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Administering Power
Administering State
Administering country
Alcoholic hallucinosis
Avant-gardist
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Conference on Sharing Power in Europe
Contracting State
Contracting power
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Independent state
Jealousy
Paranoia
Protecting power
Protecting state
Protector
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Settling in your own downwash
Settling with power
Signatory
Signatory State
Solid state high power electronics
Sovereign power
Sovereign state
State of the art
State-of-the-art
Tutelary State
Vortex ring condition
Vortex ring state
Vortex-ring state

Vertaling van "states the power " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
contracting State [ contracting power | signatory State | signatory ]

État contractant [ puissance contractante | état signataire | signataire | pays signataire ]


tutelary State [ administering Power | administering State | administering country ]

puissance tutélaire [ puissance tutrice | État administrant | puissance administrante ]


sovereign state [ independent state | sovereign power ]

État souverain [ État indépendant | pouvoir souverain ]


solid state high power electronics

électronique de puissance à semi-conducteurs


protecting state | protecting power | protector

État protecteur | puissance protectrice | protecteur | protectrice


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


Cooperation Agreement between the European Economic Community, of the one part, and the countries parties to the Charter of the Cooperation Council for the Arab States of the Gulf (the State of the United Arab Emirates, the State of Bahrain, the Kingdom of Saudi Arabia, the Sultanate of Oman, the State of Qatar and the State of Kuwait) of the other part

Accord de coopération entre, d'une part, la Communauté économique européenne et, d'autre part, les pays parties à la charte du Conseil de coopération pour les États arabes du Golfe (l'État des Émirats arabes unis, l'État de Bahrein, le Royaume d'Arabie Saoudite, le sultanat d'Oman, l'État de Qatar et l'État de Koweit)


Conference on Sharing Power in Europe | Conference on Sharing Power in Europe - Striking the right balance between EU and Member State action

Conférence sur Le partage du pouvoir en Europe: à la recherche du juste équilibre entre les interventions de l'UE et des États membres


vortex ring state | vortex-ring state | settling in your own downwash | settling with power | vortex ring condition

état de vortex


state-of-the-art | state of the art | avant-gardist

de pointe
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In order to adapt to corresponding developments in the Member States, the power to adopt acts in accordance with Article 290 of the Treaty on the Functioning of the European Union should be delegated to the Commission in respect of amending, in accordance with the information communicated by Member States, the NUTS classification in Annex I, the list of existing administrative units in Annex II and the list of LAU in Annex III to Regulation (EC) No 1059/2003.

Afin d'adapter les typologies aux évolutions correspondantes dans les États membres, il convient de déléguer à la Commission le pouvoir d'adopter des actes conformément à l'article 290 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne en ce qui concerne la modification, conformément aux informations communiquées par les États membres, de la nomenclature NUTS figurant à l'annexe I, de la liste des unités administratives existantes figurant à l'annexe II et de la liste des UAL figurant à l'annexe III du règlement (CE) no 1059/2003.


The INA law grants the state special powers in this company, including veto powers over INA‘s decisions relating to the sale of shares/assets with a value exceeding certain thresholds.

La loi INA donne à celui-ci des pouvoirs spéciaux sur cette entreprise, et notamment un droit de veto sur les décisions d'INA concernant la vente d'actions ou d'actifs d'une valeur dépassant certains seuils.


Whilst Member States are subject to the obligation to raise ex ante contributions from these investment firms in accordance with Article 103(1) of Directive 2014/59/EU, it is appropriate to leave to Member States the power of establishing the risk adjustment in order not to disproportionately burden these firms.

Bien que les États membres soient tenus, en vertu de l'article 103, paragraphe 1, de la directive 2014/59/CE, de percevoir des contributions ex ante auprès de ces entreprises d'investissement, il convient de leur laisser le pouvoir de préciser l'ajustement en fonction des risques pour ces entreprises de façon à ne pas imposer une charge disproportionnée à celles-ci.


9. In addition to the powers, duties and functions specified in the proclamation establishing a ministry of State, the powers, duties and functions of the minister for that ministry extend to and include such other matters as are assigned or transferred to the minister or the ministry by or pursuant to any Act of Parliament.

9. Outre les attributions précisées dans la proclamation créant un département d’État, les pouvoirs et fonctions du ministre chargé d’un département englobent tous les autres domaines attribués ou transférés au ministre ou au département sous le régime d’une loi fédérale.


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That is always the debate when it comes to democracies that have constitutions and democracies that have parliamentary rule, as in the case of Britain, the idea being that if there is not a constitution, then parliament is supreme; if there is a constitution, that divides the power, as happens under the constitution of the United States where power is shared equally by the legislature, the executive branch—that is, the president—and the supreme court of the United States.

C'est un débat qui revient chaque fois qu'il est question de démocraties qui ont une constitution et une règle parlementaire, comme dans le cas de la Grande-Bretagne. L'idée est que, s'il n'y a pas de constitution, le Parlement est suprême. Quand il existe une constitution, le pouvoir est divisé comme c'est le cas aux États-Unis, où le pouvoir est partagé également entre l'assemblée législative, l'exécutif—c'est-à-dire le président—, et la Cour suprême des États-Unis.


If section 44 states that Parliament can modify the Constitution, with respect to the Senate, then look in the other provisions where it states the powers of the Senate, their mode of selection and the number of senators versus the number of members of the House.

S'il est dit à l'article 44 que la Parlement peut modifier la Constitution, en ce qui concerne le Sénat, alors allez lire les autres dispositions où l'on énonce le pouvoir du Sénat, le mode de nomination et le nombre de sénateurs par rapport au nombre de membres de la Chambre des communes.


Given that this Directive deals with situations in which the protected person moves to another Member State, issuing or executing a European protection order should not imply any transfer to the executing State of powers relating to principal, suspended, alternative, conditional or secondary penalties, or relating to security measures imposed on the person causing danger, if the latter continues to reside in the State that adopted the protection measure.

Étant donné que la présente directive porte sur des situations dans lesquelles la personne bénéficiant d’une mesure de protection se déplace vers un autre État membre, l’émission ou l’exécution d’une décision de protection européenne ne devrait impliquer aucun transfert de compétences à l’État d’exécution en ce qui concerne les peines principales, les suspensions de peines, les peines de substitution, les peines conditionnelles ou les peines complémentaires, ni en ce qui concerne les mesures de sûreté imposées à la personne qui est à l’origine du danger encouru, si cette dernière continue à résider dans l’État qui a adopté la mesure de p ...[+++]


I remind honourable senators of this provision, for we observe in the television media fora and in the written media suggestions made from certain quarters to allow the state extraordinary powers, powers that might contravene well-accepted human rights.

Si je rappelle cette disposition, c'est parce que certains médias de la télévision et de la presse écrite ont recommandé de donner à l'État des pouvoirs extraordinaires, des pouvoirs qui pourraient aller à l'encontre des droits de la personne établis.


The Injunctions Directive gives national consumer enforcement bodies and consumer associations nominated by the Member States the power to seek injunctions in courts in their own and other Member States to stop traders infringing EU consumer protection directives.

La directive sur les actions en cessation donne aux organismes nationaux responsables des affaires de consommation et aux associations de consommateurs désignés par les États membres le droit d'introduire des actions en cessation auprès de tous leurs propres tribunaux et ceux des autres États membres en vue d'empêcher des opérateurs de commettre des infractions aux directives communautaires sur la protection des consommateurs.


We made that assumption, not naively, but in the context of considerable experience of operating within an international alliance context; a partnership with greater powers and powers similar to ourselves, greater being Britain and United States and, powers similar in size to ourselves, or medium powers, such as Australia and the so-called Four or Five Eyes alliance.

Ce n'était pas une forme de naïveté; c'était une idée née de l'expérience considérable que nous avons acquise à travailler à l'intérieur d'une alliance internationale, une association avec de grandes puissances et des puissances semblables au Canada, les grandes puissances étant la Grande-Bretagne et les États-Unis, et les puissances de taille semblable au Canada, ou puissances intermédiaires, l'Australie et les pays membres de l'alliance «Four or Five Eyes».




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'states the power' ->

Date index: 2025-10-13
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