenir; que, dans l'Union, 60 % des élèves n'utilisent jamais de matériel numérique dans leur salle de classe; que la proportion déjà faible de femmes titulaires d'un diplôme universitaire dans le domaine des TIC a diminué; que les femmes sont très sous-représentées dans les STIM (sciences, technologies, ingénierie et mathématiques) et que près de la moitié des diplômées n'occupent pas de fonctions professionnelles en rapport avec les STIM par la suite; que, dans ...[+++]


92. Underlines the importance of STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) studies and highlights the role they have in enabling Europe to play an important part on the global stage with regard to advancing technology developments;

92. souligne l'importance des filières scientifiques et technologiques, de l'ingénierie et des mathématiques, ainsi que de leur contribution s'agissant de permettre à l'Europe de jouer un rôle important sur la scène mondiale en matière de progrès technologique;


92. Underlines the importance of STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) studies and highlights the role they have in enabling Europe to play an important part on the global stage with regard to advancing technology developments;

92. souligne l'importance des filières scientifiques et technologiques, de l'ingénierie et des mathématiques, ainsi que de leur contribution s'agissant de permettre à l'Europe de jouer un rôle important sur la scène mondiale en matière de progrès technologique;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
92. Underlines the importance of STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) studies and highlights the role they have in enabling Europe to play an important part on the global stage with regard to advancing technology developments;

92. souligne l'importance des filières scientifiques et technologiques, de l'ingénierie et des mathématiques, ainsi que de leur contribution s'agissant de permettre à l'Europe de jouer un rôle important sur la scène mondiale en matière de progrès technologique;


While the EESC welcomes the emphasis on building inclusive and connected higher education systems and encouraging schools to develop better links and cooperation with higher education in the field of science, technology, engineering and mathematics (STEM), the Committee believes that the wider purpose of education lies within the balance and close cooperation between the STEM subjects and the social sciences and humanities.

Si le CESE se félicite de l’accent mis sur la mise en place de systèmes d’enseignement supérieur inclusifs et connectés et les efforts visant à encourager les écoles à améliorer les liens et la coopération avec l’enseignement supérieur dans le domaine des sciences, des technologies, de l’ingénierie et des mathématiques (STEM), il estime toutefois que la finalité plus générale de l’éducation est de trouver un juste équilibre et une étroite synergie entre les matières STEM, d’une part, et les sciences sociales et humaines, d’autre part.


While Europe has leading-edge research capabilities in key enabling technologies and can draw on a substantial knowledge base in science and engineering[11], it needs to continue to expand its science, technology, engineering and maths (STEM) graduate base and find ways to maximise their effective deployment across research and business.

Bien que l’Europe ait des capacités de pointe en matière de recherche en technologies clés génériques et puisse tirer parti d’une importante base de connaissances en science et ingénierie[11], elle doit continuer à élargir sa communauté de diplômés en sciences, technologie, ingénierie et mathématiques et trouver des moyens d’optimaliser leur déploiement effectif dans le monde de la recherche et des entreprises.


Discussions have been also taken place at European level but have so far not led to a shared understanding on which of these technologies needs a more strategic cooperation to improve industrial competitiveness.[4] According to the latest Science, Technology and Competitiveness report, leading countries such as China, Japan and the US are also focusing on enabling technologies, especially biotechnology, ICT and nanotechnology.[5] Within ICT, specific fields such as micro- and nanoelectronics and photonics deserve immediate policy acti ...[+++]

Des discussions ont également eu lieu au niveau européen, mais n’ont jusqu’à présent pas abouti à une conception commune sur la question de savoir lesquelles de ces technologies nécessitent une coopération plus stratégique afin d’améliorer la compétitivité industrielle[4]. D’après le dernier rapport sur la science, la technologie et la compétitivité, les pays de pointe comme la Chine, le Japon et les États-Unis se concentrent eux aussi sur les technologies génériques, notamment la biotechnologie, les TIC et la nanotechnologie[5]. En m ...[+++]


24. Highlights the fact that better knowledge and skills are essential; stresses the need to enhance the attractiveness and value of STEM (science, technology, engineering, and mathematics) subjects in education as well as the areas with predictable job shortages and which will require an increasing number of qualified workers in the coming years and are likely to ensure quality and sustainable jobs (for example, green economy, business services, ICT, healthcare and education); acknowledging that STEM subjects are of extreme importance to help more young people finding jobs in times of crisis, also calls for the right balance between t ...[+++]

24. souligne qu'un niveau plus élevé de connaissances et de compétences est essentiel; insiste sur la nécessité d'accroître l'attractivité et la valeur des sciences, de la technologie, de l'ingénierie et des mathématiques dans l'enseignement, tout comme celles des domaines où l'on s'attend à une pénurie d'emplois et qui exigeront un nombre croissant de travailleurs qualifiés dans les années à venir et sont susceptibles de fournir des emplois durables et de qualité (par exemple l'économie verte, la santé et l'éducation); reconnaît que les sciences, la technologie, l'ingéni ...[+++]


24. Highlights the fact that better knowledge and skills are essential; stresses the need to enhance the attractiveness and value of STEM (science, technology, engineering, and mathematics) subjects in education as well as the areas with predictable job shortages and which will require an increasing number of qualified workers in the coming years and are likely to ensure quality and sustainable jobs (for example, green economy, business services, ICT, healthcare and education); acknowledging that STEM subjects are of extreme importance to help more young people finding jobs in times of crisis, also calls for the right balance between t ...[+++]

24. souligne qu'un niveau plus élevé de connaissances et de compétences est essentiel; insiste sur la nécessité d'accroître l'attractivité et la valeur des sciences, de la technologie, de l'ingénierie et des mathématiques dans l'enseignement, tout comme celles des domaines où l'on s'attend à une pénurie d'emplois et qui exigeront un nombre croissant de travailleurs qualifiés dans les années à venir et sont susceptibles de fournir des emplois durables et de qualité (par exemple l'économie verte, la santé et l'éducation); reconnaît que les sciences, la technologie, l'ingéni ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'stem science technology' ->

Date index: 2025-05-06
w