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Allied Joint Command Lisbon
Consumer expenditures
Consumer spending
EXPO'98-Lisbon
Expo'98
Flexible spending account
Health care expense account
Health care reimbursement account
Health care spending account
Health services spending account
Health spending account
Health spending plan
Household consumption
Household expenses
Household outlay
Household spending
JC Lisbon
JCL
JHQ Lisbon
Joint HQ Lisbon
Joint Headquarters Lisbon
Lisbon Agenda
Lisbon Convention
Lisbon Recognition Convention
Lisbon Strategy
Lisbon World Exposition 1998
Lisbon objectives
Lisbon objectives and targets
Lisbon targets
Personal consumption expenditures
Personal expenditures
Personal spending
Public spending policy
Regional Headquarters South Atlantic
Spending policy
Treaty of Lisbon

Vertaling van "spending on lisbon " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Joint Headquarters Lisbon [ JHQ Lisbon | Joint HQ Lisbon | Regional Headquarters South Atlantic ]

Quartier général interarmées à Lisbonne [ Joint HQ Lisbon | Quartier général régional Sud de l'Atlantique ]


Lisbon objectives | Lisbon objectives and targets | Lisbon targets

objectifs de Lisbonne


health care spending account | health care reimbursement account | health care expense account | health spending account | health spending plan | health services spending account | flexible spending account

compte gestion-santé | compte de gestion santé


Allied Joint Command Lisbon [ JCL | JC Lisbon ]

Commandement allié interarmées à Lisbonne [ JCL | JC Lisbon ]


Expo'98 [ Lisbon World Exposition 1998 | EXPO'98-Lisbon ]

Expo 98 [ Exposition mondiale de Lisbonne 1998 | EXPO 98-Lisboa ]




Convention on the Recognition of Qualifications concerning Higher Education in the European Region | Lisbon Convention | Lisbon Recognition Convention

Convention de reconnaissance de Lisbonne | Convention sur la reconnaissance des qualifications relatives à l'enseignement supérieur dans la région européenne


personal consumption expenditures | personal expenditures | household expenses | household outlay | consumer expenditures | personal spending | consumer spending | household consumption | household spending

consommation des ménages | dépense des ménages | dépenses des ménages


spending policy | public spending policy

politique des dépenses publiques | politique en matière de dépenses publiques


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
We must provide the support and investment a modern, knowledge-economy needs, use our resources in ways which help us to adapt to changing economic and social conditions, and operate programmes which provide the right incentives for Member States to focus their own national public spending on Lisbon objectives.

Nous devons apporter l'appui et les investissements nécessaires à une économie moderne de la connaissance, prévoir une utilisation de nos ressources qui facilite notre adaptation aux mutations socio-économiques et mettre en place des programmes incitant les États membres à axer leurs dépenses publiques sur les objectifs de Lisbonne.


MEETING THE 3% RD TARGET Progress towards the Lisbon target for EU research and development spending (3% GDP by 2010) is largely in the hands of Member States. In their national Lisbon programmes, Member states should explain the steps which will bring this target in reach.

ATTEINDRE L’OBJECTIF RD DE 3 % Il appartient largement aux États membres de progresser sur la voie de l'objectif, fixé à Lisbonne, de 3 % du PIB en 2010 pour les dépenses en RD. Dans leurs programmes nationaux pour la stratégie de Lisbonne, les États membres doivent expliquer les mesures qu’ils prendront pour atteindre cet objectif.


The Union has already drawn on some of the potential offered by the financial instruments at its disposal to redirect spending towards aims pinpointed by the Lisbon strategy.

L'Union a d'ores et déjà déployé une partie du potentiel des instruments financiers à sa disposition pour réorienter les dépenses d'investissements vers les objectifs identifiés par la stratégie de Lisbonne.


The EU is currently spending only 2% of GDP, barely up from the level at the time of Lisbon’s launch.

L'UE n'y consacre actuellement que 2 % de son PIB, soit à peine plus qu'à l'époque du lancement de la stratégie de Lisbonne.


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These all equate to real savings of around EUR 13.7 billion, in addition to the deferred spending on Lisbon and enlargement.

Toutes ces mesures représentent des économies réelles d’environ 13,7 milliards d’euros, en plus des dépenses reportées au titre de Lisbonne et de l’élargissement.


In line with the Lisbon strategy, the Barcelona European Council of 15-16 March 2002 agreed that overall spending on research and development (‘RTD’) and innovation in the Union should be increased with the aim of approaching 3 % of GDP by 2010, two-thirds of which should come from the private sector.

Dans la logique de la stratégie de Lisbonne, le Conseil européen de Barcelone des 15 et 16 mars 2002 est convenu que le budget global consacré à la recherche et au développement (RDT) et à l'innovation dans l'Union devrait être augmenté de manière à ce qu'il avoisine les 3 % du PIB d'ici 2010, dont le secteur privé devrait fournir les deux tiers.


4. Points out that the current EU budget spending of 0.8% of GDP may be exceeded, insisting that there is room to spend as much as 1.24% of GDP 2004-2006 and still keep within the present financial perspective 2000-2006 and the Lisbon objectives, and retain full promotion of the European Structural Funds with all Lisbon objectives during the second phase of the programme period 2000-2006;

4. rappelle la possibilité d'augmenter les dépenses actuelles du budget de l'Union européenne fixées à 0,8 % du PIB, tout en précisant que la marge de manœuvre concernant les dépenses va jusqu'à 1,24 % du PIB pour 2004-2006, conformément à la perspective financière actuelle pour 2000-2006, aux objectifs de Lisbonne et à la promotion des Fonds structurels européens dans leur totalité ainsi qu'à tous les objectifs de Lisbonne durant la seconde phase de la période de programmation 2000-2006;


4. Points out that the current EU budget spending of 0.8% of GDP may be exceeded, insisting that there is room to spend as much as 1.24% of GDP 2004-2006 and still keep within the present financial perspective 2000-2006 and the Lisbon objectives, and retain full promotion of the European Structural Funds with all Lisbon objectives during the second phase of the programme period 2000-2006;

4. rappelle la possibilité d'augmenter les dépenses actuelles du budget de l'Union européenne fixées à 0,8 % du PIB, tout en précisant que la marge de manœuvre concernant les dépenses va jusqu'à 1,24 % du PIB pour 2004-2006, conformément à la perspective financière actuelle pour 2000-2006, aux objectifs de Lisbonne et à la promotion des Fonds structurels européens dans leur totalité ainsi qu'à tous les objectifs de Lisbonne durant la seconde phase de la période de programmation 2000-2006;


4. Reminds of the possibility to go beyond current EU budget spending of 0,8% of GDP, whilst insisting that there is room of manoeuvre in spending as much as 1,24% of GDP 2004-2006 in line with the present financial perspective 2000-2006 and the Lisbon objectives, as well as with full promotion of the European Structural Funds with all Lisbon objectives during the second phase of the programme period 2000-2006;

4. rappelle la possibilité d'augmenter les dépenses actuelles du budget de l'Union européenne fixées à 0,8 % du PIB, tout en précisant que la marge de manœuvre concernant les dépenses est au maximum de 1,24 % du PIB pour 2004-2006, conformément à la perspective financière actuelle pour 2000-2006, aux objectifs de Lisbonne et conformément à la promotion des Fonds structurels européens dans leur totalité ainsi qu'à tous les objectifs de Lisbonne durant la seconde phase de la période de programmation 2000-2006;


4. Underlines the importance of Member States’ complementing the European Action for Growth with national measures and programmes; calls urgently on the Member States, therefore, to refocus national public spending on the Lisbon goals and to link EU structural fund spending more closely to all the Lisbon objectives during the second phase of the structural fund programmes, running up to 2006; furthermore, calls urgently for coordination of high-quality public spending between Member States to be improved by developing national growt ...[+++]

4. souligne l'importance pour les États membres de compléter l'action européenne pour la croissance par des mesures et des programmes nationaux; les invite donc d'urgence à recentrer la dépense publique nationale sur les objectifs de Lisbonne et à lier plus étroitement à tous ces objectifs les dépenses provenant des Fonds structurels de l'Union européenne durant la seconde phase des programmes éligibles à ces fonds, jusqu'en 2006; demande instamment, en outre, que la coordination à un haut niveau de qualité des dépenses publiques en ...[+++]


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