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Act as mine manager
Arrange engine on test stand
Arrange the positioning of engines on test stands
College IS SOP
College centre for technology transfer
College centre for the transfer of technology
College of Staff Representatives
College of staff representatives of the EIB
College technology transfer centre
Cover mine manager absence
Deputise for the mine manager
EIB Staff Representatives
Ensure the positioning of engines on test stands
Position engine on test stand
Stand-in for mine manager
Standing Committee on Construction
Standing Committee on Energy and Natural Resources

Traduction de «stands the collège » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
College of Staff Representatives | College of staff representatives of the EIB | College of staff representatives of the European Investment Bank | EIB Staff Representatives

Collège des représentants du personnel | Collège des représentants du personnel de la Banque européenne d'investissement | Collège des représentants du personnel de la BEI | Représentants du personnel de la BEI


Standing Committee on approximation of the laws relating to construction products | Standing Committee on Construction | Standing Committee on the approximation of the laws, regulations and administrative provisions of the Member States relating to construction products

Comité permanent de la construction | Comité permanent pour le rapprochement des législations des États membres concernant les produits de construction | CPC [Abbr.]


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placer un moteur sur un banc d’essai


Where does prior learning assessment stand in an entrepreneurial approach on the part of colleges?

Quel est le rôle de la reconnaissance des apprentissages non scolaires dans une approche entrepreneuriale des collèges?


Definition: Includes a variety of disorders in which long-standing delusions constitute the only, or the most conspicuous, clinical characteristic and which cannot be classified as organic, schizophrenic or affective. Delusional disorders that have lasted for less than a few months should be classified, at least temporarily, under F23.-.

Définition: Comprend des troubles divers, caractérisés uniquement, ou essentiellement, par la présence d'idées délirantes persistantes et ne pouvant être classés parmi les troubles organiques, schizophréniques ou affectifs. Quand la durée d'un trouble délirant est inférieure à quelques mois, il doit être classé, au moins temporairement, en F23.-.


Standing Committee on the approximation of the laws of the Member States concerning equipment and protective systems intended for use in potentially explosive atmospheres | Standing Committee on the approximation of the laws of the Member States concerning equipment and protective systems intended for use in potentially explosive atmospheres (EXAT)

Comité permanent pour le rapprochement des législations des États membres pour les appareils et les systèmes de protection destinés à être utilisés en atmosphères explosibles (ATEX) | Comité permanent pour le rapprochement des législations des Etats membres relatives aux appareils et aux systèmes de protection destinés à être utilisés en atmosphère explosible | Comité permanent pour le rapprochement des législations des États membres relatives aux appareils et aux systèmes de protection destinés à être utilisés en atmosphères explosibles (ATEX)


College Information System Standing Operation Procedures [ College IS SOP ]

Instructions permanentes d'opérations sur le système d'information du Collège [ IPO SI du Collège ]


Standing Senate Committee on Energy, the Environment and Natural Resources [ Standing Committee on Energy, the Environment and Natural Resources | Standing Senate Committee on Energy and Natural Resources | Standing Committee on Energy and Natural Resources ]

Comité sénatorial permanent de l'énergie, de l'environnement et des ressources naturelles [ Comité permanent de l'énergie de l'environnement et des ressources naturelles | Comité sénatorial permanent de l'énergie et des ressources naturelles | Comité permanent de l'Énergie et des ressources naturelles ]


college technology transfer centre | college centre for technology transfer | college centre for the transfer of technology

centre collégial de transfert de technologie | CCTT | centre spécialisé


cover mine manager absence | stand-in for mine manager | act as mine manager | deputise for the mine manager

agir au nom du responsable de la mine
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Commissioner Andriukaitis has informed the College on the results of yesterday's meeting of the Standing Committee on Plants, Animals, Food and Feed Committee and discussed the next steps to be taken.

Le commissaire Andriukaitis a informé le collège des résultats de la réunion tenue hier par le comité permanent des végétaux, des animaux, des denrées alimentaires et des aliments pour animaux, et a examiné les prochaines mesures à prendre.


105. Regrets that the Commission continues to ignore Parliament's long standing request to add the individual Commissioner's signature to the annual activity reports of his/her related Directorate-General for which he/she is responsible; notes that the synthesis report is adopted by the College of Commissioners, but deems this unsatisfactory in the light of democratic accountability principles;

105. déplore que la Commission continue d'ignorer la demande de longue date du Parlement d'ajouter la signature individuelle des commissaires aux rapports annuels d'activité de leur direction générale dont ils sont responsables; note que le rapport de synthèse est adopté par le collège des commissaires, mais juge cela insatisfaisant au vu des principes de responsabilité démocratique;


105. Regrets that the Commission continues to ignore Parliament's long standing request to add the individual Commissioner's signature to the annual activity reports of his/her related Directorate-General for which he/she is responsible; notes that the synthesis report is adopted by the College of Commissioners, but deems this unsatisfactory in the light of democratic accountability principles;

105. déplore que la Commission continue d'ignorer la demande de longue date du Parlement d'ajouter la signature individuelle des commissaires aux rapports annuels d'activité de leur direction générale dont ils sont responsables; note que le rapport de synthèse est adopté par le collège des commissaires, mais juge cela insatisfaisant au vu des principes de responsabilité démocratique;


12. Regrets that the Commission constantly ignores Parliament's long standing request to add the responsible Commissioner's signature to the annual activity reports of his/her related Directorate-General; notes, however, that the Synthesis report is adopted by the College of Commissioners and contains a specific statement emphasising the Commission's final responsibility for the management of its authorising officers on the basis of assurances and reservations made by them in their annual activity reports; is therefore of the opinio ...[+++]

12. déplore que la Commission ignore systématiquement la demande formulée de longue date par le Parlement que la signature du commissaire responsable figure elle aussi dans les rapports annuels d'activité de sa direction générale; note toutefois que le rapport de synthèse est adopté par le collège des commissaires et qu'il contient une déclaration spécifique soulignant la responsabilité de la Commission en dernier ressort pour la gestion de ses ordonnateurs sur la base des assurances et des réserves que ceux-ci ont formulées dans leu ...[+++]


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9. Regrets that the Commission constantly ignores Parliament's long standing request to add the responsible Commissioner's signature to the annual activity reports of his/her related Directorate-General; notes, however, that the Synthesis report is adopted by the College of Commissioners and contains a specific statement emphasising the Commission's final responsibility for the management of its authorising officers on the basis of assurances and reservations made by them in their annual activity reports; is therefore of the opinion ...[+++]

9. déplore que la Commission ignore systématiquement la demande formulée de longue date par le Parlement que la signature du commissaire responsable figure elle aussi dans les rapports annuels d'activité de sa direction générale; note toutefois que le rapport de synthèse est adopté par le collège des commissaires et qu'il contient une déclaration spécifique soulignant la responsabilité de la Commission en dernier ressort pour la gestion de ses ordonnateurs sur la base des assurances et des réserves que ceux-ci ont formulées dans leur ...[+++]


Today, on some of the land he once worked stands the Collège Saint-Alexandre in the town of Touraine, in Gatineau.

Parmi les terres qu'il a exploitées, on y retrouve aujourd'hui le Collège Saint-Alexandre dans le village urbain de Touraine, à Gatineau.


The College Student Alliance said budget 2008, “ shows that the federal government is keeping an eye to the future and our future leaders of tomorrow ”; the Canadian Federation of Students added, “ the government has responded to a long standing call by students and their families ”; and the Association of Universities and Colleges of Canada declared, “We are pleased that the budget has announced important initiatives ”. Budget 2008 represents prudent, responsible and effective action from this Conservative government while Bill C-253 represents $900 mi ...[+++]

La College Student Alliance a déclaré que le budget de 2008: « [.] montre que le gouvernement fédéral se préoccupe de notre avenir et de nos dirigeants de demain [.] »; la Fédération canadienne des étudiantes et étudiants a ajouté que « [.] le gouvernement a répondu à l'appel que lui avaient lancé depuis longtemps les étudiants et leur famille [.] »; et l'Association des universités et collèges du Canada a déclaré: « Nous sommes heureux que le budget annonce d'importantes initiatives [.] » Le budget de 2008 est l'expression d'un comportement prudent, responsable et efficace de la part de ce gouvernement conservateur, alors que le proje ...[+++]


This means that in most circumstances, for a regular licence, the physician holds an MD degree, is a licentiate of the Medical Council of Canada, and is one of three things: a certificant of the College of Family Physicians of Canada, a fellow of the Royal College of Physicians of Canada, or a fellow of the Royal College of Surgeons, and has been found to be in good standing previously.

Pour l'obtention du permis régulier, dans la plupart des cas, le médecin doit posséder un diplôme de docteur en médecine, être licencié du Conseil médical du Canada, être titulaire d'un certificat du Collège des médecins de famille du Canada, être associé du Collège royal des médecins du Canada ou être associé du Collège royal des chirurgiens du Canada, et avoir été en règle antérieurement.


2. Proposes that, for as long as there is no College of European Diplomacy, Community officials and Member States' diplomats who so wish should be able to extend their training by means of in-depth seminars, wherever possible in cooperation with university bodies of recognised standing, particularly those funded by the Community and diplomatic colleges in the Member States;

2. propose qu'en l'absence d'une École diplomatique communautaire, les fonctionnaires communautaires et les diplomates des États membres qui le souhaitent puissent suivre leur formation à travers des programmes et des séminaires approfondis, chaque fois que possible en collaboration avec les institutions universitaires européennes de renom, en particulier avec celles qui sont financées par la Communauté, et avec les écoles diplomatiques des États membres;


François Allard, President, Réseau des cégeps et des collèges francophones du Canada: Madam Chair, thank you for giving us an opportunity to express the views of the members of the Réseau des cégeps et des collèges francophones du Canada concerning the government's response to the sixth report of the Standing Senate Committee on Official Languages entitled: French-Language Education in a Minority Setting: A continuum from early chi ...[+++]

François Allard, président, Réseau des cégeps et des collèges francophones du Canada : Madame la présidente, merci de nous donner l'occasion de vous exprimer les commentaires des membres du Réseau des cégeps et des collèges francophones du Canada à la réponse du gouvernement au sixième rapport du Comité sénatorial permanent des langues officielles intitulé L'éducation en milieu minoritaire francophone : un continuum de la petite enfance au postsecondaire.


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