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Addiction to tobacco
Anti-smoking campaign
Apply for funds
Co-sponsorship
Community sponsorship
Cosponsoring
EC participation in a cultural event
EC participation in a sporting event
EU sponsorship
European Union sponsorship
HTL
Homogenised tobacco
Homogenised tobacco leaf
Joint sponsorship
Nicotinism
Obtain a sponsorship
Obtain sponsors
Obtain sponsorship
Reconstituted tobacco
Shared sponsorship
Smoking
Split sponsorship
Sponsorship
Tobacco
Tobacco addiction
Tobacco farmer
Tobacco grower
Tobacco planter
Tobacco product

Vertaling van "sponsorship for tobacco " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Federal Government Policy on Tobacco Sponsorship of National Sport Organizations

Politique du gouvernement fédéral sur la commandite des organismes nationaux de sport par des compagnies de tabac


EU sponsorship [ Community sponsorship | EC participation in a cultural event | EC participation in a sporting event | European Union sponsorship ]

parrainage de l'UE [ parrainage communautaire | parrainage de l'Union européenne | participation CE à une manifestation culturelle | participation CE à une manifestation sportive ]


Tobacco Company Sponsorship of Cultural and Sports Events

Parrainage d'activités culturelles et sportives par les fabricants des produits du tabac


co-sponsorship [ shared sponsorship | split sponsorship | joint sponsorship | cosponsoring ]

co-commandite [ cocommandite | commandite partagée ]




apply for funds | obtain a sponsorship | obtain sponsors | obtain sponsorship

conclure des accords de mécénat | conclure des accords de parrainage | obtenir des parrainages | signer des accords de parrainage


homogenised tobacco | homogenised tobacco leaf | reconstituted tobacco | HTL [Abbr.]

tabac homogénéisé | tabac reconstit


tobacco farmer | tobacco grower | tobacco planter

planteur de tabac


smoking [ addiction to tobacco | anti-smoking campaign | nicotinism | tobacco addiction ]

tabagisme [ lutte antitabac | lutte contre le tabac | lutte contre le tabagisme ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Directive 2003/33/EC of the European Parliament and of the Council of 26 May 2003 on the approximation of the laws, regulations and administrative provisions of the Member States relating to the advertising and sponsorship of tobacco products (OJ L 152, 20.6.2003, pp. 16-19)

Directive 2003/33/CE du Parlement européen et du Conseil du 26 mai 2003 concernant le rapprochement des dispositions législatives, réglementaires et administratives des États membres en matière de publicité et de parrainage en faveur des produits du tabac (JO L 152 du 20.6.2003, p. 16-19)


Directive 2003/33/EC on advertising and sponsorship of tobacco products

Directive 2003/33/CE en matière de publicité et de parrainage en faveur des produits du tabac


(30a) Directive 2003/33/EC on advertising and sponsorship of tobacco products already prohibits the free distribution of such products in the context of the sponsorship of events.

(30 bis) La directive 2003/33/CE concernant la publicité et le parrainage en faveur des produits du tabac interdit déjà la distribution gratuite de tels produits dans le cadre du parrainage d'événements.


In addition, Directive 2003/33/EC of the European Parliament and of the Council of 26 May 2003 on the approximation of the laws, regulations and administrative provisions of the Member States relating to the advertising and sponsorship of tobacco products , which prohibits advertising and sponsorship for cigarettes and other tobacco products in printed media, information society services and radio broadcasting, should be without prejudice to this Directive, in view of the special characteristics of audiovisual media services.

En outre, la directive 2003/33/CE du Parlement européen et du Conseil du 26 mai 2003 concernant le rapprochement des dispositions législatives, réglementaires et administratives des États membres en matière de publicité et de parrainage en faveur des produits du tabac , qui interdit la publicité et le parrainage en faveur des cigarettes et des autres produits du tabac dans les médias imprimés, les services de la société de l’information et la radiodiffusion sonore, devrait être sans préjudice de la présente directive, eu égard aux caractéristiques particulières des services de médias audiovisuels.


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In addition, Directive 2003/33/EC of the European Parliament and of the Council of 26 May 2003 on the approximation of the laws, regulations and administrative provisions of the Member States relating to the advertising and sponsorship of tobacco products , which prohibits advertising and sponsorship for cigarettes and other tobacco products in printed media, information society services and radio broadcasting, should be without prejudice to this Directive, in view of the special characteristics of audiovisual media services.

En outre, la directive 2003/33/CE du Parlement européen et du Conseil du 26 mai 2003 concernant le rapprochement des dispositions législatives, réglementaires et administratives des États membres en matière de publicité et de parrainage en faveur des produits du tabac , qui interdit la publicité et le parrainage en faveur des cigarettes et des autres produits du tabac dans les médias imprimés, les services de la société de l’information et la radiodiffusion sonore, devrait être sans préjudice de la présente directive, eu égard aux caractéristiques particulières des services de médias audiovisuels.


Moreover, as Directive 2003/33/EC of the European Parliament and of the Council of 26 May 2003 on the approximation of the laws, regulations and administrative provisions of the Member States relating to the advertising and sponsorship of tobacco products , which prohibits advertising and sponsorship for cigarettes and other tobacco products in printed media, information society services and radio broadcasting, is without prejudice to Directive 89/552/EEC, in view of the special characteristics of audiovisual media services, the relat ...[+++]

En outre, la directive 2003/33/CE du Parlement européen et du Conseil du 26 mai 2003 concernant le rapprochement des dispositions législatives, réglementaires et administratives des États membres en matière de publicité et de parrainage en faveur des produits du tabac , qui interdit la publicité et le parrainage en faveur des cigarettes et des autres produits du tabac dans les médias imprimés, les services de la société de l’information et la radiodiffusion sonore, étant sans préjudice de la directive 89/552/CEE, la relation entre la directive 2003/33/CE et la directive 89/552/CEE devrait rester la même après l’entrée en vigueur de la pr ...[+++]


It also regulates the sponsorship by tobacco companies of radio programmes and of events or activities involving or taking place in several Member States or otherwise having cross-border effects, including the free or discounted distribution of tobacco products.

Elle régit également le parrainage, par les entreprises de tabac, de programmes radiodiffusés et de manifestations ou d'activités associant plusieurs États membres ou se déroulant sur leur territoire, ou produisant, d'une façon quelconque, des effets transfrontaliers, y compris la distribution gratuite ou à prix réduit de produits du tabac.


Equally, sponsorship by tobacco companies of events or activities involving several Member States will be outlawed.

De la même manière, le parrainage d'événements ou d'activités comprenant plusieurs États membres par des compagnies de tabac sera proscrit.


– The next item is the debate on the report (A5-0344/2002 ) by Mr Medina Ortega, on behalf of the Committee on Legal Affairs and the Internal Market, on the proposal for a Directive of the European Parliament and of the Council on the approximation of the laws, regulations and administrative provisions of the Member States relating to the advertising and sponsorship of tobacco products (COM(2001) 283 – C5-0274/2001 – 2001/0119(COD))

- L'ordre du jour appelle le rapport (A5-0344/2002 ) de M. Medina Ortega, au nom de la commission juridique et du marché intérieur, sur la proposition de directive du Parlement européen et du Conseil concernant le rapprochement des dispositions législatives, réglementaires et administratives des États membres en matière de publicité et de parrainage en faveur des produits du tabac (COM(2001) 283 - C5-0274/2001 - 2001/0119(COD)).


The logic behind the present proposal is clear: all Member States have adopted national rules to regulate the advertising and sponsorship of tobacco products.

La logique qui sous-tend cette proposition-ci est claire : tous les États membres ont adopté des lois nationales afin de réglementer la publicité et le parrainage en faveur des produits du tabac.




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'sponsorship for tobacco' ->

Date index: 2025-01-22
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