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Bio-engineered food
Bioengineered food
Building speculation
Canada's Food Guide
Canada's Food Guide to Healthy Eating
Canada's Food Rules
Canada's Official Food Rules
Dispose non-food waste within the food industry
Disposing of non-food waste within the food industry
Eating Well with Canada's Food Guide
Food consumption ratio
Food conversion index
Food conversion rate
Food conversion ratio
Food hygiene
Food product safety
Food provenance
Food quality safety
Food risks
Food safety
GM food
Genetically engineered food
Genetically modified food
Get rid of non-food waste within the food industry
Hot money
Infection in food
Infections in food
Infectious agents in food products
Junk bond
Land speculation
Provenance of food
Real estate speculation
Recycle non-food waste within the food industry
Safety of food
Speculation
Speculative bond
Speculative capital
Speculative capital market
Speculative flow
Speculative grade bond
Traceability in food industry

Vertaling van "speculation with food " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
speculative capital [ hot money | speculation | speculative capital market | speculative flow ]

capitaux spéculatifs [ capitaux fébriles | capitaux flottants | marché des capitaux spéculatifs | spéculation ]


building speculation [ land speculation | Real estate speculation(STW) | land speculation(UNBIS) ]

spéculation immobilière [ spéculation foncière ]


junk bond | speculative bond | speculative grade bond

junk bond | obligation à haut risque | obligation à risque et rendement élevés | obligation à taux élevé | obligation de pacotille | obligation déclassée | obligation pourrie | obligation spéculative


food safety [ food product safety | food quality safety | safety of food | food hygiene(UNBIS) ]

sécurité des aliments [ innocuité des aliments | innocuité des produits alimentaires | salubrité des aliments | salubrité des produits alimentaires | sécurité qualitative de l'alimentation | sécurité sanitaire des aliments ]


get rid of non-food waste within the food industry | recycle non-food waste within the food industry | dispose non-food waste within the food industry | disposing of non-food waste within the food industry

éliminer des déchets non alimentaires dans l’industrie alimentaire


bioengineered food | bio-engineered food | genetically engineered food | genetically modified food | GM food

aliment à OGM | alimentation génétiquement modifiée


food traceability, processes for traceability in the food industry | provenance of food | food provenance | traceability in food industry

traçabilité dans l’industrie alimentaire


food consumption ratio | food conversion index | food conversion rate | food conversion ratio

coefficient de transformation du fourrage | indice de consommation | taux de conversion


food risks | infection in food | infections in food | infectious agents in food products

infections alimentaires | intoxications alimentaires


Eating Well with Canada's Food Guide [ Canada's Food Guide to Healthy Eating | Canada's Food Guide | Canada's Food Rules | Canada's Official Food Rules ]

Bien manger avec le Guide alimentaire canadien [ Guide alimentaire canadien pour manger sainement | Guide alimentaire canadien | Règles alimentaires au Canada | Règles alimentaires officielles au Canada ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The regulatory standard on position limits provide regulators with the full set of tools to ensure that food price speculation is curbed.The rules establish a "baseline" and maximum bands of deviation on either side of the baseline, to be set by the competent regulators in line with observed price volatility in the underlying commodity markets.

La norme technique de réglementation sur les limites de positions permet aux autorités de réglementation de disposer d'un ensemble complet d'instruments pour juguler la spéculation sur les prix des denrées alimentaires. Ces règles instaurent une «base de référence» et une bande de fluctuation maximale de part et d'autre de cette base de référence que doivent fixer les autorités de réglementation compétentes en fonction de la volatilité des prix observés sur les marchés des matières premières sous-jacentes.


ensure that their respective governments retain the right to protect their agricultural and food markets through appropriate tariff and tax regimes, which are particularly necessary to tackle financial speculation and tax dodging.

à veiller à ce que les pouvoirs publics conservent le droit de protéger leurs marchés agricoles et alimentaires à l'aide de régimes douaniers et fiscaux appropriés, qui revêtent une importance particulière dans la lutte contre la spéculation financière et la fraude fiscale.


105. Notes that after the 2008 food crisis, which severely affected many sub-Saharan African countries, food prices have gradually returned to previous levels and that volatility and speculation is likely to continue; calls on the Commission to elaborate upon response strategies for different contingencies, making any relevant proposals; calls on the Commission to also take note of the fact that gradually rising food prices is pa ...[+++]

105. relève qu'après la crise alimentaire de 2008, qui a frappé de plein fouet de nombreux pays d'Afrique subsaharienne, les prix des denrées alimentaires ont progressivement retrouvé leurs niveaux antérieurs et que la volatilité et la spéculation risquent de perdurer; invite la Commission à élaborer des stratégies de réponse pour différentes situations de crise et à formuler des propositions à cet effet; invite également la Commission à tenir compte du fait que l'augmentation progressive des prix des denrées alimentaires, loin d'être un problème passager, s'inscrit dans une tendance à l'augmentation nette et durable et requiert dès lo ...[+++]


105. Notes that after the 2008 food crisis, which severely affected many sub-Saharan African countries, food prices have gradually returned to previous levels and that volatility and speculation is likely to continue; calls on the Commission to elaborate upon response strategies for different contingencies, making any relevant proposals; calls on the Commission to also take note of the fact that gradually rising food prices is pa ...[+++]

105. relève qu'après la crise alimentaire de 2008, qui a frappé de plein fouet de nombreux pays d'Afrique subsaharienne, les prix des denrées alimentaires ont progressivement retrouvé leurs niveaux antérieurs et que la volatilité et la spéculation risquent de perdurer; invite la Commission à élaborer des stratégies de réponse pour différentes situations de crise et à formuler des propositions à cet effet; invite également la Commission à tenir compte du fait que l'augmentation progressive des prix des denrées alimentaires, loin d'être un problème passager, s'inscrit dans une tendance à l'augmentation nette et durable et requiert dès lo ...[+++]


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10. Demands that financial institutions engaged in speculation on food and agricultural commodity markets cease speculative activity which drives high and volatile food prices and to put tackling poverty and human suffering in the Horn of Africa and across the developing world above profits and earnings from food price speculation;

10. demande que les établissements financiers qui spéculent sur les marchés des produits agro-alimentaires mettent fin à leurs activités spéculatives, lesquelles font flamber les prix des produits alimentaires ou accroissent leur volatilité, et qu'ils fassent passer leur profit et les recettes provenant de la spéculation sur les prix alimentaires après la lutte contre la pauvreté et la souffrance humaine dans la corne de l'Afrique et dans l'ensemble du monde en développement;


13. Demands that Member States ensure that financial institutions that engage in speculation on food and agricultural commodity markets cease abusive speculative activity which is responsible for high and volatile food prices and to put tackling poverty and human suffering in the Horn of Africa and across the developing world above profits and earnings from food price speculation;

13. demande que les États membres veillent à ce que les établissements financiers qui spéculent sur les marchés des produits agro-alimentaires mettent fin à leurs activités spéculatives abusives, qui font flamber les prix des produits alimentaires et accroissent leur volatilité, et à ce que la lutte contre la pauvreté et la souffrance humaine dans la corne de l'Afrique et dans l'ensemble du monde en développement passe avant les profits et les gains provenant de la spéculation sur les prix alimentaires;


6. Points out that this food crisis is closely interconnected with the financial crisis in which liquidity injections made by central banks to prevent bankruptcies may have increased speculative investments in commodities; calls on the IMF and the Financial Stability Forum to assess this ‘side-effect’ and take it into consideration when proposing global remedies; regards as outrageous the investment policies openly pursued by KBC and Deutsche Bank, among others, in food markets under the present circumstances and their invitation to clients to parti ...[+++]

6. souligne que cette crise alimentaire est étroitement liée avec la crise financière au cours de laquelle les injections de liquidités auxquelles ont procédé les Banque centrales pour prévenir des faillites sont susceptibles d'avoir intensifié les investissements spéculatifs dans les produits de base; invite le FMI et le Forum de stabilité financière à procéder à une évaluation de cet "effet secondaire" et à en tenir compte lorsqu'ils proposent des remèdes globaux; juge scandaleuses les politiques d'investissement adoptées ouvertement par la KBC et la Deutsche Bank, entre autres, sur les marchés des denrées alimentaires dans les circonstances actuelles, ainsi que leur invitation adressée aux clients pour qu'ils partici ...[+++]


[2] CFTC "Staff report on commodity swap dealers and index traders with Commission recommendations", Washington, 2008. American Economic Review; Commission Communication COM(2008) 821 "Food prices in Europe" and its accompanying staff working document SEC(2008) 2971 "Task force on the role of speculation in agricultural commodities price movements - Is there a speculative bubble in commodity markets?".

[2] Rapport de la CFTC «Staff report on commodity swap dealers and index traders with Commission recommendations», Washington, 2008 (American Economic Review ); communication de la Commission COM(2008) 821 «Prix des denrées alimentaires en Europe» et document de travail de ses services SEC(2008) 2971 «Task force on the role of speculation in agricultural commodities price movements - Is there a speculative bubble in commodity markets?».


So as to avoid speculation, access to the quota should be allowed only to active processors carrying out processing in a processing establishment approved in accordance with Article 4 of Regulation (EC) No 853/2004 of the European Parliament and of the Council of 29 April 2004 laying down specific hygiene rules for food of animal origin (5), or, subject to the entry into force of the Treaty of Accession of Bulgaria and Romania to t ...[+++]

Pour éviter la spéculation, il y a lieu de n'autoriser l'accès au contingent qu'aux transformateurs en activité effectuant la transformation dans un établissement agréé conformément à l'article 4 du règlement (CE) no 853/2004 du Parlement européen et du Conseil du 29 avril 2004 fixant des règles spécifiques d’hygiène applicables aux denrées alimentaires d’origine animale (5), ou, sous réserve de l’entrée en vigueur du traité d’adhésion de la Bulgarie et de la Roumanie le 1er janvier 2007, aux établissements de transformation de ces pays qui ont été agréés pour l'exportation dans la Communauté de produits transformés à base de viandes con ...[+++]


(3) those raw materials and their end uses should be defined; the raw materials and the end products that may be obtained from such materials should be limited in order to safeguard traditional markets without reducing the scope for identifying new outlets for such raw materials; a distinction should be made between those raw materials that can potentially be used for human or animal consumption and those which cannot; the cultivation of sugarbeet, Jerusalem artichokes or chicory roots on land set aside should not be ruled out; ho ...[+++]

(3) il convient de définir ces matières premières ainsi que leurs utilisations finales. Les matières premières et les produits finis qu'il est permis de produire à partir de ces matières devraient être limités afin de sauvegarder les marchés traditionnels sans minimiser les possibilités de trouver de nouveaux débouchés pour ces matières premières. Il convient de faire une distinction entre les matières premières pouvant potentiellement être utilisées pour la consommation humaine ou animale et celles qui ne le peuvent pas. Il est souhaitable de ne pas exclure la culture de betteraves sucrières, de topinambours ou de racines de chicorée sur des terres mises en jachère. Ces cultures ne peuvent, toutefois, pas bénéficier de paiement à la surfac ...[+++]


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