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Acute crisis reaction
Alcoholic hallucinosis
Apply crisis intervention
Apply crisis interventions
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Combat fatigue Crisis state Psychic shock
Constitutional state
Critical state
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Emergency
Interact with actions on stage
Intervene in crises
Intervene in crisis
Intervene with actions on stage
Intervene with stage actions
Intervening DNA sequence
Intervening nucleotide sequence
Intervening sequence
Intron
Jealousy
Legal state
Motion for leave to intervene
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Reaction to stress
Rechtsstaat
Request for leave to intervene
Request to intervene
State governed by the rule of law
State of distress
State of emergency
State of law
Work in connection with actions on stage

Vertaling van "state intervene " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


intervene to reduce poor nutritional status of a person | intervene to reduce poor nutritional status of individuals | interfere to reduce bad nutritional status of individuals | intervene to reduce sub-optimal nutritional status of individuals

intervenir pour améliorer l’état nutritionnel sous-optimal d’un individu


intervening DNA sequence | intervening nucleotide sequence | intervening sequence | intron

intron


motion for leave to intervene [ request for leave to intervene | request to intervene ]

requête en autorisation d'intervenir [ demande d'autorisation d'intervenir | requête en intervention ]


Definition: A transient disorder that develops in an individual without any other apparent mental disorder in response to exceptional physical and mental stress and that usually subsides within hours or days. Individual vulnerability and coping capacity play a role in the occurrence and severity of acute stress reactions. The symptoms show a typically mixed and changing picture and include an initial state of daze with some constriction of the field of consciousness and narrowing of attention, inability to comprehend stimuli, and disorientation. This state may be followed either by further withdrawal from the surrounding situation (to th ...[+++]

Définition: Trouble transitoire, survenant chez un individu ne présentant aucun autre trouble mental manifeste, à la suite d'un facteur de stress physique et psychique exceptionnel et disparaissant habituellement en quelques heures ou en quelques jours. La survenue et la gravité d'une réaction aiguë à un facteur de stress sont influencées par des facteurs de vulnérabilité individuels et par la capacité du sujet à faire face à un traumatisme. La symptomatologie est typiquement mixte et variable et comporte initialement un état d'hébétude caractérisé par un certain rétrécissement du champ de la conscience et de l'attention, une impossibili ...[+++]


intervene with stage actions | work in connection with actions on stage | interact with actions on stage | intervene with actions on stage

intervenir avec des actions sur scène


intervene in crises | intervene in crisis | apply crisis intervention | apply crisis interventions

mettre en œuvre une intervention en situation de crise


state governed by the rule of law | legal state | state of law | constitutional state | Rechtsstaat

État de droit | État fondé sur le droit


emergency | state of emergency | critical state | state of distress

état de détresse (1) | état de nécessité (2) | état d'urgence (3)


Malignant neoplasms, stated or presumed to be primary, of specified sites, except of lymphoid, haematopoietic and related tissue

Tumeurs malignes, primitives ou présumées primitives, de siège précisé, à l'exception des tissus lymphoïde, hématopoïétique et apparentés
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
whereas the AU operates under different constraints from the UN and can take sides, intervene without invitation, and intervene where no peace accord has been signed, while still respecting the UN Charter; whereas given the number of inter-state and intra-state conflicts in Africa this is an important difference.

considérant que l'Union africaine opère sous d'autres contraintes que les Nations unies et qu'elle peut prendre parti, agir sans y être conviée et intervenir en l'absence d'un accord de paix, tout en respectant la charte des Nations unies; que cette différence n'est pas anodine compte tenu du nombre de conflits intra-étatiques et interétatiques en Afrique.


Stresses that the targets already agreed for 2020 must be taken as the minimum baseline when revising the Renewables Energy Directive, so that Member States cannot go below their 2020 national target after 2020; underlines that the EU 2030 renewable energy target requires collective achievement; stresses that Member States should develop their national plans in a timely fashion and that the Commission needs enhanced oversight capacities, including beyond 2020, endowed with adequate tools for effective and timely monitoring and the possibility of intervening in the ev ...[+++]

souligne que les objectifs déjà fixés pour 2020 devront être considérés comme des minima lors de la révision de la directive relative aux énergies renouvelables, de façon à ce que les États membres ne puissent plus aller en deçà de leur objectif national de 2020 après 2020; précise que la réalisation de l'objectif en matière d'énergies renouvelables de l'Union à l'horizon 2030 sera le fruit d'un effort collectif; souligne que les États membres devront élaborer leurs plans nationaux en temps opportun et que la Commission devra également renforcer sa surveillance, y compris au-delà de 2020, et se doter des instruments adéquats pour assurer un suivi efficace et en temps utile et, éventuellement, intervenir ...[+++]


The state intervenes to ensure that all members of the public have access to these services and/or that they are provided for all members of the public at an affordable price and a high level of quality.

L'intervention de l'État vise à garantir que tous les citoyens ont accès à ces services, et que des services de qualité peuvent être proposés à des prix abordables pour tous les citoyens.


1. Member States may provide extraordinary public financial support through additional financial stabilisation tools in accordance with paragraph 3 of this Article, Article 37(10) and with Union State aid framework, for the purpose of participating in the resolution of an institution or an entity referred to in point (b), (c) or (d) of Article 1(1), including by intervening directly in order to avoid its winding up, with a view to meeting the objectives for resolution referred to in Article 31(2) in relation to the Member State or the Union as a whole.

1. Les États membres peuvent fournir un soutien financier public exceptionnel au moyen d’instruments de stabilisation financière supplémentaires conformément au paragraphe 3 du présent article, à l’article 37, paragraphe 10, et au cadre d’aides d’État de l’Union, afin de participer à la résolution de la défaillance d’un établissement ou d’une entité visé à l’article 1er, paragraphe 1, point b), c) ou d), y compris en intervenant directement afin d’éviter sa liquidation, en vue d’atteindre les objectifs de la résolution visés à l’article 31, paragraphe 2, à l’égard de l’État membre ou de l’Union dans son ensemble.


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46. Welcomes the increasing trend whereby EU Member States intervene in the debates in addition to the EU Presidency; calls for this to be further developed, and calls on EU Member States to reinforce the EU's message by putting across "one message, but with many voices"; encourages EU Member States to further develop cross-regional initiatives as a useful way of counteracting bloc policies; calls on the EU and the Organisation of The Islamic Conference to intensify efforts to improve their mutual understanding and collaboration;

46. se félicite de ce que les États membres de l'Union interviennent de plus en plus dans les débats, outre la Présidence de l'Union; demande que cette tendance se poursuive et invite les États membres de l'Union à renforcer le message de l'Union, exprimé selon le principe "un message, plusieurs voix"; encourage les États membres de l'Union à développer plus avant des initiatives interrégionales afin de contrer efficacement les politiques de blocs; invite l'Union européenne et l'Organisation de la conférence islamique à intensifier leurs efforts afin d'améliorer leur compréhension et leur collaboration mutuelles;


46. Welcomes the increasing trend whereby EU Member States intervene in the debates in addition to the EU Presidency; calls for this to be further developed, and calls on EU Member States to reinforce the EU’s message by putting across “one message, but with many voices”; encourages EU Member States to further develop cross-regional initiatives as a useful way of counteracting bloc policies; calls on the EU and the Organisation of The Islamic Conference to intensify efforts to improve their mutual understanding and collaboration;

46. se félicite de ce que les États membres de l'UE interviennent de plus en plus dans les débats, outre la Présidence de l'UE; demande que cette tendance se poursuive et invite les États membres de l'UE à renforcer le message de l'Union, exprimé selon le principe "un message, plusieurs voix"; encourage les États membres de l'UE à développer plus avant des initiatives interrégionales afin de contrer efficacement les politiques de blocs; invite l'UE et l'Organisation de la conférence islamique à intensifier leurs efforts afin d'améliorer leur compréhension et leur collaboration mutuelles;


46. Welcomes the increasing trend whereby EU Member States intervene in the debates in addition to the EU Presidency; calls for this to be further developed, and calls on EU Member States to reinforce the EU's message by putting across "one message, but with many voices"; encourages EU Member States to further develop cross-regional initiatives as a useful way of counteracting bloc policies; calls on the EU and the Organisation of The Islamic Conference to intensify efforts to improve their mutual understanding and collaboration;

46. se félicite de ce que les États membres de l'Union interviennent de plus en plus dans les débats, outre la Présidence de l'Union; demande que cette tendance se poursuive et invite les États membres de l'Union à renforcer le message de l'Union, exprimé selon le principe "un message, plusieurs voix"; encourage les États membres de l'Union à développer plus avant des initiatives interrégionales afin de contrer efficacement les politiques de blocs; invite l'Union européenne et l'Organisation de la conférence islamique à intensifier leurs efforts afin d'améliorer leur compréhension et leur collaboration mutuelles;


We want to demand that the international community, in particular the United Nations, but also the European Union and its Member States, intervenes with all the means available to it, to put an end to the extreme discrimination suffered by Afghan women.

Nous voulons exiger de la communauté internationale, en particulier des Nations unies mais également de l'Union européenne et de ses États membres, qu'elle intervienne en employant tous les moyens à sa disposition afin de mettre fin à la situation de discrimination extrême dont souffre la femme afghane.


2. The Community shall not intervene if and when a Member State allows selling prices within its borders to exceed the Community's threshold price.

2. La Communauté n'intervient pas si un État membre permet que les prix de vente pratiqués à l'intérieur de ses frontières dépassent le prix de seuil de la Communauté.


Police should be able to use cross-border pursuits for more types of crime and have, in cases where the competent local authorities of the Member States where the pursuit takes place are unable to intervene promptly, the means to effectively intervene with a view to establishing the pursued person's identity by and transferring him/her to the aforementioned competent local authorities.

La police doit pouvoir effectuer des poursuites transfrontalières pour des types d'infraction supplémentaires et être en mesure, lorsque les autorités territorialement compétentes des États membres dans lesquels la poursuite a lieu ne peuvent intervenir immédiatement, d'agir elle-même en vue d'établir l'identité de la personne poursuivie et de la remettre à ces autorités.


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